Sivu: 28 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 182627282930 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 1053:sta
  1. #811
    Lainaa (Koris @ Huhti. 28 2009,07:44) kirjoitti
    Lainaa (Grosse @ Huhti. 19 2009,15:39) kirjoitti
    Alumiinipalkki? Meinaatko tuota yläkolmiota vai mitä..tipuin.
    Ei kun esim. kuvassa 1 näkyvä takahaarukan palkki.

    Tossa sun prätkässä toi YAMAHA-teksti jeesaa tosi paljon, vie huomiota pois itse palkilta, joka näyttää ihan naapurin sedän hitsaamalta.
    No nyt pysyin kärryillä

    Juu, ei se mikään suunnittelun kukkanen ole. Tuo takahaarukkahan on mm. päivittynyt S2-mallissa. Tuolla jenkkien puolella jotkut ovat jopa suunnitelleet vaihtavansa tuon uuden päivitetyn takahaarukan näihin vanhempiin malleihin. Eipä tarvitse kyllä itse miettiä vastaavaa. Näillä mennään.
    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  2. #812
    Onko kukaan kahdentanu nuita valoja? Ite laittelin just kahvalämppärit ja virtapistokkeen puhelimen laturia varten nii ajattelin, että jos kahdentais valot. Joku tuossa aikaisemmin mainitsi, että oli ottanut pyörän omista johdoista alkuperäisen piuhan ja laittanu vaan paikoilleen. Eli pyydän jotain lähettämään kuvia, sähkökaavioita tai mitä tahansa? Käsittääkseni ainoa miinus kahdentamisessa on, että H4 lampun umpio ei sovellu lähivaloihin ja valon hajonta on erikoista. Ainoa epäselvyys on, että mikä johto minnekkin. Kiitoksia jo etukäteen ohjeista *
    -2007 Yamaha FZ-6 S2 Fazer-
  3. #813
    Onko kukaan laittanu FZ6-s:ään Yamaha FZ1:n sen tankoa. kyseessä on on siis ns. suora tanko pikku fasun "polkupyörän" tangon tilalle? Meneekö heittämällä paikalleen ilman johtojen/vaijerin/letkun pidennystä?
  4. #814
    Moro,

    Ekaa pyörää kattelemeassa ja kiinnostais FZ6-N malli.

    Onko pyörän ylläpito edullista eli onko huollot edullisia yms?
    Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun käy ko. pyörää kattelemassa?
    Onko pyörässä ns. tyyppivikoja?
    Miten käy jammun madallus, jos persjalkasena sen haluu tehdä?

    Muitakin kommennteja kiitos, jos tulee mieleen.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  5. #815
    Saat madalluspalikan yammuliikkeestä,sellanen koiranluunpätkä,hintaa en muista.

    Huoltovälihän on pitkä,hinnat vielä arvoitus mutta ensihuolto tonnissa oli jotain satasen paikkeilla.

    Vioista en ole kuullut,olenkin merkin parissa uusi,yammukonkarit osaa sanoa sen.

    Uskaltaisin kehua luotettavaksi laitteeksi.
    Honda CB 750 C -83
    Honda CBR 1000 F -98
    Suzuki GSX 1300 R -06
    Yamaha FZ 1 S -07------------>>>>
  6. #816
    Lainaa (Askemux @ Touko. 30 2009,16:45) kirjoitti
    Onko pyörässä ns. tyyppivikoja?
    2004 - 2006 oli TPS-vikaa, mutta se on hoidettu takaisinkutsuna.

    Selkein tyyppivika on ohjauslaakerin puutteellinen sadesuojaus, eli jos säilyttää prätkää ulkona ilman sateen suojaa, niin ohjauslaakeri menee nopeasti.

    Muuten soiva peli.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  7. #817
    morjensta pöytään!

    Eka oma pyörä hommattu ja päädyin fz6ännään. Kyseessä uusi ylivuotinen. Nyt vaan ootellaan että saa pyörän käpälään ja pääsee uuden harrastuksen makuun! Lueskelin koko topicin läpi ja löysin paljon hyödyllistä tietoa -> ei sitten mene sormi suuhun, kun ensimmäiset vastoinkäymiset kohtaan.

    A.
  8. #818
    Lainaa (Askemux @ Touko. 30 2009,16:45) kirjoitti
    Moro,

    Ekaa pyörää kattelemeassa ja kiinnostais FZ6-N malli.

    Onko pyörän ylläpito edullista eli onko huollot edullisia yms?
    Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun käy ko. pyörää kattelemassa?
    Onko pyörässä ns. tyyppivikoja?
    Miten käy jammun madallus, jos persjalkasena sen haluu tehdä?

    Muitakin kommennteja kiitos, jos tulee mieleen.
    Moro,

    Tyyppivikana siis ilmeisesti tuo TPS ja ohjauslaakerin suojaus. Madalluksena käy lukemani perusteella "koiranluut".

    Osaisko porukka kertoo vielä muihin kysymyksiin vastauksia ja huoltoon lisäyksenä, notta onko FZ6:ssa huoltoväli 10 000km?
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  9. #819
    Morjesta,

    ostin viime syksynä Fz6S -04, ajettu 22tkm. Nyt mittarissa 25tkm. TPS vaihdettu huhtikuussa.

    Kaikki toimii muuten hyvin, sirinöineen kaikkineen, mutta nyt on ruvennut etupää käyttäytymään omituisesti, ihan kuin siellä olisi väljyyttä jossain. Tuntuu kuin joku laakeri, kenties ohjauslaakeri olisi jotenkin löysällä. Huomaa parhaiten kun ajaa esim. mukulakivillä tai jollain epätasaisella alustalla, käsissä tuntuu sellainen "värinä", löysyys, ja etupää tärisee ihmeellisesti, en osaa oikein selittää paremmin. Syvemmät kuopat tuntuu ihan normaaleilta. Rengaspaineet on kunnossa, ja pyörä säilytetty aina lämpimässä tallissa.

    Osaako joku auttaa? Olen kyllä viemässä prätkän huomenna näytille huoltoon, mutta jos joku näin pikaisesti osaisi sanoa mistä voisi olla kyse.
    <<<<<<<<<<<<<<<
    Yamaha FZ6S -04
  10. #820
    Lainaa (Askemux @ Kesä. 23 2009,09:12) kirjoitti
    Lainaa (Askemux @ Touko. 30 2009,16:45) kirjoitti
    Moro,

    Ekaa pyörää kattelemeassa ja kiinnostais FZ6-N malli.

    Onko pyörän ylläpito edullista eli onko huollot edullisia yms?
    Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun käy ko. pyörää kattelemassa?
    Onko pyörässä ns. tyyppivikoja?
    Miten käy jammun madallus, jos persjalkasena sen haluu tehdä?

    Muitakin kommennteja kiitos, jos tulee mieleen.
    Moro,

    Tyyppivikana siis ilmeisesti tuo TPS ja ohjauslaakerin suojaus. Madalluksena käy lukemani perusteella "koiranluut".

    Osaisko porukka kertoo vielä muihin kysymyksiin vastauksia ja huoltoon lisäyksenä, notta onko FZ6:ssa huoltoväli 10 000km?
    10tkm
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  11. #821
    Lainaa (cc_rider23 @ Kesä. 24 2009,12:00) kirjoitti
    Olen kyllä viemässä prätkän huomenna näytille huoltoon, mutta jos joku näin pikaisesti osaisi sanoa mistä voisi olla kyse.
    No mitäs ne huollossa sanoivatten?

    Kiinnostais meitä palstalaisia nääs.


    Lainaa (cc_rider23 @ Kesä. 24 2009,12:00) kirjoitti
    ...ruvennut etupää käyttäytymään omituisesti, ihan kuin siellä olisi väljyyttä jossain. Tuntuu kuin joku laakeri, kenties ohjauslaakeri olisi jotenkin löysällä... ... pyörä säilytetty aina lämpimässä tallissa.
    JOS sitä on aina säilytetty sisätiloissa, niin kuulostaa ihan moottoripyörävialta (ei siis mallikohtaiselta hommalta).

    Kerro kun tiedät lisää.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  12. #822
    Lainaa kirjoitti
    No mitäs ne huollossa sanoivatten?

    Kiinnostais meitä palstalaisia nääs.
    Enpä vielä kerennyt viemään näytille, kun kaverit lähtivät hellelomille .... Varasin huoltoajan, mutta se onkin vasta ensi viikolla...

    Lainaa kirjoitti
    JOS sitä on aina säilytetty sisätiloissa, niin kuulostaa ihan moottoripyörävialta (ei siis mallikohtaiselta hommalta).

    Kerro kun tiedät lisää.
    Joo, tallissa on ollut aina mun aikana, edellisestä omistajasta en sitten tiedä...
    Kerron heti kun jotain löytyy. Otin alle nyt vaimon pikku-ninjan, sen verran se tärinä häiritsee. Kyllä tolla pikkuisellakin pääsee alta pois *
    <<<<<<<<<<<<<<<
    Yamaha FZ6S -04
  13. #823
    Lainaa (cc_rider23 @ Kesä. 24 2009,12:00) kirjoitti
    Morjesta,

    ostin viime syksynä Fz6S -04, ajettu 22tkm. Nyt mittarissa 25tkm. TPS vaihdettu huhtikuussa.

    Kaikki toimii muuten hyvin, sirinöineen kaikkineen, mutta nyt on ruvennut etupää käyttäytymään omituisesti, ihan kuin siellä olisi väljyyttä jossain. Tuntuu kuin joku laakeri, kenties ohjauslaakeri olisi jotenkin löysällä. Huomaa parhaiten kun ajaa esim. mukulakivillä tai jollain epätasaisella alustalla, käsissä tuntuu sellainen "värinä", löysyys, ja etupää tärisee ihmeellisesti, en osaa oikein selittää paremmin. Syvemmät kuopat tuntuu ihan normaaleilta. Rengaspaineet on kunnossa, ja pyörä säilytetty aina lämpimässä tallissa.

    Osaako joku auttaa? Olen kyllä viemässä prätkän huomenna näytille huoltoon, mutta jos joku näin pikaisesti osaisi sanoa mistä voisi olla kyse.
    Mulla on FZ6S 2004 ajettu 63 tkm ja siihen vaihdettiin tänään etuohjauslaakerit (olikohan oikee termi) ja ne oli ihan loppu. Pyörä teki just tota tärinää ja kolisi esim mukulalla ihan älyttömästi. Nyt on ku pilvillä ajais taas! Elikkä eikun baanalle (ja huomenna 1500 km:n reissulle mutkien kautta Tahkolle ja takas)



    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  14. #824
    Lainaa (Anu2009 @ Kesä. 30 2009,16:56) kirjoitti
    ... huomenna 1500 km:n reissulle...
    ... ei herran jestas...

    ... ei ainakaan lasten tekoon tuon reissun jälkeen...

    ... sen verran epämukava tuo 2004 vakiopenkki on...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  15. #825
    Lainaa (Koris @ Heinä. 01 2009,00:09) kirjoitti
    Lainaa (Anu2009 @ Kesä. 30 2009,16:56) kirjoitti
    ... huomenna 1500 km:n reissulle...
    ... ei herran jestas...

    ... ei ainakaan lasten tekoon tuon reissun jälkeen...

    ... sen verran epämukava tuo 2004 vakiopenkki on...


    Ei se penkki ny niin paha oo Tosin Airhawk on käynyt mielessä mutta vielä en ole saanut aikaiseksi kun pyörä on ollu mulla vasta 6 vkoa, joista aika ison ajan olen istunut pyörän päällä, 8000 km takana. Kohta pitää vaihtaa ihan vaan sen takia että mä ajan ton loppuun. Ja eikun
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  16. #826
    Lainaa kirjoitti
    Mulla on FZ6S 2004 ajettu 63 tkm ja siihen vaihdettiin tänään etuohjauslaakerit (olikohan oikee termi) *ja ne oli ihan loppu. Pyörä teki just tota tärinää ja kolisi esim mukulalla ihan älyttömästi. Nyt on ku pilvillä ajais taas! Elikkä eikun baanalle (ja huomenna 1500 km:n reissulle mutkien kautta Tahkolle ja takas)
    Ok, tota olen itsekkin miettinyt. Mulla on pyörä täällä duunissa tallissa, kun en ole sillä nyt uskaltanut ajaa. Talli on Kluuvin tunnelissa. Osaakos joku sanoa jotain hyvää huoltoa tässä lähettyvillä, esim. Hertsikka?

    Lainaa kirjoitti
    Ei se penkki ny niin paha oo *Tosin Airhawk on käynyt mielessä mutta vielä en ole saanut aikaiseksi kun pyörä on ollu mulla vasta 6 vkoa, joista aika ison ajan olen istunut pyörän päällä, 8000 km takana. Kohta pitää vaihtaa ihan vaan sen takia että mä ajan ton loppuun. Ja eikun
    Mulla rupeaa vasen reisi puutumaan tollasen 60 kilsan jälkeen, ja siinä ei pahemmin jumppaaminen auta *
    <<<<<<<<<<<<<<<
    Yamaha FZ6S -04
  17. #827
    Lainaa kirjoitti
    Mulla on FZ6S 2004 ajettu 63 tkm ja siihen vaihdettiin tänään etuohjauslaakerit (olikohan oikee termi) *ja ne oli ihan loppu. Pyörä teki just tota tärinää ja kolisi esim mukulalla ihan älyttömästi. Nyt on ku pilvillä ajais taas! Elikkä eikun baanalle (ja huomenna 1500 km:n reissulle mutkien kautta Tahkolle ja takas
    Missä pyörä oli huollossa ja paljonko maksoi?
    Kiitos vielä näistä tiedoista, nyt helpottaa jo, kun on varmasti sama ongelma meikäläisen pärrässä *
    <<<<<<<<<<<<<<<
    Yamaha FZ6S -04
  18. #828
    Lainaa (cc_rider23 @ Kesä. 24 2009,12:00) kirjoitti
    Morjesta,

    ostin viime syksynä Fz6S -04, ajettu 22tkm. Nyt mittarissa 25tkm. TPS vaihdettu huhtikuussa.

    Kaikki toimii muuten hyvin, sirinöineen kaikkineen, mutta nyt on ruvennut etupää käyttäytymään omituisesti, ihan kuin siellä olisi väljyyttä jossain. Tuntuu kuin joku laakeri, kenties ohjauslaakeri olisi jotenkin löysällä. Huomaa parhaiten kun ajaa esim. mukulakivillä tai jollain epätasaisella alustalla, käsissä tuntuu sellainen "värinä", löysyys, ja etupää tärisee ihmeellisesti, en osaa oikein selittää paremmin. Syvemmät kuopat tuntuu ihan normaaleilta. Rengaspaineet on kunnossa, ja pyörä säilytetty aina lämpimässä tallissa.

    Osaako joku auttaa? Olen kyllä viemässä prätkän huomenna näytille huoltoon, mutta jos joku näin pikaisesti osaisi sanoa mistä voisi olla kyse.
    Tuon ohjauslaakerin saat tarkistettua siten, että nostat keulan ylös ja nyit/heilutat etupumpuista edestakaisin pyöränsuuntaisesti.
    Jos suurempaa klappia, niin tunnet sen kyllä.

    Toinen on, että tarkistat keulan ylimmän mutterin kireyden (siinä ohjaustangon pidikkeiden alla) yläkolmioissa ja kiristät tarvittaessa momenttiin.

    Onko etupumpuissa (kiiltävä osa) öljyä näkyvissä, vuotaako etupumput?

    Renkaissa tasapainotuslevyt paikallaan?

    Tuossa nyt muutama mitä tuli pikaisesti mieleen.
    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  19. #829
    Lainaa kirjoitti
    Tuon ohjauslaakerin saat tarkistettua siten, että nostat keulan ylös ja nyit/heilutat etupumpuista edestakaisin pyöränsuuntaisesti.
    Jos suurempaa klappia, niin tunnet sen kyllä.

    Toinen on, että tarkistat keulan ylimmän mutterin kireyden (siinä ohjaustangon pidikkeiden alla) yläkolmioissa ja kiristät tarvittaessa momenttiin.

    Onko etupumpuissa (kiiltävä osa) öljyä näkyvissä, vuotaako etupumput?

    Renkaissa tasapainotuslevyt paikallaan?

    Tuossa nyt muutama mitä tuli pikaisesti mieleen.
    Prätkä on viety MJL-Huoltoon eilen. Kaveri koeajoi sen ja nosti keulan ylös. Oli väljyyttä jonkin verran ja tänään selviää, pitääkö ohjauslaakeri vaihtaa.
    Etupumpuissa ei ole öljyä näkyvissä, renkaat kondiksessa. Kerron lisää kun tiedän.
    <<<<<<<<<<<<<<<
    Yamaha FZ6S -04
  20. #830
    Lainaa (DDR @ Touko. 30 2009,15:51) kirjoitti
    Onko kukaan laittanu FZ6-s:ään Yamaha FZ1:n sen tankoa. kyseessä on on siis ns. suora tanko pikku fasun "polkupyörän" tangon tilalle? Meneekö heittämällä paikalleen ilman johtojen/vaijerin/letkun pidennystä?
    Tuota samaa itekin pohdiskellu. Isännällä FZ1 ja mitä mie sillä muutamia kertoja ajellu, niin paljon enemmän miun makuun sen ajoasento on. Jotenki ranteet joutuu tässä omassa niin epäergonomiseen asentoon, että kädet väsyy tosi helposti ja ihan huomaamattaan tuloo piettyä tangosta kiinni vain etu- ja keskisormilla sekä peukaloilla.

    Kyllä sen periaatteessa pitäs tuohonkin saaha menemään, mut pientä modifiaatioita vaatis, ettei sit tangon päät ota ääriasennossaan tankkiin kiinni. Ja joku korokepala tarvis väliin kans, mikäli ei halua tangon laskeutuvan yhtään alkuperästä korkeutta alemmas.

    Mut idea on vireillä täälläkin, ja jos tähän nyt sattuu löytämään jonkun toimivan ratkasun, niin täytyy pistää infoa tänne.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
    ***
    Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
  21. #831
    Lainaa kirjoitti
    Prätkä on viety MJL-Huoltoon eilen. Kaveri koeajoi sen ja nosti keulan ylös. Oli väljyyttä jonkin verran ja tänään selviää, pitääkö ohjauslaakeri vaihtaa.
    Etupumpuissa ei ole öljyä näkyvissä, renkaat kondiksessa. Kerron lisää kun tiedän.
    Pyörä haettu huollosta. Laakeri löystynyt ja melko kuiva. Nyt on rasvattu ja kiristetty, vaihtoon menee 1-2 vuoden päästä.
    Kustannus 70e.
    Jos en olisi poropeukalo, olisin varmasti voinut tehdä itse
    Kelitkin sopivasti paranivat, eikun *
    <<<<<<<<<<<<<<<
    Yamaha FZ6S -04
  22. #832
    Lainaa (Jetamio @ Heinä. 03 2009,11:46) kirjoitti
    Lainaa (DDR @ Touko. 30 2009,15:51) kirjoitti
    Onko kukaan laittanu FZ6-s:ään Yamaha FZ1:n sen tankoa. kyseessä on on siis ns. suora tanko pikku fasun "polkupyörän" tangon tilalle? Meneekö heittämällä paikalleen ilman johtojen/vaijerin/letkun pidennystä?
    Tuota samaa itekin pohdiskellu. Isännällä FZ1 ja mitä mie sillä muutamia kertoja ajellu, niin paljon enemmän miun makuun sen ajoasento on. Jotenki ranteet joutuu tässä omassa niin epäergonomiseen asentoon, että kädet väsyy tosi helposti ja ihan huomaamattaan tuloo piettyä tangosta kiinni vain etu- ja keskisormilla sekä peukaloilla.

