Oojaa! Tulipahan ostettua -05 S malli <3
Kamala polte kesää ootellessa *![]()
Sen verran sokea olen kuitenkin, etten löytänyt nopeasti ja
vähän hitaamminkin katottuna, että mistä tähän saisi pleksejä?
Tuo orkkis on meinaa suht kamala mun mielestä : /
Yamaha FZ6-S
Vaikka Louisilta: Puig pleksitkirjoitti
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Allright ja Duell myy jotain malleja(xu_ @ Helmi. 28 2009,15:47) kirjoitti
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
jonkun verran ajanu, kaverilla -07. Matka ajossa yksi parhaita. rento ajo asento eikä tuule aivan suoraan kaulaan tm. ohikin pääsee kunhan muistaa tarpeeksi tiputtaa pykäliä.
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Mites on slipareista porukalla kokemuksia? Ostin 07- FZ6 S2 fazerin ja siihen oon katellu eri putkistoja. Devilin slipareita on tullu kateltua ja suomenpuolelta ostettuna carbonit maksais 740€. Saako mistään halvemmalla ja luotettavasti tilattua? Sekä onko muista putkista kokemuksia, mitkä vois olla paremmat kuin devilit? (pikkuperfektionistille kelpaa vain parhaat)
Sain autoni (mazda 626 sportsaloon 89') myytyä 800€ nii nyt ois varaa ostaa putket![]()
-2007 Yamaha FZ-6 S2 Fazer-
Huomasin tuossa, että takavalon kuori eli se punainen osa on irronnut siitä takavalon rungosta.
Onko kukaan purkanut tuota perää minkäkin verran niin osaisi antaa vinkkiä, kuinka paljon tarvii purkaa mistäkin jotta saan takavalon kokonaisuudessaan irti pyörästä?
Sen verran kerkesin ihmetellä asiaa, että valo on etuosasta kapeampi kun takaanta eli ei mahdu tulemaan se punainen kuori ainakaan mikä on juuri irrallaan ulos suoraan vetämällä taaksepäin.
Toinen kysymys koskee takavilkkuja ja rekisterikilven valoa.
Tarkoitus olis vaihtaa kilpiteline, joten onko nuo vilkut ja valo kiinni ihan vaan jollain mutterilla tuossa kilpitelineessä?
Asiahan selviäisi kunhan menisi ihmettelemään, mutta alustavasti ajattelin kysellä, ettei tule murjottua mitään väkisin rikki tietämättömänä.
Jokin korjausopas olisi kun sata jänistä josta näkisi tuon perän räjäytyskuvan.![]()
Ducati ST4s
Yamaha FZ6-S
Suzuki GSF 1200 S Bandit
Ja vastaus itselleni.
Ihmetys oli sen verran kova, joten kävin äsken purkamassa tuon perän ja selvis vika tuohonkin miksi se takavalon kuori on irti.
Ei kai auta kun huomenna mennä kyselemään uutta osaa tuohon.
Kilpitelineeseen en perehtynyt vielä yhtään joten vinkkejä siihen liittyvistä vilkuista ja valosta otetaan mielellään vastaan.![]()
Ducati ST4s
Yamaha FZ6-S
Suzuki GSF 1200 S Bandit
Vuosimalli tiedoissasi olisi myös kova sana.(Tyny @ Maalis. 12 2009,18:31) kirjoitti
Räjäytyskuvia voi katsella seuraavasta linkistä, ovat tosin jenkkimalleihin, mutta usein mallit ovat identtiset (se "SSC" on Californiamalli, "SS" on sama kuin suomalainen FZ6-S"):
LINKKI_Ron_Ayers
Edit: sen verran lisäystä, että kun korjaat sitä punaista takavaloa, niin sen ehjänäkin kuuluu heilua jonkin verran ylösalaisin suunnassa. Siinä "joustavuudessa" on ilmeisesti haettu kestävämpää rakennetta - ja lisäikää polttimolle -, eli älä ihmettele sen kiinnityksen "letkumaisuutta".
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Niinno, tietenki tuolta yamahan jenkkisivuilta saa myös räjäytyskuvat. Yhtään en tiedä onko jenkki/eurooppa-malleissa jotain eroja, mutta yamahan liikkeessä neuvoivat minut tuonne sivulle kun räjäytyskuvia kyselin.
Yamaha USA sivusto
Eli valitset ylhäältä "ajoneuvoluokan", vuosimallin ja pyörän mallin.
Ei tuo toinenkaan sivusto huono ollut, mutta pikaisella vilkauksella ei kaikkiin vuosimalleihin räjäytyskuvia löytynyt. *
Niin, jos jollain on kokemuksia niistä slip-oneista tai olisi tiedossa sivustoa kyseisestä aiheesta, olisi todella mukava kuulla![]()
-2007 Yamaha FZ-6 S2 Fazer-
Tällä sivustolla on yksi ketju (ainakin) aiheesta, katso yläosan sticky-ketjuista "Aftermark mods" - en viitsi linkittää suoraan ketjuun, koska tällä sivulla voi olla noissa "ei-stickyissä" vaikka mitä, en ole seurannut hetkeen:(Shippard @ Maalis. 16 2009,00:40) kirjoitti
LINKKI_Maailman_parhaan_FZ6_sivuston_modausosasto
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Pikaisella vilkaisulla 2007 oli ainoa puuttuva (ja 2009). Mutta eikös 2007 ja 2008 ole identtiset FZ6-S- malleissa?(Shippard @ Maalis. 16 2009,00:40) kirjoitti
Mä en noita 2007 --> muista, niistä kai tuli jotain eri versioita, ainakin jossain päin Eurooppaa, ei kai Suomessa?
Kävin kysymässä tuosta face-lift mallista vaihtotarjousta, mutta oli vähän liikaa välirahaa paremmasta rundimittarista ja penkistä. Mutta punaisena olis ollut niin...
Edit: se "toinen" sivusto,mistä puhutaan, on siis Ron Ayers
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Olin ajatellu jo moooonta vuotta että pitää pyörä ostaa ja selailin nettiä että mikä pyörä sitä nyt kaunein olis silmään, no tuo FZ6-S näytti hyvältä, Sit löysin tän foorumin ja löyty tälle mallille kivasti oma keskusteluki, no ei muutaku lukemaan ja tulin siihen tulokseen (KIITOS kaikkien asiantuntevien ihmisten kommentit kyseisestä pyörästä) että tää olis hyvä. No ei muutakun katteleen nettiä, että mikä olis hyvä ja halpa... no eihän se homma rasassa pysynyt ollenkaan ja tänään tein sit kaupat uudesta ylivuotisesta
.
Aattelin nyt sit heti tohkeissani rekata itteni tännekki. Ku vaan pääsis jo ajeleen![]()
Tervetuloa joukkoon mukavaan.......(Hulttio183 @ Maalis. 23 2009,19:50) kirjoitti
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Kiitoksia... jos jollakulla on hyviä neuvoja pyörään liittyen niin tänne vaan(ilkka75 @ Maalis. 23 2009,19:57) kirjoitti
![]()
Tervetuloa joukkoon vain! *![]()
Sen verran, että huollat pyörän tasaisin aikavälein (niinku järkikin sanoo) ja et hurjastele turhaan *Itse tilasin juuri devilin sliparit ja ennen vappua ajattelin käydä yamahan liikkeessä kysymässä, että onko mahdollista laittaa tuplavalot toimintaan ja lisätä tupakansytytin virran ulostuloa varten. *
![]()
-2007 Yamaha FZ-6 S2 Fazer-
Mites on?(Shippard @ Maalis. 23 2009,21:24) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
No muistaakseni jostain lueskelin ja jos tuplavalot laittaa toimintaan, takuut katoaa. Mutta taas tullu luettua tekstiä jossa on tuplavalot asennettu kahdella tai kolmella eri tavalla. Joten voi olla että jokin tietty asennustyyli on sallittu jolloin ei takuut lähde.(Koris @ Maalis. 23 2009,22:36) kirjoitti
Eri tyylejä (pelkän muistikuvan perusteella kirjotan, luin niitä ohjeita 6-8kk sitten)
1. Kummatki valot palaa ja kun laittaa pitkät päälle niin kummassakin valossa palaa ajovalot + toisessa pitkät. Tällä tyylillä se H7 lamppu (jossa on kummatki langat pitkille ja lyhyille) ei kestäny pitkään. Jotkunhan olivat sitten säätäneet kytkimiä ajovalojen sammutusta varten kun käyttävät pitkiä.
2. Kummatki ajovalot palaa ja kun pitkät laittaa päälle, rele katkasee H7 lampulta ajovalot. Eli näin sen pitäisi toimia.
Kolmatta tyyliä en muista miten se oli tehty, mutta paljon oli puhetta kuinka akku kestää yhden ylinmääräisen lampun rasitusta. (tosin siinä taidettiin mainita että pyörässä on jo valmiiksi kahvalämppärit ja liivilämmitin jolloin akku ei kestä sitä yhtä ylinmääräistä valoa)
Älkää tosiaan ottako täysin kirjaimellisesti nuita.. Ajattelin mainita tyylit jos jollekki tulis välähdys ja muistais mistä on kyseiset säädöt lukenu ja laittais samalla linkkiä tulemaan *![]()
-2007 Yamaha FZ-6 S2 Fazer-
2004 - 2006 mallissa H7 palaa koko ajan, se on lähivalona. H4 - joka on eri umpiossa - on virallisesti käytössä vain kaukovalona, eli siitä voi laittaa lähivalopuolen palamaan lähivaloksi, mutta huom. se kuvio ei ole kovinkaan hyvä eikä nätti. Umpio ei, eikä heijastinpinta ole sitä lähivaloa varten.(Shippard @ Maalis. 23 2009,22:51) kirjoitti
Idioottijenkkisählärit ovat toisinaan kytkeneet tuon H4-polttimon lyhytvalopuolen palamaan jatkuvasti nettipalstoilla, mutta ei ne pysty ajamaan paria tuntia pitkät päällä - toisin kuin suomalaiset. Toi umpio ei välttämättä kestä H4 polttamista kummaltakin puolelta.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
noh noh, Kylläpä sitä tarraudutaan tiukasti pieniin termivirheisiin *(Koris @ Maalis. 23 2009,23:12) kirjoitti
Mutta kiitoksia huomautuksesta *
BTW. onko kenelläkään Motoring.fi kaupasta minkäänlaisia kokemuksia? Tuonne laitoin tilauksen menemään niistä devilin slipareista![]()
-2007 Yamaha FZ-6 S2 Fazer-
Kun noista valoista on kirjoiteltu..
En muista tämmöisestä mitään.
Eli, miksi siinä keulalla on kaksi umpiota, mutta vain toisessa on käytössä se lähivalo![]()
Kieltääkö sen kahden valon käytön jokin outo asetus suomessa vai onko se Yamahan alkuperäinen viritys.
Entäs, onko ne umpiot samanlaisia. Eli jos molemmissa olis käytössä sekä lähi- että kaukovalot, niin onko valokuviot kohillaan molemmille valoille.
(e-merkit tietysti puuttuu vai..)
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
2004 - 2006 malleissa tämä ei ole mikään vitsi:(Ropaaja @ Maalis. 24 2009,02:42) kirjoitti
alkuperäinen tarkoitus oli varustaa prätkät kahdella lähivalolla (H4 ja H7) ja yhdellä kaukovalolla ( sama H4 pitkällä puolella).
Sitten joku Casion omistava Yamaha-insinööri huusi stopin viime tipassa - liian kallis lamppu/heijastin/mikäsenytonkaanProjektori. Eli 2004 - 2006 prätkät on koottu H4-pitkällävalolla (siis johdotuksella, kaikki piuhat on valmiina prätkässä vedettynä), ja myös H4 lyhyellä puolella, vaikka sitä ei ole tarkoitettu edes kytkeä, eikä se (halvempi umpio) edes sitä kestäisi, että H4 palaisi kummaltakin puolelta - lähivaloa ja kaukovaloa.
Toi H4 lähivalokuvio on huono, se umpio ei ole sitä varten tarkoitettu. Mutta onhan se parempi kuin ei mitään.
Ainoa asia mikä tässä tapauksessa siis kieltää tuon kahden lähivalon käytön, on juurikin nuo eeemerkit. Jos H4-puoleinen umpio olisi sekä hyväksytty, että kestäisi, niin noi valot olisi aika hyvät.
Muokkausta: taisi viski loppua kesken, jatketaan kaljalla. Eli siis se H4-puoleinen valo/valonheitin on hyväksytty vain pitkille, ja se umpio ei kestä (eika H4-polttimo) pitkän ja lyhyen yhtäaikaista polttamista.
Alkuperäinen idea Yamahalla oli se, että H4 ja H7 palaa (lähivaloina) koko ajan, ja H4:n pitkä puoli on sitten pitkät. Mutta talous tuli vastaan.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
No nyt on uusi takavalo asennettu ja tyytyväinen olen.
Pienen selvityksen ja mietiskelyn jälkeen päädyin laittomaan kirkkaaseen takavaloon.
Tuosta H4 lyhyestä niin kuvio ei ehkä ole hyvä, mutta eipä se niin haittaa. Parempi sekin kun ei mitään.
Itse otin sähkön sille lyhyelle pyörän omasta liittimestä, josta pyörän suunnittelijatkin olisivat kaiketi ottaneet.
Ja näin ei ole vaaraa, että umpio menisi piloille, koska pitkä ja lyhyt eivät pala missään vaiheessa yhtäaikaa.*
Eipä tuo omasta mielestä paljon työskentelyä vaatinut, mutta vielä helpommalla pääsee tietysti jos laittaa "jumpin" siitä H7:lta H4:lle.
Uskoisin, että umpio ei tästä helpoimmasta tavasta kyllä tykkää![]()
Ducati ST4s
Yamaha FZ6-S
Suzuki GSF 1200 S Bandit
Tolla kytkennällä nimenomaan ei tule ongelmia.(Tyny @ Maalis. 24 2009,08:54) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Jahas, pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa jotain tähänkin ketjuun. Alta löytyy modifikaatiot joita olen tässä syksyn/talven/kevään aikana pyörääni tehnyt.
-Säädettävä Ohjaustanko Jota bars
-Progrip geelikumit tankoon
-Tangonpäätypainot (~300g)
-LSL Jalkatapit
-LSL kaatumatapit
-520 Ketjut Regina
-520 Renthal rattaat eteen/taakse 15(-1)/46
-Goodridge Teräspunosletkut eteen + Motul RBF 600 nesteet
-Power Commander + penkitys
-K&N vapaavirtaussuodatin
-Wilbers etujouset + nesteet
-Yamalube 10W-40 + suodatin
-Michelin Power Pilot 2CT renkaat eteen/taakse
-kahdet lähivalot kytketty (H4:sen pitkä ja lyhyt eivät pala samaan aikaan)
Pääpointtina oli, että pyörästä tulisi edes hiukan paremmin radalle sopiva kapistus.
Rahaa kun ei ole tälle kesälle kyykkyä laittaa, niin toivottavasti näillä päästään edes sinnepäin.
Muutama sata kilometriä takana ja täytyy sanoa, että pyörä on kuin "uusi" verrattuna vanhaan. Säädettävällä ohjaustangolla sain ajoasennosta paljon enemmän
sporttisemman. Hartialinja laski alemmas/eteenpäin.
Piikkiä pienempi eturatas tuntuu parantaneen alakierroksilta lähtöä, sekä yleistä kiihtyvyyttä.
Teräspunosletkuilla keulan jarrut ovat todella herkät ja kahvaa en saa enää pohjaamaan.
Penkitys ja säätö PC:llä (+vapaavirtaussuodatin) on poistanut alakierrosten nypytyksen ja kone
kiertää paljon herkemmin. Aikaisemmin pyöräni myös paukutti kovasti noilla Scorpion slipareilla.
Paukkuminen on pienentynyt huomattavasti (paukkuu välillä siltikin).
Wilbersin etujouset ja nesteet tuntuvat hieman koventaneet keulaa, mikä oli hakusessakin. Tuo
alkuperäinen keula oli aivan hirveä. Kiihdytettäessä ampui käbiinin taivaisiin ja kun koski
hieman jarruun niin painui kuin kivi jokeen. Odotin että tuo keula olisi tullut vieläkin jämäkämmäksi,
mutta ehkä siihen voi vielä kokeilla jäykempää litkua.
Kahdet lähivalot on kytketty oikeaoppisesti siten, että kun pitkät vaihtaa päälle, niin H4:sen lyhyt
puoli sammuu ja toisinpäin.
Kaiken kaikkiaan, ensivaikutelma oli/on oikein positiivinen. Katsotaan miten toimii radalla.
Muutama kuvatus:
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
kuva5
kuva6
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Nätti on kun...
Mistä maanraosta sait tuon huggerin? Paljon parempi kuin alkuperäiset maalattuna. Ja miten muuten maaliin saa varmasti saman sävyn (tyhmä kysymys?), vai riittääkö maalarille värikoodi.
Ride On Josephine...
Kiitos kiitos, "pienellä" laitolla saa pelistä kuin pelistä ihan kohtuu hyvännäköisiä.(laZZa @ Huhti. 17 2009,21:32) kirjoitti
Tuo huggeri/belly pan oli pyörässä jo kun sen ostin pari vuotta sitten. Joten tuohon en pysty kyllä sanomaan mitään, että mistä noita mahtaa saada. En ole itsekään muita vastaavia havainnut.
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Tossa kutoskuvassa on näköjään vähän kyykympää (ja pinkimpää) versiota.(Grosse @ Huhti. 14 2009,22:10) kirjoitti
Komea muuten on, mutta toi vitun alumiinipalkki näyttää ihan naapurisedän duunaamalta...
T. Nimimerkki ihan samanlaisen omistava
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Joo, se on harmi kun tuota pinkkiä väriä ei saa näihin isompiin laitteisiin =) Lisäksi siinä ei oo edes jalkatappeja, menee niin lujaa että jalat vaan lepattaa takana perässä.(Koris @ Huhti. 19 2009,05:13) kirjoitti
Alumiinipalkki? Meinaatko tuota yläkolmiota vai mitä..tipuin.
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Ostin sit viime viikolla FZ6-S vm 2004.. olin ihan myyty kokeiltuani kyseistä pyörää. Mahtava ajoasento, tyylikäs pyörä ja muutenki vaikuttaa tosi hyvältä. Ei voinut kävellä pois ostamatta!![]()
Yamaha FZ6-S, vm 2004.
Ei kun esim. kuvassa 1 näkyvä takahaarukan palkki.(Grosse @ Huhti. 19 2009,15:39) kirjoitti
Tossa sun prätkässä toi YAMAHA-teksti jeesaa tosi paljon, vie huomiota pois itse palkilta, joka näyttää ihan naapurin sedän hitsaamalta.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP