Ei oo ainoo malli, josta lähtenyt. Tänä syksynä on tultu taas alas, joten halventunu se on sekin, mihin vaihdat...(Koris @ Elo. 28 2006,17:31) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Hetkinen...Esson baarissa pojat puhu, että virallisen maahantuojan FZ6 pyörissä ois sivukatteista revitty "Fazer" tarrat pois. Pitääkö tämä paikkansa?
Itsellä ainakin harmaaana tuotuun, siniseen Fazeriin, teksti sopii kuin nyrkki silmään!
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Luultavasti. Fazer ™ valmistaa Suomessa suklaata...(Patteri @ Loka. 13 2006,19:50) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Yamaha on luovuttanut Australiassa TPS:n suhteen, kaikki saavat vaihtaa ilmaiseksi, ja luultavasti siitä tulee myös virallinen "takaisinkutsu" (recall).
Saas nähdä, milloin meillä...
Ja milloinka havahtuvat jossain päin maailmaa tuohon ohjauslaakeriongelmaan...
Jos joku uusi lukee tätä ketjua, niin ihan varmuudeksi haluan mainita: olen erittäin tyytyväinen prätkääni. Näissä rutinoissa on ihan eri syyt.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Just sain soiton liikkeen edustajalta, että maahantuojan takaisinkutsuja alkaa parin päivän sisällä tipahdella postissa. Oma pyörä on talvisäilytyksessä tuolla liikkeellä, joten TPSn vaihto hoituu talven aikana ilman omaa vaivannäköä. Näyttää siis takaisinkutsukampanja toteutuvan Suomessakin, wuuhuu. Ei tuossa omassa pyörässä ole mitään vikaa ollut mutta varma on aina varmaa.
Köy.
moro,(TaneEsco @ Syys. 23 2006,21:49) kirjoitti
miten tuo katalysattori riisutaan ja mikä on vaikutus?
Janne Honkanen
Juu(jhonk @ Joulu. 05 2006,20:58) kirjoitti
Katille voi joko ite tehä "korvausputken" tai tilata esim.täältä
Ei siinä muuta ku nappaa takapöntön irti ja sit sen katti putkenpätkän => "korvausputki" tilalle ja pönttö takas .
Varmasti ku ottaa katin pois ni siit on enemmän hyötyä ku haitta mut jos suurempaa tehonkasvua odottelee ni ei muutaku hommaamaan kuutioita jostain
Ääntä jos havittelee lisää ni se onnistuu mukavasti esim.Devilin slipareilla![]()
FJR 1300A
Mikäs vitsi tossa "2" editionissa on kun maksaa R6:n verran eikä kuvista löydy muuta eroa kuin erilainen takahaarukka ja erivärinen runko?
Tavallinen:
"kakkonen"
![]()
Mistä löysit hinnan?(Karban @ Joulu. 08 2006,17:28) kirjoitti
Muita eroja on (ainakin):(Karban @ Joulu. 08 2006,17:28) kirjoitti
- matkustajan jalkatapit alempana ja edempänä
- uusittu moottorinohjausjärjestelmä
- uusi mittaristo - mm. kunnollinen, erillinen pyöreä kierroslukumittari
- puolikate erilainen
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
No okei, hinta löyty Biken luettelosta.. Eli se sen todenpitävyydestä.(Koris @ Joulu. 09 2006,01:28) kirjoitti
Miten puolikate on erilainen jos noissa ei kummassakaan sellaista ole![]()
Biken luettelon ilmestymisen voisi siirtää huhtikuun eka päiväksi(Karban @ Joulu. 09 2006,18:14) kirjoitti
Hommaa jostain "2" edition tarrat ja liimaa tankkiin![]()
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
Moto 1:ssä ilmotetaan S2 hinnaksi 10790,- ja katteen kanssa 200 enemmän, eli normaaliin hintaeroa tulee noin tonni. Eli siitä voi jokainen miettiä onko uudistukset sen arvoisia. Voihan olla että uusi moottorin ohjaus on tehnyt ihmeitä ja nyt pitäisi olla ihan oikea kiekkamittarikin tarjolla eikä sitä fz surkeaa tapausta.
Tännekkin tuli sitten tämmönen pyörä
Eka "iso" moottoripyörä mulle. Oohan mää nyt kyllä ajellu 40 tuhatta
kilsaa kevareillaOnkos kukaan joutunut ajamaan tätä pyörää 25kw että pystyykö sillä sitten ajamaan? kokonaiset 2 vuotta joutus tuolleen kuristetusti ajamaan
![]()
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Ennen tämän kauden aloitusta olisi takarenkaan vaihto edessä.
Mitä renkaita te olette olette vaihtaneet? Täälläpäin on sulat tiet jo ja ens viikolla pitäis rengas vaihtaa.
Yamaha fz6 -04
Syksyllä vaihdatin Bridgestonen Battlax BT-014 renkaat alle. No, hyvä kun ehdin niistä vahat kuluttaa päältä, joten aika näyttää kuinka toimivat. Edelliset olivatkin nähneet jo yli 10tkm tienpintaa. Oli korkea aika vaihtaa.
Nyt kun kaikenlaista kuvastoa pukkaa postiluukusta, mietin jotta mitähän uutta rahanmenoa sitä harrastuksen nimissä keksisi. Pyörää en nyt vielä ole vaihtamassa, mutta jos tuohon nykyiseen laittaisi jotain kivaa... Ja koska olen aivan armoton materialisti, niin ajopuvun päivitys (lue: lisäys) on käynyt mielessä. *
Okei, putkien vaihtoa en edes harkitsee, niistä en ymmärrä mitään. (Suurempi ääni ja nimekkään tavaramerkin lompakkoa tyhjentävä vaikutus...?) Kaatumatapit / -raudat pitäisi ehdottomasti laittaa. Kuitenkin mällään sen silmäteräni jollain parkkipaikalla, joten näillä saattaisin välttyä edes muutamalta lommolta. Ja yhdessä kuvastossa oli hienon näköiset muotoillut jarrulevyt. (No eihän niillä mitään tee, mutta oli ihan nätin näköiset) *Hmmm, mitähän muuta...? Ai niin, molemmat ajovalot pitäisi saada palamaan ajon aikana.
Laittaakaapa arvoisat kanssamotoristit hyviä vinkkejä, mitä hyödyllistä ja hyödytöntäkin Fasuun voisi laittaa?
LINKKI_Vinkki(Bren @ Maalis. 11 2007,17:12) kirjoitti
Listaa (ei missään järjestyksessä ja osassa ei mitään järkeä):
- ajovalot. Kannattaa laittaa siten, että H4:n lyhyt ja pitkä ei pala yhtäaikaa. <span style='color:yellow'>On muuten sitten laiton.</span>
- <span style='color:blue'>siniseen prätkään</span> huomiovaloiksi <span style='color:blue'>siniset ledit</span>. Tosi cool. Vetää puoleensa <span style='color:blue'>sinisiä setiä</span>...
... ainoa harmittava asia tyylikkäimmässä värissä eli harmaassa.
- rekisterikilpiteline ja takavilkut uusiksi. Eli alkuperäisten tyylikkäiden tilalle jotkut minimaaliset ja lähes näkymättömät.
- kaatumatatit. Mielestäni ehdottomat. Muista asentaessa vain yksi puoli kerrallaan ja oikeaan momenttiin. Ei kannata korkata kierteitä eikä jättää löysälle.
- belly pan. Aivan karsea. Makuasia...
- öljyn mittatikun paikalle öljyn lämpömittari. Hot?
- pleksin modaukset. Korkeampi/matalampi, maalaus sisäpuolelle, tarroitus jne. Jotkut sisäpuolelta maalatut ovat olleet aika makeita.
- alustan upgreidaus. Eteen Öhlinsin jouset ja taakse Öhlinsin jousi/iskaripaketti.
- parempi penkki. Mittatilauksena omilla väreillä ja omilla teksteillä (Koris rules! on iättömän tyylikäs vaihtoehto).
- PC taitaa sulta jäädä väliin, kun ei tuu slipareita.
- ledejä ainakin rekkarivaloon ja ehkä jarru-/takavaloon.
Tässä näin aluksi, lisäilen jos jotain tulee mieleen.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kiitokset Korikselle vaivannäöstä! Linkin osoittamalla keskustelusivustolla olisin hyvinkin voinut viettää tunnin jos toisenkin.
Uuuhhh! Sinisiä led-valoja joka paikkaan... Thank God etten pysty itse noita räveltämään pyörääni kiinni. Voin jo sieluni silmin nähdä ajokkini muistuttavan enemmän joulukuusta kuin moottoripyörää. Noista ajovaloista on ollut täällä paljon puhetta aikeisemminkin, mutta kun on sama pää kesät talvet, niin lahoaahan se... Lienee siis parasta, että jätän ajovalot käpälöimättä.
Jep jep, kaatumatapeista on hyvä aloittaa. Niiden kiinnittäminen ei sentään rakettitiedettä liene, mutta tällä kertaa taidan turvautua naiselliseen avuttomuuteen ja antaa jonkun muun hoitaa ne tapit kiinni oikeisiin paikkoihin.
Ja miten niin belly pan is so last season. Tällainen Bottom fairing löytyi:
Hot or not? (Taisin juuri pyöräyttää turhasektorille, eikö?)
Hmm, jatkanpa suunnittelua...
No totta kai pystyt!(Bren @ Maalis. 12 2007,20:44) kirjoitti
Huomiovalot ovat valomaskin oikeassa ja vasemmassa yläkulmassa (kun katselee pyörää edestäpäin), sinne vain laillisten polttimoiden tilalle laittomat siniset ledit, ihan on plug and pray...
Ledejä löytyy mm. :
LINKKI_Täältä_LEDejä
LINKKI_Täältäkin_joku_on_ostanut
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Voi vitsi kun mä haluaisin tuollaisen kierroslukumittarin...
![]()
![]()
LINKKI_Video_FZ6-S_vm.2007_köröttelemässä_7_min.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tietääkö joku noita fz-6:n värikoodeja.. itellä on sellanen viininpunainen ja pitäis saada tietää se väri koodi jotta sais hiukan osia maalailtua.
Fz6-n -04
Vuosimalli tarvitaan myös ja värin nimen tietäminen helpottaisi etsintää...(lekaritsa @ Maalis. 13 2007,10:13) kirjoitti
Väreistä en mitään ymmärrä, mutta käsitykseni mukaan värikoodeista ei ole mitään universaalia totuutta.
Totta kai Yamahalla on omat värikoodinsa, mutta niillä ei välttämättä irtoa kaupasta maalia, kun maalikauppa ei niitä tunne. Vetoan tässä Yamahan Australian sivuihin:
Paint
1. Where can I find paint to match the colour of my motorcycle? I wish to touch up some scratches.
The paint codes used by Yamaha are unique. The codes used by automotive paint suppliers are not relevant. As such, most automotive paint suppliers will not be able to recognise the Yamaha codes. Visit standox.com.au (moto colour) - they have colour matches for most Yamaha models available through their approved suppliers listed on their site.
Eli ymmärtääkseni saadaksesi maalikaupasta oikeaa maalia, sun pitää löytää maalikaupan tuntema värikoodi. Kysy mitä systeemiä maalikauppasi tukee - ja värikoodi voi löytyä myös sieltä kaupasta. Yamahan maahantuojan myös luulisi tietävän, jos ei muualta selviä.
Täältä löytyy jotain yleisesti käytettyjä maalikoodeja:
LINKKI_Color_Rite
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Joo eli se mun pyörä on 04 mallinen, toi linkki minkä koris laitoit ni oli kyl hyvä mut eipä siel sit mun pyörän väriä ollut.. täytyy käydä jossain paikallisella maalarilla kyselemässä..
Fz6-n -04
Yksi aamu bussipysäkillä katselin ohiajavaa Apriliaa, jossa oli vilkut edessä peileissä ja takana suoraan sinne perätuhtoon istutettuna (ihan vakiona). No siitähän minäkin innostumaan, jotta tuollaiset vilkut pitää pyörähän saaman. Siis peileihin integroidut etuvilkut. Paitsi ettei edes Uncle Googlen myötävaikutuksella sopivia löytynyt.
Liekö sitten sen verran uusi tai epäsuosittu juttu nuo tuollaiset peili+vilkku -viritykset, ettei niitä löydy kuin pari hassua mallia. Cycconilla on malleja enemmänkin, mutta en sitten noiden sopivuudesta tiedä. Pitänee tutusta tuotevalikoimaan ihan ajan kanssa.
Innostaisi kyllä hankkia jossain vaiheessa tuollainen alakate. Voipi vaan hieman ketuttaa, kun muutaman sadan euron muovinpala onkin monta sadan euron muovinpalasta yhden oho-hups-luistaa -tapaturman johdosta. Kertana parina on meinannut pyörä kellahtaa paikaltaan nurin, kun neiti näppärä on päättänyt a) pysäköidä sen hiekkaiselle pohjalle keula alamäkeen tai b) pysähtyä risteyksessä juuri ennen kääntymistä. **
![]()
Mutta palatakseni aiheeseen: kuinka hyvin kaatumatapit oikeasti suojaavat, jos pyörä kaatuu paikaltaan? Onko moottorin sivu silti lytyssä ja peilit palasina?
Keula alamäkeen pysäköinti ei ole hyvä idea, vaikka (tien)pohja olisi tervattu. Kuumaverinen ratsu lähtee sinne alamäkeen omia aikojaan.(Bren @ Maalis. 16 2007,21:24) kirjoitti
No tätäkään en siis tiedä, mutta voin raportoida netistä lukemiani muiden kokemuksia...(Bren @ Maalis. 16 2007,21:24) kirjoitti
![]()
FZ6-mallissa moottorin kylki säilyy lähes siistinä (kytkinkopan alareunaa lukuunottamatta) (<span style='color:red'>Ei Takuuta </span>), puolikate ottaa siipeensä varmasti ja peilit säilyvät ehjinä (<span style='color:red'>Ei Takuuta </span>). Stongan pää tietty ottaa osansa.
Kaatumatapit toiminevat ihan hyvin paikallaan tai hidasvauhtisissa kaadoissa, mutta rataa ajelevat valittavat niiden vääntävän runkoja sopivasti maapallon osaan osuessaan (ei FZ6 spesifi havainto). Eli kun katteissa on tuhannen naarmun sijasta sata naarmua, niin runko onkin sekundaa.
Mulla on kaatumatapit.
Ensinnäkin: paikallaankaato v********i suunnattomasti, joten aineellisten vahinkojen minimointi olisi suotavaa.
Toisekseen: jos tulisi kovavauhtinen mälläys, niin siinä konkurssissa runko ei ehkä olisi päällimmäinen murhe.
Vaihtoehtoisiakin tapoja ajatella ymmärrän.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tere!
Onko kokemusta nuista spoilereista...hinnat ainakin sopivia...mitenkähän sopivuus,kiinnitys ym?
http://www.ricambi-weiss.de/shop/catalog/index.php
Terve!
Tuli tuossa hankittua päähänpistona FZ-6 vm 2006. Pari päivä tos ajelin sillä ku heikkopäinen ja tykkään oikeen kovasti, nyt tietysti juon rommitotia ku tulin kipeeks.![]()
Tottumattomalle FZ6:n kiihtyvyys aiheuttaa pahoinvointia!(sambosto @ Maalis. 17 2007,19:24) kirjoitti
Tervetuloa palstoille!
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Jep jep, kaatumatapit hankintaan vaan. Vielä, kun jostain sellaiset kohtuullisen helposti löytäisi, niin mikäs sen mukavampaa -> Uncle Google kehiin vaan. Samalla voisin yrittää paikallistaa sellaiset stongan päihin laitettavat tapit, jotka pyörän kaatuessa ottavat (toivottavasti) maahan kiinni ennen kytkin- tai jarrukahvaa.
Tuon alakatteen joudun kyllä sitten unohtamaan, se kun näyttäisi ulottuvan juuri tuonne tappien kiinnityskohdan päälle. Tai sitten siihen pitäisi tehdä erikseen reiät. Blääh... Koskaan ei voi saada mitään valmiina.
No ihan sama, kiirekös tässä. Kunhan vaan pääsisi jo ajamaan. (Ilman mitään extreme-olosuhteita.)
Tuolta DRAGRACE.FI näyttäis löytyvän kaikkee kivaa ja jos ei löydy ni kannattaa s-postilla lähestyä heitä...(Bren @ Maalis. 18 2007,13:32) kirjoitti
Eilen kyselin sieltä FJR:ään taka huggeria ni kahen viikon päästä semmonen löytyy .
-pete-
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *