Varmistetaanpas vielä... Esiintyykö ongelma siis pyörän liikkuessa vai ollessa paikallaan? Nimittäin paikallaan olevasta pyörästä ei vaihteiston rakenteestakaan johtuen yleensä onnistu ainakaan monen vaihteen yli vaihtaminen, vaan vähintään tarvitsee vähän kytkimellä "nykäistä" apuja. Ihan toimiva konsti on se, että samaan aikaan kun jalalla nojaa vaihdepolkimeen, niin nostaa myös kytkintä juuri sen verran että pyörä pyrkii liikahtamaan.
Jossain määrin vaihteiden toiminnan sujuvuuteen vaikuttaa öljylaatu ja se paljonko viime öljynvaihdon jälkeen on ajettu.
Jos pykii nimenomaan vielä liikkuessa, niin kytkimen vapaaliikkeen säätö ohjekirjan mukaisesti kannattaa kokeilla. Toki kaikkien vaihdevivuston nivelten voitelu voi auttaa myös.
Mikäli ketjurataspaketti on joskus vaihdettu, niin vaihteensiirtotangon oikea pituus ja asento kannattaa ehkä myös tarkistaa. Nimittäin jos se on samanlainen kuin FZ8:ssa, niin vaihdeakseliin kiinnitettävän vivun voi laittaa väärään asentoon, ja silloin vaihdetangon pituuskin menee vääräksi jotta poljin on oikeassa asennossa -> vaikeuksia vaihteenvaihtoon.
Nyt tätä 2. vaihteelle jumitusta ei ole ilmennyt enää. En tiedä onko tuurista kiinni, vai auttoiko tuo vaihdevivun säätäminen, sekä se kun pyrin nykyisin vaihtamaan ykkösen pyörän vielä liikkuessa, ennen kuin pysähdyn.
Omalla 2009 mallin pyörällä on kohta ajettu 20 000 km. Nyt viime ja tänä kesänä ongelmana on ollut kaasukahvan pienen pieni värinä, joka puuduttaa kämmenen aika totaalisesti.
Värinä on erittäin pientä ja korkeataajuuksista, mutta sen verran se vatkaa että sormista lähtee tunto ihan 20 km ajon jälkeen.
Olen yrittänyt vaihtaa hanskoja, pitää erilailla kahvasta kiinni ja vaikka mitä. Muilla pyörillä ajaessa en ole törmännyt samaan joten kait sen on pakko olla pyörässä.
Onko tämä joku yleinen vika tässä mallissa tai ihan yleisestikin muissakin jos jokin osa menee? Alkaa jo tympiä jäätelökioskia pidemmälle lähteä kun oikea käsi puutuu ilkeästi.
Tuo ykkösvaihde ei mene minullakaan välillä päälle jos pyörä on paikallaan ja polkee useampaa vaihdetta alaspäin kerralla. Pieni nykäisy kytkimellä ja vaihde kolahtaa nätisti päälle. Olen pitänyt enemmän ominaisuutena kuin vikana.
Milloin tähän on tarvetta? Paikallaan ollessa ei ole tarvetta kuin saada ykkönen päälle (vapaalta). Valoihin pysähtyessä vapaa haetaan jo, kun pyörä on vielä liikkeessä, löytyy siitä kakkoselta kohtuu kivuttomasti.
Paikallaan ollessa laatikon toinen akseli ei pyöri, joten useamman kuin yhden vaihteen löytäminen on kovasti työlästä, pyörällä kuin pyörällä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ymmärränkö niin, että värinää ei aina pyörässä olisi ollut? Vai voiko olla vain siitä kyse, että kätesi on jostain syystä herkempi tärinälle kuin ennen?
Toki värinä voi lisääntyä aikaa myöten mm. seuraavista syistä:
- ruiskun synkka on pielessä
- ketjut ja rattaat alkavat olla kuluneet
- jos ohjaustangon kiinnikkeet ovat kumipuslissa -> kuluneet / kovettuneet
- moottorin kiinnitys runkoon löystynyt
Edellämainittujen asioiden lisäksi värinään voi yrittää vaikuttaa toisenlaisilla kahvapainoilla. Jotkut ovat täyttäneet tangon hiekalla, hauleilla tms, joka myös sitoo värinää.
Kuinka pitkästi ootte päästelly ketjuilla. Meikällä alkuperäiset 06 vuosmallin ketjut ja muutama lenkki jumittaa. 22tonnia mennyt joten kait ne vois vaihtaa. CRC ketjuspräytä käyttäny melkein pelkästään. Kerran puhistus sprayllä liuotin ja hyvä tuli. Täytyy kokeilla uusiks ja jos ei auta niin sitten ketjut/rattaat vaihtoon. Oisko suosituksia ketjuratas paketeista.
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Terve,
osaisiko joku valistunut sanoa sopiiko samat kilpitelineet kaikkiin FZ6:n, vai onko kiinnityksissä eroa esim. S2-mallissa vanhempaan malliin nähden?
Pitäisi kevyt kilpiteline laittaa.
Yamaha FZ6N S2
ex Kawasaki Z1000SX -14
ex Yamaha FZ6SA -06
A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
Osaako joku sanoa että mistä noita slipareita kannattaisi ostaa FZ6 2008 pärrään? Valmistajan kotisivuilta tietty löysin mutta onko jotain halvempia paikkoja.. ;)
Äkkiseltään tulee ebay mieleen http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...haust&_sacat=0
Tietysti joskus voi käydä tuuri että jäänyt turhakkeeksi talliin vanhat käytetyt ja myydään sopuhintaan.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Omaani aikanaan tilasin täältä: http://www.leovince-hamburg.de/index...th=1_13_32_177
Palvelu pelas ja hyvää oli tavara.
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
En nähnyt Pipewerxin listalla just tuon pyörän putkea, mutta kannattaa sieltä kysyä. Jos tässä putkiostoksille joskus innostuu, niin harkinnut tuota pajaa vakavasti. Tuntuvat tietävän, mitä tekevät.
pipewerx.com
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kylläpä onkin hankalan tuntuista löytää siroa kilpitelinettä S2-malliin.
Toiveissa olisi yksinkertainen ja huomaamaton teline johon kilpi kiinnittyy joka nurkastaan.
Kai tällaisia joku valmistaa/myy?
Yamaha FZ6N S2
Kelpaiskos tuommonen. http://www.mc-scatter.com/moottoripy...a-p-21784.html
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Kiitos vastauksesta! Tuo olisi täydellinen, mutta sopii vanhempaan versioon eikä uudempaan S2-versioon. Yamahan mukaan telineet kun eivät sovi ristiin.. tiedä sitten mikä on totuus, kiinnikket kun eivät kovin erilaisilta näytä.
Sikäli tuon nettisivun kilven otsikkoteksti on outo, että vuosimallit 04-06 ovat vanhaa mallia ja ehkä 07 osittain, mutta 08 pitäisi ainakin olla jo S2-mallia, johon tuon telineen ei siis pitäisi sopia.
Ota nyt näistä selvää.
Yamaha FZ6N S2
Entäpä tämä. http://www.eurobiker.fi/varaosat-tar...10-p-4403.html. Kuuklettamallaha näitä löytyy. Vai joko löysit.
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Osaako joku sanoa mistä voisi ostaa Yamaha FZ6 S2 (2008) malliin lämpökahvat? Onko vaikea asentaa itse?
Uudet vilkut myös kiinnostaisi kun aikaisemman omistajan taka ledivilkut on niin naarmuilla tai jotenkin kuluneet ettei valoja näe kovin hyvin.
Onko arvon .Orgilaisilla tietoja FZ:aan sopivasta bike liftistä? Tarkoituksena olisi siis saada peräpää ylös helpottamaan ketjujen rasvausta etc, mutta ilmeisesti ei ainakaan lankarullia saa laitettua? Nopealla googlettelulla ei oikein tuntunut löytyvän vastausta. Mulla on alla 2006 FZ6-N.
EX: Cbr600f -95
Nyk: FZ6N -06
Sen saa nostettua vaikka tuollaisella. Tassut osuu hyvin fasun swingiin.
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Miten oon ymmärtänyt, että tää olis vakiona?
http://s1122.photobucket.com/user/ba..._3858.jpg.html
Jos ei oo, niin yrittäisin tota ettiä tarvikkeena. Omassa toi on vakiona eli takarattaan saa helposti ja nopeasti ilmaan.
Ei oo vakiona tuota keskitukea nakufasussa ainakaan.
Itsekin ajattelin ostaa tuon takanostimen, kauppa se biltema/motonet halpisnostin toimii noilla nostotasoilla mitä pari viestiä sitten oli kuvassa
Gsx-r 1000 k8
Ok, ite miettisin sillon tota keskitukea, saa vaikka tien päällä takarattaan ilmaan. Oon ite monesti tien päällä pistäny ton kans ketjulle öljyä, kun tuntunu siltä, että tarvisi. Jos tuota vaan mistään saa edullisesti? Ja helposti asennettua?
Toki silti myös miettinyt automaattirasvainta ketjulle, niin tarvis moista murehtia ollenkaan.