Onko muilla samanlaista oiretta eli ABS jarrutuksella takarengas vähän luikertelee eli joutuu jalkajarrua hieman höllentämään? Johtuisko jarruihin liittyvistä osista? Mulla ei ole mitään tietoa, että onko jarrusylintereitä ym osia koskaan vaihdeltu. Kyseessä on 2006 malli katteilla. Ostin pyörän 2015 eli jos jarrusylinterit ja letkut vaihdettiin 2014 (ohjekirjan mukaan uusinta neljän vuoden välein) niin tänä vuonna ne täytyy uusia. Aiemmin oon tyytynyt jarrupalojen tarkistuksiin ja nesteiden vaihtoon.
Oon muuten tyytyväinen ollut pyörääni. Jätti vain kerran, kun tasasuuntaaja vioittui. Oon pikkuhiljaa miettynyt seuraajaa, mutta samoilla spekseillä ja abs jarruilla on vaikea löytää kompromissia tälläiselle 170cm mittaiselle miehelle. Myös budjetti ratkaisevana tekijänä.
Viimeksi muokannut: Ripe76; 25.05.2018 klo 13:48.
Yamaha FZ6-S ABS 2006
Viime kesänä selviteltiin abs-ongelmaa juuri tuollaisesta fz6s:stä, ja siinä oli abs-pumpussa jotain jumissa sekä etupyörän että takapyörän osalta. Etupyörän olivat saaneet huollossa toimimaan pakkokäyttämällä pumppua nesteenvaihdon kera, mutta takapyörä oli jäänyt samaan tilaan kuin sinulla.
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6538221
Kiitti. Onneksi etupyörä toimii kuten pitääkin. Muuten oisin varmaan lentänyt yli ohjaustangon. Aluksi epäilin rengasta, mutta ei se sillä vaihdolla ja kulutuksella oikein miksikään muuttunut. Pitänee varmaan tottua tohon, että se on tyyppivikainen ominaisuus. Autokoulun hornetissa absit toimi kuin ajatus.
Yamaha FZ6-S ABS 2006
Terve!
Tuli 5 mopottoman vuoden jälkeen hankittua 2005vm 6 ässä 29tkm mittarissa. Mopo ollut lämpimässä hallissa koko talven, ja siellä käynnistelty muutaman kerran talven aikana mutta ei ajettu yhtään.
Itse koeajoin mopoa vähän siinä parkkihallissa,ja oli muutoin ok joten vein kotiin kärryllä parisataa kilsaa.
kotipihalla ei mopo lähtenyt käyntiin, starttasi kyllä mutta ei edes hörähdä että yrittäisi käyntiin. sitte akkukin alkoi jo hyytyä.
Joten ajattelin akun olevan liian tyhjä talven jäljiltä, ja latasin sen täyteen. nyt pyörittää niin pirusti kyllä mutta ei edelleenkään edes yritä käyntiin
Tappokatkaisija jos on sammutusasennossa niin ei anna edes pyörittää, joten oletan sen olevan kunnossa. sivujalka ylhäällä taikka alhaalla ei muuta mitään käynnistysyrityksessä.
Eli mikä olisi seuraavaksi työlistalla, tulpat nyt vaihdan ainakin, oli muutoinkin mielessä ne vaihtaa. bensaa on melkein täysi tankki, meneekö nykybensa "pilalle" talven aikana?
bensapumppu surisee kun virrat laittaa ja bensa alkoi tuoksua kun yritti käyntiin latauksen jälkeen. eli bensaa pitäisi saaha.
mitäs jengillä tulee mieleen? onneksi heitti yöllä +5cm lunta niin ei tarvi vielä tienpäälle päästä
edit: uskaltaako mopoa apukäynnistää startpilotilla vai särkyykö vehkeet?![]()
Ettei olisi ajonesto ongelma? Antaako jonkun vikakoodin? Googlaamalla aiheesta löytyy tietoa...
Ei tuu mitään koodeja mittaristoon.
Parisataa kilsaa kärryn kyydissä...
Veikkaan, että jokin liitin sopivassa paikassa pätkii.
Eli liittimet tankin ja penkin alla tarkastukseen.
Voi olla myös jokin sulake poikki. Mittaa sulakkeet.
Jos rupesi pyörittään kunnolla latauksen jälkeen, niin en yrittäisi apusähköillä ja jos bensa haisee, niin ei kaipaa kyllä ylimääräistä silläkään puolella.
Myöskin se sivujalan kytkin voi olla rikki... eikun hetkinen, mites se menikään, käyntiin pitäs lähteä jalka alhaalla, mutta jos laittaa vaihteen päälle samalla, niin sammuu. Eli sivujalan kytkin tuskin on käynnistysongelma.
Mutta jos olet myyntipaikalla saanut käyntiin ja kuljetuksen jälkeen ei toimi, niin tärinän aiheuttama liitosongelma jossain.
Oletko kysynyt myyjältä, onko ollut aiemmin käynnistysongelmia??
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Kyselin joo ja sanoi ainakin ettei ole ollut ongelmia. Muutamat kerrat käynyt talven aikana käynnistelemässä sitä hallissakin.
Kaikki sulakkeet ainakin koputtelin ja varmistin että ovat paikoillaan, pitää kurkata että ovat ehjiä myös![]()
Bensat nyt tuskin on miksikään menneet. Itsellä ei ole mitään ongelmaa ollut sen suhteen vaikka en mitään lisäaineita laita tankkiin.
Tuota akkua mietin, että onkohan varmasti kunnossa? Minulla on parikin kertaa käynyt niin, että pyörä yrittää kyllä käynnistyä, mutta virta vaan ei riitä. Uuden akun hommaamisella sitten korjaantunut. Melkein akkukaupoille lähtisin sulakkeiden tarkistuksen jälkeen - ei ole kovin kalliita nuo halpis akut millä pörryyttelee sen pari kesää.
Kaasupohjassa yritin myös käynnistää.
Ainakaan akkulaturi ei herjannut mitään, sähkömittari oli liian hyvässä jemmassa niin en saanut mitattua mitä näyttää.
Huomenna pääsen taas ropaamaan pyörää niin katsotaan kuinka käy.
Tee ihan klassinen testi, starttaa hetki ja A. tulppa irti ja katsot lyökö kipinää ja ovatko tulpat märät. Jos tulpat kuivat, niin ei saa bensaa. Jos märät, niin kipinä puuttuu. Jos kuiva tulppa, niin kaada snadisti bensaa sylinteriin ja starttaa, hörähtääkö. Pitäisi hörähtää, jos kipinä hyvä. Jos on E95, niin voi sekin ajan myötä huonoksi mennä.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Joo testaan kyllä kipinän samalla.
Tulpat vaihdoin ja pärähti käyntii ku palmun alta vaikka akku kerkes jo hyytyä ennen tulpanvaihtoa ku kokeili käyntiin.
20km kävin ajamassa, pallit jäässä mutta voi veljet se oli sen arvoista![]()
Ja helppo rasti oli tulpat vaihtaa, meniköhän 40min yhteensä.. ekaa kertaa tein![]()
Senverran näppärät sormet että mitään ei tarvinnut purkaa edestä
Luin tuon englanninkielisen ohjeen mikä tässä keskustelussa oli ja niillä nikseillä onnistui hyvin![]()
Onko vakioputkistossa mitään ahdistuksia äänensuhteen? Onko sisuskaluja mitä heivata mäkeen vai suosiolla vaihtaa änkät? Vähä laimeet on äänet, tai sitten viimepyörässä oli vaan niin kovat![]()
Youtubessa on joitakin videoita vakion modifioinnista, eli käytännössä poistetaan sisuskaluja.
Itse päädyin vaihtoon, jonka tein toissa viikonloppuna. Tilasin Englannista SP Engineeringiltä hiilikuitupöntöt. Kilpitelineen kohdalla joutui hieman askartelemaan, kun joku aiempi omistaja oli vaihtanut siromman telineen tilalle. Sarjan mukana tulevat asennustarvikkeet ovat varmaankin alkuperäiselle tarkoitetut. Kuva löytynee tuolta "Mitä tallissa tapahtuu"-keskustelusta.
Triumph Speed Triple 1050 -12
Tervehdys lajitoverit!
Olen tässä vakavasti pohtimassa itselleni reissupyörää. Nyt olisi tarjolla kohtuukilsoilla ja kunnolla spekattu -05 FZ6-S, kohtuuhintaan jopa. Reissut ajan yksin, joten kantavuus riittänee tällaiselle miehenkokoisellekin. Onko arvon raadilla jotain mielessä, mitä tulisi huomioida, tai onko pyörä aivan väärä kerran kesässä tehtävään lapinreissuun? Muut ajat vekotin huilannee tallissa, kun omistamani MT-10 on kuitenkin hullunhauska laite.
Suurkiitokset jo näin etukäteen asiallisista vastauksista![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Itselläni on ollut useita vuosia Yamaha FZ6 S2 vm 2008, eli katteellinen versio. Tuolla olen tehnyt viisi kertaa Norjan reissun, sekä Saariselälläkin olen käynyt kolme kertaa. Ei mitään valittamista tämmöselle 175cm / 100 kg ukkelille. Täydessä kuormassa, ja Norjassa kaikki boxit täynnä kaljaa tietenkin, mitä nyt varusteilta mahtuu.Tässä omassa reissuporukassa bemarit ne aina hajoilee, ei ole ollut reissua ilman teknisiä ongelmia, mutta japseissa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa.
![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Myös kympin omistavana kauheasti vaan ihmettelen, että mikä on se syy miksi sillä ei voisi heittää lapinreissua tai pidempääkin?Okei, toimintasäde on vähän lyhyt ja tuulensuojaa vois vähän lisätä, mutta muuten on vaikea ymmärtää miksi tarvittaisiin toinen pyörä. Jos tarvitaan laukkuja, mutta silmä ei kestä laukkurautoja, niin niiden ruuvailuun ei montaa tuntia saa kulumaan parhaalla tahdollakaan.
Ps. Tämä viesti ei ole tarkoitettu kettuiluksi tai idean tyrmäämiseen, vaan kiinnostaa oikeasti.
Tein kympillä viime kesänä pohjoisen reissun ja vähän alkoi ärsyttämään tietyt asiat pidemmällä matkalla, jotka matkakäyttöön suunnitelluista pyöristä loistavat poissaolollaan (ainakin osittain): Lyhyt toimintasäde. Pleksi oli mulla reissun aikana korkeampi, joka toimi melkein moottoritievauhteihin, mutta sitten alkoi paukuttamaan kypärään melko ilkeästi. Rengastukseksi en osaa laittaa tuollaiseen pyörään mitään maratoonareita, eli se on melkeinpä setti/reissu. Takapäätä kun on hiukan muokattu niin sadekelillä tulee vettä melkein yhtä paljon selkään kuin rintaankin ja satulassa istuu joko vesi tai kuralammikossa.
Päädyin sitten kuitenkin siihen että tilasin kymppiin laukkusarjan. Joten sillä mennään ainakin ensi kesän reissu. FZ6 S2 ei ollut mun pyörä koeajettuani sen. Valitettavasti. Mutta kiitokset hyvistä kommenteista.
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Niin eihän se varmasti yhtä ärhäkän olonen ole tuo FZ6-S2. Mutta ei tuossa minun pärrässä ainakaan nouse vesi selkään vaikka miten pleksi on yläasennossa. Plus toimintasäde on omassa porukassa ainakin kärkiluokkaa, 400km alkaa olla max kantama jos ajaa tankin tappiin, vaikkei mitään taloudellista ajoa harrasta.
Pitäis tehdä keulahuolto FZ6-S 2005 vuotiseen ja pölysuojat olis hakusessa? Stefoja näkyy olevan tarjolla muttei pölysuojia.. onko kenelläkään tietoa mitkä mallit siihen sopii?
Motonetista ja Stormista jo kysytty
Olisiko kellään ylimääräisenä -08 fz6-s:n sarvia?
Olisin kiinnostunut ostamaan jos löytyy.
Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.
Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600