tuskin se öljyistä johtuu, pikemminkin vaihteensiirrossa joku kanittaa.....huoltoon vaan..
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Noniin, nyt pääs sit Fz6-n makuun. Kulkija on vuosimallia 05 ja sopivasti punainen.. Tänään tuli kaupat tehtyä ja oonkin kyl sit viihtyny tien pääl koko illan. Tauko oli pitkä, n. 9-vuotta.. mut, alkaa hiljalleen opit palaamaan mieleen...
Ja sitten kysymyksiin.. Tietäiskös joku mistä tuohon saisi sellaisen skidin etukatteen lampun päälle.. ja sit myös se alakate (Bellyban??) ois etsinnässä..
t.makke
..ja ajoa..
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Nyt taitaa jotain olla pielessä tuos pyöräs, viiden tonnin jälkeen alkaa tärisemään aika mukavasti.. Tai no siis ei mukavaa, persekkään sitä hierontaa jaksa montaa sataa kilsaa..
Alle 5 tonnissa mukavan tasaista mut sit ku mennään yli ni jo värisee.. Ja kunnolla..
Mistäköhän alkaisin etsimään vikaa?
Pärrähän oli Fz6-n, vm-05. N. 5700 ajettu..
t.makke
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Kytkimen vapaaliike on tällä hetkellä vajaan sentin luokkaa. Olen sitä säätönappulaa aikanaan pyöritellyt suuntaan ja toiseen ihan kokeilumielessä. Tuota pyörän liikahtamista ykköstä laittaessa täytyy vielä kokeilla tarkemmin. Siihen en ole kiinnittänyt aiemmin mitään huomiota.(Koris @ Huhti. 27 2007,15:05) kirjoitti
Joka tapauksessa ihan lähiaikoina ei mitään ongelmia enää ole ollut. Olen kyllä yrittänyt olla hieman huolellisempi kytkimen käytössä. Luulenpa, että vika löytyy kypärän ja penkin välistä, eli kuski on ruosteessa.
Tosin toissapäivänä onnistuin saamaan vaihdelaatikosta aikamoisen rusauksen irti. Olin tulossa pysähdyksiin liikennevaloihin ja vaihdoin hiljentäessäni suoraan kolmoselta ykköselle. (Juu, ei hyvä juttu, tiedetään) Ykköselle vaihdetta polkiessani kuului lootasta neljän tai viiden rusahduksen sarja. Ei vissiin olleet rattaat ihan kohdallaan? Ensimmäinen ajatus oli, että nyt hajotin koko toosan, mutta on tuo rakkine toistaiseksi toiminut ihan hyvin. Luuletteko, että on syytä ryhtyä lisätoimenpiteisiin ja käydä tarkistuttamassa vaihdelaatikko? Jos sieltä onkin jotain hajalla.
OT. Tuli myös männäviikolla vaihdatettua TPS-anturi. Pitänee ottaa pyörän käyttäytyminen nyt tehotarkkailuun, niin huomaan onko sen toiminnassa jotain merkittävää eroa vaihdon jälkeen.
(Voi tätä amatöörin arkea, kun pitää itse kaikesta tehdä niin vaikeaa)
Momenttiavaimella varovasti tarkistaisi moottorin kiinnityspulttien oikean tiukkuuden?(makke111 @ Touko. 06 2007,15:12) kirjoitti
Onko siinä laitettu kaatumatatit?
FZ6:ssa pitää ottaa iisisti kiristysten kanssa: alumiinikierteet korkkaa helposti.
Tsekkaa myös kumityynyjen kiinnitykset tankissa ja jalkatapeissa. Jalkatapit on täysin erossa rungosta, niissä on kumityynyt välissä.
Värinä on täysin normaali - ja asiaan kuuluva - ilmiö kierrosluvulla 5000 - 6000. Yli 7000 ei taas pitäisi olla minkäänlaista vibraa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Jos ei takuutyönä teetä, niin tuskin kannattaa.(Bren @ Touko. 06 2007,15:25) kirjoitti
Vaihdelaatikko on vähän semmoinen laitos, että jos sen ottaa auki tarkistusta varten, niin ihan samalla vaivalla sen sitten korjaa. Eli perusteellisen tarkistuksen hinta on lähes samaa luokkaa kuin laatikon korjauksen.
Laatikko ei myöskään yleensä hajoa "kertalaakista", vaan oireilee jo etukäteen.
Emmä siis laatikoista mitään oikeasti tiedä, näin vain arvailen...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kyllähän tuo munkin pyörä värisee siinä 5000-6000 alueella suunnilleen mutta normaalia on. Uusia pyöriä nämä että eiköhän ne toimi. Laatikko kolahtelee kans mutta eipä oo kovin montaa pyörää missä se ei kolahtelis. Missäs kohti ootte öljyjä vaihdellu ja mitä litkua oote käyttäny?
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Ei oo kaatumatatteja..(Koris @ Touko. 06 2007,17:43) kirjoitti
No pitänee käyä näyttämässä tuol korjaamol ku kerkeää. Itellä ei oo tiloja/työkaluja testailuun..
Huomen kateltava nuo kumityynyt läpi.. mut on se muuten kyl mukava peli. Tänäänkin tuli taas ajeltua tuulta päin 300km..
![]()
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Öljynä kovasti haukuttu Castrolin GPS 10-40.(Arrow @ Touko. 06 2007,19:01) kirjoitti
Huolloissa normaali öljyn ja öljynsuodattimen vaihto, itse tehtynä tuohon päälle pelkkä öljynvaihto ennen talviseisontaa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Mistähän tuohon nakuun kannattaisi katsella bellypania ja seat coveria halvalla?
Suzuki GSX-R 1000 K7
Noh, nyt kattelin nuo kumityynyt läpi ja jalkatapit heilu hiukan kun niitä heilutteli, mut taitaa kuulua asiaan..
Huomen aamusta yamaha-centeriin näyttämään.. jos ehtisivät katsella.. Huomasin myös et täristää pari pykälää enemmän ku antaa kaasua.. Mut en tos illalla vesisateessa jaksanu kauaa kattella enempää.. jos aamu auringon toisi tullessaan..
t.makke,
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Tietääkö kukaan, pitääkö esim. moottoriöljyn vaihdon yhteydessä, öljyn huoltoväli kuitata monitoiminäytöstä? Vai onko näytössä edes mitään huoltohistoria moodia, josta huoltoja voisi tutkia?
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Tietääkseni ei ole.(Grosse @ Touko. 09 2007,15:46) kirjoitti
Jotain säätöjä pystyy mittariston kautta tekemään, mutta tuon kaltaisia siinä ei ole.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Oma perse on näköjään liian herkkä vaan.. No nyt sit kaikki kunnossa ja 10tkm huollonkin varasin kesäkuulle.. Tietää ajokilometrisiä päiviä..(makke111 @ Touko. 07 2007,22:28) kirjoitti
(nyt vähä alle 6tkm mittarissa)
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
paljonkos on porukoille tullut mittariin tänä keväänä? Itellä kohta 20k mittarissayli 2000km tullut jo ajettua.
Nyt taitaa olla semmonen 5500 km. Maailiskuun alussa alottelinKuristinta pitää kohta kyllä repiä irti ku alkaa oleen tuo 25 kw liian vähän
![]()
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Hyvä jos on tonni tullut täyteen tällä kaudella. Olen mukavuudenhaluinen -> en lähde ajamaan jos on kakka keli. Ja niitä on tänä keväänä riittänyt. (Eivätkä työ- ja opiskelutilanne ole paljon asiaa auttaneet *)
Eli jos itse haluan tehdä öljynvaihdon, mitään huoltokohtaa ei tarvitse kuitata näytöstä?(Koris @ Touko. 09 2007,17:35) kirjoitti
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Juuri näin.(Grosse @ Touko. 11 2007,14:37) kirjoitti
Edit: tästä on monta mielipidettä, mutta itse pidän hyvänä tapana kirjoittaa käsin huoltokirjan johonkin aukealle (vaikka vikalle tai sopivan vapaalle) myös kaikki itsetehdyt toimenpiteet.
Jos olisin ostamassa käytettyä prätkää, ja yksilössä A olisi ns. normaali huoltokirja ja yksilössä B sen lisäksi käsin tehdyt merkinnät jokaisesta polttimonvaihdostakin päivämäärineen ja kilometrilukemineen, niin taatusti kuvittelisin B:tä pidetyn paremmin.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
alle 1000 km. ...tun keuhkokuume iski päälle ja jälkitautina kunnon astmakohtaus.(Denibus @ Touko. 11 2007,01:13) kirjoitti
Ei paljo naurata.
Yskittää kylläkin - kunhan happi riittää.
Jospa tämä tästä... joskus *
Ai niin; kun tämä tuli tähän topikkiin niin oma jammu pelaa kyllä hienosti... Suunnitteilla oli kokeilla Termignonin vaimenninta, mutta vielä se sattuneesta syystä köllöttää kaupan hyllyllä.
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
Korikselle kiitoksia vastauksista! Taidanpa vaihtaa öljyt itse, kunhan kerkiän.
Asiasta toiseen, onko kellään kokemuksia Scorpion slip-on vaimentimista + cat replacement putkesta (katin korvaava putkenpätkä)? Olisin itse kiinnostunut ostamaan kyseisen valmistajan ruostumattomasta teräksestä valmistetut pöntöt.
Tarvitseeko esim. seoksia säädättää vai meneekö pönttöjen vaihto + katin poistaminen ilman pyörän säätöä?
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Mitenköhän tuon saisi helpoiten irti? Saako ruuvarin siitä ulkopuolelta ruuveihin kiinni vai pitääkö ottaa tankkia yms. edestä? Itse ajellut nyt 850km, maanantai-iltapäivänä sain pyörän.(Arrow @ Touko. 11 2007,09:22) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
Tänään yritin tarkkailla pyörän käyttäytymistä vaihteita vaihtaessa. Mitään ongelmia ei ole viime aikoina ollut ylöspäin vaihtaessa. Viime viikolla koneesta poistettiin desin verran öljyä (sitä oli liikaa), mutta liekö tuokaan asiaan vaikuttanut. TPS-anturin vaihdon jälkeen kaasuun vastaus on tuntunut hieman paremmalta varsinkin liikkeellelähdöissä ja hiljaisissa nopeuksissa. Joskin uskon, että tässäkin on kyse vain siitä, että luulen pyörässä olevan jotain eroa vaikkei näin olisikaan.
Sen huomasin, että ykkösvaihteen kun laittaa paikalla seisoessa päälle, pyörä nytkähtää. Siis liikahtaa ehkä puoli senttiä eteenpäin. Kun moottori on kunnolla lämmennyt, tämä on mielestäni paljon huomaamattomampaa. Tuskin taaskaan huolestumisen arvoinen asia.
(Pitäisi varmaan hankkia elämä, kun teen kaikesta aina niin hemmetin vaikeaa.) No, katteita odotellessa **
*
![]()
Tulipa luettu tää koko Fasu ketju läpi, meinasi hiki oikein tulla kun näitä sivuja on pirustiTässähän oli monessa kohtaa puhetta Fasun ajovaloista pitäisikö laittaa molemmat palamaan vai ei? Sisko ajaa kanssa Fasulla ja siihen tein viime pyhänä pienen ohitusleikkauksen niin että saatiin molemmat valot palamaan ja hänen ja munkin mielestä pyörä näyttää paljon paremmalta kun molemmat palaa? Ja boonuksena kotilokuskit ehkä huomaa pyörän paremmin vaikka ne yleensä aika sokeita onkin. Olenkin seurannut vastaan tulleita Fasuja ja ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään missä palaisi molemmat valot. Onkohan monet tehnyt tätä viritystä??
Mitäs katteita oot tilannut ja mistä?(Bren @ Touko. 13 2007,22:15) kirjoitti
Ite etsiskelisin hyvin istuvaa/hyvän näköistä pientä etukatetta tohon lampun päälle..
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Alakatteen tilasin TCP:ltä Hollannista. (Kuva on tämän viestiketjun sivulla 12) Tilasin samaan syssyyn kaatumatapit, kun ne olivat tuohon pakettina saatavilla. Jos kaikki menee hyvin, toimitus ehtii tänne ensi viikolla.(makke111 @ Touko. 14 2007,00:47) kirjoitti
![]()
Minkä firman kautta tilasit? Näyttäis saavan juurikin siistiä etukatetta tuohon nakuun tuolta.. Hii ja rahanmenoa ei voi estää..(Bren @ Touko. 14 2007,08:37) kirjoitti
![]()
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Laitoin sähköpostia TCP Hollandille sivun alalaidassa näkyvään info-osoitteeseen. Tilaaminen onnistuu suoraan heidän kauttaan. Tähän mennessä viesteihin on vastattu saman työpäivän aikana ja palvelu on ollut oikein ystävällistä. Tosin hinnat tuolla ovat aika suolaiset, eikä tinkiminen oikein tuottanut tulosta.(makke111 @ Touko. 14 2007,09:23) kirjoitti
Heidän tuotteitaan myydään muutamissa eurooppalaisissa ja amerikkalaisissa nettikaupoissa, ehkä niistä olisi saanut halvemmalla. Uncle Google auttaa löytämisessä.
Tietääköhän kukaan, saako vuoden 2004 nakufazeriin jotakin pientä, tyylikästä pleksiä? Ermaxilla oli, mutta näin siellä ainoastaan vuoden 2007 S2-malliin enkä ole varma, että käykö sellainen tähän minun pyörääni. Yamahan oma on melko rumannäköinen kun siinä on se puolipallo.
Ermax
Suzuki GSX-R 1000 K7