Sivu: 17 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 1053:sta
    Lainaa (Bren @ Maalis. 18 2007,13:32) kirjoitti
    ... voisin yrittää paikallistaa sellaiset stongan päihin laitettavat tapit, jotka pyörän kaatuessa ottavat (toivottavasti) maahan kiinni ennen kytkin- tai jarrukahvaa.
    FZ6:ssa on vakiona tuommoiset.

Ja ne muuten on ruosteessa, kun tarkkaan katsot sinne kuusiokoloon...

Vai meinasitko jotain pidempiä jatkopaloja?

Edit: täällä on jotain sälää FZ6-malliin:
    LINKKI_Rizoma

Sama sivusto, täältä löytyy tangonpäitä ja kahvoja:
    LINKKI_Rizoma_PDF

Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Jaa vakiona...? No katos mokomaa, niin kai sitten. Heh, yksi huoli vähemmän. *

Tuolla Dragrace.fi sivustolla meinasin hieman eksyä varsinaisesta aiheesta. Kaikenlaista härpäkettä sitä pyörään voi laittaakin. Ei sillä että itse tarvitsisin, vaan ihan yleensäkin.

Mut kohta pääsee * (ilman extreme-olosuhteita)

PS. Hiilikuitu-slipari + PCIII ois aika hieno yhdistelmä... (Kevätideoita, prkl. * Kalliksi tulee, jos en kohta palaa järkiini)
    Lainaa (Bren @ Maalis. 19 2007,21:49) kirjoitti
    Jaa vakiona...? No katos mokomaa, niin kai sitten. Heh, yksi huoli vähemmän.

Tuolla Dragrace.fi sivustolla meinasin hieman eksyä varsinaisesta aiheesta. Kaikenlaista härpäkettä sitä pyörään voi laittaakin. Ei sillä että itse tarvitsisin, vaan ihan yleensäkin.

Mut kohta pääsee (ilman extreme-olosuhteita)

PS. Hiilikuitu-slipari + PCIII ois aika hieno yhdistelmä... (Kevätideoita, prkl. Kalliksi tulee, jos en kohta palaa järkiini)
    Tämmöset Devilit oli kiinni omassa viime syksynä mut sit meni pyörä vaihtoon ja putket myyntiin.
    Mut äänet oli ookoo... ja ulkonäkö noiden myötä muuttu vielä paremmax .
    Samalla tais tulla muutama heppaki lisää nii ja oli kattiki pois,suora putki tilalla .

Sillon sain edukkaasti nuo devilit muutaman kuukauden käytettyinä .

Eli silmät+korvat tarkkana...

-pete-
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Huomenna luvassa * * * jos vaan pyörä lähtee käyntiin ihan OK. Helmikuun puolessa välissä kävin viimeksi konetta käyttämässä ja silloin lähti käyntiin ihan hyvin. Tokkopa tässä nytkään mitään ongelmaa tulee. Ja sitten ei muuta, kuin yrittää pysyä hengissä + pystyssä kotiin asti. *
    Kuin olisi kotiinsa tullut... * * *
    Mulla FZ6S:n pleksi aiheuttaa aivan tajutonta huminaa kypärään! onko muut havainnu samaa vai oonko vaan ongelmallisen pituinen? Onko jotain parannuskeinoja, muuta kuin se julman kokoinen tuuring pleksi?

Muuten kyllä tykkään kovasti
    Lainaa (Jampura @ Huhti. 01 2007,21:26) kirjoitti
    Mulla FZ6S:n pleksi aiheuttaa aivan tajutonta huminaa kypärään! Onko muut havainnu samaa vai oonko vaan ongelmallisen pituinen?
    Aivan sama ongelma meikäläisellä. Olen 18x cm pituinen ja 11x kg painoinen.

Lainaa (Jampura @ Huhti. 01 2007,21:26) kirjoitti
    Onko jotain parannuskeinoja, muuta kuin se julman kokoinen tuuring pleksi?
    Äääh, väärä metodi. Lyhyempi pleksi on se juttu...
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa kirjoitti
    Aivan sama ongelma meikäläisellä. Olen 18x cm pituinen ja 11x kg painoinen.
    Pikkusen pistää vitut... tuo ongelma! Mä oon 16x cm pitkä! *

Lainaa kirjoitti
    Äääh, väärä metodi. Lyhyempi pleksi on se juttu...
    Sitä juuri meinasinkin että toi iso pleksi ei ole vaihtoehto. Se on niiiiiin ruma... Jostain tarviis hankkia pleksi minkä rikkoo ku ei viitti ainoolla kokeilla!

E: Onko sulla lyhennetty pleksiä? Olisin kiinnostunut minkä näköinen se on...

Lainaa (Jampura @ Huhti. 02 2007,00:27) kirjoitti
    Pikkusen pistää vitut... tuo ongelma!
    Varmista nyt vielä tuon ongelman syy. Eli kun ajat normaalisti maantiellä normaalissa ajoasennossa (ja humisee), niin kurottaudu "kaula kurkiasentoon" ja jos humina poistuu, niin lyhyempi pleksi mitä luultavimmin fiksaisi tilanteen.
    Mun ei tartte kurottautua ajoasennosta kuin noin maksimissaan 2-3 cm, niin autuas hiljaisuus alkaa.

Sitä juuri meinasinkin että toi iso pleksi ei ole vaihtoehto. Se on niiiiiin ruma...
    Samaa mieltä. Järkyttävän näköinen.

Onko sulla lyhennetty pleksiä? Olisin kiinnostunut minkä näköinen se on...
    Ei vielä. Korkkaamaton läpinäkyvä (ei tintattu) odottaa vaatekaapissa tarmonpuuskaa. Saattaa mennä heinäkuulle. Raportoin sitten kokemuksia.
    Tässä alla on mielestäni lyhyt pleksi. Korjatkaa, jos silmäni harottavat:

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Oho, tämäkin ketju on vielä hengissä

Itse ajattelin jossain vaiheessa laitella kyseisen tuurink-pleksin, eihän se mikään komistus ole, muttei tuo pyörä nyt muutenkaan kaikkein silmiähivelevin malli ole
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
    Lainaa (wount @ Huhti. 02 2007,12:57) kirjoitti
    ... muttei tuo pyörä nyt muutenkaan kaikkein silmiähivelevin malli ole
    Mitäs sä sitten oot tehnyt pilataksesi FZ6:n silmiähivelevän esteettisen, harmoniaa säteilevän kauneuden?
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Heh, mopo on ulkoisesti lähes orkkis-kunnossa. Ulkonäkö ei siinä vain oikein miellytä, ainakaan tuon varttikatteen osalta. Sitä ei enää pysty yksi korkea pleksi pilaamaan

En aikakanaan ostanut pyörää ulkonäön perusteella. Tarjolla olisi ollut paljon komiampiakin malleja, mutta fasu loistaa muilla alueilla
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
    Lainaa (Koris @ Huhti. 02 2007,12:29) kirjoitti
    Varmista nyt vielä tuon ongelman syy. Eli kun ajat normaalisti maantiellä normaalissa ajoasennossa (ja humisee), niin kurottaudu "kaula kurkiasentoon" ja jos humina poistuu, niin lyhyempi pleksi mitä luultavimmin fiksaisi tilanteen.
    Mun ei tartte kurottautua ajoasennosta kuin noin maksimissaan 2-3 cm, niin autuas hiljaisuus alkaa.
    Juuri kertomallasi tavalla humina häviää, joten pätkä pois pleksistä ja elämä hymyilee...Mulla on kans ihan muutamasta sentistä kiinni. Pitää siis hommata toinen pleksi!

Tietääkö kukaan mistä saa halvalla?
    Vuoden 2004 FZ6-S ja 600 Hornet parivertailussa Motorcycle Consumer Newsin sivuilla
    (Jenkeissä Hornet on Honda 599 ja FZ6-S on FZ6):
    LINKKI_MCN_Model_evaluation

Sen verran tuosta lehdestä: on ns. kuluttajalehti, jossa käsittääkseni ei ole mainoksia ollenkaan. Näkökulma siten ehkä vähän erilainen, kun ei niin tarvitse yrittää miellyttää...

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Pakko osallistua tähänkin

Juu, mulla on nyt reilut 500 km:n takana FZ6-S:llä, laite on suoraan "pakasta vedetty" eli sisäänajo on vielä menossa. Aikaisempi ajokokemus on hyvin kaukaa, ja sitten viime kesänä tuli vuokra-pyörillä päristeltyä joitakin satoja kilometrejä.

Mitään kovin ihmeellisiä juttuja en vielä näiden kilometrien aikana ole ennättänyt havaita... paitsi sen että pyörä on helppo ajaa ja ajoasento mulle sopiva. Niin ja sen että ellei olisi perhettä ja duunia niin aika noita kilometrejä tulisi varmaan kauhealla syötöllä lisää.

