Itse olen 190cm pitkä ja kyllä täytyy myös sanoa, että tuo polvikulma oli aika tiukka. Pitkillä matkoilla tuppasi vähän puutumaan jalat ja persus. Tuli tuolla radallakin tuupattua ja hyvin se sielläkin meni, joten tottumiskysymys pitkälti.(Tsuku @ Heinä. 24 2009,07:01) kirjoitti
Tuossa olisi "köyhänmiehen" säädettävät jalkatappirungot, joilla nuo tapit saa säädettyä 360 asteen mukaan 8:aan eri asentoon. Vaatii erikseen jalkatapit.
HI-Q
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Hyvä pyörä ensipyöräksi ainakin näin ensituntemalta kuukauden ajon jälkeen. Vielä kun pääsis testaamaan kunnolla pidemmillä lenkeillä ja ratapäivillä...
Kiitokset Grosselle!![]()
No perkule, sinäkö se minun silmäterän "veit". Ja eihän se voikaan olla kuin hyvä, kun minä olen sitä "laittanut"(nyyskuuler @ Elo. 04 2009,15:05) kirjoitti
(pyörää siis)
Pidähän "plikka" ehjänä![]()
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Terve!
Nyt tarttis saada tietää kuinka korkea on FZ-6N..
Netistä selailemalla löyty parikin mittaa eli n.110cm olis korkeus ja jossain sanottiin että jopa 120cm.
Lähinnä kiinnostaa korkeus maasta peiliin tai vaihtoehtosesti korkeimaan kohtaan ilman peilejä??
Olis jees jos joku sais käytyy mittaamassa vaikka omasta pyörästä tää korkeus.
Ostin tollasen pyörän ja pitäis saada se omaan talliin ja mietin et lähenkö pakulla vai joudunko lainaamaan kärryjä, pakettiautos kuitenki rajoitettu korkeus..![]()
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Terve,
nyt kun on kaudenavaus flunssat podettu (1 viikko flunssaa, viikko antibioottikuuria, 1,5 viikkoa antibioottiallergiaripulia + nestehukka), niin on taas ajot jatkuneet.
3.5 on huolto Snellman Motorsportissa Porvoossa. Alle tulee myös uudet renkaat ja Leo Vincen alumiiniset sliparit.
Mitä nyt tätä ketjua olen selaillut ees taas, niin näytti ainankin Matteus laittaneen samat sliparit kiinni. Miten on mahtanut toimia?
Entäs miten oli nyt sitten niitten seosten kanssa? Ite olen sellainen tumpelo *, että PC sun muut saa kyllä unohtaa, ellei joku ammattilainen tee sitä. Eli, miten mahtaa olla tuolla huollossa, kun laittavat putket kiinni? Tsekataanko seokset siinä samassa, vai onko mentävä johonkin muualle? Selvinnee varmaankin helpoiten soittamalla tonne huoltoon, mutta aattelin nyt kuitenkin kysäistä täältä.
Ja onko ne seokset tsekattava, vai kulkeeko hopeanuoli ilman säätöjä?
Kiitoksia etukäteen vastauksista *![]()
<<<<<<<<<<<<<<<
Yamaha FZ6S -04
OISKO KELLÄÄN TIETOA KO MALLI VUOSIEN EROISTA 2004-2009 ITSELLÄ ON 2006 AJETTU 15.000TKM OLEN TODELLA TYYTYVÄINEN PYÖRÄÄN VAIKKA VÄLILLÄ ALAKIERROKSILLE KAIPAAKIN VÄÄNTÖÄ.
<p> </p><p><strong>Yamaha FZ6S HONDA 1000 VTR HONDA 1100 XX</strong></p>
Täällä vaihdettu Leo Vince alu sliparit ja mitään säätöjä ei ole tehty.
Ajettu noin 4000km. Ei paukuta putkissa eikä mitään ongelmia.
Onko jollain tietoa voiko PC+säätö vaikuttaa ääniin?
nm.vähän liikaa kuminaa 3-4krpm
FZ6-s -04 -> Z750 -09
Jos joku kaipaa FZ6:seen Power Commanderia niin laittakaa YV:tä. Löytyy yks käyttämätön PC III 04-08 malleihin ja lähtee halvalla!
