Mul on nyt pyöräs Puigin "tuplakupla" kiinni kun ostaes oli mukana 2 ylimääräst , oon kokeillu ne kaikki , eli vakio , touring ja nyt tää puig.Vakio huonoin , Touring paras jos ajaa paljon maantiellä nop. 80 > .Puigia oon pitänny yleispleksinä, kohtuullinen jokapaikassa mut ei maantiellä touringin veroinen.Ulkonäöstä en paljo sano mut näyttäähän toi keula erilaiselta riippuen pleksistä.Pituutta on 175 ja kypäränä Shoie avattava Multitec ja visperkitti.(yamaster @ Kesä. 26 2008,16:44) kirjoitti
![]()
Tunturi Sport , Suzuki PV , Yamaha YZ 125 , Yamaha FZS 6 S,
Keeway F act.
Tuli tuossa juuri vedettyä -04 Fasulla 5000 km ympäri Eurooppaa
ja huomiot ovat seuraavat: toimii kuin kello. ajettu lähtiessä noin
47.000 km ( lainapyörä, saatu pianokaupan Kallelta). Ollut daamin
käytössä ja satulaa madallettu. Meikäläisenkin pätkän, 175 cm
jalat oudossa koukussa, joten kramppeja jaloissa joka yö. Pleksi
toimi hyvin ja meteli ei kohdistunut suoraan kypärään. Kulutus
alle 5 l/100 km, joten huimat hinnat ( Hollanti 1,69 €/l jne.) eivät
olleet kohtuuttomat. Alavääntö olematon, sammui usein esim.
liikennevaloissa ( itsellä V 2 ). Vaihteiston toiminnassa paljonkin sanomista, eli ei mikään kaupunkifillari, ainakaan tämä yksilö.
Maantieajossa älyttömät kierrokset ärsyttäviä, mutta tuskinpa
edes tiedän, kuinka isoilla pitäisi oikeastaan ajaa. Kokonaisuutena
kahden viikon tuttavuuden perusteella tätä Toyota Corollaa voi
suositella jopa matkakaveriksi, vaikka oudolta se tuntuisikin.
Ikävä siitä on huomenna luopua. Käyttötarkoitus vaan oli väärä,
vai oliko? Kyllä tämmöisen voisi vaikka ostaa.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mulla on myös tuplakupla, ja tasanen puhina on kokoajan. Vakio oli mun mielestä parempi, kun pystyi selkä suorana ajellessa "nostamaan" pään pyörteilyn yläpuolelle. Touringia en ole kokeillut vielä.(huilu @ Heinä. 06 2008,22:13) kirjoitti
Pituutta on 184 cm.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Itse olen myös n.180cm pitkä ja n. 90kg painava. En ole huomannut mitään resonointia tai hirveätä huminaa? *
Tietenkihän sitä resonointia sun muuta voi olla, mutta omia kokemuksia moottoripyöräilystä niin vähän. Viime syksynä ostin FZ-6 S2 fazer mallin ja tähän päivään mennessä vasta 5000km ajettu *![]()
-2007 Yamaha FZ-6 S2 Fazer-
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kävin tänään hakemassa FZ6-N:n, ja tuli tuossa pöristeltyä reilut parisataa km duunista lähdettyä. Ensifiilis on, että ihan on mukava ja sopiva pyörä aloittelijalle.
Kesän olen ajellut pikku-monsterilla (eka pyörä sitten kevarin, 21 v sitten), mutta siinä ilmenevät pikkuviat (ja viimeksi vähä isompi jarruvika) alkoivat kyllästyttämään. No, vikoja on korjailtu ja periaatteessa Duca voisi mennä myyntiin, mutta ehkä ei sittenkään. Siinä voisi olla virikettä talvi-iltoihin, tyyliin pura-kunnosta-tuunaa-kokoa...
Jenkeissä näköjään myydään uutta versiota FZ6R. Suomessa tämä on nimetty XJ6 Diversion. Jenkeissä on täyskatettu, Suomessa puolikatettu.
On täyskatettu, ja vähän erilainen muutenkin, mm. tankki (pienempi), istuinkorkeus (alempi), takarenkaan leveys (160 mm) eri. Pakoputki stumppi prätkän alla. Loivempi keulakulma (26 vs. 25) ja enemmän "trailia" (oiskohan jättö suomeksi?), keulaputket ohuemmat (41 mm vs. 43 mm). Satulassa kuskin osiossa 20 mm korkeussäätö ylöspäin. Teräsputkirunko ja motin huipputehot jo 10.000 rundilla.
Täysin uusi prätkä siis, ei tuota voi kutsua täyskatetuksi versioksi tai face lift -malliksi.
On halvempi kuin (suomalaiselta mallinimeltään) FZ6-S.
LINKKI_Yamaha_USA_kuvagalleriaan
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Tuo XJ6 ainakin on helvetin tehoton luumu, joku reilut 50hp? Onkohan tuo FZ6R sama sitten jenkeissä?
Suzuki GSX-R 1000 K7
Suomen maahantuojan sivustot ilmoittaa tehoksi 78 hp. Ja kuten tiedämme, Yamahalla kannattaa ensin dynottaa, ja sitten vasta irvistellä.(teude @ Syys. 19 2008,19:12) kirjoitti
Ainakin samalta pohjalta noi USA ja Eurooppa-versiot ovat tehdyt.
Selvin ero on katteissa, Jenkeissä kokokate ja täällä puolikate. Ilmeisesti eroa on myös satulassa, ehkä muussakin.
Tehosta ei ole Jenkeissä mulla tietoa, maksimivääntö on jonkun nettisivun mukaan Euroopassa 500 rundia alempana kuin Jenkeissä.
Odotetaan testejä, veikkaisin olevan katteita lukuunottamatta lähes saman pelin Atlantin molemmin puolin (miinus tietysti mm. varkaudenestot ja muut jenkkivalehtelijoiden rakastamat härpäkkeet...)
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Olen tekemässä 520 konversiota S-malliin ja samalla kun tuon takapyörän irroitan niin seuraava kysymys.
Kuuluuko takapäässä olla yhtään klappia? Kun heilutan takapyörää, niin siellä tuntuu pientä klappia, ei puhuta milleistä vaan millinosista. Ensimmäisenä tulee mieleen pyöränlaakerit tai takahaarukka. Onko jotain muita mahdollisuuksia, jotka pitäisi tarkistaa? Pyörällä ajettu 14000km (vm. 2004), joten voiko kyseessä edes olla laakeri/takahaarukka?!
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Tuli kutsu viedä pyörä huoltoon, vaihtavat TPS anturin. Erikoiseksi tämän tekee, että pyörä on 06 (ilmeisesti vielä loppuvuoden, kun käyttöön otto on 07). Ainakin itse kun olen lueskellut fz6 juttuja, jäi minulle mielikuva, että tuo anturi vaihdettiin vanhempiin malleihin ja 06 olisi jo kunnossa. No, näköjään olin väärässä. Hmm, ihan tarkkaan tiedä mihin tuo TPS vaikuttaa, mutta toivottavasti tyhjäkäynti tasoittuisi (mitä olin voivotellut omassa topicissa), mutta ei taida mulla niin hyvää tuuria olla.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Olisko FZ6-S malli käypänen myös pidemmälle kuskille (190 cm)?
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Mulla kans -06 malli mut käyttöönotto -07.(zERopowa @ Syys. 25 2008,23:57) kirjoitti
Ei oo tullu kutsua osanvaihtoon...
Onko varma ettei sun pyörä oo vanhempi , esim ollu välillä pois rekisteristä ja sitten uudestaan rekisteriin -07 ??
Toisaalta mulla ei oo ongelmiakaan tyhjäkäynnin kanssa![]()
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Se selviää oikeestaan vain koeajolla.(mänä @ Syys. 29 2008,13:52) kirjoitti
Ite oon vaan 179 pätkä ja mulla se toimii hyvin.
Ajoviima tulee orggispleksillä tuohon rintakehän kohille , eli ei hirveesti ajomelua/puhinaa kypärän sisään.
Pitemmälle kuskille voi kyllä tulla vastaan tuo jalkojen asento , eli voipi olla polvet liian koukussa.
Joten , koeajolle vaan , sillä se selviää.
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Itse olen 186 cm ja kyllä ajoasento on ihan sopiva. Minulla ei ainakaan ollut polvet liian koukussa. Tosin olen tällainen persjalkainen tapaus...(Ropaaja @ Syys. 30 2008,20:43) kirjoitti
Itsellä on kokemusta vain tuosta nakumallista, jossa on kuitenkin käsittääkseni sama ohjaustanko kuin tuossa S-mallissa. Eli eroavat ainoastaan tuon etukatteen kohdalta toisistaan.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Varmasti ok kaupungissa, mutta yli 300 kilsan yhtäjaksoisissa ajoissa polvikulma voi tehdä jo vähän kipeää...(mänä @ Syys. 29 2008,13:52) kirjoitti
... tosin IRL riippuu paljon enemmän housuista (ja siitä, miten ne puristavat polvitaivetta) kuin kuskin pituudesta.
Oman käsitykseni mukaan nakumalli ja puolikatteellinen malli eroavat muutenkin kuin etukatteen osalta:(Tachometer @ Syys. 30 2008,20:56) kirjoitti
2004 - 2006 nakumallissa on selvästi enemmän "leuka hipoo eturengasta" -asento kuin vastaavassa 2004 - 2006 puolikatteellisessa mallissa. Ei se ero ole siis tajuttoman suuri, mutta kuitenkin selkeä.
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Samaa ihmettelin. Ei voi olla ainoa kymmenistätuhansista, joka pyydetään takaisin...(Ropaaja @ Syys. 30 2008,20:38) kirjoitti
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Teres!
Onko muilla heittänyt error koodia mittaristossa silloin ku sammuttaa, error koodi 2. Tämä tapahtuu aina silloin tällöin, äsken hain sen just huollosta jossa pähkäilivät sitä pari päivää... Ecun suojatiiviste oli huonosti paikallaan, sanoivat että siitä olisi mennyt kosteutta sisään.. Tuo koodi tarkoittaa juuri kaiketi ecua. Miettivät myös mittariston ja ecun välisten piuhojen hapettumista mutta ei auttanut puhdistus. Äsken ajoin sen kotiin ja taas välähti. Kys errorista ei jää mitään koodia vikamuistiin.
Ei vaikuta koneen käyntiin mitenkään.
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Joo.(makke111 @ Loka. 02 2008,16:30) kirjoitti
"ECU internal malfunction (output signal error).
No signals are received from the ECU within the specified duration."
Toi muuten ei ole sinänsä ECU:n vikakoodi, vaan:
"Communication error with the meter".
Voihan se tietysti olla siellä ECU:n sisälläkin se vika, joka estää tiedon pääsyn mittaristoon - tai sitten on siinä välissä.
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Vielä tuohon mun TPS vaihto caseen, niin takaisin kutsu aloitettu näköjään 1.11.2006. Edellinen omistaja oli jo saanut kutsun, muttei ollut nähnyt tarpeelliseksi käydä hoitamassa kuntoon.
Uskon vahvasti, että pyörän vuosimalli tiedot täsmäävät, eli ostohetkellä kilometrit olivat jotakuinkin 2600 ja ostopaikkana liike, mutta myyjän tunnen myös töiden ulkopuolelta.
Nyt kun kerran epäilitte, niin tarttuihan se minuunkin niin, että kai se on jostain katottava. Löytyykö mun dokumenteista varma totuus? Tietääkö pyörän väristä tai jostakin?
OT: näköjään alkanut FZ1N takaisinkutsut eilen, täytyypi laittaa niiden topiikkiin maininta *
Mikä "totuus" ?(zERopowa @ Loka. 02 2008,20:48) kirjoitti
Tähän asti on tehtaan myöntämää TPS-vikaa ollut vuosimalleissa 2004 ja 2005, sun postauksen mukaan maahantuoja haluaa kutsua takaisin vuosimalli 2006 prätkän?
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Siis tarkoitan, että aikaisemmin ehdotettiin, ettei pyöräni olisi vuosimallia 2006, vaan kenties aikaisempaa mallia. Tämä on tuo arvoitus, mihin toivoin dokumenttien antavan aukottoman vastauksen.(Koris @ Loka. 02 2008,23:16) kirjoitti
Tuntuu kyllä erikoiselta, että -04 tai -05 pyörä olisi rekisteröity vasta 2007. Tosin, itse myös olin käsittänyt, kuten aikaisemmassa viestissä kirjoitin, että tuo TPS anturi olisi vaihdettu aikaisempiin malleihin.
Näin kai meni:(zERopowa @ Loka. 03 2008,00:13) kirjoitti
2004 kaikissa oli recall, 2005 osassa oli recall, 2006 ei missään ollut recall...
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
No hyväkirjoitti
Onko kellään vaihdettu 06:een tuota?
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Keulimista FZ6-S mallilla:
SinäPutkivideo_km/h_lukemat_näkyy
SinäPutkivideo_surkeaa_keulimista
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Tuli tänään sitten käytyä penkissä ja säädössä. Alla käppyrät.
Putkisto Scorpion + katti poistettu (suora putki tilalla).
penkki_käppyrä
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Olen vaihtamassa etupäähän Wilbersin jouset + öljyt 7,5W. Onko kellään kokemusta mitä kaikkea kannattaa tarkistaa/uusia samalla kun pumput ovat pöydällä auki?
Onko kukaan tehnyt vastaavaa operaatiota FZ6:een, onko kuinka iso urakka?
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Muistaako kukaan mikä on '05 -mallin alkuperäisen ohjaustangon halkaisija? Arvaisin, että 22mm, mutta edes KVG ei auttanut tällä kertaa. Viime kesäntapaisesta viisastuneena ajattelin hankkia pyörään lämpökahvat tai lämpöelementit nykyisten kahvojen alle.
Itsellä '04 malli ja vaihdoin tässä talvella tangon. Halkaisija 7/8" (~22mm).(Bren @ Helmi. 18 2009,20:25) kirjoitti
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Kiitti, noin arvelinkin sen olevan. *(Grosse @ Helmi. 23 2009,22:43) kirjoitti
![]()