Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Eli pakko laittaa tänne läppää kuinka homma on edennyt tähän saakka.

Keväällä tosiaan 13.5 ajoin Honda Shadov vt 600 sen auton perään lunastuskuntoon ja jalan poikki. Heti kun rahat oli tilillä ja kipsi poissa alkoi uuden mp:n etsiminen. Suuntasin siis mobile.de

Sieltä löytyi yksilö, mailailin omistajan kanssa, ja pääsimme yksiin säveliin, kerroin koska olen mopoa katsomassa yms.

Mopo oli loistavassa kunnossa. Mies oli laittanut kaikki export paperit kuntoon, joten nimet vaan paperiin maksu kouraan ja baanalle. Ajelin mopon Tanskan ja *Ruotsin kautta (tukholma Hki laivalla) Suomeen ja tulliin. Sieltä siirtoluvat ja nyt on mopo.

Helppoa on hakeminen. Se pitää sanoa. Ja sitä en ymmärrä että miksi suomessa hehkutaan sitä, että Aito Suomipyörä! Mitä v#¤tun väliä. Tuokin pyörä oli ollu kahdella omistajalla. Vuonna 42 Syntyny nainen ja 62 syntyny mies. 17 tkm ajettua kilometriä. Hehkut tuli putkeen vasta 180 km ajelun jälkeen. (siihen alkukäyrään) Sanoisin ylpeänä. Aito Saksasta tuotu, hyväkuntoinen. (kelpaa mulle, kun tulee halvemmaksi, ja on parempi kun Suomesta)
    Jes. Mukavan kuuloista tekstiä. Ei muuta kun nautiskelemaan! Ja opettelet perusjutut pyörästä niin ei tarvi kattella nyrpistelyjä huoltotiskillä.
    Lainaa (panderolli @ Heinä. 05 2005,01:06) kirjoitti
    Helppoa on hakeminen. Se pitää sanoa. Ja sitä en ymmärrä että miksi suomessa hehkutaan sitä, että Aito Suomipyörä! Mitä v#¤tun väliä.
    Suurin, ja kai ainoa, syy siihen hehkutukseen on se, etta jollain tapaa koetetaan peustella totaalisen mielettomat hinnat ja hintapyynnit.
    Olit samaan aikaan reissussa kun minäkin, mulla ei ollut pyörää katsottuna vaan lähdin ihan tuurilla hakemaan.
    Reittikin oli sama ja kokemuksetkin positiivisia, ainoastaan olisi saanut olla matkaseuraa ettei olisi yksin tarvinnut kulkea.
    Seuraavan mopon hommaaminen on myös samaa kaavaa noudattava, viikon loma ja pyörällä takaisin!
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Kaksi pyörää tämän vuoden puolella Saksasta hankkinut, molemmista näin ennen rahojen siirtoa myyjän tilille vain pari pientä kuvaa, plus sitten tietenkin kovat vakuuttelut puhelimitse omistajilta pyörien kunnosta ym.

Molemmissa tapauksissa olin erittäin positiivisesti yllättynyt, kun rahtifirma / kuljetusauto purki lastinsa kotomaassa. Aprilian näin ensikertaa Shellin pihassa, Kawasaki nostettiin rekasta työmaalla trukilla. Molemmilla kerroilla suorastaan hävetti kurastaa mopoja Suomen loska- ja kesäsadekelillä, mopojen konehuoneiden ym. kunto kertoi etteivät olleet mokomat ennen edes sadetta tainneet nähdä.

Niin, ja toinen pyöristä maksoi 1275 euroa ja toinen 2750 euroa, eli ihan selkeitä käyttöpyöriä ovat olleet, ja tulevat olemaan. Siis ei voi huippukuntoa perustella esimerkiksi millään uutuudella ja kalleudella.

Arvatkaapa muuten, mistä maasta tulee seuraava pyöräni? ;-)

Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
    Niih.Minun mielestä se ei ole mikään suositus, että pyörä on aito Suomi-pyörä, päinvastoin.
    Luultavasti sillä on ajettu ihan sikana, huolto on ollut vähän sitä ja tätä (viitaten liikkeiden huoltoihin, jotka voi olla mitä vaan) talvet on seisotettu missä lie...
    Kokemuksen mukaan sakemanni pitää parempaa huolta pyörästään ja ajelee sillä vähemmän. ;)
    Sori vain suomalaiset, mut ajokulttuuri on erilainen.
    Siis hetkonen... aivan totta. Pyöränhän voi ajaa saksasta suomeen.

Eli siis mites tää käytännössä tapahtuu... Onkos siinä muutakun Saksaan pyörää kattoon.
    Pyörän maksu omistajalle ja sitten ajelee kotia. Noin lyhennettynä.

Mites vakuutukset jne.
    Saattaa olla tyhmäkin kysymys mut tuli vaa mielee et miten ne menee kun ajelee tuolla saksan puolella ja jos vaikka aika ja sattuma kohtaa.

On käyny meinaa mielessä joskus tuo et jos ite ajais sen sieltä, mut ollu nii vähä asiaa foorumeilla että päässy unohtumaan... kunnes!
    Honda CBR 600 RR -07/Black
    ---
    http://www.bikepics.com/members/roxigin/
    Se myyjä oli hoitanu mulle kaikki kuntoon. Eli siinä oli hommattuna siirtokilvet 5 päiväksi Eu-alueelle (paitsi suomi) Sitten ajeli sen kotiin ja rajalla kävin tullissa hakemassa sen tarran....

Eli jos myyjä ei hoida niitä, niin kandee hoitaa se ainakin avuksi ja varautua 1-2 päivän "Tuv" konttori asiiointiin. Ja menevät usein jo klo 12 kiinni.....
  9.  
    Lainaa (panderolli @ Heinä. 20 2005,20:00) kirjoitti
    Se myyjä oli hoitanu mulle kaikki kuntoon. Eli siinä oli hommattuna siirtokilvet 5 päiväksi Eu-alueelle (paitsi suomi) Sitten ajeli sen kotiin ja rajalla kävin tullissa hakemassa sen tarran....
    Just noin, ja kannattaa muistaa, että usein noi "väliaikaiskilvet" on liki samanhintaisia ottipa ne viikoksi tai kuukaudeksi, eli voi sitten vaikka ajella lomareissua samalla ja sitten palata (non)EU-Suomeen, jossa kilvet ei enää kelpaakaan.