Olisi yksi kysymys, jota taidettiin sivuta jossain vaiheessa ketjua, mutta asia ei ainakaan minulle selvinnyt. Eli kytkimen napsahdus liikkeelle lähtiessä. Normaalia vai ei?
Kaverin -04 mallisessa pyörässä ei ole juuri mitään "napsahdusta" tai pientä kolahdusta liikkeelle lähtiessä. Minun testailemassa -05 pyörässä (muuten hyvässä kunnossa) liikkeelle lähtiessä kuuluu selvä napsahdus kytkimestä. Kuulostaako tämä vialta? Onko kytkimen vaijerin säädöillä tai mahdollisesti öljyillä jotain vaikutusta asiaan? Vaijerin säädöllä ei kyllä tuntunut olevan asiaan vaikutusta.
Yamaha FZ6-S -05
Oletko varma, että napsahdus tulee kytkimestä?
Näissä on ominaisuutena etujarrusatulan kolahtelu ja sen ei pitäsi olla vakavaa. Haulla voi löytyä jotain juttua ko. asiasta
Mulla ainakin jarrusatula kolahtelee lähdössä ja jarrutuksessa.
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Melko varma olen, mutta en pysty olemaan täysin varma. Huomoin asian liikkeelle lähdössä aina samassa kohdassa (ei tosin joka kerta), mutta jarrutuksessa en ollenkaan. Koeajolla olin ko. pyörällä, joten en pääse asiaa nyt enää tarkistamaan.(wellu_76 @ Kesä. 07 2011,22:06) kirjoitti
Yamaha FZ6-S -05
Terve
Itse hommasin oman fz6:n keväällä ja nyt se on ruvennut pitämään outoa "tikitystä". Ääni kuuluu aina 80km/h asti, kunnes muut melut peittää sen. Ääni ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin öljyt koneeseen, sattumaa vai johtuisko tästä?
Öljynä käytin Yamaluben 10w-40 osasynteettistä.
Eri foorumeilta lukenu, että olis ihan normaalia, onkohan näin?
Ääni on samanlainen kuin tässä videossa Youtube
Ruiskusuuttimien solenoidit ne varmaan siellä vaan tikitää, joten ei huolta siis(Scorpio @ Kesä. 09 2011,16:41) kirjoitti
![]()
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Ihmetyttää vaan, että miksi ei pitänyt tuota ääntä ennen?(Sampe @ Kesä. 09 2011,17:28) kirjoitti
Ootko tarkistanut eturattaan?
Viime kesänä mulla kuului eräänä aamuna tikitystä, joka hävisi kovempaa ajaessa.
Eturatas ja ketju alkoi olemaan kokolailla finaalissa...
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Tikitys kuuluu myös paikallaan tyhjäkäynnillä, joten tuon voi varmaan sulkea pois.(wellu_76 @ Kesä. 09 2011,17:51) kirjoitti
Seuraava arvaus: vuotavat pakosarjan tiivisteet.
Ainakin tyhjäkäynnillä mulla antoi tikittävää ääntä.
Tuon Yamaluben pitäisi ainakin paikallisen liikkeen mukaan olla todella hyvää ölppää ja sen pitäsi vähentää myös koneen ääniä... Tähän en kyllä osaa ottaa kantaa![]()
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Pitääpä koittaa kattoa oisko havaittavaa vuotoa pakosarjassa.
Sinällänsä ei haittaa tuo tikitys, kun ajan kummiskin aina tulpat korvissa joten en sitä silloin myöskään kuule.
Jäi vaan vaivaamaan mieltä, kun ei tiedä että onko tuo vakavaa ja uskaltaako ajaa ihan normaalisti.
No perkeles, oma fz6-n 2005 oli vielä tänään iloisesti ajossa kun kävin lounaalla hakemassa motonetistä ja stormista pilppeitä. takas töihin reiluksi tunniksi, ja kun koitin lähteä duunin pihalta niin starttiyritys saa summerimaista pörinää aikaiseksi kahvassa, ei edes yritä käyntiin. Työnsin liikkeelle ja ajoin 60km mopolla jotta akku latautuisi. Onneksi en sammuttanut pyörää ennen kotipihaa, koska eipä tuo lähde käyntiin. Antaa virhetta 46:
Fault Code: 46
Diagnostic Code: --
Symptom: Power supply to the FI system is not normal.
