Niin, halvalla ei saa hyvää. Mulla on motonetin vastaava käytössä, mutta tosin vain pölysuojana lämpöisessä tallissa, siinä noi toimii hyvin.kirjoitti
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
En näistä sinänsä tiedä mitään, mutta ehkä kannattaisi selvittää ne osanumerot ensin. Eli mene tänne:(Bren @ Helmi. 26 2008,08:22) kirjoitti
Yamaha_USA_sivut_osanumerot_ja_piirrokset
... ja valkkaa oma prätkäsi (joka on tuolla FZ6), ja sitten katso piirrosta kohdassa "FRONT MASTER CYLINDER".
Kun tiedät vaihdettavien osien osanumerot, niin kommunikointi jatkossa helpottuu.
Mä itse soittaisin ehkä ainakin Yamaha Centteriin Vantaalle
Yamaha_Center_Vantaa
Prätkähuoltoon puhelin on (09) 2766 5548.
Toinen paikka, jossa varmasti kävisin (ei omia kokemuksia, mutta uusi paikka, eikä mikään "lasipalatsi") olisi:
MJL-Huolto_Yamahan_valtuutettu_huoltopiste_nykyisin
Puhelin tuonne on 0400 877 652.
Osat ei voi olla (jos kahva on ok) kuin parikymppiä, ja työ jäänee puoleen tuntiin, eli ei luulis ainakaan tuolla MJL-huollossa kovin isoa laskua tekevän. Ainakaan jos et ole selvästi ylipainoinen, ruma keski-ikäinen mies...
Noissa pikkufiksauksissa pikkupajat voi olla selkeästi halvempia, ja merkkihuolto saa tilattua osat helposti valmiiksi.
Ai niin, tiedätkö sinä varmasti, mikä/mitkä osat jarrukahvan paikkeilla kaipaa vaihtoa? Se olisi oleellisin tieto, jos meinaat osat etukäteen tilauttaa. Ilman tuota täsmällistä tietoa ei prätkäkorjaamokaan pysty arvioimaan työn osuutta ja kertomaan osien täsmällistä hintaa.
Sitten vielä (tänään mitään jaksa muotoilla), niin sitä että osia hyllyssä on varmasti paremmin tuolla Yamaha Centterissä. Jos siis joudut umpimähkää viemään huoltoon, niin niillä ehkä on osat hyllyssä, vaikket olisi niitä tilannutkaan etukäteen.
Tämä jaaritus loppui nyt tähän. Yritä kestää.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tuhannet kiitokset Koris!Taidanpa soittaa tuonne Yamaha Centeriin ensiksi, sieltä tosiaan voi tarvittavat osat löytyä jo suoraan hyllystä. Luulen, että ainakin itse jarrukahva ja sen kiinnitysmutteri menevät vaihtoon, tangon ympäri menevästä kiinnikkeestä en tiedä. Se näyttää ihan ehjältä, mitä nyt vähän kiertyi vinksalleen. Ruuvit löysäämällä sen saa kyllä takaisin oikeaan asentoon.
Yamaha Centeristä saattaisi tuurilla löytyä pikkupurkki paikkamaaliakin tai ainakin olettaisin siellä osattavan kertoa, mistä muualta sitä maalia on mahdollista ostaa. Tarttis vielä toinen takakahvakin siistiä...![]()
![]()
Morjesta vaan kaikille! Olen katselemassa ko pyörää itselleni täksi kesäksi. Vuosimalli 04 eteenpäin... Kertokaas mitä kannattais tarkkailla ku fz:taa menee paikan päälle katsomaan? Onko jotain tyyppivikoja? Varmasti näitä on tullut jo tässä keskustelussa esiin, mutta en jaksanut ihan kaikkia sivuja lukea
Ekaa kertaa en oo pyörää ostamassa, joten A:sta ei tarvi alottaa, vaan haluisin tietää mikä tälle pyörälle on ominaista! Plussat ja miinukset!
Et sit yhtään vähemmän innostavaa lähestymistapaa viestiisi keksinyt?(Zaki500 @ Helmi. 28 2008,21:33) kirjoitti
Meinaat siis investoida 6 k€+ ja sulla ei ole aikaa lukea viestejä paria tuntia ?
Noin kiireiselle varmaan riittää 100% oikea vastaus:
- tsekkaa, että TPS on vaihdettu
- tarkista ohjauslaakerin kunto
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Paljon toi TPS anturi maksaa, jos sellasen joutuu vaihtaan? Olen nimittäin käyny katteleen 04 pyöriä ja osassa on vaihdettu TPS anturi Yamahan takaisinkutsun ansiosta ja toisiin ei ole, koska kutsua ei ole koskaan edes tullu omistajalle.
Mietin vain, että kuinka suuri menoerä se on, jos ostaa pyörän johon ei ole vaihdettu sitä anturia ja se sitten joku kaunis päivä sekoaa kesken kuumimman kesän jakauden!
Luitko jo tän ketjun läpi?
Muistelisin nimittäin, että tässä ketjussa joku mainitsi siitä vaihdosta ja hintakin taisi olla.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
En tiedä KORIS, mitä sulla on mua vastaan, mutta noista sun viesteistä paistaa läpi sellanen vittuilu/halveksunta! Itse olen aina olettanut että motoristit pitäisivät ns yhtä ja auttaisivat toisiaan, mutta ei se näköjään kaikkien kohdalla toteudu... No, en ole mikään Jumala, joka voi tuomita toisia, joten jätän tän muiden arvostelun nyt tähän.(Koris @ Maalis. 03 2008,03:25) kirjoitti
Anteeksipyyntö täältä päin.(Zaki500 @ Maalis. 03 2008,10:20) kirjoitti
Muotoillaan nyt vaikka näin: tässä on viimeisen yhdentoista päivän aikana tullut kirjoiteltua välillä olosuhteissa ja tilanteissa, joissa ei olisi kannattanut kirjoittaa yhtään mitään.
Lyhyet vastaukset noihin sun kysymyksiin (asiat löytyvät perusteellisemmin käsiteltynä esim. tästä ketjusta):
- TPS-anturin vaihto maksanee luokkaa parisataa töineen, mutta käytännössä kaikki 2004 mallit ja osa 2005 malleista kuuluu Yamahan tehtaan takaisinkutsun piiriin, eli noissa se TPS vaihdetaan ilmaiseksi, vaikka takuuaika olisikin jo umpeutunut.
- TPS-anturin vaihto on merkitty (tai pitäisi olla merkitty) tuurnan iskulla sarjanumerolaattaan (joka on Service Manualin - sivu 17 - mukaan yläkolmion oikealla puolella, ja saattaa se siinä olla IRL, nyt en voi tarkistaa).
TPS ei ole mikään syy vältellä Yamaha FZ6-S/N mallia. Alkukangerteluiden jälkeen Yamaha hoiti asian kuntoon erinomaisesti.
Tämänkaltaisia syitä vältellä on esitetty:
- huono vääntö (joillekin konsepti kusiainen ja vaihteiden käyttö on aivan vieras).
- epämukava penkki. Tämän allekirjoitan.
- kytkin ottaa kiinni hyvin pienellä alueella. Totta, mutta ei ainakaan minua haittaa.
- pitkähkö ykkönen. Kelaa yli 90 km/h mittariin, mielestäni ei ole missään asfalttitilanteessa liian pitkä.
- kaasun takaisintulo on äkkinäinen. Totta, on on/off -tyyppinen, vauhdikkaassa mutka-ajossa sitä yrittää oppia välttelemään.
- ohjauksen laakerit eivät pidä vesisateesta. Tuossa on suojauksessa suunnitteluvirhe, ja se sade löytää tiensä noihin laakereihin, ruostuvat.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Terve vaan kaikille, ensimmäisen viestini ohella. Jees, tuli nyt nyt sitten hankittua n. 10 vuoden tauon jälkeen prätkä ja merkkiuskollisena Yamahalle valinta oli FZ6 S vm.2005, ajettu alle 5000km. Vielä ei ole päässyt kokeilemaan kelien takia. Harvemmin on tullut näin paljon kesää odoteltuakaan **Muutamia kysymyksiä tässä on jo mieleen tullut ja muutenkin vinkkejä tähän pyörään liittyen saapi antaa. Alfamerilta tulee korjauskirja toukokuussa jonka kyllä tulen hankkimaan.
Pyörässä on ajonesto ja mietin että onko avaimissa jokin tunnistesiru vai miten toimii?
Takajousituksen säätö, miten kannattaa säätää ja minkälaisia vaikutuksia ajoon? Edellinen omistaja ei ollut säätöihin koskenutkaan.
Hyvä/paras ketjuöljy? Moottoriöljy? moottorissa tällä hetkellä Castrolin öljyt.
Tupakansytyttimen asentaminen navigaattoria varten, onko joku tähän pyörään asentanut? Miten tehdään?
Jos joku jaksaa kertoa niin suuret kiitokset.
Yamaha FZ6
Juuri näin. Älä siis hävitä avaimia. Ja ainakaan älä missään tapauksessa hävitä sitä punaista avainta, älä pidä sitä koskaan mukana, pidä se varmassa tallessa.(aaargh @ Maalis. 09 2008,13:10) kirjoitti
Prätkän mukana on tullut siis kolme avainta: kaksi mustaa ja yksi punainen. Se punainen ei ole ajoavain, vaan koodausavain. Niitä kahta mustaa kannattaa välillä kierrättää, kuluvat tasaisemmin mekaanisesti.
Mustia saa lisää, punaisen jos hävittää, niin koko ajonestosysteemi lukkoineen pitää vaihtaa - jos haluaa lisää mustia avaimia.
Siinä (koko pyörässä) on vain takajousituksen esijännityksen säätö.(aaargh @ Maalis. 09 2008,13:10) kirjoitti
Lyhyt (ja riittävä kaava): tarvitset kaksi kaveria mukaan. Mitatkaa painuma (sag): prätkä tyhjillään miinus sinä ajokamoissa prätkän päällä ajoasennossa. Tämä painuma taka-akselin kohdalla pitää olla noin 25 - 30 mm.
Mitään muuta temppuilua ei kannata tuolla esijännityksen säädöllä harjoittaa. Sen ruuvaaminen täysille ei tee "alustaa jämäkämmäksi", vaan sen tarkoitus on se, että takaiskari (jossa liikerataa tässä meidän prätkässä on muistaakseni 130 mm) on toiminta-alueellaan eli noin 1/3 osaa yläasennostaan.
25 - 30 mm ei ole tuo kolmasosa, koska laskutoimitukset pitäisi aloittaa nostamalla prätkä ylös perästään - nythän alkutilanne on se, että prätkä omalla painollaan puristaa iskaria.
Mutta toi on riittävä kaava. Jos asia kiinnostaa enemmän, mene Jani Partasen kotisivuille, siellä muistaakseni on aiheesta tyhjentävä selvitys. Myös tämän .ORG!:n ratapalstalla aihetta on käsitelty perusteellisesti.
Sen verran edittiä, että jos kyysäät usein jotain ihmistä, voit mitata painuman (sag) myös matkustajan kanssa - matkustaja vaatii aina esijännityksen säädön kiristyksen, solosäädöillä se kyysäys on hengenvaarallista. Myös jos reissaat kamojen kanssa, kannattaa tietysti säätää esijännitys kohdalleen. Tuo säätö kun ei vie montaa sekkaa meidän prätkissä.
Katso mun vika vastaus, sekä ketju- että moottoriöljyihin.(aaargh @ Maalis. 09 2008,13:10) kirjoitti
Öljynä käytä täyssynteettistä 10-40 öljyä, joka on tarkoitettu normaaleihin moottoripyöriin. Ei siis autoöljyjä.
Mene tuonne MP-talli-osioon ja siellä on juttua tuosta, ei ole kovinkaan mallikohtaista, vaan yleisillä ohjeilla pärjää. Kokeile vaikka yläosan Haku-toiminnolla, valitse sieltä MP-talli osastoksi ja kokeile eri hakusanoilla. Myös kokeile kuukkelilla, valitse etsittäväksi sivustoksi tämä .ORG!-sivusto. Tämän palstan oma hakutoiminto on vähän perseestä.(aaargh @ Maalis. 09 2008,13:10) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kiitti, toi avain juttu oli hyvä tietää. Täytyy tutustua tuohon jousen säätöön tarkemmin kun saa pyörän alle.
Yamaha FZ6
Noh, mitenkäs on pyörät toimineet? Eilen otin tallista ja varmaa Yamaha-laatua, ei mitään vikaa![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Aijoo, lauvantaina otin ajoonStarttas kuin palmun alta
Tosin oli talven kuivassa/lämpimässä tallissa. Nyt jo yli 200km pöristelly eikä mitään vikaa näytä olevan. Paitsi syksyllä jäi pesemättä ja nyt on niin kuranen ettei ole ikinä ollutkaan. Vehkeellä ajettu yhteensä n.22000km joista omaa ajoa n.18000km. Tänä kesänä vois kyllä piruuttaan vaihtaa jarruhäsmäkät.
FZ6S-05
Ääähh, toi oo mitään...(allu72 @ Huhti. 02 2008,17:38) kirjoitti
... omani (vm. 2004 ja alkuperäinen akku) starttas - uudenvuoden aattona jätettynä talvisäilöön eikä yhtään välilatausta tai -käynnistystä - kuin joku hullu rekkakuski olisi laittanut 24 volttisen akun Hopeanuoleen!
Mikä on tuo "häsmäkät"? Meinaan, että olen pohtinut jarrunesteiden vaihtoa, ja samalla voisi vaihtaa teräspunosletkut.(allu72 @ Huhti. 02 2008,17:38) kirjoitti
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Itse olen piakkoin laittamassa tupakansytytinpistorasiaa FZ6-N:ään. Raportoin sitten... Kävin jo Biltemasta hakemassa pistorasian, johtoa, sulakkeenpitimen lattasulakkeelle, runsaasti abiko-liittimiä ja releen...(Koris @ Maalis. 09 2008,19:21) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Releen?? Mitäs meinaat sillä tehdä?(Tachometer @ Huhti. 03 2008,00:01) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Esim. etulampulta sulkevalle releelle ohjausvirta ja akulta plusjohto releen kautta tupakansytyttimeen (miinus suoraan). Näin ei jää virrat päälle kun avaimen kääntää OFF-asentoon ja muutenkin turvallisempi kuin suoraan akulta jatkuvana virtana. Ei sitten vahingossakaan tyhjene akku vaikka jäisi pistokkeeseen jokin laite kiinni.(jyke @ Huhti. 03 2008,22:16) kirjoitti
Vai saako sieltä jostain muualta helposti virtasta/herätteen, joka kytkeytyisi päälle kun avaimen lyö ON-asentoon?
Lisäksi plusjohtoon vielä sopivan kokonen sulake, 5 A varmaan riittää, ni ei kyrvähdä koko laite.
Edittiä sen verran, että ehkä parempi vaihtoehto on ottaa heräte tuosta parkkivalosta... En oo vielä ehtiny tutkailemaan tarkemmin asiaa...
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Lista -04 mukana tulleista työkaluista:
1. Takajousen esijännityksen säätötyökalu
2. Jatkovarsi takajousen esijännityksen säätötyökaluun
3. Tulppa-avain, taittuva. Toinen pää 16 mm kuusiokolo, toinen pää 10 mm kuusiokolo.
4. Musta muovikahva ruuvarille, pituus 83 mm
5. 125 mm pitkä ruuvariosa, toinen pää ristipää ja toinen normaali "taltta"ruuvari
6. Musta 4 mm kuusiokoloavain
7. 36 mm mutterin väännin, kokonaispituus 153 mm
8. 32 mm mutterin väännin, kokonaispituus 165 mm
9. Kiintoavain, toinen pää 14 mm ja toinen 12 mm, kokonaispituus 141 mm
10. Kiintoavain, toinen pää 12 mm ja toinen 10 mm, kokonaispituus 118 mm
11. Sama kuin nro 10.
12. Musta muovinen säilytyspussi työkaluille
13. Kumilenkki (joka on siis prätkässä satulan alla) säilytyspussin kiinnitystä varten
Noi termit on vähän hakusessa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tiistaina kävin pyörän lämpimästä tallista, ja käynnistyi ensi pyörähdyksellä kuten aina ennenki. Akku lienee alkuperäinen ja oli talven irroitettuna Ctek:iin kytkettynä.
Jarrunesteiden vaihtoa olen itsekkin tälle kesälle suunnitellut. Ohjekirja mainistsee muistaakseni vaihtoväliksi 3 vuotta. Pyörällä on neljäs kesä lähdössä ja kilometrejä mittarissa 32000, joista omia noin 10000.
All Right näyttäs tarjoavan noita jarrupunosletkuja eteen ja taakse hintaan 159 €. Onko joku laittanu, oliko kannattava sijoitus? Ja löytyykö merkittävästi edullisempaa paikkaa?
Muita tän kesän huoltoja ois ketjuratas paketin vaihto ja venttiilien säätö. Onko suosituksia tuosta venttiilien säädätys paikasta Forssa-pääkaupunkiseutu alueella.
FZ6-S vm. 2005 -> BMW K 1600 GT vm. 2017
Ei taida noin mennä.(Prefect @ Huhti. 04 2008,10:45) kirjoitti
En jaksa nyt kaivaa suomenkielistä ohjekirjaa, mutta lontooksi sanotaan:
- jarrunesteen ja pää- ja jarrusylinterien sisäosien vaihto kahden vuoden välein.
- jarruletkujen vaihto neljän vuoden välein.
- syylarinesteen vaihto kolmen vuoden välein.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Aivan totta. Mutua oli se 3 vuotta. Juuri näin sanoo suomenkielinenkin opus.(Koris @ Huhti. 04 2008,11:03) kirjoitti
Mitähän kaikkea tuo "pää- ja jarrusylinterien sisäosat" mahtaa tarkottaa. Pelkkiä tiivisteitä vai.. Saakohan niitä ihan sarjana merkkiliikkeestä?
FZ6-S vm. 2005 -> BMW K 1600 GT vm. 2017
Nyt kävin minäkin hakemassa tupakansytyttimen, sulakkeen ja piuhat. Tulipa mieleeni, että mihin kohtaan sulake tulee, pitääkö laittaa heti akun jälkeen plus johtoon?
Yamaha FZ6
Sulake kannattaa laittaa mahdollisimman lähelle akkua + johtoon.
Mihin kohtaa ajattelit laittaa sytkärin? Itellä ollut ajatuksissa kans asennella virran ulosotto,vaan paikka vielä auki.
**1100XX**
Epäonnistumisen vaara on suurin kun osaamaton neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
En oo vielä saanu aikaseksi tankin irroitusta ja vilkuilua sinne, että miltä näyttää, pitäisi samalla asentaa Ctek:in piuhat valmiiksi jos joskus akku hiipuu ja muutenkin talven ylläpitoa varten.
Pitää tutkia vaan nuo piuhojen viennit niin etteivät pääse hankautumaan, koska ainakin Ctek:in piuhoissa virta koko ajan. Sytkäriä täytyy tutkia jos sen saisi tosiaan jonnekin niin että Virrat tulisivat siihen päälle avaimesta, olisi turvallisempi niin, en vain haluaisi käyttää rosvoliittimiä ja mihinkään ajamiseen ja käynnistymiseen liittyviin tärkeisiin johdotuksiin en haluaisi omia kytkentöjä lisätä. Turhat kytkennät vain lisäävät riskiä huonoihin kontakteihin kostealla säällä. En tiedä mikä olisi fiksu paikka ottaa + tupakansytyttimelle?
Yamaha FZ6
Tupakansytytin liittimen ostin Hessumobiilista 8,70 maksoi Sutars merkkinen marine quality. Hyvän tuntuinen ja siinä on kumista tehty suojatulppa joka oikeastikin varmaan pitää vettä. Täytyy pellistä sahailla L-pala jossa reikä johon pistokkeen voi kiertää kiinni ja jonka saa sitten nippusiteillä johonkin runkoon kiinni, näin liitin ei karkaisi mihinkään kun siihen kytkee laitteita.
Yamaha FZ6
Tankki on helppo nostaa ylös: Edestä ne kaksi ruuvia auki, niin tankki kääntyy takakiinnikkeiden varassa. Saattaa olla, että takakiinnitystä joutuu hieman löysäämään...(aaargh @ Huhti. 06 2008,13:07) kirjoitti
En minäkään kyllä vielä ole ehtinyt tutkimaan tuota parasta paikkaa sytkärille, kun on enemmän kiinnostanut tuo![]()
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Herättelisin vähän jousitus asiaa.Itse säädellyt takaiskunvaimentajaa(jousen esijännityksen säätöä)ja koittanut löytää sopivan esijännityksen.Pyörä mitattu tyhjillään ja kuljettajan kanssa(ajokamoissa) ja paras esijännitys on mielestäni mittaamalla ja ajamalla 2 asento säätörenkaassa normaaliajossa.Kuski 174cm ja 75kg.En ole oikein huomannut suurtakaan eroa asentojen 2-4 välillä , tosin ymmärrys ei alustan säätöihin suuremmiten riitä, perstuntumalla mennään.Ollaanko ihan metsässä vai minkälaisilla säädoillä ajelette?.(Tachometer @ Huhti. 06 2008,19:30) kirjoitti
![]()
Tunturi Sport , Suzuki PV , Yamaha YZ 125 , Yamaha FZS 6 S,
Keeway F act.
Taitaa olla 4. Ylipaino mulla samaa luokkaa kuin sun koko paino.(huilu @ Huhti. 28 2008,10:30) kirjoitti
Tossa noi säädöt on.
Esijännitys mittaamalla kohdalleen, ja jos sitten jotain muuta haluaa tehdä, kannattaa lukea:
Tämän viestiketjun viimeinen viesti eli Jyrin kirjoittama ansiokas postaus
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kertokaapa viisaat, että onkos mun pyörässä jotain vikaa kun ajon jälkeen, kone lämpimänä pysähdyn niin jäähdyttimen tuuletin alkaa pyöriä kuten asiaan kuuluu. Ongelma on se, että kun käännän avaimesta virrat pois niin tuuletinkin pysähtyy?? Eikös flektin pitäisi saada virrat suoraan akulta, eikä avaimen kautta, nyt pitää virtoja pidellä niin kauan että lämmöt laskee. Tappokytkimellä tai muilla nippeleillä ei vaikutusta asiaan.
Yamaha FZ6