Kiitoksia, olikin noilla hintaeroa aikas rutkasti. Taitaa mennä saksanmaalta tilaukseen nuo pöntöt.
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
Onkos porukka vaihdellu rattaita FZ6-S2 -08 pyörään ? Ideana ois vähän isompaa takaratasta laittaa, sössiikö paljonkin nopeusmittaria tms, minkä verran viittis laittaa lisää hampaita jne ? Nyt on Leovincen sliparit ja PC, penkitetty 100hp takanakilta.
Mites on, onko purukka vaihdellut nokkaketjun kiristintä FZ6:een? Omalla ajanut nyt reilun tonnin ja ihan selvästi helistää tyhjäkäynniltä asti. Pyörällä ajettu 31tkm, ja on vuosimallia 2006.
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
Näyttävät olevan aika ´suolaisen hintaisia´ ja halvimmat löytynevät tuolta saksan maalta!? Sen verran kun kokelas olen, kysäsen että täytyykö tuohon rakentaa alkuperäisten paikalle vastaavat vai voiko tuon kaksoisputkituksen korvata yhdellä isommalla ja täytyykö nuo penkin alla olevat muovit näinollen uusia ´siistimmäksi´ erilaisilla?=![]()
- Näillä mennään....
Mulle tulossa tommoset http://www.ebay.com/itm/Dominator-Ex...-/290937066589. Saapi nähä minkälaiset on??? Laitan sitte kokemuksia kun saan paikalleen värkättyä.
- s1000r -
Itse tilasin Belgiasta nämähttp://kglracing.com/shop/index.php?...ducts_id=19416 Voin laitaa myös miten istui paikalleen ym. kunhan nyt vaan saapuvat suomeen. BTW oli kyllä asiallinen palvelu kyseisessä liikkeessä kun sähköpostilla tuli kyseltyä vähän sitä sun tätä. Toivottavasti toimitus toimii yhtä hyvin.
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
Pistäkäähan tosiaan kuvia tulemaan kun saatte pöntöt paikoilleen...!!![]()
- Näillä mennään....
http://www.youtube.com/watch?v=Wr025fXyL2w Itel samat putket/äänet, ei oma Fasu kyl vaikka kilpikin melkeen sama, numero vaan eri![]()
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Nonnii, pöntöt taiteiltu paikalleen ja huomioitu seuraavaa:
Miinukset
-sopivuus ei ihan bolt on!! Kiinnikkeitä piti vähän modailla.
-kilpiteline ei meinannu asettua omalle tontilleen, jäi hieman alemmas mitä alunperin.
-givin laukkutelineen kiinnikkeitä piti hieman työstää, mut nekin meni omalle paikalleen.
Plussaa
+siisti ulkonäkö
+äänet OK, ei rämise.
+DB killerit toimii, äänet just sopivat ja menee todennäkösesti mittauksista läpi??
+mielestäni hinta laatusuhde kohallaan.
+kaikki perään kuuluvat muovit ym osaset sai sopimaan paikalleen.
jos ei peukku keskellä kämmentä niin nämä saa asennettua fz6:een, mutta vaatii tosiaan vähän mielikuvitusta.
Originelli kilpitelineen metsään heittämällä homma helpottuu. Laitan kuvia kunhan kerkeän.
- s1000r -
Uskon, että tähän olisi joku vastannut, jos vastaava vika olisi tullut vastaan. Mutta jos ei (kuten esim. oma pyöräni, ei ole ongelmoinut vastaavalla tavalla), on vaikea arvata mikä moottoripyörän sadoista mahdollisesti kastuvista ja oireita aiheuttavista sähköisistä taikka mekaanisista paikoista voi olla kyseessä. Itse heittäisin arvauksen TPS:n (Throttle Position Sensor) suuntaan, jos tuollaisella nopealla kaasunkäytöllä pelaa hetken. Täällä ko. pyörän merkkipalstalla voisi joku tietääkin, kun ko. merkin populaatio on vähän suurempi.
ex Kawasaki Z1000SX -14
ex Yamaha FZ6SA -06
A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
Tilasin Pirellit mynetmoto:sta ja melkein pari viikkoa kesti rinkuloiden tulo.
Pirelleistä on nyt kokemusta vajaan 4 tkm verran ja juuri tulin Norjan kierrokselta.
Renkaat plussat:
-Todella jämäkkä ajotuntuma maantienopeuksilla. Saa tuulla vaikka kuinka kovaa ja tavaraa olla mukana miten paljon, niin pyörä menee kuin juna.
-Norjan neulansilmämutkissa hyvä ajettavuus ja etenkin kun oppi ajotekniikan tiukoissa kurveissa, niin ihan nauratti
-Kuluutskestävyys tulee ilmeisesti olemaan hyvä. Vaikka takana on tuo vajaa 4 tkm, ei paljon kulumista ole havaittavissa
-Märkäpito: En osaa sanoa muuta kuin että vesisateella pyörä pysyi hallinnassa.
-Pyörä menee kurveissa yllättävän paljon kallistuneena. Tuo sporttisen fiiliksen
Miinukset:
-Huonolla, uraisella tiellä (= suomalaiset tiet) hiljaa ajaessa (kaupunkinopeudet) renkaat on kamalat ajettavat. Todella levottomat. Ruotsissa ja Norjassa tätä ongelmaa ei ollut havaittavissa kovinkaan paljon. Tosin siellä tiet oli aikapaljon paremassa kunnossa ja uutta asfalttia levitettiin monessakin paikkaa.
- Irto sepelillä vaikeat ajettavat.
Kaikenkaikkiaan nämä Pirellit tuntuu kelpo renkailta. Tosin "nopean ajon mutkatie"-testi on kokeilematta, mutta en usko että renkaat olisivat jotenkin huonot nopeassakaan mutkapätkässä.
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Näitä TPS:iä on vaihdettu takuuseen ja omaankin on vaihdettu. Mulla oli viallinen TPS-anturi ja se kyllä teki kaikkea ihmeellistä. Voisi olla varmaan alkuperäisen kysyjän tapauksessa tuo TPS tarkistuksen arvoinen juttu. Voisi jopa mennä tehtaan piikkiin. Ainakin mulla meni vuonna 2009 vaihto tehtaan piikkiin vaikka pyörä on vm. 2004. Silloin oli menossa takaisinkutsukampanja näistä antureista.
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Oukki doukki. Aamulla laitettiin pirellin angel st rinkulat alle ja 380 kilometrin lenkki takana. Tosi hyvältä tuntu vetää mutkatietä noitten dunloppien jälkeen. Ei minkäänlaista vetelyä tai vatkailua suuntaan tai toiseen. Katellaan ja moititaan lisää kunhan maileja kertyy. Sehän se vaan kyrsii, kun luulin saavani eurooppalaiset kiekot niin etunen oli germaani mutta takanen kiinanpirelli. Tiiä sitten onko sillä merkitystä tämmöselle kädettömälleAamulla taas tienpäälle. On se vaan niin mukavoa
![]()
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Reilu 2 viikkoa meni kun Scorpionit tulivat Belgiasta ja pitihän ne heti ruuvata fasuun kiinni. Scorpionit ovat siis mallia Carbon oval. Todella nätit pöntöt ja suht kivuttomasti menivät paikalleen. Nyt on äänetkin kohdallaan
Samaan syssyyn piti vaihtaa myös orkkistanko LSL street bar:in ja LSL sylinder päätypainoihin.
Lyhensin tankoa tästä kuvasta vielä 25mm kummastakin päästä kun tuntuivat niin pirun leveiltä. LSL street bar on siis vakiona 82cm ja nyt siis 77cm. Orkkis tanko pikaisesti mitattuna 68cm.
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
Se oli n. 520€ kotiin kannettuna. Kulut oli melkoiset eli pelkät pöntöt oli n. 460€ mutta maksoin mielelläni nuo kulut koska nyt sain juuri sellaisen kun halusin.
LeoVincen hiilikuitumalli olisi ollut vielä kalliimpi ja Scorpionin vaimentimet hakkaa mun mielestä ulkonäöllään 100-0 Vincen vastaavat pöntöt. Voin laittaa viel pari kuvaa kunhan kerkeän.
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
-----pyörä poistettu, joutaa viestikin.
Viimeksi muokannut: peeämvee; 23.08.2015 klo 12:49.
- s1000r -
Yleisö kittää ja kumartaa...ihan on asiallisen näköiset ja varmaan kuuloisetkin!!![]()
- Näillä mennään....
Tässä vielä pari kuvaa ilman killereitä. Oli pakko kokeilla ilman killereitä mutta niistä lähti aivan järkyttävä mekkala joten ne pysyy kyllä paikallaan.
![]()
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
Ootteko laitelleet PC5 sta pyöriinne. Ois vuoden verran käytetty tarjolla melko halvalla. Kokemuksia/vaikutuksia perusfazun tehoihin/käytökseen? Kuuntelen.
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Gyllä lähtee ! PC5 kytkettynä uuvet iridiumit ja paskanen ilmansuodatin uuteen vaihdettu. Pyörä muuttu heti paremmaks. Nyt kun sais vielä äänet kohilleen ni vot. Tiliä odotellessa vinkatkaa halvimmat pörinäpöntöt mitä keksitte.![]()
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Terve, ajokausi alkaa olla takana ja ruuvauskausi edessä. Suunitelmissa on kaikkea mahdollista kaikkien nesteiden uusimisesta ventiilien tarkistukseen ja ohjauslaakerin vaihtoon.
Kysymys kuuluukin, onko tuossa ABS-mallin jarrunesteen vaihdossa jotain ihmeellistä mitä tulisi tietää vai onnistuuko ns. perinteisesti? Fillari vuosimallia 2006.
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
Niin joo, ja tuli tehtyä tämmönen "mirror mod" ajankuluksi kun tuli netissä osuttua FZ1:n vastaavaan ohjeeseen. auttoi huimasti tuohon fz6:n tuntosarvet-lookkiin.
Kuvassa oikealla puolella muutos tehtynä ja vasemmalla vakio.
Modaus oli aikas helppo tehdä ja meni käytännössä näin. 2 mutteria auki peilin kiinnityksen alta, peilit irti, porasin prässätyn liitoksen auki, tappi pois ja kuten yllä olevasta kuvasta näkyy ja käänsin tuon peilin varren ylösalaisin ja kiinnikkeen alapuolelle antaen vähän viilaa paremman istuvuuden saavuttamiseksi. Kiinnitys muistaaksen 6mm pultilla ja lukkomutterilla, vakio jousiprikat ja kumit väliin. Itse peili osoittaa tässä vaiheessa eteenpäin mutta se kierretään raakasti vain oikeaan asentoon.
Tässä valmiina. Näyttää livenä vielä paremmalta ja näkyvyys taakse parani kummasti.
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
Mistä vois hankkia ton pienemmän pleksin? Oon nyt metsästellyt ja alkuperäisenä se olis 250euroa.. Mun pyörässä on tosi kauhee tuulilasi ja se näyttää ihan pappamopolta.
Tahtoisin myös linjakkaammat peilit, olisko ideoita mistä ja mitä niistä kannattaa maksaa?
Fazerin sininen.
https://facebook.com/jennijiii/
Näin mä tein. Maalarin teippiä pleksin pintaan, piirsin minkälaisen haluan. Pleksi irti ja hieno hampaisella kuviosahalla ylimääräiset pois. Lopuksi vesihiomapaperilla leikkuu pinnan viimeistely.
Peileistä sen verran että osta lsl tangonpää peilit, niillä näkee taaksepäin, on hienot ja todella kestävät . Toimii vielä kahden markan vauhdeissa. Onhan ne vähän kalliit mutta pesee muut 100-0 ja ne voi sitten laitta vaikka seuraavaan pyörään myös![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Ostin sulo vileeninä akrapovicin kannut ku halvalla sain ja laitoin tänään paikoilleen. Ilman killereitä mahtava mesakka ja pauke. Killereillä kuulostaa riittävän hyvältä ja kevenihän tuo jonkin verran. Kausikin tuli korkattua ja onhan se taas hauskaa. Tutkin tuota katti pätkää ja mietin jos purkais. Rälläkällä halki poikki ja paskat pois sisältä. Migillä takasin kasaan ja on the road.
![]()
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18