Probable cause of malfunction:
Malfunction in "CHARGING SYSTEM".
Akku paskana? Laturi paskana? Kaipa menen ostamaan huomenna uuden akun ja käsilaturin ja ihmettelen lisää.
Ajaessa sytytti kerran valoissa moottorin varoitusvalon mutta hävisi minuutin kuluttua. Ja pihalla toisen kerran ennenkuin sammutin laitteen. Liittynee tuohon virranjakelu ongelmaan?
Akku on aika heikossa hapessa luultavasti, koska kun ostin pyörän niin eihän se lähtenyt lataamatta käyntiin. Sen koommin ei kyllä ongelmia ole ollut, ja olenkin ajanut pyörällä jo 3000 huoletonta kilometriä oston jälkeen tällä kaudella.
FZ6-n -05
Onhan akun navat kunnolla kiinni? Saattaa kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutt porukalla on tehnyt juuri tuollaista silloin kun on ollut navat löysällä. Eli väläytelly välillä moottorin vikavaloa ja käynnistys ongelmia.
Tuolta vois myös löytyä apua:
FZ6 Charging Problems
Yamaha FZ6-N 2006
Hei kiitos vinkistä, meen kohta pihalle tarkistamaan!
Hyvii vinkkei tuol urlissakin. Manuaalia silmäilin kans sen verran et volttimittari pitänee hankkia myös.
FZ6-n -05
Pikainen visual inspection tehty, ei näkyvää syytä tälle. Jatkampa huomenna ihmettelyä uuden akun ja laturin kanssa. Volttimittari menee myös hankintaan.
FZ6-n -05
Tulipa hankittua ensimmäiseksi pyöräksi tällainen FZ6-N vm2004.![]()
Ekan 120km lenkin jälkeen vaikuttaa oikeinkin mukavalta ajettavalta. Pyörä lähtee tänään pikku huoltoon (öljynvaihto yms), koska aiempi omistaja on käytännössä seisottanut sitä viimeiset kolme vuotta.
Onko hyviä kokemuksia jostain tietyn merkkisestä suojapressusta pyörälle?
Bilteman 500kuutioisten toimii ja sopii. Ei oo ees kallis.
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Jess, akkuhan se, ihan kuollut. Uudella pörähti ekalla käyntiin ja sammutti varoitusvalotkin. Kohta vois palkita pyörää yhteistyöstä delvacilla.
FZ6-n -05
Millaisia kilometrilukemia muut ovat kelanneet FZ6:lla?
Mun yksilön mittarissa on noin 48700 km ja hyvin pelaa, paitsi että takarenkaasta tuli kudokset esiin *![]()
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
36t tähän mennessä, ei ongelmia. Kai niitä renkaita voi vaihtaakkin niin ei tarvii kankailla ajella?![]()
FZ6-n -05
Olis taas pari kysymystä,
1) Onko kokemuksia FZ6-N (2004) lampun päälle tulevista tuulenohjaimista. Mistä mallista olis oikeasti apua yli satasen vaudissa repiviin virtauksiin (182cm pitkä kuski). Googlaamalla löytyy melko monenlaisia, mutta suurin osa on ilmoitettu 07 uudemmille malleille. Onko tietoa onko näissä kiinnitys muuttunut siten ettei uudemmat käy vanhempaan malliin?
2) Mites pehmeiden sivulaukkujen sopiminen pyörään. Olisi ehdolla pari mallia. Istuukohan kumpikaan malli ilman tukirautoja
Givi: http://motomarket.mycashflow.fi/prod...sivulaukkupari
tai
buffalo:
http://www.emc24.fi/product....d=15762
Mitähän nyt tapahtui. Kävin eilen illalla pesemässä pyörän. Pesun jälkeen lähdin ajelemaan pidempää lenkkiä, mutta jäi kesken kun etupäästä(?) alkoi kuulumaan 60km/h suuremmissa nopeuksissa rapinaa/sirinää/pärinää joka voimistuu, kun jarruttaa etujarrulla. Ääntä ei pysähdyksissä vapaalla/kytkin pohjassa vaikka antaa kierroksia.
Yritin katsella lähtikö pesussa jokin irti, mutta en ainakaan äkkiseltään huomannut mitään ihmeitä. Onko ideoita vai vienkö pajalle näytille..