Vm. 2004 ja naisen huolet jatkuu. Olen edelleen sitä mieltä, että pyörä on hyvä. Nainen on kohta vissiin eri mieltä. Alpeilla ja muuallakin korkealla, alko sammua, kun vaihto 1->2 tai 2->1, eli kävi vapaan kautta. Sitten, kun joutu seisomaan ruuhkassa, ihan normaalikorkeuksissa, alko sama peli, eli kun kävi kuumana. Sammu siis tyhjäkäynnillä heti -ei siis tyhjäkäyntiä.
Testailin vähän Saksassa, Berliinissä, kun olin ajanut kuumaksi; 5000 rundia ja irti kaasusta: sammu heti, tyhjäkäynnistä ei tietoakaan. Aamulla lähtiessä toimi kuin enkeli. Samoin täällä kotona ajellessa, ei mitään ongelmaa. Aloitteli ton ylhäällä (> 1000 m) viime vuonna. Talvella vaihdettiin TPS (ainakin piti). Tänä vuonna Alpeilla ongelma oli pahempi. Diagnostiikkaa ei ole ajettu. On nyt 40 tkm huollossa, jossa tulee uutta mm. ilmansuodatin ja tulpat, yms, mutta kun Skandinaviassa ei ongelmaa saa esiin.
Onko tossa lamda, yms. erikseen? Millä hinnalla ne vikadiagnostiikan tsekkaa?
Saa soppaa ilmeisesti liikaa ja tukehtuu (?)
... jotain piti muistaa
Edittiä ekaksi: ehkä kannattaisi postata tuo vikaselostus tuonne "MP-talli" -osastolle, ainakin noiden vikakoodien haun jälkeen (sieltä mittaristosta, omatoimisesti). Toi ei ole mikään FZ6-tyyppivika (jos TPS on vaihdettu).
Voi voi, harmillista vikaa.
Luulisin, ettei ole. Käsitykseni mukaan vasta vm. 2007 alkaen on lambda.(seku @ Kesä. 27 2007,22:30) kirjoitti
Ei siitä varmaan hirveästi oteta, senhän voi tehdä itsekin.(seku @ Kesä. 27 2007,22:30) kirjoitti
Tosin vikakoodin pitäisi kyllä olla mittaristossa näkyvillä, ainakin silloin, jos vehje itse tietää olevansa viallinen. Tässä vehkeessä ei käsittääkseni ole mitään tietokonepistoketta, vaan kaikki hoidetaan mittariston kautta.
Vianhakuohjeet alkavat ohjeet Service Manualin sivulta 423. Jos taas on vikakoodi, niin sivulta 337, ja diagnostiikkaan sivulta 340, on ihan simppeliä mittariston painelua. Mutta vikakoodi helpottaisi oleellisesti vian etsintää.
No, ruisku ei toimi oikein. Saako sitten soppaa ollenkaan...(seku @ Kesä. 27 2007,22:30) kirjoitti
Toi kyllä kuulostaisi TPS-vialta, mutta ei näissä uusissa pitäisi mitään häikkää olla. ECUa ei taas viitsi huvikseen vaihdattaa, on varmaan ihan sikahintainen.
Tosta kannattaisi tsekata ainakin diagnoosikoodi 01, kertoo kaasukahvan asennon suljettuna ja täydellä kaasulla (sivu 344). Ja tietysti tärkeimpänä diagnoosikoodi 61 (sivu 345), näyttää kaikki muistiin tallentuneet vikakoodit (jos olis vaikka ajossa jäänyt huomaamatta).
Muuten toimii siis ihan moitteetta, tyhjäkäynti vain puuttuu?
Ja onko ton polttoaineen kulutusta seurattu?
PS1. Tässä on nämä sivun 424 vianhakuohjeet:
INCORRECT ENGINE IDLING SPEED
ENGINE
Cylinder(s) and cylinder head(s)
Incorrect valve clearance
Damaged valve train components
Air filter
Clogged air filter element
FUEL SYSTEM
Throttle body(-ies)
Damaged or loose throttle body joint
Improperly synchronized throttle bodies
Improperly adjusted engine idling speed
(throttle stop screw)
Improper throttle cable free play
Flooded throttle body
Faulty air induction system
Battery
Discharged battery
Faulty battery
Spark plug(s)
Incorrect spark plug gap
Incorrect spark plug heat range
Fouled spark plug
Worn or damaged electrode
Worn or damaged insulator
Faulty spark plug cap
Ignition coil(s)
Broken or shorted primary or secondary
coils
Faulty spark plug lead
Cracked or broken ignition coil
Ignition system
Faulty ECU
Faulty crankshaft position sensor
PS2. Tässä on nämä ohjeet diagnostiikkamoodin valintaan:
DIAGNOSTIC MODE
It is possible to monitor the sensor output data
or check the activation of actuators without connecting
the measurement equipment by simply
switching the meter indication from the normal
mode to the diagnostic monitoring mode.
Setting the diagnostic mode
1. Turn the main switch to “OFF” and set the engine
stop switch to “OFF”.
2. Disconnect the wire harness coupler from
the fuel pump.
3. Simultaneously press and hold the “SELECT”
and “RESET” buttons, turn the main
switch to “ON”, and continue to press the buttons
for 8 seconds or more.
All displays on the meter disappear except the
clock and tripmeter displays.
“dIAG” appears on the LCD meter.
4. Press the “SELECT” button to select the CO
adjustment mode “Co” or the diagnostic
mode “dIAG”.
5. After selecting “dIAG”, simultaneously press
the “SELECT” and “RESET” buttons for 2 seconds
or more to execute the selection.
6. Select the diagnostic code number that applies
to the item that was verified with the
fault code number by pressing the “SELECT”
and “RESET” buttons.
The diagnostic code number appears on the
LCD meter (01-70).
To decrease the selected diagnostic code
number, press the “RESET” button. Press the
“RESET” button for 1 second or longer to automatically
decrease the diagnostic code numbers.
To increase the selected diagnostic code number,
press the “SELECT” button. Press the
“SELECT” button for 1 second or longer to automatically
increase the diagnostic code numbers.
7. Verify the operation of the sensor or actuator.
Sensor operation
The data representing the operating conditions
of the sensor appears on the trip LCD.
Actuator operation
Set the engine stop switch to “ON” to operate
the actuator.
* If the engine stop switch is set to “ON”, set it
to “OFF”, and then set it to “ON” again.
8. Turn the main switch to “OFF” to cancel the
the diagnostic mode.
To perform a reliable diagnosis, make sure to
turn “OFF” the power supply before every check
and then start right from the beginning.
PS3. Tässä sitten nämä kahden diagnoosikoodin tulkintaohjeet:
01
Throttle angle
Displays the throttle angle.
Check with throttle fully closed.
Check with throttle fully open.
0 - 125 degrees (no nyt tiedän tämänkin, pikakaasun hankinta käynyt monesti mielessä)
Fully closed position (15 - 17)(tämä pitäisi näkyä arvona mittaristossa)
Fully open position (97 - 100)(tämä pitäisi näkyä arvona mittaristossa)
61
Malfunction history code display
Displays the codes of the history of the self-diagnosis
malfunctions (i.e., a code of a malfunction that occurred
once and which has been corrected).
If multiple malfunctions have been detected, different
codes are displayed at 2-second intervals, and this
process is repeated.
12 - 50
(00) Displays when there is no
malfunction.
PS4. Sorry, kun meni säläksi ja höperöinniksi tämä viesti, tuossa vasta kolmannen kaljan kohdalla tajusin, ettei sulla ehkä ole tuota (netistä varastamaani) Service Manualia.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kiitti Koris!
On mulla manuska PDF-muodossa. Pyörä kävi 40 t km huollossa. Synkkauksessa (läppäsarjat) oli pikku trouble, ilman putsari oli (!!!) likainen ja käynti tyhjäkäynnin osalta epätyydyttävä. Tulpat vaikutti normaaleilta vaihdettaessa. Säädettiin ->OK!
Pyörä toimii taas moitteetta, mutta pitäisi saada alipainetilaan, jotta näkisi, onko korkealla esiintyvä vika ennallaan. Toi vikakoodisysteemi täytyy tsekata talvella, jos sitä ei sitten teetä. Täytyy kysellä hintaa. Kumma, ettei pyörässä ole tietokonetökkeliä (?!)
Jos TPS-vaihto olisi tehty valohoitona, se vasta olisikin kiintoisaa. Yamaha Europe on sen maksanut, joten petos olisi kyseessä. Oletan homman silti toteutuneen, eli että TPS on vaihdettu.
... jotain piti muistaa
Kyllähän niiden olisi huollossa noi vikakoodit pitänyt tsekata (ei kai huolto-ohjelmaan jostain syystä automaattisesti kuulu, mutta erikseen pyydettäessä ainakin). Aikaahan siihen ei mene yli puolta minuuttia.(seku @ Kesä. 29 2007,15:08) kirjoitti
Ei kai sinänsä tietokonepistokkeen puuttuminen mikään huono asia ole?
Mittariston kautta saa samat tiedot kuka vaan (ilman sitä tietokonetta ja erikoisohjelmaa). Mielestäni ihan positiivista nykymaailmassa, että kaikki ei ole pelkästään erikoisliikkeiden osaamisen varassa, vaan sekä muut liikkeet että tee-se-itse-tyypit pystyvät vielä jotain tekemään.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
No nyt on commander asennettu!
Ainoa miinus puoli on keli tällä hetkellä, sataa taivaan täydeltä vettä ja rakeita
No jos kohta hellittäis ni pääsis testailee!
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Tuli nuo TCP:ltä tilaamani muovin palaset tuos ti aamusta. (prkls ku ei saa suihkussakaan olla rauhassa) Hyvin istuivat paikalleen, maalaus oli virheetön ja ulkonäkö parantui huimasti.
Devilin putketkin näyttää nyt viel piirun verran paremmilta..
Kuva
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
On muuten hyvän näköinen sun pyöräs nyt. Se etukate on siisti. Ja seat cowl näytti juuri siltä, että kohta pitää varmaan laittaa itsekin tilaus vetämään.
Joo, mut kylhän nois osissa hetken kestikin tulla.. Nyt viel bellypani ni sit on jo tarpeeks satsattu tälle kesälle.. talven pimeinä hetkinä maalaillaan sit mustia muoviosia punaseks..
Ja ei muutakuin
ps. ..ja ehkä se penkitys viel ni saa tehot tietoon.. ja säädöt kuntoon..
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Nyt on powercommander asennettu ja kokeiltu eri karttoja siihen.
Ei kyllä sattunut mulle ainakaan noi valmiit kartat, ajelen nyt zero mapilla 18.7 asti kunnes saan penkissä oman kartan. (Käytin penkissä pelkillä slipareilla ennenkuin hommasin PCIII ja ei ollut liian laihalla.)
Tuli vaan mieleen että kannattaako samalla laitta bmc / k&N / uusia alkuperäinen ilmansuodatin, kun kerran säädätettäväksi menossa.
Onko ollut minkälaisia kokemuksia?
Vaikuttako kuinka paljon säätöihin jos likainen suodatin ja sit kun uusii sen niin meneekö laihalle? (alkuperäis suodattimen vaihdolla)
Tällä hetkellä suodattimella ajettu noin 15000 km ja vaihto olisi edessä tossa 5000 km päästä.
Airbox modea ovat tehneet, mutta itse en lähde rikkomaan mitään.
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Varmaankin jo kysytty, mutta mikäs on FZ6:n huoltoväli? 10k km?
Suzuki GSX-R 1000 K7
Juuri tuo 10 tkm. Ainakin '05 mallista eteenpäin, oletettavasti myös '04 mallista.(teude @ Heinä. 11 2007,15:52) kirjoitti
Lienee 1 vuosi tai 10 tkm, kumpi tulee ensin vastaan.(Bren @ Heinä. 11 2007,16:21) kirjoitti
04 on sama kuin 05(Bren @ Heinä. 11 2007,16:21) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Oisko sulla linkkiä laittaa?(mouhja @ Heinä. 09 2007,01:15) kirjoitti
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
On vain pakko todeta, ajaminen on yhtä nautintoa ja ihanaa. Pyörällä ajettu nyt 7500km kahden kuukauden aikana ja aivan mahtavaa on ollut. On se moottoripyöräily vain ihana harrastus. Taidan käydä heittämässä pienen lenkin tähän illan päätteeksi.![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
http://www.sportbikes.net/forums....box+mod(Koris @ Heinä. 13 2007,21:48) kirjoitti
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Kiitoksia.(mouhja @ Heinä. 13 2007,21:59) kirjoitti
Keskustelu oli malliesimerkki epätieteellisestä lähestymistavasta. Ei mitään "ennen/jälkeen"-mittauksia, pelkkää mutua.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Nyt on muuten laitettu BMC suodatinkin.
Eli nyt pyörässä:
Leo Vince sliparit (killerit paikallaan)
Powercommander
BMC-suodatin
Penkitetty pelkillä slipareilla, ja ke 18.7 menee uudestaan powercommanderin säätö ja samalla tietysti saa uudet käyrät paperille
Nyt ajelen siihen asti powercommanderin sivuilta löytyvällä kartalla tälle kokoonpanolle.
Laitan käyrät näkyviin torstaina!
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Tehokäyrä säädetty(mouhja @ Heinä. 13 2007,23:42) kirjoitti
Tuossa se käyrä nyt on.
Nyt takapyörältä 97.6 hv ja 60.6 Nm.
Paperilla ei näy muutos kovin suurelta, mutta ajossa mieletön ero.
Ei enää On/Off kaasua ja muutenkin todella paljon tasaisemmin toimii.
Tuo kartta mikä oli ladattu PC sivuilta, niin sillä seokset aivan liian rikkaalla (ei kuulemma riittänyt alue edes mittareissa).
Nyt ei muuta kuin![]()
![]()
![]()
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Mitähän tuollainen suodatin ja Power Commander kustantaa ja mistä noita kannattaisi ostaa? Itsellä pelkät sliparit ilman killereitä, niin paukkuu aika mukavasti ja muutenkaan ei taida olla oikein säädöissä.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Suodatin allrightista 76 euroa.(teude @ Heinä. 19 2007,17:25) kirjoitti
PC III bikefoxista 339 euroa.
Säädätys n. 150-200 euroa.
Nyt kun kaikki säädöissään niin ei pauku enään putkessa ja muutenkin todella paljon "pehmeämmin toimii".
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Voiko jostain tilata siromman kilpitelineen Fasuun? Olen yrittänyt etsiä mutta ei ole löytynyt. Ei huvittaisi itse alkaa vääntelelemään. Kiitos jo etukäteen!
Louisilta osui silmiin tuommoinen: Louiskirjoitti
Vaikuttais vähän siltä, että yleismallisesta (esim. eurobikerista ja allrightista saatavilla) saa kohtuu helposti väsättyä myös.
Enpä ole tosin vielä kokeillut.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Tuollainen osu joskus silmiin storm-motor(kartza @ Heinä. 22 2007,09:15) kirjoitti
Paljonko on teillä maksanut 20000km huolto ja mitä siellä oikeastaan edes tehdään?
Suzuki GSX-R 1000 K7
Lucas tekee myös kilpitelinettä tuohon, jota saa esimerkiksi Euro Motor Centeristä. Hintaakin taisi olla vain 70€(kartza @ Heinä. 22 2007,09:15) kirjoitti
Edit: Motoringistä kannattaa kans kysyä, näyttäisi ainakin hinnastosta löytyvän.
Kilventeline
Yamaha FZ6-N -05
Vain 70€?!?! Tuohan on ihan törkeä hinta, itse ostin lattarautaa 2,5€:llä ja kaverin kanssa tehtiin omaani ihan ilman lisäkustannuksia.(Fist @ Heinä. 30 2007,19:28) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
Nojoo kaikki on suhteellista. Toisaalta ei läheskään kallein vaihtoehto: kellermanille taisi hintaa tulla reilusti tuplat, jos oikein muistan.
Kysyjä pyyti valmiita vaihtoehtoja, ja tuossahan niitä oli.
Yamaha FZ6-N -05
Kysymys Korikselle!(Koris @ Huhti. 02 2007,12:29) kirjoitti
Joko olet koittanut lyhentää pleksiä?
Olen koittanut epätoivoisesti etsiä aikoinaan foorumille lähettämäsi kuvan mukaista lyhyttä pleksiä, mutta niitä vaan ei tunnut löytyvän mistään.
Jos joku on löytänyt jostain FZ-6 ässään matalamman pleksin kuin mitä orkkis on niin ilmoitelkoon, kiitos!
En vielä.(T76 @ Heinä. 31 2007,20:10) kirjoitti
(T76 @ Heinä. 31 2007,20:10) kirjoitti
Lyhennettäväksi ostamani pleksi on Jenkeistä kotoisin, maksoi jotain 50 taalan hujakoilla.
Valmiina noita lyhyempiä ei luultavasti saa, itse täytyy lyhentää.
Omani ostin täältä:
LINKKI_Ron_Ayers
LINKKI_Ja_hinnaksi_tulee_ilman_toimituskuluja_33_t aalaa_USAssa
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kiitos Koris! No ei ole sitten ihme etten ole valmiina löytänyt, jos niitä ei ole. Jään mielenkiinnolla odottelemaan projektisi etenemistä .
Jos osaat siististi lyhentää pleksin, niin kannattaa harkita niiden myymistä eteenpäin. Mä ainakin ostaisin mielelläni valmiiksi lyhennetyn savunvärisen, jos hinta / laatu on kohdillaan. Tuntuu olevan niin yleinen ongelma tuo tuulen pyörteilyääni, että ei muuta kuin sarjatuotantona tekemään. Saattaisi löytyä enemmänkin ostajia!![]()