    Kyllä sen periaatteessa pitäs tuohonkin saaha menemään, mut pientä modifiaatioita vaatis, ettei sit tangon päät ota ääriasennossaan tankkiin kiinni. Ja joku korokepala tarvis väliin kans, mikäli ei halua tangon laskeutuvan yhtään alkuperästä korkeutta alemmas.

    Mut idea on vireillä täälläkin, ja jos tähän nyt sattuu löytämään jonkun toimivan ratkasun, niin täytyy pistää infoa tänne.
    Plarasin tuossa FZ6 forumia tangonvaihtoasiassa ja löysin pari kuvaa joissa toisessa oli vaihdettu fz 1:sen tanko pikkufasuun ja toisessa rizoman tanko uudempaan s2 malliin....Itsellä tutkinnan alla sama projekti kauniimman puoliskon (Jetamio) mopottimeen...Löysin myös SW motechin tangon korotus/siirtopalasarjasta kuvia...noilla vois varmaan passailla tangon sijoittumista mieleiseksi...Jos kellä on kokemusta tai hyviä "näkemyksiä" aiheesta niin niitä mieluusti kuuntelen...

    Kuvia Fz6S:stä Fz1:n tangolla
    Lisää kuvia ja vinkkejä FZ1:n tangon vaihdosta FZ6S:ään
    Kuva Rizoman tangosta
    Kuvia SW-Motechin korokepalojen asennuksesta



    Yamaha RD 125 LC -82
    Yamaha XJ 600 -89
    Yamaha XJ 900 Diversion -02
    Yamaha FZ 1 S -07
    Suzuki GSX 1250 FA -12
    BMW R1200GS -09
    BMW R1200GS LC Adventure -14 + Yamaha FZS1000 Fazer -03
    BMW R1250GS LC Adventure -23
  23. #833
    Lainaa (cc_rider23 @ Heinä. 03 2009,15:02) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Prätkä on viety MJL-Huoltoon eilen. Kaveri koeajoi sen ja nosti keulan ylös. Oli väljyyttä jonkin verran ja tänään selviää, pitääkö ohjauslaakeri vaihtaa.
    Etupumpuissa ei ole öljyä näkyvissä, renkaat kondiksessa. Kerron lisää kun tiedän.
    Pyörä haettu huollosta. Laakeri löystynyt ja melko kuiva. Nyt on rasvattu ja kiristetty, vaihtoon menee 1-2 vuoden päästä.
    Kustannus 70e.
    Jos en olisi poropeukalo, olisin varmasti voinut tehdä itse
    Kelitkin sopivasti paranivat, eikun *
    Itse vaihdoin ohjauslaakerin toissa viikolla. Oli aivan loppu ja tilalle tuli Allballs kartiolaakerit. Vanhat oli ruosteessa ja kuoppautuneet. -05 FZ6N ja ~20 tkm ajettu.
  24. #834
    Lainaa (Nova @ Heinä. 04 2009,15:41) kirjoitti
    Itse vaihdoin ohjauslaakerin toissa viikolla. Oli aivan loppu ja tilalle tuli Allballs kartiolaakerit. Vanhat oli ruosteessa ja kuoppautuneet. -05 FZ6N ja ~20 tkm ajettu.
    Oliko sateessa säilytetyt?

    Noihan on suunnitteluvirhe näissä prätkissä...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  25. #835
    Lainaa (Koris @ Heinä. 01 2009,00:09) kirjoitti
    Lainaa (Anu2009 @ Kesä. 30 2009,16:56) kirjoitti
    ... huomenna 1500 km:n reissulle...
    ... ei herran jestas...

    ... ei ainakaan lasten tekoon tuon reissun jälkeen...

    ... sen verran epämukava tuo 2004 vakiopenkki on...
    Reissu takana, 1400 kilsaa tuli ja parit "vapaapäivät" välissä. Nou problem ja ne lastentekopuuhatki luonnistuu tai niinku sillee

    Ny mietin notta jos menis ajaan Rautaperseen ainakin yhden ajokaverin kanssa tosa parin viikon päästä. Kuulemma aika rankka, myös pehmeämmillä penkeillä ja tietty muutenkin. Vaan ainahan sitä voi hyppää kesken kaiken poijes jos vaan luonne antaa perix
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  26. #836
    Tervehdys!

    Ensimmäisen pyörän hankinta pitkän tauon jälkeen olisi edessä ja FZ6-S kiinnostaisi. Pyörän tilat vain mietityttävät... Pituutta on kertynyt 195cm, mahtaakohan tämmöinen hongankolistaja löytää sopivaa ajoasentoa? Korkeampaa pleksiä yms voi tietysti vaihdella, mutta onko jaloille tilaa? Muutkin kokemukset/pyöräsuositukset hujopin näkökulmasta kiinnostavat.
    Suzuki GSX 1400 '06

    ex. Yamaha TDM 900 '02
  27. #837
    Lainaa (Tsuku @ Heinä. 22 2009,22:05) kirjoitti
    ... FZ6-S kiinnostaisi. Pyörän tilat vain mietityttävät... Pituutta on kertynyt 195cm, mahtaakohan tämmöinen hongankolistaja löytää sopivaa ajoasentoa? Korkeampaa pleksiä yms voi tietysti vaihdella, mutta onko jaloille tilaa? Muutkin kokemukset/pyöräsuositukset hujopin näkökulmasta kiinnostavat.
    Itse prätkä on mitä mainioin ja mitä monikäyttöisin. Kuin sveitsiläinen linkkuveitsi: moneen puuhaan hyvä, mutta jos fyrkasta on kiinni, niin eri työkalut joka touhuun.

    Olen IRL yli 184 (vastannee yläasteikäisten 186+ mittauksia), ja ahdas toi on. Omalta kohdaltani kriittinen homma on se, kuinka paljon polvitaive ahdistaa: ajopuvussa ahdistaa paljon, ja f*****ssa huomattavasti vähemmän. Kuitenkin yli 400 km päivässä on meikäläiselle tuskaa, polviin ja perseeseen liittyen.

    Korkeampaa pleksiä et _varmasti_ halua: mitä matalampi pleksi sitä matalammalle se heittää ilmavirran sun rinnalle...
    ... ja jos se on tarpeeksi matalalle eli ilmavirta tulee sun rintakehälle, niin mitään siitä ei tule kaulaan eli kypärän sisään. Eli on hiljainen.

    Muuten luotettavaa perustekniikkaa, parit tyyppiviat, mutta niitä lukuunottamatta soiva peli. Mutta ei ehkä hujopeille. Sorry.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  28. #838
    Lainaa (Koris @ Heinä. 23 2009,00:32) kirjoitti
    Itse prätkä on mitä mainioin ja mitä monikäyttöisin. Kuin sveitsiläinen linkkuveitsi: moneen puuhaan hyvä, mutta jos fyrkasta on kiinni, niin eri työkalut joka touhuun.

    Olen IRL yli 184 (vastannee yläasteikäisten 186+ mittauksia), ja ahdas toi on. Omalta kohdaltani kriittinen homma on se, kuinka paljon polvitaive ahdistaa: ajopuvussa ahdistaa paljon, ja f*****ssa huomattavasti vähemmän. Kuitenkin yli 400 km päivässä on meikäläiselle tuskaa, polviin ja perseeseen liittyen.

    Korkeampaa pleksiä et *_varmasti_ *halua: mitä matalampi pleksi sitä matalammalle se heittää ilmavirran sun rinnalle...
    ... ja jos se on tarpeeksi matalalle eli ilmavirta tulee sun rintakehälle, niin mitään siitä ei tule kaulaan eli kypärän sisään. Eli on hiljainen.

    Muuten luotettavaa perustekniikkaa, parit tyyppiviat, mutta niitä lukuunottamatta soiva peli. Mutta ei ehkä hujopeille. Sorry.
    Kiitos vastauksesta. Kävin koeajamassa yhtä yksilöä ja kyllähän se polvikulma ehkä aavistuksen tiukalta tuntui. Ei kiristänyt f*****ssa, mutta pidemmän päälle saattaa kyllä tehdä sitä ajopuvussa. Koeajo oli tosin sen verran lyhyt, että vaikea sanoa varmaksi. FZ6-forumilta löytyi tosin paljon minuakin pidempiä kuskeja jotka väittivät, että tämä on ainoa pyörä joka heille sopii. Jalkatappeja ei varmaan saa siirrettyä millään bolt-on paketilla, vaan menee hitsaushommiksi? Täytyy kyllä vielä harkita isoveljeä FZS1000:tta, jos siihen mahtuisi paremmin.
    Suzuki GSX 1400 '06

    ex. Yamaha TDM 900 '02
  29. #839
    Lainaa (Tsuku @ Heinä. 24 2009,07:01) kirjoitti
    FZ6-forumilta löytyi tosin paljon minuakin pidempiä kuskeja jotka väittivät, että tämä on ainoa pyörä joka heille sopii. Jalkatappeja ei varmaan saa siirrettyä millään bolt-on paketilla, vaan menee hitsaushommiksi?
    Henkilökohtaisia juttuja nää on, eikä oikeaa vastausta ole. Ajaahan tiukoilla kyykyilläkin pitkiä äijiä...

    Hyvä prätkähän toi on, ja nyt käytettynä noita saa edulliseen hintaan. Omaani olen ollut erittäin tyytyväinen.

    Jalkatappien siirtosarjoja on näkynyt Jenkeissä - itse asiassa niissä tulee uudet tapit mukana - mutta ainakin jossain vaiheessa olivat hyvinkin arvokkaita.

    Saisivat alkaa vakiona laittamaan "jalkatapit kolmeen asentoon, penkki kahteen asentoon" -ominaisuudet näihin peruspyöriin. Ei enää halpoja autojakaan myydä ilman säätyvää jakkaraa.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  30.  
  31. #840
    Lainaa (Koris @ Heinä. 23 2009,00:32) kirjoitti
    Korkeampaa pleksiä et *_varmasti_ *halua: mitä matalampi pleksi sitä matalammalle se heittää ilmavirran sun rinnalle...
    ... ja jos se on tarpeeksi matalalle eli ilmavirta tulee sun rintakehälle, niin mitään siitä ei tule kaulaan eli kypärän sisään. Eli on hiljainen.
    Onkos missään muuten saatavilla näitä matalampia pleksejä (esim. tuplakupla) tähän -04-06 malliin? S2:een näkyy löytyvän vaikka mistä. Vaikka ihe en mikään hujoppi (173cm) olekaan, niin siitä huolimatta ajoviima osuu miulle just kaulaan ja siitä sitten suoraan kypärän sisään. Kuumalla (+25 ja yli) kelillä tuo nyt ei haittaa, mut kun tässä suomen ihanaisessa suvessa tuollasia päiviä on aika harvassa...

    Ja nyt ku tuohon omaan tuli se FZ1:n tankokin täräytettyä kiinni, niin ajoasento muuttu muutaman sentin entistä etukenommaks, joka on omiaan vielä korostamaan sitä kypärän sisään tuulemista. Mut eipä huuda ranteet enää hoosiannaa!
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
    ***
    Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Sivu: 28 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 182627282930 ... ViimeinenViimeinen