Missäs toi käyrä on?(fazer78 @ Touko. 11 2006,22:29) kirjoitti
Linkkiä, linkkiä!
Penkkituloksia ei todellakaan voi verrata eksakteilla numeroilla. Joka veto on erilainen, penkit ovat erilaisia jne.
Oman päätökseni (eli että en hommaa slipareita ja PCIII:ta) perustin samassa penkissä käyneeseen FZ6-yksilöön: noin 3 heppaa lisää (pelkillä slipareilla) ja ns. <span style='color:white'>aivan sikasairaan</span> äänekkäät pakoäänet.
Mutta kuten olen monesti aiemminkin todennut, eri naapureilla ja eri asuinympäristössä ja eri monetaarisilla varannoilla...
Edit: toi sun esiintuoma DIN/SAE -juttu oli erittäin mielenkiintoinen. Väittäisin kuitenkin, että eri penkkien väliset erot ovat vielä suuremmat kuin erot eri mittausstandardien välillä. Lisäksi jos eri lailla näyttävät penkit käyttävät eri mittaussysteemiä, niin ero saattaa entisestäänkin venähtää.
Tässä tuo linkkisi arvio erilaisista hevosvoimista:
100 SAE hp = 101.42 DIN hp = 74.6 kW
Tuolla kaavalla 94,4 DIN hepoa on 93,1 SAE hepoa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Täältä löytyy threadi jossa on Tylyttäjän pyörästä parin eri penkin mittaamat käyrät. KX-Centerin penkki antoi näköjään 170,31 heposta ja Bike Worldin penkki 174,3 (ilman kaasuja) *(koris66 @ Touko. 12 2006,00:46) kirjoitti
eli onhan noissa penkeissä tosiaan eroja.
Linkki siihen omasta pyörästäni mitattuun käyrään löytyy täältä
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Pitiks sun riisua muita osia kun mattamusta katteen jatko ja ne alumiinit että sai devilit vaihdettua?
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Jos minulta kysyt, niin ei sitä takapäätä sen enempää muistaakseni tarvitse purkaa.(yamaristi @ Touko. 12 2006,17:50) kirjoitti
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Juu sulta fazu78 kysyin kun sulla koemusta moisesta,mut eiköhän ne putket sinne uppoo,ens viikolla tarviis iltahukissa rustata kiinni kun saa 1000km huollon teetettyä,taitaa takuu loppua siihen paikkaan jos on putkia vaihdeltuKyllä noi äänet on tosi aneemiset tyhjäkäynnillä ja pikkukiekoilla,-98 fasussakin paremmat hörinät vakiona
![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
No jaa, kyllä se takuu ainakin putkien osalta loppuu. Mutta en ymmärrä miksi se muilta osin loppuisi jos pyörässä äänet muuttuu..? *(yamaristi @ Touko. 12 2006,21:50) kirjoitti
*
*kerran asiaa kysäisin huollossa eikä huoltoa tehneen mekaanikon mielestä putkien vaihtaminen muuta asiaa muilta osin mitenkään. Jos pyörässä on valmistusvika muualla niin eihän putkien vaihtamisella ole mitään tekemistä asian kanssa. Tosin voihan tästäkin asiasta olla montaa mieltä...
Niin, ja kyllä sinä ne putket sinne saat...aika helposti ne sinne menee, kerran olen jälkeenpäin itse ne ottanut irti kun vaihdoin katin pois välistä.![]()
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Mistäs tuollasii katin korvaavia putken pätkiä saa![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Nakkilan pyörä ja mopo myy niitä Arrow:n valmistamana ja käsittääkseni Allrightin kautta saa Laserin putkia.(yamaristi @ Touko. 13 2006,09:00) kirjoitti
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Kiitti koris,manuaali pelittää nytpoistan viestin nyt
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Katin korvaava putki(yamaristi @ Touko. 13 2006,16:56) kirjoitti
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
No eipä oo paha hintainen toi käyrä,onko tietoo tuleeko hummia lisää ja paraneeko äänet entisestään![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
miten on, säädätitkö pyörää putkien asennuksen jälkeen?(fazer78 @ Touko. 11 2006,23:40) kirjoitti
Voi veljet!
Juu, pyörä on säädetty Devilin slipareille (dB-killerit kiinni) ja tuolle väliputkelle.(JTTT @ Touko. 13 2006,23:13) kirjoitti
KX-Centerissä oli hieman aiemmin säädetty fazu jossa oli myös Devilit, tosin ilman noita dB-killereitä sekä katti paikoillaan. Tehoeroa näillä kahdella kokoonpanolla oli muistaakseni n. 1 hevosvoima avonaisten Devilien eduksi.
Voisi siis päätellä, että mikäli yamaristi sulla on avoimet vaimentimet ja hommaat tuon väliputken...sekä säädätät pyörän kohdalleen niin tehoa tulee himppasen verran vielä lisää
Mielelläni olisin omankin pyörän säädättänyt ilman dB-killereitä mutta kun nuo naiset on niin herkkiä kiukuttelemaan *![]()
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Onko fasun seosten ainoa säätömahdollisuus mittaristossa,vai voidaanko ropata muualta,siis ilman voimakomentajaa.![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Minun mielestä ruiskua ei fazussa pysty säätämään ilman commanderia, rapidbikea tms...esim. Suzukeissahan on itsessään säädettävä boxi, toisin kuin näissä yammuissa. Eli jos haluat pyörän kunnolla säätöihin niin ei muuta kuin ostamaan lisää palikkaa ja varaamaan aikaa säätöön *(yamaristi @ Touko. 14 2006,09:43) kirjoitti
![]()
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Kylläpä minun virittelyt jää devilin pönttöihin ja piikkiä pienempään etuhamppiin,muuten rupee palamaan liikaa massia,onneks sain pöntöt käytettynä sopivaan hintaan,eikös fasun omakin ruisku säädä itse itseään jonkun verran huomatessaan virtausten muuttuneen![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Eipä se valitettavasti osaa säätää *(yamaristi @ Touko. 14 2006,11:29) kirjoitti
kun fazussahan ei oo lambda-anturia tms. mistä se tietäis minkä verran pakokaasut on menny laihemmalle/rikkaammalle jne.
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
No eni vei,sisäänajo suoritettu kunnialla,tänään tuli tonni täyteen,eikä muuten kiepit ylittänyt sitä 7 tuhatta kertaakaanTänään sitten vähän lähettelin,mutten yli 9000 kierroksen niin kuin ohjekirjassa neuvotaan
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Faijalla on tuo FZ6 naku -05...400km oon sillä ajanut todella hyvä pyörä....
Mitä?
Fasu78 ja muut devil putkien onnelliset omistajat.Tuleeko teillä semmonen peltilätkä(joku jatko)missä 4 reikää,siihen takalokariin missä rek.laatta kiinni ja kiinteen rautaputken(runkoo)väliin,kun en muuta virkaa moiselle osalle löydä.
![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
En omista Devilin putkia, mutta yritän auttaa(yamaristi @ Touko. 19 2006,11:29) kirjoitti
Devilin sivuilta peräisin olevissa asennusohjeissa "tässä linkki", kohdassa 6 näet mihin se kuuluu. Ilmeisesti jonkinnäköinen tukirauta.
Köy.
Jee Jee,devilit on kiinni ja saundit on aikas mahtavat,just semmosta matalaa murinaa jota hain..killereillä en kerinnyt vielä testaa kun oli niin kiire kylille pyörittämään,kyllä meinaan päät käänty,naapurin äijä pyöritteli päätään parvekkeella.näytin sille peukkua.
.huomas heti hengityksen helpottaneen kun tyhjäkäyntikin nousi,ennen 1320-1380 nyt 1380-1440.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Niin ja ei tarvii enää hävetä kun naapuritalon äijä laittaa R1 tulille,kun ei oo enää skootteri ääniä itellä.![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Kertokaahan mist saa halvalla sliparit ko mopoon...
Ku tuppaa joka puolel olee jotai700 ja risat... Olisko jollai käytettyi akroja?![]()
Leo vinsethän saa 530 euroon muistaakseni,parempi kasti eli devil ja akra maksaa sen n.750 euroo(devil listahinta 789 e)..Käytettettynä en oo nähnyt kyseiseen mopoon kun nämä mitkä ostin(kovan tinkaamisen jälkeenkin maksoi tarpeeks)Kiven alla noi käytetyt taitaa olla.
.Seoksienkin pitäs pysyä kuosissa ilman voimakomentajaa,ainakin nim.merkki nick 1 sivulla hehkuttaa.
![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Sain äsken yhden fz6 penkkitulokset.
Vakiona oli max power 88.81 Max Torque 56.82
Sen jälkeen pyörään oli laitettu devilit ja pc.
Max power 93.72 Max torque 59.80
Yläkulmassa lukee "5 CF:SAE"
Eikö nuo ole vähän alhaiset lukemat?
Mikähän tuossa on?
edit: Kyseessä on siis dynojet.
Voiko noissa olla kuinka paljon heittoa?
(janivantaa @ Touko. 19 2006,23:22) kirjoitti
Matteus sivulla 2 sanoo näin:
Ei enää mikään paha hinta tuo 344€kirjoitti
![]()
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
Sae hepat eri kun din hepat joita yleensä käytetään,vakiossa on 94,4 hepoo ja pelkillä devileillä 97,8 hepoo takasella,mulla on tossa TM:än käppyrä paperilla jossa koneteho 108 hepoo ja huippuvääntö 68 nyyttiä(vakio)
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1