Mulla kans s2 malli, siinä tuuletin pysähtyy virta avaimesta.
Kai se on ominaisuus...
Olen yleensä ajon jälkeen antanut käydä sen aikaa että flekti pysähtyy... noin92-94 astetta. flektin pysähtyminen muuttui pari astetta sel jölkeen kun täyskate sarja oli asennettu.
Onko kukaan keksinyt hyvää paikkaa tup syt rasialle?
Tarpeet hommattu mutteio asenneettu.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Mulla painoa vajaa 100kg ja emäntä 65. säätö rengas yksin ajettaessa 4-5, kaksi päällä 5 tai 6, riippuu mitä muuta on matkassa mukana (lue reppu)(huilu @ Huhti. 28 2008,10:30) kirjoitti
Etupää tosin tuntuu meidän painoilla hieman "löysältä"
Ja jos joku väittää ettei fz kulje. niin ainakin me olemme toista mieltä, tähän mennessä joka paikkaan on ehditty ihan hyvin.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Samaa mieltä. Tulipa avattua ajokausi täällä Oulussa vappuajon merkeissä. Viime kesän pyörä olikin poissa liikenteestä kokonaan, ja nyt kuussatku tuntui kerrassaan nopsalta kamppeelta. Ja ne Leovincen mukavat äänet. Nam(ilkka75 @ Touko. 01 2008,02:11) kirjoitti
![]()
Heh..
Porvoon kaveri kävi tänään kylässä koko talven viritetyllä busallaan ja minähän heti tyyppejä.
Hänpä otti Fasuni ja minä hänen busan ja käytiin tuossa Vihdin kirkolla kääntymässä.
Kehui yllättyneensä Fasun väännöstä?
Minäkin yllätyin busan väännöstä. =D
Ei mutta sitä meinaan, että oltiin molemmat yhtä mieltä siitä, notta pääsee sitä hengestään tällä kuussatasella Fazerillakin, jos haluaa. =)
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
n100hp... n200kg, varmaan pääsee hengestääm ainakin oikeassa paikassa.
Yamaha FJR 1300A -08
Ei tuosta flektin pyörittämisestä ole mitään hyötyä, jos kone ei käy (eli vesipumppu ei pyöri).(aaargh @ Huhti. 30 2008,23:59) kirjoitti
Ihan riittävä systeemi jälkikäytölle mielestäni on:
- prätkä parkkiin
- 30 sekkaa tyhjäkäyntiä
- kone pois tulilta, jos flekti ei pyöri
- jos taas flekti pyörii, niin antaa käydä tyhjäkäyntiä, kunnes flekti lopettaa, sitten pois tulilta.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Koriksen metodi on ehkä jo liiankin varovainen, jos sellaista onkaan. Kovan ajon/rata-ajon jälkeen varsin suotava metodi, mutta ei välttämätön kevyen kruisailun jälkeen.(Koris @ Touko. 05 2008,10:29) kirjoitti
Pahaa ei tosin ylimääräinen jäähdyttely tee koskaan.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Näkeehän sen lämpömittarista, koska se ajon jälkeen nousee niin että flekti lähtee käyntiin, mulla ainakin 100c.
Joka ajon jälkeen kun ajaa talliin niin tulee jäähdyteltyäkin riittävästi kun joutuu availemaan ovia, muuten en paljoa ole jäähdytellyt
Yamaha FJR 1300A -08
Toissa päivänä tuli tehtyä viimein kaupat haikailemastani FZ6-S:stä. 06-mallinen tuntuu olevan, vaikka ensirek. pvm onkin kesällä -07. Nooh, se ei miun menoa haittaa. Just sopivasti sisäänajot (vähän reilu 4500km ajettu) suoritettu pois alta, ja tehdastakuutakin vielä vuos jäljellä.
Mitä tässä nyt reilu 300km kerenny lauantain jälkeen ajelemaan, niin päällimmäisenä ajatuksena on ollu: "voiko moottoripyöräily tosiaan olla näin helppoa ja hauskaa?" Edellinen pyöränihän oli Er5, ja sen kanssa miulla oli aivan älyttömät ongelmat uskaltaa kallistaa kurveihin. Ja jo nyt on kaarrenopeudet noussu ihan järestään 10-20km/h.(Ennen ne pyöri jossain 50-70 kieppeillä, nyt 80-100km/h.)
Ihan on pakko sen verran sohia muurahaispesää, että luin ihan mielenkiinnosta koko tän ketjun läpi ja naureskelin ihmisten innolle olla heti vaihtamassa slipareita ja asentelemassa Power Commandereita. Miun mielestä nuo alkuperäiset röörit on kyl paljon paremman näköset ku yhetkään vaihtoputket, ja jos mie sitä tehoa niin älyttömästi olisin kaivannu, ni olisin ostanu jonkun Rykkösen tai vastaavan vinguttimen, enkä Fazua. Mut makuja on monia, sano kärpänen ku paskaa suuhunsa lappo.
Pikkusen on vielä totuttelemista tuohon kytkimen ja kaasun yhteiskäyttöön, mut eiköhän siihenkin tässä kesän mittaan kotkaannu. Ainoo, mikä jäi vähän harmittamaan, oli ku joutu tyytymään siniseen... Absillinen punanen oli hakusessa, mut sentään toinen kriteeri täytty.![]()
Mutta kaikenkaikkiaan aivan IhQ pyörä tuo on.Ei millään malttais pysyä pois sen selästä, ja koko ajan haikailee vaan kruisailemaan. Ja sit jos tuossa myöhemmällä kesää kävis radalla opettelemassa vähän lisää kurvailua, ni ajonautinto noussee vähintään potenssiin neljä Erkillä ajeluun verrattuna.
![]()
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Se kytkin on aika on/off-tyyppinen. Joidenkin mielestä se, että kytkin ottaa mahdollisimman ylhäältä, jeesaa jonkin verran. Kannattaa kuitenkin varoa, ettei säädä sitä luistamaan.(Jetamio @ Touko. 12 2008,13:33) kirjoitti
Siihen kaasupuoleen voi auttaa kaasukahvan (kaasuvaijereiden) välyksen vähentäminen minimiin (ohjekirjassa se on 2-3 mm muistaakseni, mutta IRL 0,1 mm on juuri sopiva).
Sitten noiden yhteisheijareihin voi auttaa ketjun kireyden tarkistus, eli että se ei ole liian löysällä.
Toi sininen oli vähän huono tsäkä, se kun on hitain väri -04 - 06 -malleista.
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Juuh... hopee on nopee(Koris @ Touko. 12 2008,22:16) kirjoitti
![]()
FZ6S ABS --> Nishiki 422 ;)
Hih hei !
Uutukaisen uusi tulokas tässäpi liittyy mukaan.
Ostin viikko takaperin lauantaina FZ6S / -07abs kikottimen.
Hopea on hyvä väri.
Viimeksi teininä ( kaaaauuaaaan sitten ) ajellut pienellä 72 kuutioisella Hondalla. Joten ihan alottelijana liikenteessä mukana.
Heti ostoa seuraavana päivänä pyyhkäsin Vantaalta Lahteen ja takas. Ai että tuntu hyvälle
Mulla ei ole kiirettä niiden putkien ja muiden herkkujen kanssa , kuhan nyt edes sais vaan kilometrejä alle.
Työssäkäynti haittaa harrastustoimintaa )-:
Kävin työkaverin kanssa kokeilemassa ABS:n toimintaa.
Hiekalla toimi hienosti mutta asfaltilla ei vauhtia ollut tarpeeksi , kun taas pitoa oli.... ja eikun persaus ilmaan (-:
En onnex mennyt nurin.
Kilometrit ja harjoittelu tekee mestarin.
K.
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Njääh, en mie taija ruveta sen enempää mitään välyksiä säätelemään, korkeintaan ketjujen kireyden tarkistan. Luulen, että syynä ihan yksinkertasesti vaan se, että kerkes lihasmuisti tulla siitä missä kohalla Dear Erkissä kytkin otti, ja kuinka paljon sitä hanaa piti antaa.(Koris @ Touko. 12 2008,22:16) kirjoitti
Ja mitenniimuka sininen on hitain väri?! Mitähä?
Housussas on hidas väri...![]()
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Erkkiä tyypänneenä muistelisin siinä olleen todella lyhyet välitykset FZ6:een verrattuna eli FZ6 vaatii enemmän kytkimen luistatusta lähdössä.(Jetamio @ Touko. 13 2008,21:35) kirjoitti
FZ6 taitaa ottaa ykkösellä mittarinopeutta 98, Kawa selkeästi vähemmän.
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Takavalo palanut, millaista lamppua tuohon pitäisi ostaa? Jarruvalo siis toimii, mutta se tavallinen valo siinä ei toimi. Ja mitä kaikkea tuosta pitää purkaa, että sen saa vaihdettua?
Suzuki GSX-R 1000 K7
Villi veikkaus , että siinä on ihan vastaava yhdistelmäpolttimo kuin autoissa. (jarru ja ajovalo samassa)
Eli penkki irti , otat siitä lampun pidikkeestä kiinni ja käännät vastapäivään.
Polttimo irti ja uusi tilalle.
Manuaali varottaa , että se pakoputken tukirauta onpi kuuma jos olet juuri ajanut... (-:
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Näköjään mikään Varaosamaailma tai muukaan ei ole auki, mutta eikö noita saa ihan huoltsikoiltakin?(Ropaaja @ Touko. 17 2008,17:33) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
saa huoltamoilta, ainakin sellaiselta jossa myydään edes jotain autotarvikkeita.
Yamaha FJR 1300A -08
Joo, hyvä juttu. Täytyy kohta käydä katsomassa paikalliset läpi. Olisi kyllä voinut avata tuon manuaalin niin olisi säästynyt taas turhilta kysymyksiltä(ilkka75 @ Touko. 17 2008,18:27) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Ai niin, sellainen muistui mieleen, johon ei varmaankaan manuaalista löydy vastausta. Öljyn ja öljynsuodattimen vaihdon jälkeen on rupenut kuulumaan erikoista sirinää korkeilla kierroksilla. En osaa sitä oikein paikantaa, mutta jostakin kuskin edestä se selvästi kuuluu. Toivottavasti siellä ei nyt mikään ole paskana![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Miksi lukea manuaalia , kun saman asian voi lukea foorumista
Juu , siellä pitäs olla sellanen bajonettikannalla varustettu polttimo.
Ehkä kuitenkin tarkistat liikkeen pihassa , ennenkuin lyöt eurot tiskiin.
Mikään ei harmita niin , kuin väärän varaosan ostaminen
paikasta jossa ei tunneta palautusoikeutta...
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Tuosta sirinästä en osaa sanoa.
Itse olen omistanut mopon vasta tasan kaksi viikoa , joten minä kuuntelen vielä tuulensuhinoita.
Ehkä joku viksumpi ja vilmaattisempi osaa opastaa.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Ittellä ku oli FZ6S niin sirinää tuli ainaki kytkimen säädön"mutterin" pidätin jousiteräs lirputtimesta ...(teude @ Touko. 17 2008,18:56) kirjoitti
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Tuosta sirinästä. Mikäli samaa sirinää, niin mulla esiintyy aika tarkalleen 8000-8600 kierroksen kohdalla.
Toisaalta, kun kierroslukumittari on täysin lukukelvoton, antaa tuo osviittaa missä mennää..
Täytyy itsekin tutkia, tuleeko sirinä siitä lärpäkkeestä.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Minusta tuo kierroslukumittari on tuossa pyörässä oikein hyväEihän se nätti ole, mutta selkeä.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Itseä pyörässä häiritsee lähinnä tiukka polvikulma (pituutta 185), joka aiheuttaa varsin mukavaa polttavaa kipua jo n. tunnin ajon jälkeen. Onko tuon korjaamiseen mitään helppoa/halpaa keinoa? Pyörä menee varmaan viimeistään ensi kesänä joka tapauksessa vaihtoon, mutta tänä kesänä olisi kiva pystyä ajamaan vähän pidempiäkin matkoja, ilman jalkojen polttelua.
Onkos se kipu polvissa?(dzero @ Touko. 21 2008,19:55) kirjoitti
Pikku juttuna kannattaa tarkistaa vaihdepolkimen säätö - ettei se poljin pakota vasempaa jalkaa huonoon asentoon.
Itsellä polvien kipuilu esiintyy semmoisilla ajohousuilla, jotka tuppaavat jäädä polvitaipeeseen "mykkyrälle". Valitettavasti juuri ne ajohousut on pitkälle matkalle tarkoitettu. Edestä päin painaa polvisuojus ja takaa verenkierron plokkaa haitariresori.
Eli itse oion koipia matkan päällä vähintään kerran kymmenessä minuutissa. Jalka kerrallaan, suoraan etuviistoon - kannattaa varoa ajokengän osumista asfalttiin, siinä ei hirveästi marginaalia ole.
Pysyvämpi ratkaisu kohdallani on ostaa polven alueelta väljemmät ajohousut. Heti sitten kun olen 40 kg hoikempi...
![]()
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Itse olen 190cm ja olen harkinnut fasua tosissani ensipyöräksi pitkän tauon jälkeen. Kylmätyyppejä olen käynyt istuskelemassa eri pyörissä, mutta niiden perusteella on tietysti vaikea arvioida miltä sitä tuntuu tunnin ajon jälkeen.
Pitää käydä vielä istuskelemassa Hondat ja kawat. Jammu kiinnostaisi merkin puolesta, mutta tuo pitkälle miehelle sopiminen askarruttaa.
Onko vuosimallien suhteen eroa istumakorkeuksissa?
Itse olen myös 190cm pitkä ja kyseisellä pyörällä noin 6000km takana. Polvikulma saattaa tuntua tiukalta. Ajoasentoa en kuitenkaan pitäisi huonona. Kuten edellä mainittiin, jalkoja voi ojennella ajon aikana.
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Vm. 2004 - 2006 lienee täysin samat.(Kema @ Touko. 23 2008,14:47) kirjoitti
2007 alkaen istumakorkeus saattaa olla sama, mutta satulan muotoilu eri. Ehkä siihen suuntaan, että on edestä kapeampi = lyhyelle helpompi saada jalat maahan. Ja ehkä satula ei ole niin kova kuin -04 - -06.
En tiedä varmuudella, kun en ole viitsinyt uutta versiota käydä tyyppäämässä - vaihtotarjouksen välirahapyynti oli niin posketon...
![]()
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -