Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Nyt on mopovanhuksesta päässyt oikeanpuoleinen äänenvaimentaja ruostumaan puhki, ja pörinää tulee sen verran että uuden hankinta on edessä, mutta Kawan alkuperäiset änkkärit ovat hinnoissaan, yhden änkkärin hinnalla saa Micronin putkisarjan kaikkine kilkkeineen ja vielä jää kaljarahatkin yli(?!). Erona alkuperäisiin on se, että originaali putkisarja sisältää 2 äänenvaimenninta, kun taas tuossa Micronin sarjassa kaikki putket menevät yhdelle ja samalle pöntölle (myyjän mukaan pitäisi kuitenkin sopia suoraan alkuperäisiin kiinnikkeisiin). Onko tuolla mitään merkitystä mopon/moottorin toimintaan? Pärrähän on siis neljäpyttyinen gpz500. Kuvittelisi että kahdella putkella kaasut virtaisivat vapaammin, taijotn. Vaikuttaako vääntöön tai tehoihin, tarvitseeko konetta mahdollisesti säätää putkien vaihdon jälkeen, tms?

    auttakaa tyhmää tietämätöntä %^|
  2. #2
    Eiköhän homma ole pikemminkin niin, että uusi Micronin sarja on selvästi avoimempi kuin originaali putkisto.

    Omaan ZZR:ään on vaihdettu tuplaputkien tilalle yksipönttöinen putkisto ja päinvastoin kaasuun vastaavuus parani selvästi. Tosin hyötyä enemmän irtosi vasta penkittämällä ja vaihtamalla suutinsarja.

    Harkitse siis suutinsarjan hankkimista. Penkitys on joka tapauksessa suositeltavaa, sillä seokset ovat melko suurella todennäköisyydellä pielessä putkiston tyypin muuttuessa radikaalisti. Käsittääkseni pitkässä juoksussa esim. seosten ollessa liian laihalla, voi tuo aiheuttaa jo jonkinasteista vauriotakin...
  3. #3
    Tarkennetaan: kyse ei ole tehoputkisarjasta, tarkoituskaan ei ole yrittää kasvattaa pärrän tehoja saati ääniä vaan nimenomaan päästä eroon vuotavan änkkärin pörinästä.

    Oletan että putkisto jonka ZZR:ääsi asensit oli juurikin mallia "vapaasti virtaava", absorptiovaimentimella varustettu?
  4. #4
    ÖÖÖÖÖ mistä löytyy tollanen Micronin sarja??Ja hinta??
    Itellä samallainen mopotin nii kiinnostais...
  5. #5
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Eikös http://www.storm-motor.fi/ ainakin myy Micronia.. sinne vaan.
  6. #6
    Löytyi tuolta Turun suunnalta, liikkeen nimeä en just nyt muista kirveelläkään, liikkeessä asioinnin kun hoiti sielläpäin asuva sukulaismies. Hintaa oli muistaakseni ovh jotain >370e, melkeinpä pyytämättä pudottivat siitä vielä n.50e pois.

    Originaali kawan änkkäri maksaa melkein 500e. Siis pelkkä pönttö (1kpl), huh ja huh.

    Kysäsenpä sen puljun nimen heti kun "asiamieheni" tavoitan, postaan sitten taas...
  7. #7
    Lainaa (kurja @ Heinä. 07 2005,13:06) kirjoitti
    Tarkennetaan: kyse ei ole tehoputkisarjasta, tarkoituskaan ei ole yrittää kasvattaa pärrän tehoja saati ääniä vaan nimenomaan päästä eroon vuotavan änkkärin pörinästä.

    Oletan että putkisto jonka ZZR:ääsi asensit oli juurikin mallia "vapaasti virtaava", absorptiovaimentimella varustettu?
    Zetorissa tavoitteena oli nimenomaan tehojen lisääminen, joten vastaus on kyllä . Tosin omani ehti olla kiinni vain muutamia viikkoja, kunnes pyörällä käytiin nokallaan ja nyt menee vaimennin ja väliputki taas vaihtoon. Tokihan tilanne on niin, että samanlaista ei enää saanut, joten putken tyyppi vaihtuu taas hieman...

    Onko tuo Micronin vaimennin sitten tosiaan jollain väliseinillä tms. varustettu? Useinhan on niin, että niissä on vain joku irroitettava db-killeri mutta ovat avoimia sisältä?
  8. #8
    Jaa, enpäs olekaan ihan satavarma... kaupoista kyseltiin nimenomaan alkuperäistä vastaavaa, niin oletin että tuokin sitten olisi semmoinen refleksiovaimennin (sp?). Eikä vaimentimen tyyppi sen tarkemmin tullut puheeksi, niinettätuota saattaahan se absorptiovaimenninkin olla.
  9. #9
    Mitäs se tarkoittaa kun puhutaan esim. 2-1, 2-2, tai vaikka 4-1- putkista? Kuinka monelta sylinteriltä kuinka monelle pöntölle-kö?

    Alkuperäiseen kysymykseen viitaten, toisesta keskustelusta löytyi tämmöinen linkki:

    http://www.nightrider.com/biketech/exhaust.htm

    Ainakin tuon perusteella sillä olisi isokin ero, onko putkia 1 vai 2. Kertokaas nyt viisaammat...
  10. #10
    Lainaa (kurja @ Heinä. 07 2005,15:48) kirjoitti
    Mitäs se tarkoittaa kun puhutaan esim. 2-1, 2-2, tai vaikka 4-1- putkista? Kuinka monelta sylinteriltä kuinka monelle pöntölle-kö?

    Alkuperäiseen kysymykseen viitaten, toisesta keskustelusta löytyi tämmöinen linkki:

    http://www.nightrider.com/biketech/exhaust.htm

    Ainakin tuon perusteella sillä olisi isokin ero, onko putkia 1 vai 2. Kertokaas nyt viisaammat...
    Tuossa linkissähän puhutaan HD:n suorista putkista ja niiden vastapaineen säätämisestä.

    Tuplaputkinen mopo, jossa vakiona erittäin hyvin hengittävät putket (lähinnät isot twinit), kärsii varmasti, jos yritetään selvitä yhdellä putkella. Ainakin muutaman yrityksen dynokäyrien perusteella noin päättelen. Pienitehoisella nelikolla ei välttämättä ongelmaa ole, kunhan uusi putki ei ole liian tukkoinen. Säätämään kuitenkin joutuu jokatapauksessa. Onhan noissa isoissakin nelikoissa monissa 4-1 putki, joskin hyöty tuossa lienee painonsäästössä.

    Eiköhän Micron ole tuossa kokoputkistossa huomioinut vastapaineet yms. jotta saavutetaan tasainen vääntökäyrä.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  11. #11
    Lainaa (kurja @ Heinä. 07 2005,15:48) kirjoitti
    Mitäs se tarkoittaa kun puhutaan esim. 2-1, 2-2, tai vaikka 4-1- putkista? Kuinka monelta sylinteriltä kuinka monelle pöntölle-kö?
    2-1= Kahdelta pytyltä lähtee putket, jotka päätyvät yhteen vaimentajaan.
    2-2= Sama kuin edellinen, mutta 2 vaimenninta.
    4-2= 4 pyttyä, jonka jälkeen 2 putkea liittyvät yhdeksi ja menevät kahtena putkena loppuun saakka ja kahteen vaimentajaan.
    4-2-1= Sama kuin edellinen, mutta 1 vaimennin.
    RSV Mille
  12. #12
    Lainaa (opa82 @ Heinä. 07 2005,17:21) kirjoitti
    Lainaa (kurja @ Heinä. 07 2005,15:48) kirjoitti
    Mitäs se tarkoittaa kun puhutaan esim. 2-1, 2-2, tai vaikka 4-1- putkista? Kuinka monelta sylinteriltä kuinka monelle pöntölle-kö?
    2-1= Kahdelta pytyltä lähtee putket, jotka päätyvät yhteen vaimentajaan.
    2-2= Sama kuin edellinen, mutta 2 vaimenninta.
    4-2= 4 pyttyä, jonka jälkeen 2 putkea liittyvät yhdeksi ja menevät kahtena putkena loppuun saakka ja kahteen vaimentajaan.
    4-2-1= Sama kuin edellinen, mutta 1 vaimennin.
    Uskallan arvella että "aivan" olisi riittänyt vastaukseksi ,)

    kiitos tiedosta kuitenkin
  13. #13
    Beesaten Earthendiä, uskon myös että Micronin suunnittelussa on pidetty huolta siitä että tehoa ei ainakaan menetetä. Joitain TÜV-hyväksyttyjä putkistoja käsittääkseni mm. Euroopasta tilaamalla tosin saa, joiden vaikutus saattaa olla negatiivinen maksimitehoon. Johtuu lähinnä juuri siitä, että vaimennin on varustettu erilaisilla väliseinillä ja/tai putkilla. Ohessa esimerkkikuva vanhanmallisesta BSM:n vaimentimesta, jolla tuskin ainakaan lisää tehoa on luvassa: .
  14. #14
    Yksi pakoputkisysteemien erikoisuuksista taitaa olla Kawan Z1000 - olikos tuo nyt 4-2-1-2-4 tms

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #15
    Lainaa (Tinne @ Heinä. 07 2005,13:08) kirjoitti
    ÖÖÖÖÖ mistä löytyy tollanen Micronin sarja??Ja hinta??
    Itellä samallainen mopotin nii kiinnostais...
    Stormin Turun myymälästä, hintalapussa 370, tingittynä 290, tiivistesetin kanssa yht. tasan 300.



  16. #16
    Jos kyseessä on 4-pyttyinen gpz 500 -tai 600, mulla on jäänyt nurkkiin pyörimään yhdet ylimääräiset Siton uudet tarvikevaimentajat.

    Ovat ainakin ulkoisesti alkuperäisen näköiset ja eivät ilmeisesti kovin äänekkäät.

    Voi käydä myös 2-pyttyiseen Gpz:taan, mutta se varmaan pitäisi jostain luettelosta varmistaa.

    Jos kiinostaa, niin tarjoa jotain.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  17. #17
    Doh, ehdin jo ostaa sen micronin sarjan. kiitos tarjouksesta kuitenkin. Ai niin joo, kyllä se on neljämukinen, kuten tuossa ekassa postauksessa lukee ,)
  18. #18
    Eilen purin vanhat putket irti, huomatakseni etteivät ne uudet sovi. Sylinterin puoleiseen putkenpäähän olisi tarvinnut laittaa jonkinlaiset korotusholkit jotta olisi voinut edes kuvitella saavansa putken istumaan tiiviisti pakoaukkoa vasten, vaimentajan kiinnityskorvake on n. 35cm eri kohdassa kuin alkuperäisessä, ja hieman arvelutti olisiko öljynlauhdutin/alakate mahtunut takaisin paikoilleen uusien putkien kanssa, sen verran eri reittiä nuo Micronin putket näyttivät kulkevan. Ja nämä siis ovat ne liikkeen mukaan suoraan alkuperäisen tilalle sopivat putket, kaikki tarvittava löytyy pakkauksesta.



    Nyt on vuotava alkuperäinen vaimentaja hätäsesti paikattu, (helisee muuten mukavasti kun käsissään kääntelee, kyllä siitä on parhaat kilometrit jo ajettu) tänään takaisin paikoilleen jotta saa mopon liikenteeseen, kun on kelitkin kohillaan... Jospa löytäisin uudet puket vaikka talvella asennettavaksi
  19. #19
    en tiijä asiasta muuta, mutta tässä olis kelpo linkki josta voisi
    rööriä jopa oikeasti löytyä


    http://www.predatormotorsport.co.uk/
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  20. #20
    Lainaa (kurja @ Heinä. 10 2005,08:52) kirjoitti
    Eilen purin vanhat putket irti, huomatakseni etteivät ne uudet sovi. Sylinterin puoleiseen putkenpäähän olisi tarvinnut laittaa jonkinlaiset korotusholkit jotta olisi voinut edes kuvitella saavansa putken istumaan tiiviisti pakoaukkoa vasten, vaimentajan kiinnityskorvake on n. 35cm eri kohdassa kuin alkuperäisessä, ja hieman arvelutti olisiko öljynlauhdutin/alakate mahtunut takaisin paikoilleen uusien putkien kanssa, sen verran eri reittiä nuo Micronin putket näyttivät kulkevan. Ja nämä siis ovat ne liikkeen mukaan suoraan alkuperäisen tilalle sopivat putket, kaikki tarvittava löytyy pakkauksesta.



    Nyt on vuotava alkuperäinen vaimentaja hätäsesti paikattu, (helisee muuten mukavasti kun käsissään kääntelee, kyllä siitä on parhaat kilometrit jo ajettu) tänään takaisin paikoilleen jotta saa mopon liikenteeseen, kun on kelitkin kohillaan... Jospa löytäisin uudet puket vaikka talvella asennettavaksi
    Huomasimpa vahingossa tämänkin ketjun

    Itsekkin etsiskelen uutta pakoputkistoo tohon GPX 500Rauskuun
    Soitin sumekolle kun kyselin että käykö GPZ putkisto, vastaus että ei. Taas kun katselee buykawasaki.com:sta niin gpz:talle löytyy kolmella eri varaosanumerolla putkistoja ja yks setti niistä on sama kun gpx:ssä. ja muistaakseni laaserilla on putkistot gpx ja gpz:lle samojakin. Tosin hinta niillä suolainen.

    Tuollainen microoni rupesi kiinnostamaan, eikös pakkauksessa ollu jotain mainintaa mihin härveleihin se käy? helvetti kun stormi sivuillakaan ei löydy tällässii vanhoi härveleit..



    KTM 690SM
  21. #21
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 08 2005,09:08) kirjoitti
    Yksi pakoputkisysteemien erikoisuuksista taitaa olla Kawan Z1000 - olikos tuo nyt 4-2-1-2-4
    4-2-1-2-4? Mikä 1? Eikös tuo tuolla välissä ole jonkinlainen tasausputki?



    Desmo Jugend
  22. #22
    Lainaa (Calypso @ Heinä. 19 2005,13:45) kirjoitti
    Tuollainen microoni rupesi kiinnostamaan, eikös pakkauksessa ollu jotain mainintaa mihin härveleihin se käy? helvetti kun stormi sivuillakaan ei löydy tällässii vanhoi härveleit..
    Kyllähän siinä paketissa oli tarra jossa oli lueteltu malleja joihin putkien pitäisi sopia, mutta enhän minä sitä ulkoa muista ja paketti on jo mennyt takaisin stormille. Minun puolestani saa sinne jäädäkkin...

    kannattaa varmaan soittaa sinne, tosin siitähän ei ole takeita että myyjän kommentilla "joo kyllä sopii just tuohon pyörään" on minkäänlaista totuuspohjaa
  23. #23
    No eipä se myyjäkään voi luottaa juuri muuhun ku siihen paketissa olevaan lappuun tai maahantuojan tai valmistajan lähetteeseen. Väärin pakatut tai laputetut tavarat ei ole mitenkään ennenkuulumaton juttu.

    Varaosia tulis aina verrata vanhaan. Eräässäkin autovaraosaliikkeessä (jossa työskentelin) oli esim useampia takaisinotettuja maalattuja auton etulokasuojia vain sen takia, että ei oltu tajuttu/jaksettu/viitsitty tarkistaa osan vastaavuutta ennen maalarille vientiä. Osan myyneellä liikkeellä ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin ottaa maalattu osa takaisin, vaikka oman kokemukseni mukaan eniten virheitä tuli auton vuosi- ja korimallin täsmäävyydessä ilmoitettuihin. Ja vaikka osa usein otettiin paketista siihen varaosatiskille ei asiakkaalla ollut hajuakaan sen oikeudesta. Minun mielestäni asiakkaan tulee ainakin suurin piirtein tietää mitä on ostamassa.

    Varaosan valmistuksen ja sen ostavan asiakkaan väliin mahtuu normaalisti väh. viisi mahdollisuutta sotkea palikat ja numerot. Pahimpia ovat ne tapaukset, joissa jokainen välikäsi antaa palikalle uuden tuotenumeron. Myyjää ei yksinkertaisesti voi suoraan syyttää. Yksittäisen tapauksen aiheuttamalle harmillehan ei voi juuri mitään. Ilmeisesti sait kaupan kuitenkin purettua. Yleisestihän näitä virheitä tulee pyrkiä ja pyritäänkin välttämään, mutta vaikeaa on niiden kokonaan kitkeminen. Ennen oli varmaan enemmän yksittäistapauksia, mutta nykyään tulee väärää tavaraa yleensä sitten erällinen.

    Omana myyjäaikanani tavaran ja koodin risteävyyksien selvittely oli vähintään viikottaista.

    ..Hieman entisen varaosamyyjän paatosta. Ehkä oli ihan hyvä, että lopetin noi hommat..



    TL1000R
  24. #24
    Mukavahan noita olisi kaupan kassalla vertailla, jos välimatka kotioven ja em. kassan välillä olisi edes muutama sata kilometriä lyhyempi. Ja vaikka välimatka ei olisikaan tekijä, niin harvempi silti taitaa ryhtyä kaupan pihalla purkamaan syyläreitä sunmuita varmistaakseen osan sopivuuden kun myyjä lupaa sen sopivan... tai minä en ainakaan usko että kukaan niin tekee...
  25. #25

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa (kurja @ Heinä. 07 2005,15:48) kirjoitti
    Mitäs se tarkoittaa kun puhutaan esim. 2-1, 2-2, tai vaikka 4-1- putkista? Kuinka monelta sylinteriltä kuinka monelle pöntölle-kö?

    Alkuperäiseen kysymykseen viitaten, toisesta keskustelusta löytyi tämmöinen linkki:

    http://www.nightrider.com/biketech/exhaust.htm

    Ainakin tuon perusteella sillä olisi isokin ero, onko putkia 1 vai 2. Kertokaas nyt viisaammat...
    No, empä tiedä olenko "viisaampi", mutta yritetään siirtää omaksuttua tietoa kirjalliseen muotoon Periaatteessa ja osin käytännössäkin iskunpituus/tilavuus määräävät putkiston koon, mitä loivempia ovat mutkat ja mitä jouheammin, sekä mitä vähemmän on vastusta pakokaasuilla poistua ulkoilmaan; sen parempi; MUTTA tietty "vastus" pakokaasuillakin täytyy olla, että kone toimii optimaalisesti. Tehoputkissa ja muissa vastaavissa onkin paneuduttu perusteellisemmin ja tehty "huolellisempaa" työtä asian eteen = kallimpaa osaa.

    Toki aina kovempi "ääni" ei tarkoita parempaa ja tehohäviöltään pienenpää, vaan homma saattaa kääntyä päälaeleen

    Jokainenhan pystyy rakentamaan putkiston, insinöörit suunnittelevat tehtaille ja spesiaalit suunnittelevat diplomi-insinöörit.
  26. #26
    Lainaa (verner @ Heinä. 19 2005,13:52) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 08 2005,09:08) kirjoitti
    Yksi pakoputkisysteemien erikoisuuksista taitaa olla Kawan Z1000 - olikos tuo nyt 4-2-1-2-4
    4-2-1-2-4? Mikä 1? Eikös tuo tuolla välissä ole jonkinlainen tasausputki?
    tuo kawan tuplavaimennin systeemi on ulkonäöllisistä syistä pelkästään . ei varmaan ole mitään merkitystä tehojen suhteen..näin uskon.
  27. #27
    Lainaa (Tomppa#74 @ Heinä. 07 2005,12:51) kirjoitti
    Eiköhän homma ole pikemminkin niin, että uusi Micronin sarja on selvästi avoimempi kuin originaali putkisto.

    Omaan ZZR:ään on vaihdettu tuplaputkien tilalle yksipönttöinen putkisto ja päinvastoin kaasuun vastaavuus parani selvästi. Tosin hyötyä enemmän irtosi vasta penkittämällä ja vaihtamalla suutinsarja.

    Harkitse siis suutinsarjan hankkimista. Penkitys on joka tapauksessa suositeltavaa, sillä seokset ovat melko suurella todennäköisyydellä pielessä putkiston tyypin muuttuessa radikaalisti. Käsittääkseni pitkässä juoksussa esim. seosten ollessa liian laihalla, voi tuo aiheuttaa jo jonkinasteista vauriotakin...
    Viissatanen ei tosiaan virtausten takia tarvi kahta torvea. Taitaa virtaukset ja tehot parantua tuolla Micronilla, vaikka torvimäärä puolittuukin.
  28. #28
    Juu micronin putki ei sopinut, ostin laserin putkiston, ei sopinut sekään. laskenut pärrästä 3 kertaa nesteet ulos, viettänyt ~20h työkalut kädessä ja saldo on n. 3 hapertunutta kierrettä, falsakaava pakosasarja (vanhat paskat tiivisteet, uusissa on pakettiin sisältynyt "kaikki tarvittava" mut kas kun ei tiivisteitä ole näkynyt) ja veriset rystyset. ja yhtään ei 'harmita', eihän.
  29. #29
    sitä se remontinteko on, itse vietin jarruletkun vaihon yhdessä talvella nuin 20h kunnes totesin että jarrusatula oli horo ja tiivisteitä ei saanut siihen...
  30.  
  31. #30
    Vähintäänkin outoa o.O Kyllä nui putket yleensä on jotenkin paikkansa löytänyt. Ja mitä putkien määrään tulee niin ainakin GPZ600R:ssä laserin neljä yhteen putkisto toi lisää vääntöä myllyyn...oli oikein mukava pyörä ajaa hän
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen