Joo itte kans ostin ylivuotisena focuksesta,kuuluu pyörästä kaikenlaisia ihme ääniä,joten suosittelen tehoputkia niitä peittämään ja skootteriääniä tuntuu tänä vuonna olevan liikenteessä omastakin takaa.(Mercury @ Kesä. 02 2006,08:16) kirjoitti
.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Löytyipäs sitten melko helposti äänen alkuperä... Oli nimittäin kaatumaraudoissa yksi metallipusla pari milliä liian lyhyt, joten poistin turhan osan ajoa häiritsemästä...(yamaristi @ Kesä. 02 2006,17:42) kirjoitti
Mäkin ostin kaksi viikkoa sitten Focuksesta ylivuotisen fz6s ! Nyt on ajettu 800km ja hyvältä tuntuu... *
Itellä givin teline ja 46:enn laukku. Ei siellä mitkään kaasumarinaadit muhi. Sen verran sukkelaan pakenee kaasut, ja laukkut on sen verta tiivis.(Patteri @ Kesä. 02 2006,08:22) kirjoitti
Voi veljet!
Mullakin on juuri tuo Givin 46 litrainen laukku. Vähän se näyttää isolta noin siron pyörän perällä. Pidättekö te laukkua aina kiinni vai otatteko sen mukaan vain pidemmille reissuille? Siellä kyllä säilyisi kypärä ja ajohanskat kätevästi kun käy asioilla.
Käytättekö te muuten mitään lisälukkoja fasun kanssa vai luotatteko pelkästään sarvilukkoon ja ajonestojärjestelmään? Vakuutusyhtiöstä saa sen alennuksen jo tuosta ajonestojärjestelmästä, joten sen takia ei ole tarvetta VAT hyväksyttyä lukkoa käyttää. Mulla olis jarrulevylukko, mutta taidan toistaiseksi jättää käyttämättä.
- Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
Mitänkäs se olikaan, jotta onko muilla kuulunut pientä "sirittävää naputusta" n. 3500...4500 rpm:n kieppeilla. Suuremmilla kierroksilla tuota ääntä ei luultavasti kuulu, mutta esim. risteyksiin tultaessa (moottorijarrutus) ja taajama-ajossa kevyellä kaasulla ja kevyesti kiihdytettäessä ääni kyllä kuuluu melko selvästi.
Yritin tuossa lueskella vanhoja viestejä, mutta täyttä selvyyttä en tuon äänen alkuperästä löytänyt. Voisikohan tuo kenties johtua löysästä jakopään ketjusta tai ruiskun suuttimista... Menoa tuo ääni ei ole haitannut, mutta vitu**skäyrä saattaa alkaa nousemaan, ellei äänen alkuperä selviä... Pyörällä olen nyt ajellut n.550km, joten kohta on ensihuollon paikka. Toki asiasta tulen huollossa mainitsemaan, mutta olisi mukava tietää, onko muilla vastaavaa ääntä FZ6:n alkutaipaleella kuulunut...
Edit 1. Unohtuipas mainita, jotta tuota ääntä ei kylmänä juurikaan kuulu, mutta koneen ollessa lämmin ääni kuuluu selvemmin...
Samanlainen napsutus kuului itsellä kevyesti kaasuttaessa ja moottorijarrutuksessa, johtuu kuulemma ilmamassa anturista,liittyy jotenkin lämpötilaan ja kaasun asentoon,moni ihmetellyt ja kysellyt täälläkin,joten kuuluu pyörän ominaisuuksiin,nou hätä mopossasi ei vikaa,mutta vituttamaan alkaa se napsutus,ei muuta kun earit syvemmälle tai sliparit kiinni ja huilut pois niin ei tartte enää menettää hermoja..mulla ainakin devilit autto tähän ongelmaan.
.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Kiitän ja kumarran selvennyksestä... Nyt kun molemmat "sivuäänet" on paikannettu ja toinen niistä eliminoitu, voinen keskittyä kaasun vääntelyyn täysin siemauksin... *(yamaristi @ Kesä. 06 2006,09:12) kirjoitti
*OFFTOPIC* Kyllä oli sangen haasteellinen keli eilen ajella töistä kotiin. Sivutuuli oli niin kova, että hyvä kun omalla kaistalla pysyi. Saisi jo pikkuhiljaa alkaa oikeat lämpimät ja tyynet kesäkelit...
Nyt puhut vähän mutta asiaa,loppuviikosta pitäs lämmetä vihdoin,toivottavasti ei ole väliaikaista..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Kaikki motofocuksesta FZ6S:n ostaneet !
Saitteko englannnin kielistä omistajan manuaalia ollenkaan vai tuliko sielt vaan jotain siansaksaa?
Mulla on vaan Ranska, Hollanti ja Saksa! Eikä niistä ymmärrä mittään.![]()
Mulla ei tullut manuaalia mukaan olenkaan, kun oli päässyt loppumaan. Manuskan pitäisi tulla postissa viikon parin sisään Givin perätelineen kera... Toivottavasti on lontoon murteella.(Jampura @ Kesä. 07 2006,16:50) kirjoitti
PS. PDF-muodossahan englanninkielinen manuaali toki netistä löytyypi. Iimuttelin tuossa itselleni kyseisen fileksen paperiversion puuttuessa...
Sitä sian saksaa tuli,täältä sain 450 sivuisen service manuaalin enkuks,suomen kielisen ohjekirjan saa yamaha-centeristä 17 euroon.(Jampura @ Kesä. 07 2006,16:50) kirjoitti
.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Nyt jos joku voisi antaa linkin tms. FZ6 suomen tai englanninkieliseen käyttäjän ohjekirjaan, niin olisi aika great!
Korjausmanuaali on jo englanninkielisenä. Kaippa noitA manuaaleja sais konekeskoltaki jos jaksais soitella...
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Toivottavasti olen taas laittanut kukkamekon liian aikaiseen päälleni, kun en ole ehtinyt palstaa lukea, mutta näin kynäilen nyt:(Mercury @ Kesä. 07 2006,22:34) kirjoitti
jos ostat prätkäsi Suomesta, niin siihen pitää kuulua ilman mitään saatanan mussutuksia myös suomenkielinen käyttöohjekirja ilman mitään selityksiä.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Niinpä,mut taitaa olla eri säännöt näitten harmaatuonti prätkien kanssa.(Koris @ Kesä. 07 2006,23:04) kirjoitti
.Ainakin mutufocuksessa,ei tietenkään sillä että olisin katkera kyseistä liikettä kohtaan,mutta on se perseestä koko lafka.
.
.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Kun sammutan koneen (fz6s -05) avaimella, niin 'ruudussa' välähtää joku 'error' sana noin parin sekunnin murto-osan ajan. Onko muilla vastaavanlaista käytöstä?
Voisin yrittää ottaa tuosta kuvan tai videon joskus.
Ja tietysti, että pitäisikö huolestua?
Jux.
Eipä ittellä tommosta esiinny..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Oudolta vaikuttaa. Älä nyt kuitenkaan yöuniasi menetä!(juxxxer @ Kesä. 08 2006,10:27) kirjoitti
Muistaako joku, miten noi "Error Code"-numerot saa mittaristosta näkymään? Siellä on todennäköisesti joku vikakoodi tallentunut muistiin, ja niistähän on lista Service Manualissa (itse en jaksa nyt paneutua asiaan, liian kohmelo...)
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Oletteko asentaneet/asennuttaneet molemmat etulyhdyt palamaan lyhkäsillä,ittellä menee ens viikolla pajalle laitettavaksi,ei kuulemma paha homma,tarvii kuulemma laittaa joku leveempi liitin,en tiiä mitä meinaa, lupas laittaa 15 eurolla,pitkätkin toimii kuulemma nom.vaikka luulin että ei toimis enää tommosen homman jälkeen,tuleeko sinne molempiin umpioihin h4 polttimet vai miten homma toteutetaan..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
vasemman puoleisessa umpiossa on H4:nen. Ja H4:sessa on sekä lähi että kauko valolle oma lanka. Vakiona siihen on kumminkin kytketty ainoastaan kauko valo. Eli homma menee siten, että vasemmalta katkaisijalta lähtee valmiina se sille kuuluva lähivalon johto, joka menee tankin alla olevaan liittimeen, mutta jää siihen. Eli ei jatku siitä liittimestä mihinkään. Sen kun ottaa nipusta irti, laittaa liittimen päähän ja tökkää sen siihen H4:sen kannassa olevaan liittimeen, niin valmista tuli. Silloin siinä palaa se lähivalo. Ja kun laittaa pitkät päälle, niin silloin se lähivalo sammuu ja pitkän lankaa tulee virta. Oikean puoleisessa umpiossahan ei koskaan pala muuta kuin se lähivalo.(yamaristi @ Kesä. 08 2006,18:17) kirjoitti
Voi veljet!
on tä välil hiukan vaikeeta..
Olin eilen ajelemassa "normaaliin" tapaan pyörällä ja pysäköin pyörän n. tunniksi ja sen jälkeen käynnistäessä mittari käyttäytyi normaalisti.. mutta ei startannut. Kuului vain siritystä käynnistystä painettaessa. ja mittari sammui ja käynnistyi uudellleen. pyörä oli juuri huollossa (20k) ja tulpat mm. vaihdettiin. voisiko olla mahdollista että olisivat huollossa vahingossa jättäneet akun latausjohdot tms. huonosti kiinni/ irti? menee maantaihin ennen ku huoltoon ehtii viemään. .. viikonloppu aikaa katsoa ite jos jotain löytyis. Mäkistartil lähti onneks peli käyntiin ja pääsin kotiin ajamaan. Olisko ideoita ?
Akku päässyt osin tyhjentymään? Parkit ollu päällä? Eli virtaa ollut mittarille, mutta ei riittävästi pyörittämään starttia?
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
Jos vaikka oli virtalukko siinä P asennossa, eli parkit jääny päälle ja akku heikossa hapessa siitä johtuen ?
itse olen sen kerran onnistunu tekemään![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
samma häär, kokemusta löytyy(kane80 @ Kesä. 09 2006,13:21) kirjoitti
![]()
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
Vihreä, mutta siellä on toinenkin samansävyinen, johon sen voi sekottaa. kaikista paras, kun aukaiset sen vasemmanpuoleisen motikan, jossa pitkien valojen katkaisija on. sieltä sitten joko yleismittarin tai virtakynän avullapaikannat sen vihreän johdon, johon tulee virta kun pitkät laittaa päälle. Ei todellakaan ole vaikea homma. Vaikeinta koko operaatiossa taitaa olla sen johdon liittäminen siihen H4:sen kannassa olevaan liittimeen(Hämppy @ Kesä. 09 2006,10:24) kirjoitti
Jos ei siihen onnistu, niin niitä H4 liittimiä saa ostaa ihan irtotavarana kaupasta, ja niihin sen ainakin sää näppärästi kiinni.
Voi veljet!
mielestäni ei ollut p-asennossa kun tulin takaisin. En tosin voi 100% sanoa ettei ollut. Yleensä kyllä katson ettei p asennolle mene.
No pelaako mopo nyt,jos pelaa lenkin jälkeen niin jäänyt parkit päälle,jos ei niin vikaa akku/lataus puolella.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
joo sitä pääsee huomenna kokeilee.. eilen kello oli niin paljon ku meni mopoa hakemaan.. ja tämä päivä/yö on pyhitetty keitolle. huomenna ajaa vaikka mäkistartil(yamaristi @ Kesä. 09 2006,19:28) kirjoitti
![]()
Pitääpäs jossain välissä viritellä tuo lähivalo myös toiseen umpioon... Semmoinen asia tuli mieleen, että kulkeekos virta tuossa kytkennässä saman sulakkeen kautta kuin alkuperäisten lyhyiden virta..? Kyllähän se varmaankin ainakin jonkin sulakkeen kautta kulkee..?(JTTT @ Kesä. 09 2006,14:15) kirjoitti