Saimpas mielenrauhan seoksista ja maksoi kokonaista 5 euroo kävin lambda mittarissa tutulla autokorjaajalla,joka toimii myös sm motokrossin huoltojoukoissa.tyhjäkäynnillä oli 0,9 paikkeilla ja 3000 kiekan kohdalla 1.1 joten on hivenen rikkaalla niin kun pitääkin,tätä mieltä myös huoltoäijä,kovia kiekkoja ei vielä käytetty kun sisäänajoo 1600 km asti.oikeessa oli nim.merkki nick 1 tai 2 sivulla kun sanoi moponsa olevan hivenen rikkaallakin pelkillä devileillä,pitää tarkistaa myös ylärekisteri kun karttuu kilometrejä..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Menehän hopusti sinne takaisin ja kokeile miten mittarista co arvon säätö näkyy lambdassa, vai näkyykö ollenkaan!(yamaristi @ Touko. 24 2006,15:42) kirjoitti
Eikös tuota seosta pitäis mitata myös kuormittaessa?
Hitto kun raskis sijoittaa, niin laittais laajakaista lambdan, plus jonkun sorttisen mittarin..
Ja sitten powercommander, niin vois ite säätää...
Ja sitten....lista on loputon..
Voi veljet!
terve.
Fazusta kuuluu kaasua väännettäessä sellaista pientä "sirinää".
Onko tuo jokin "ominaisuus" vai mitä kannattaisi tarkistaa?
Kytkimen kun vääntää pohjaan niin "sirinä" lakkaa.
Kuuluu siis ainakin matalilla kierroksilla (devilin sliparit alkaa viemään huomion tosta äänestä ku vääntää hiukan enemmän)
Pyörä on menossa reilu viikon päästä huoltoon mutta täytyy huomenna paremmalla ajalla kattoo jos ite keksis jotain.
Ääni kuuluu siitä peltitopparista mikä pitää kytkinkahvan säätöpylpyrän paikoillaan,1 tai 2 sivulla lisää juttua tästä,ai sullakin on devilit onko voimakomentajaa,oletko käyttänyn penkissä.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Tossa jonkunlaista lääkettä siihen siritykseen.(Koris @ Touko. 07 2006,14:54) kirjoitti
![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Nonni. Tulipahan laitettua paikalleen Vince ja originaali katti on myös paikallaan. Vincen pöntöltä tuleva putki on halkaisijaltaan muutaman millin paksumpi kuin orkkis, joten ostin amismekasta (Biltema) asbestitonta tiivistemateriaalia hintaan 2.95€ ja pyöräytin putken ympärille pari kiekkaa. Sitten isolla klemmarilla liitos kiinni, väliin vielä tujaus asennustahnaa, joka kovettuu kuumetessaan. Pysyy ja pitää.(Matteus @ Touko. 23 2006,21:15) kirjoitti
Pelkän vaimentimen vaikutus pyörän kulkuun on mielestäni minimaalinen. Käyttäytyy täsmälleen samoin kuin vakiona. Ainoastaan äänet on nyt HYVÄT! *
Mites muuten teillä nuo koneen co-arvot on tehtaan jäljiltä? Mulla oli 1= -3 * 2=10
Käytitkö dynossa? Mua kans nuo leovincet kiinnostais.
Ainiin, fasu tuli eilen! Yöunille peitellessä huomasin että taisin tulla ostaneeksi liian pienen peitteenStormin myyjän mukaan tuon olis pitäny olla juuri sopiva fazerille, mutta ei se sinne takalaukun kanssa sovi vaikka sitäkin erikseen kysyin. Pitää yrittää vaihtaa isompaan.
Mietin josko tekisin sen etuvalomodin että lyhyillä palaisi molemmat polttimot. Samalla voisi ajovaloiksi vaihtaa philipsin motovisionit niin ehkä autoilijat huomasivat paremmin.
Samaan aiheeseen liittyen kattelin että ebayssa olisi myynnissä leditakavalo jossa on myös vilkut. Voiko vilkkuja kahdentaa eli voinko laittaa tuollaisen takavalon normivilkkujen lisäksi?
- Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
Onks sulla hämppy killerit kiinni,kun laitat kylmänä tulille niin alkaako ryypyn jälkeen tyhjäkäynti aaltoilemaan ja käymään vähän niin kuin hor hor,palautuu normaaliksi pikku lenkin jälkeen,ootko käyttänyt penkissä tai mittauttanut seokset,ittellä pelkät devilit kiinni..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
En käyttänyt. Tulpat vois tsekata jonkin ajan päästä, mutta butt-tuntuma on, että suurin piirtein samoilla seoksilla kone kulkee. Teholukemien takia taas en jaksa edes lähteä dynottaan ja toivomaan yhtä saavutettua lisäheppaa. *![]()
Mutta äänet on db-killerit paikoillaankin mureat. En edes kokeillut poistaa niitä tutteja, koska ääntä riittää siinä määrin.
Günttereiltä tilasin. 405 ekeä kuluineen. ebayn kautta Italiasta on jokku tilannu reiluun kolmeen sataan.
http://www.motorradteile-hamburg.de/
En oo noin tarkkaan kuulostellut. Pitääpä illalla nykäistä pikku lenkki ja tsekkailla tyhjäkäyntiä. Sen ainakin hokasin, että lämpimänä tyhjäkäynti on samoissa lukemissa kuin ennen putken vaihtoa.(yamaristi @ Touko. 27 2006,10:29) kirjoitti
Niin meinasin ennen sitä pikku lenkkiä,kun starttaa kylmänä niin ryyppy normaalisti päälle kiekat 1600 sitten tippuu 1200 ja alkaa aaltoilemaan,kokeiles käykö sulla näin?jos kierrätän vaikka 5000 noin 30 sekkaa käynti normaali,eikä esiinny enää..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Itellä tais olla c1: -26 ja c2:-6. Turha noita taitaa olla vertailla pyörien kesken, kun jokainen kone on enemmän tai vähemmän yksilö, ja nuo arvothan on varmaankin vertailuarvo jostain. Eli mun säätö -26 mun pyörästä voi olla sitten vaikkapa ihan sama kuin -6 sun pyörästä.(Hämppy @ Touko. 27 2006,09:29) kirjoitti
Voi veljet!
mulla oli c1=-2 ja c2=5, mikäkähän se diag puoli on,menin aluks vahingossa sinne ja nyt jäytää koko ajan pelko että joku säätö muuttu,mitkähän teillä on alkuperäset luvut,ainakin eka eli 01 oli 16,muutaman kerkesin selata ja käänsin virran pois..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Kertokaa ny joku mitkä on sen diag puolen vaikka 5 ekaa lukemaa,eka on mulla 01 16..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Meikäläisellä on noi LeoVincet olleet nyt reilun kuukauden ja tuhatkunta kilometriä kiinni pyörässä. Irroitin tänään pyörän pesun yhteydessä nelossylinterin tulpan, kun on jo hetken aikaa mieltä vaivannut että käyneekö laihalla. Silloin tällöin vähän paukuttelee putkessa moottorijarrulla, mutta ei kyllä mitenkään jatkuvasti ja tuntuu muutenkin olevan koneessa tehot tallella. Noh, tämmönen sieltä löytyi:
ja tässä vielä linkki isompaan kuvaan.
Mitäs asiantuntijaraati sanoo? Ei noi kovin palaneilta omasta mielestäni näytä, päinvastoin ehkä aavistuksen tummilta eli olisiko jopa rikkaalla? Kuva on otettu ihan normaalin ajon ja pysähtymisen jälkeen, ei tyhjäkäyntiä pysähtymisen jälkeen mutta konetta ei myöskään pysäytetty vauhdista. Kuva näköjään vähän vääristää värejä, kärkien päällä ei ole tuollaista vaaleata kalvoa vaan on kauttaaltaan melko tumma, ehkä paikoitellen aavistuksen punertavakin(?).
Köy.
Noni palataanpa asiaan vaikka mopo kerkes tässä välissä jo vaihtuakkin(demonos @ Huhti. 24 2006,18:05) kirjoitti
Pienempi eturatas oli omasta mielestä paljo mukavampi kun ajan enimmäkseen kaupungissa ja lyhyitä matkoja. Moposta tuli paljo räväkämpi, joten niille joilla on suuntautumista kyseiseen ajotyyliin suosittelen vaihdosta ehdottomasti vaikka kulutus hieman kasvaakin. Matka-ajoa enimmäkseen harrastaville en suosittele. Välitykset olivat siis 14/48 ja mopo fzs600 -99.
Tässä mallia allekirjotuksiin.
.Mulla oli ihan samanlainen toi tulppa,mustaa kärjissä kierteen alaosassa ja pikkasen elekronissa vai mikä lie se mihkä kipinä lyö kärjistä..se keskusta oli valkoinen niin kuin sulla,ihan kun hyllystä otettu,tosin ajettu 1300 ja devileillä 200 kilsaa,pitää tässä joku päivä testata kova tasakaasu muutama kilsa ja sammuttaa vauhdissa ja kattoo tulppa,liikeniskö sulta ne mittariston diag puolen 5 lukuu niin voisin verrata omiin,etten vahingossa muuttanut mitään.
![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Tämmösiä lukuja meikäläisen diag-näkymässä:(yamaristi @ Touko. 27 2006,20:44) kirjoitti
d01: 16
d03: 99
d05: 12
d06: 15
d07: 0
Köy.
Kiitos lukemista,tarvii käydä tarkistamassa aamun valjetessa onks noi samat meikäläisellä.(Matteus @ Touko. 27 2006,21:09) kirjoitti
.Soutaaks sulla muuten kiekat kun laitat kylmänä käyntiin ja odotat kunnes ryyppy lähtee pois päältä kiekat tällöin n.1200 ja sit alkaa huopaa ja pitää ihme hor hor saundia,pikku lenkin jälkeen kiekat 1320-1380 ja käynti tasaista.
.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
En yleensä käytä pyörää paikallaan niin pitkään että ryyppy lähtisi pois vaan lähden ajelemaan (rauhallisesti). Tai no, ehtii ne kierrokset tippua sieltä 1700sta jonnekin 1400taan, mutta ei vielä varsinaisille tyhjäkäyntikierroksille. Tyhjäkäyntiä kyllä ruuvasin hiljattain vähän isommalle (n. 1360 - 1420 kylmänä, 1320 - 1360 lämpimänä), kun aiemmin tuntui käyvän vähän vaikeasti. Eiköhän toi ole ihan vaan näiden pienten ruiskukoneiden ominaisuus, eivät tahdo käydä oikein tasaisesti pienillä kierroksilla, varsinkaan jos ryyppy tippuu vähän aikaisin pois päältä ja kone ei ole vielä oikein lämmin... Täytyy huomenna kokeilla miten tuo toimii, jos antaa vähän kauemmin lämmitä.(yamaristi @ Touko. 27 2006,23:45) kirjoitti
Köy.
Eipä tuo kulutuskaan seoksen laihuudesta kieli,250km ja 16 litraa menovettä,enimmäkseen korttelirallia,matkaa ehkä tommonen 100 kilsaa..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Onko joku hommannut FZ6 takalaukkua (kahdenkypärän mallia) kaikkine kiinnikkeineen jne... Mistä ja mihin hintaan...itselläni etsintä käynnissä ja yllättävän heikosti on tarjolla ollut. Eipä nuo liikkeetkään tunnu sähköpostikyselyihin vastaavan.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Itellä on ihan Givin teline ja laukku.(Patteri @ Touko. 29 2006,08:41) kirjoitti
Mutta näkyy monessa lehdissä olevan -06 FZ6S:n mainoksissa tarjolla joku paketti, johon kuuluu touring pleksi, kaatumatapit ja sitten se fasun orggis takalaukkuteline joka tulee niihin kyytiläisen kahvoihin kiinni ja laukku. Eli kyllä niitä varmastikin on merkkiliikkeillä tarjolla. Luuria kouraan ja soittamaan, ellei jaksa/pääse paikanpäällä käydä.
Voi veljet!
Allrightin kautta hommasin itse. Teline oli piirun alle 100 ekua.(Patteri @ Touko. 29 2006,08:41) kirjoitti
Ebayta tutkiskelin ja siellä osu silmään slipareitä fazuun. Onkos tollanen Scorpion minkälainen merkki? Akroja eivät ainakaan tuolta toimita jenkkilän ulkopuolelle.
Hinnat eivät vaikuta kovin pahoilta, 400-500€....
Edit: Devilin slipareita, mistä olette ostaneet?
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
Ensimmäinen tarjous takalaukusta ja telineestä saatu FZ6:een...tingitty hinta 310 euroa. Meinasin mennä perseelleni...Aika suolaselta vaikuttaa... Toki jos ei yksinkertaisesti löydy halvemmalla, niin pakko kai se on jossain vaiheessa taipua...Siis toi muoviboxi ja sen kiinnikkeet maksaa melkein 2000mk...no elämä on!
Edit1: Nyt ten kaupat..soittokierroksen halvin paketti oli 235 euroa, tosin litramäärä putosi 46->44l takalaukkuun.
Edit2: Elikkä aika normihinta näyttäisi olevan Kapan laukulle (44l ja siihen se teline) Allrightissa. Se 44l litran boxi näyttäs olevan 134 Ecua ja teline 112 Ecua= 246... ja tosta voi jokainen tinkiä jälleenmyyjän kanssa. Ei toi vissiin ole "makein" malli mutta se nyt on ihan samantekevää.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Jees... Niin siinä sitten kävi, jotta tuli hankittua Moto Focukselta uusi ylivuotinen FZ6S. Eilen kävin pärrän hakemassa ja tänään jo sitten ollaankin uudella perheenjäsenellä töissä. Hieman oli aluksi pyörällä ajo hukassa, sillä ei ole pariin vuoteen tullut prätkällä ajettua, mutta eiköhän se ajo taasen kilometrien karttuessa ala luonnistua. FZ6 tuntuu olevan todella mukava ja helppo ajaa, jopa tämmöiselle amatöörille.
Pari pientä ylimääräistä ääntä olen tuossa havainnut, mutta lieneekö uutuuden karheutta. Tietyllä kierrosalueella jostain kuuluu pientä räminää/särinää ja hiljaisissa nopeuksissa kuuluu semmoista pientä "siritystä", lieneekö normaalia? Täytynee asiasta mainita 1000km:n huollossa, ellei äänet katoa itsestään...
Oletteko muuten käyttäneet 95 vaiko 98 bensaa? Kävi nimittäin niin, että ohjekirjaa en heti mukaani saanut, joten sieltä en ole päässyt suositusta lukemaan. Samassa paketissa ohjekirjan kanssa tulee sitten myös Givin laukkuteline, joka tuli hankittua V46-laukun ja kaatumarautojen kanssa samalla pyörän kanssa. Onkos noista kaatumaraudoista kokemuksia? Suojaako hyvin jos sattuupi vaikkapa parkissa nurin menemään... Toivittavasti suojaa, sillä muuten meni 100€ moppen pers**seen...![]()
No niin...tulihan ne Kappan telineet ja laukku. Voi herttinen sentään...se on purettava koko perä atomeiksi, että saa ton telineen asennettua. Muutenkin aika mielenkiintoisilla viritelmillä toi sarja varustettu. Tulee tuollaiset "raudat" pakarien ympäri ja teippiä väliin, että ei tule naarmuja...
Mitenhän käy jos haluaa vaikka Leo Vincet asentaa...epäilen vahvasti että sillon ei ainakaan Kappan peräteline enää sovi!? Samoin tietty mietityttää miten hyvin kamat marinoituu pakokaasussa tossa boxissa ku se on suoraan pakoputkien yläpuolella...tämä toki johtuu pyörän rakenteesta.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Juu, kyllä mahtuu Kapan peräteline ja Vince yhtä aikaa paikoilleen. Se alkup. vaimentimen muovinen (vai oliko alumiinia) "koriste" jää pois.