Ehkä tuo kytkin "ottaa" jotenkin jyrkästi... tai sitten mun ajotaito ei ole vielä "hioutunut" riittävästi sillä muutamia kertoa olen onnistunut pyörän nätisti sammuttamaan liikkeellelähdössä. Ja aina tietenkin liikennevaloissa

Kuten nuo mun kommentit kertookin, kovin ihmeellinen asiantuntija en vielä pyörän suhteen ole. Mielikuva on kuitenkin erittäin positiivinen, niinkuin varmaan olisi mistä tahansa pyörästä tässä vaiheessa kevättä

Tärkeintähän lienee se että pääsee
    FZ6S ABS --> Nishiki 422 ;)
    Lainaa (kosander @ Huhti. 14 2007,18:35) kirjoitti
    Ehkä tuo kytkin "ottaa" jotenkin jyrkästi...
    Jep, siinä on hyvin lyhyt alue, milloin se ottaa kiinni. Itse olen säätänyt kytkinkahvan vapaaliikkeen ihan vain muutamaan milliin (ohje olisi 10-15 mm), tämä mielestäni helpottaa kytkimen hallintaa kaksisormiotteellani (pikkurilli ja nimetön stongalla).

Lainaa (kosander @ Huhti. 14 2007,18:35) kirjoitti
    tai sitten mun ajotaito ei ole vielä "hioutunut" riittävästi sillä muutamia kertoa olen onnistunut pyörän nätisti sammuttamaan liikkeellelähdössä.
    Riittävästi kierroksia (aivan minimissään 2500, saa olla reilusti enemmänkin) ja luistata reilusti kytkintä, heti kun nappaa veto kiinni niin ole valmis lisäämään kaasua.

Muista, että ei se märässä öljyssä lilluva kytkin niin helposti ota siipeensä luistatuksesta...

Käy vaikka jossain parkkiksella treenaamassa ärhäköitä lähtöjä (70% maksimista), se kehittää just tuota "kytkin/kaasu" -tsydeemiä.
    Kytkimelle lämpö ei tee hyvää, joten jokaisen viiden lähdön jälkeen taukoa.

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    No niin, tänään tuli TCP:ltä vastaus kyselyyn alakatteesta. Nettisivuilta löytyneitä kaatumatappeja ei kuulemma ole saatavilla, mutta LSL:n "pitkävartiset" tapit kyllä voidaan toimittaa. Ne tosin näyttivät siltä, että ne taipuvat sillä sekunnilla, kun maankamaaraan lähikontaktia ottavat. * Mutta sitten, kun päästiin hintaosioon, niin meinasin tippua tuolilta. Koko paketti olisi maksanut toimituksineen yli 600 euroa! * No okei, tämä oli ensimmäinen tarjous. Ehkä siitä voisi vähän ruinata alea. Kallista muovia kaikki tyynni.

Näyttää kuitenkin siltä, että tulee halvemmaksi tilata se halvatun kate jenkeistä ja sitten erikseen kehittää sopivat kaatumatapit ja niille reiät siihen katteeseen. (Muovin matka Euroopasta Amerikkaan ja takaisin, vol. 185930000...) Pitääpä pohtia.

Edit:

Tähän vielä lisäyksenä potentiaalinen ongelma: onko Euroopan ja USA:n pyörämallissa jotain merkittävää eroa? Tai osaateko sanoa, mistä voisin lähteä selvittämään asiaa?

USA:ssa mallinimike näyttäisi katetussa versiossa saaneen lisänimen Fazer (meillä -S), mutta liekö tällä käytännön merkitystä. * Ajattelin vaan sitä, että jenkeistä katteen tilaaminen on ihan varteenotettava vaihtoehto. Olettaen siis, että kate sopii myös Euroopassa markkinoitavaan pyörään.

Nostetaan taas ylös tämä. Alkaa tuo kesäloma pikkuhiljaa lähestymään ja tarkoituksena olisi lähteä taas Suomea kiertämään. Viime kesä meni siinä kun ostin Navicoren reissun päältä ja kännykkä+gps oli heldin carry tankkilaukun muovin alla. Onko porukoilla jotain telineitä kännykköille/kunnon navigaattoreille fz6-s:ssa?

Ajattelin et jos tuohon nokian 6670 sais jonkun telineen ostettua ni olis paljon parempi kun olis luuri tuossa mittarin läheisyydessä.

Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä jos löytyy.
    Lainaa (Bren @ Huhti. 16 2007,19:17) kirjoitti
    Tähän vielä lisäyksenä potentiaalinen ongelma: onko Euroopan ja USA:n pyörämallissa jotain merkittävää eroa?
    No ei pitäis olla paljoa. Varkaudenestosysteemiä ei ole Jenkkiprätkissä, ja Kaliforniamalleissa on tietty ne omat jutskansa. Heijastimet toki.

Tai osaatteko sanoa, mistä voisin lähteä selvittämään asiaa?
    Ei kai muuta kuin jenkkipalstoja seuraamalla.

USA:ssa mallinimike näyttäisi katetussa versiossa saaneen lisänimen Fazer (meillä -S)
    Ei pidä ollenkaan paikkaansa (tai ainakaan kertaakaan ei ole mun silmiin osunut).

Jenkkeihin ei ole koskaan viety nakumallia, joten siellä FZ6-S on nimeltään FZ6.

Ehkä olet katsellut jonkun eurooppalaisen osatoimittajan sivuja? Ne käyttävät tuota "Fazer"-termiä juurikin tuon "-S" sijasta?

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Onkohan normaalia, että pakoputkien juuret (moottorin päästä katsottuna) ovat muuttaneet aika rajusti väriään. Normaalistihan nuo putket ovat "kultaisen" sävyiset, nyt väri on muuttunut rajusti sinisen/violetiksi (n. 10-15 cm matkalta lohkon seinästä). Onko tämä kuumuudesta johtuva ilmiö vai tyyppi ominaisuus? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?

Olen yrittänyt katsoa muita nakuja/vastaavia, mutta en ole moista huomannut, onko silmissä vikaa
    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
    sulla on liian tehokas akku, putket ovat ionisoituneet liiallisesta sähkön määrästä metallin lähellä. Sun pitää kaataa akun päälle mansikkakiisseliä...se auttaa. varmasti
    Et tu, Brute

- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
    Lainaa (Grosse @ Huhti. 25 2007,23:53) kirjoitti
    ... pakoputkien juuret (moottorin päästä katsottuna) ovat muuttaneet aika rajusti väriään. Normaalistihan nuo putket ovat "kultaisen" sävyiset, nyt väri on muuttunut rajusti sinisen/violetiksi (n. 10-15 cm matkalta lohkon seinästä).
    Mulla on juuri täsmälleen tuommoiset sini/violetit. Eiku hanaa vaan...
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Täällä kun nyt on puhetta FZ6:sta, niin paljonko on vääntöä FZ6-N:ssä? 2004vm jos sillä on väliä. Yamahan sivujen mukaan tämän vuotisessa FZ6-N:ssä on 52nm, mutta tämän sivun mukaan siinä on 63nm. Eli miten on?
    Edit: Yamahan sivut ja kaikissa muissa FZ6:ssa on tuon mukaan kuitenkin yli 60nm vääntöä.

Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (Grosse @ Huhti. 25 2007,23:53) kirjoitti
    Onkohan normaalia, että pakoputkien juuret (moottorin päästä katsottuna) ovat muuttaneet aika rajusti väriään. Normaalistihan nuo putket ovat "kultaisen" sävyiset, nyt väri on muuttunut rajusti sinisen/violetiksi (n. 10-15 cm matkalta lohkon seinästä). Onko tämä kuumuudesta johtuva ilmiö vai tyyppi ominaisuus? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?

Olen yrittänyt katsoa muita nakuja/vastaavia, mutta en ole moista huomannut, onko silmissä vikaa *
    Kaverin Z750:ssä on yksi putki samalla tavalla, tyylikkään näköinen
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (Koris @ Huhti. 22 2007,21:33) kirjoitti
    USA:ssa mallinimike näyttäisi katetussa versiossa saaneen lisänimen Fazer (meillä -S)
    Ei pidä ollenkaan paikkaansa (tai ainakaan kertaakaan ei ole mun silmiin osunut).

Jenkkeihin ei ole koskaan viety nakumallia, joten siellä FZ6-S on nimeltään FZ6.

Ehkä olet katsellut jonkun eurooppalaisen osatoimittajan sivuja? Ne käyttävät tuota "Fazer"-termiä juurikin tuon "-S" sijasta?
    Kah, taas on tyhmä piirun verran viisaampi. Alkaa mulla mennä vähän puurot ja vellit sekaisin.

Katsoin tänään oman pyöräni putkia ja kyllä nekin alkupäästään sinersivät iloisesti. En ole aikaisemmin edes ajatellut, tuosta tarvitsisi huolestua. *

Ja ihan vähän off topic: vaihteiden vaihto nelosesta ylöspäin tökkii välillä. Vaikka kytkimen painaa/vetää pohjaan, ei vaihdetta saa vaihdettua, eli siis vaihde ei loksahda paikoilleen. Kytkinkö ei irrota? TJSP Lienee syynä kuljettajan puutteellinen pyöränkäsittelytaito. Naiset ratissa ja niin edelleen... *
    Nyt on varattuna FZ6-N, toivottavasti on tarpeeksi vääntöä
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (Bren @ Huhti. 26 2007,22:01) kirjoitti
    ... vaihteiden vaihto nelosesta ylöspäin tökkii välillä. Vaikka kytkimen painaa/vetää pohjaan, ei vaihdetta saa vaihdettua, eli siis vaihde ei loksahda paikoilleen. Kytkinkö ei irrota? TJSP
    Vähän oudolta kuulostaa. Eli kun sä vaihdat esim. neloselta vitoselle, laitat kytkimen pohjaan ja vähän alennat kierroksia ja yrität vaihtaa, niin pykälä ei mene sisään?

Jos sulla on vielä takuu päällä, niin vie liikkeeseen ja puhu nätisti, jos ne vaikka tsekkais sen heti...

Toi vaihteensiirtomekanismi ehkä kaipaisi säätöä.

Eihän sulla käy siten, että se pykälä vaihtuu isompaan ilman että sä huomaat sitä? Meinaan vain, että isommilla pykälillä vaihteet ei yleensä mitenkään hirveästi "loksahda paikoilleen", vaan menee (tai pitäisi mennä) ihan nätisti sisään - myös ilman kytkintä, jos kaasunkäyttö on oikea-aikaista.
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (Koris @ Huhti. 27 2007,13:10) kirjoitti
    Eli kun sä vaihdat esim. neloselta vitoselle, laitat kytkimen pohjaan ja vähän alennat kierroksia ja yrität vaihtaa, niin pykälä ei mene sisään?
    Juuri näin. Eli uusi vaihde ei mene paikalleen. Yleensä hellään kaasua samalla (tai ehkä vähän ennen * ) kun vedän kytkimestä ja sitten vaihdan vaihteen. Kaasua lisään rauhassa taas siinä vaiheessa, kun olen kytkintä päästämässä ylös <- yritän saada vaihteen vaihdosta sujuvan ja välttää nykimistä.

Sen kyllä tunnen selvästi, että vaihde ei mene paikalleen. Normaalisti vaihdepolkimessa tuntuu pieni naksahdus, mutta nyt se ei liiku niinkuin yleensä, joustaa vain pehmeästi ja kone pelaa yhtä suurilla kierroksilla vaihtamisen jälkeenkin.

Voisiko kyse olla siitä, että vedän kytkinkahvasta liian hitaasti? Tai siis jotenkin ei tarpeeksi päättäväisesti. Koska joka kerralla tätä ilmiötä ei tule.
    Ootko koittanu eri öljyillä?
    -Kankeus on voimaa-
  30.  
    Lainaa (Bren @ Huhti. 27 2007,14:27) kirjoitti
    Voisiko kyse olla siitä, että vedän kytkinkahvasta liian hitaasti? Tai siis jotenkin ei tarpeeksi päättäväisesti. Koska joka kerralla tätä ilmiötä ei tule.
    Kytkimen kanssa vaihtamisessa kytkimen sisäänvedon nopeudella ei ole merkitystä, kunhan sen vetää "pohjaan asti" (tosin itse pidän nimettömän ja pikkurillin aina stongalla, eli käytännössä nimettömän nivel stoppaa tuon kytkinkahvan liikkeen, mutta kytkin irrottaa kuitenkin).

Kuinka iso sun kytkinkahvan vapaaliike on? Eli kun prätkä on ihan paikallaan, niin kun heiluttelet sitä kytkinkahvaa, niin paljonko sitä voi vetää sisäänpäin ilman että vastus muuttuu yhtään. Eli paljonko siinä perusasennossa on sitä "alkulöysää"?

Ohjekirja suosittelee muistaakseni 10 - 15 mm, mutta itse pidän vain pari milliä (tuon ajo-otteeni takia). Jos sulla on liikaa sitä vapaaliikettä? Tällöin voisi olla, ettei kytkin irrota kunnolla tai sitten irrottaa vain, jos kytkinkahvan painaa ihan stongaan kiinni?

Miten kun paikaltaan laitat ykkösen sisään, meinaako kuinka paljon prätkä liikkua / hypähtää eteenpäin?
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
Sivu: 17 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen