Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 113:sta
  1. #31
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 07 2005,08:35) kirjoitti
    Lainaa (patrika @ Heinä. 07 2005,09:18) kirjoitti
    (miks tama ei muuten ole paskanjauhannassa?)
    Miksi olisi ?
    Arvelin nain koska edellinen ketju (oma aloittamani) jossa oli kyse poliisia paenneesta moottoripyorailijasta, joka viela kaatui. Aloitin sen mp-turvallisuuteen, ja se siirrettiin paskanjauhantaan.

    Mie ymmarsin etta nyt moderoinnille oli sovittu yhteinen linja, niin miksi sitten kaikki karanneet moottoripyorailijat-jutut ei ole paskanjauhannassa?

    Ei tama nyt kauhean sivistynytta ole keskustelu tassakaan, kovin identtista siihen ekaan (ja tasta aiheesta siihen ekaan, linkki edellisessa viestissa) verrattuna.

    Samoin, oliko tama sitten niin paljon hienompi avaus, vai onkohan silla sijoituspaikalla sittenkin valia, koska tuo ensimmainen avaus on varsin vaisu, ja tama keraa lyhyessa ajassa pitkan rimpsun posteja.
  2. #32
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (patrika @ Heinä. 07 2005,09:39) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 07 2005,08:35) kirjoitti
    Lainaa (patrika @ Heinä. 07 2005,09:18) kirjoitti
    (miks tama ei muuten ole paskanjauhannassa?)
    Miksi olisi ?
    Arvelin nain koska edellinen ketju (oma aloittamani) jossa oli kyse poliisia paenneesta moottoripyorailijasta, joka viela kaatui. Aloitin sen mp-turvallisuuteen, ja se siirrettiin paskanjauhantaan.
    Etenikö tuo keskustelu siihen malliin jo alusta että paras paikka tuolle oli turvallisuuden sijaan paskanjauhanta ?

    Lainaa kirjoitti
    Mie ymmarsin etta nyt moderoinnille oli sovittu yhteinen linja, niin miksi sitten kaikki karanneet moottoripyorailijat-jutut ei ole paskanjauhannassa?
    Mistäs moista tietoa olet saanut ? Tuskinpa nyt kaikki jutut karanneista paskanjauhantaan kuuluu, eiköhän tässäkin mennä ihan tapauskohtaisesti koska mitään lakikirjaa minne mikin viesti absoluuttisesti kuuluu ei kukaan voi tehdä - vai oletko toista mieltä?

    Lainaa kirjoitti
    Ei tama nyt kauhean sivistynytta ole keskustelu tassakaan, kovin identtista siihen ekaan (ja tasta aiheesta siihen ekaan, linkki edellisessa viestissa) verrattuna.
    Enpä ole tuota ekaa nähnyt joten enpä voi ottaa kantaa.

    Lainaa kirjoitti
    Samoin, oliko tama sitten niin paljon hienompi avaus, vai onkohan silla sijoituspaikalla sittenkin valia, koska tuo ensimmainen avaus on varsin vaisu, ja tama keraa lyhyessa ajassa pitkan rimpsun posteja.
    Jos haluat vain analysoida tai naputtaa niin perustatko vaikka uuden analysointiketjun tonne palaute-ehdotuksiin niin voidaan pitää tämä ketju ihan siinä aiheessa mitä varten se on perustettukin.



    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #33
    Joo, ei tää homma tässä jeesustelemalla kummene. joku vaan käänsi tuppee syvemmälle ja siinäse...

    jos vielä ajokorttiasetuksia aletaan rassaileen, niin kohta jokainen 2 pyöräinen kulkee lihasvoimalla, joten kannattaakos täs rajoitella nykyisten lisäksi enään...

    Muutenkin täällä "oikeusvaltiossa" kaikki on pääpiirteissään kiellettyä, ainakin liikenteessä.. (esim: suurin sallittu nopeus, pysäköinti sallittu ja muut tällaiset sallimusmerkit)...
    Täällä on omaehtoinen ajattelu kiellettyä ja ihanaa on, jotta olisimme kaikki kuin maitopurkit, samalaisia..
    Liikenteessäkin...

    Ei kummempaa jeesustelua nyt..
    eikä kellekkään suunnattu erikseen....
  4. #34
    Lainaa (Kujo @ Heinä. 07 2005,02:09) kirjoitti
    Kyllähän se on kuulkaas niin, että näitä hurjastelijoita ja "vetomiehiä" on ollut täkäläisessäkin liikenteessä niin kauan kuin tehokkaita ja nopeita pyöriä on ollut saatavilla. Itse olen lajia harrastanut 80-luvun lopulta lähtien, eli heti kun ikä antoi myöten hankkia piikkikortin. Siihen aikaan ainaki täällä pohjanmaalla oli aika hiljaista tuolla pyörärintamalla. Harrastus oli kallista, pyörät (ainakin silloin) tuntuivat kalliilta.Eli moottoripyöriä oli liikenteessä vähän. Eikä tätä harrastusta silloinkaan moni katsellut "hyvällä silmällä".
    Tunnistan nyt monta teitä uus-avukkaita motoristeja, jotka tuolloin, omassa teini-iässäni olitte niitä kovimpia vetomiehiä, (juujuu, aika monta, ympäri suomen) jeesustelemassa täällä nuorten liikennekäyttäytymisestä.
    VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ teidän kanssanne. Onko noin muisti tehnyt tepposensa, ettei yhdestäkään *10-20v takaisista "kunnon ajelureissuista" ole jäänyt mieleen niitä parhaita mutkapätkiä tai sitä kuka milläkin maalaismutkatiellä oli ekana perillä?
    Moni teistä on nyt niitä samoja hemmoja jotka täällä nyt tsiisustelevat tätä nykymeininkiä.
    Kyllä se on kuulkaas sillä tavalla, että jos ei meininki miellytä, niin ketään ei ole pakotettu jatkamaan tätä hyljeksittyä *(ja hyljeksimäänne) harrastusta.

    Tällä lootaviinin avittamalla kannanotollani en tietenkään halua hyväksyä tätä suurten harrastajamassojen mukanaan tuomaa esiintymishalua kaikkein vilkkaimmilla paikoilla. Mutta myöntäkää rehellisesti te kukkahattusedät (ja tädit) siellä, että 70-80 luvuilla te joko esiinnyitte niiden tuuttienne kanssa kumia polttamalla, keulimalla tms ylä-asteen lähistöllä, tai sitten te olitte niitä jotka pissit housuissa,peukalo suussa
    katselitte moista meininkiä.

    Tämä postaukseni ei ole suunnattu erityisesti kenellekkään tähän ketjuun vastanneille, eikä tarkoitukseni ole mitään muuta kuin tukkia ne saakelin herneet näiden kukkahattubomberssien nenään. Ja niin syvälle kuin ikinä vaan saa työnnettyä.


    EDIT: Ai niin, minä olen Hirvasojan Pasi, Nivalasta. Ottakaa kiinni jos saatte.Tissiposket.
    Juuri näin!
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  5. #35
    siistii
    Suzuki GSX 600 F v.96
  6. #36
    Lainaa (kava10 @ Heinä. 07 2005,09:33) kirjoitti
    Väliäkös tolla sitten, jos 1/2 vuotta on ilman korttia. Näitä muistoja kun ei ilmaiseksi saa. Ei mitään hyviä muistoja tahdo ilmaiseksi saada * .
    Aikaisempien tapausten perusteella (esim. teollisuusalueella 40-alueella reilua satasta -> kortti vuodeksi pois), että tästä saa ennemminkin 1/2 vuotta kakkua ja on ilman korttia 12 vuotta. Se olisi ainakin mulle liian kallista miten kivoista muistoista tahansa.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  7. #37
    "pelko menettää korttinsa" hohhoijaa...
    aina noit menee...noit menee aina.
  8. #38
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 07 2005,08:44) kirjoitti
    Lainaa (patrika @ Heinä. 07 2005,09:39) kirjoitti
    Ei tama nyt kauhean sivistynytta ole keskustelu tassakaan, kovin identtista siihen ekaan (ja tasta aiheesta siihen ekaan, linkki edellisessa viestissa) verrattuna.
    Enpä ole tuota ekaa nähnyt joten enpä voi ottaa kantaa.
    No tuossa ei kyse ole kuin siita ettet siina edellisella sivulla olevassa postissani olevaa linkkia viitsinyt klikata. Kun sen tekisit, selviaisi kummasti tausta siihenkin miksi postitin.

    Juu, naputustahan tama


    Edit: johan logiikka eikun paranee, Holtsu sitten pani alkuperaisen ketjun kiinni



  9. #39
    Lainaa (hannuman @ Heinä. 07 2005,02:00) kirjoitti
    Aika tankomies toi mopokyttä ku
    ei busalla päässy karkuun, tai
    huono kuski busanisti.
    Tosi oikeen, tuli meinaa vakuutusmaksu
    Onhan poliisilla esim. uusi RYkkönen... Tupla XX:iä vaikka kuinka monta.
    Rakastan Itseäni
  10. #40
    Lainaa (kava10 @ Heinä. 07 2005,09:33) kirjoitti
    Voisihan tämän niinkin ajatella, että onpahan busanisti saanut elinikäisen hyvän fiiliksen, jota sitten muistella. Lapsille ja lapsenlapsille kun kertoo, että prätkäpoliisin kanssa ajeltiin vähän roadracingiä Lahden motarilla, niin saavat skidit hiekkalaatikolla olla ylpeitä faijastaan ja kun vertaillaan faijoja, niin takuulla monen muun faija jää kakkoseksi. Tollaista kokemusta vaille on meistä moni. Väliäkös tolla sitten, jos 1/2 vuotta on ilman korttia. Näitä muistoja kun ei ilmaiseksi saa. Ei mitään hyviä muistoja tahdo ilmaiseksi saada .
    Hesarin verkkoliitteen mukaan kaveri ajeli "vilkkaan liikenteen seassa". Tässä muistojen mahdollisuuksissa on pari muutakin vaihtoehtoa:

    1. Pyörätuolissa istuen kertoo lapsille ja lapsenlapsille kun pappa tappoi muutaman kotilokuskin (niitä on muutenkin liikaa).

    2. Äiti kertoo lapsille ja lapsenlapsille kun pappa tappoi itsensä Lahden motarilla. Onneksi oli lapset tehty. (Jos ei ole niitä tuohon ikään mennessä saanut, niin ei se ole oikea vetomies )


    Oikeesti mä olen tietysti kateellinen kun en unissanikaan uskaltaisi lähteä mp-poliisia karkuun. (Ja jos unissani lähtisinkin, en jäisi kiinni )
  11. #41
    Yhtymäkohtia noihin 70-luvun "mustiin" vuosiin on jonkun verran: markkinoilla olevien pyörien tehojen ja vauhtivarojen nopea kasvu ( Tuutit, Z-900 silloin, kuusatkut ja kilokyykyt nykyisin ) yhdistettynä edulliseen hintaan ja kuskit nuoria ja hurjia . Nykyiset gladiaattorit pärjäävät kylläkin huomattavasti paremmin ja hallitsevat menopelinsä, koska onnettomuusluvut olivat silloin aikanaan kuitenkin aivan toista luokkaa. Jos tänä päivänä yli 50 motoristia menehtyisi vuodessa, en uskalla ajatellakaan lainsäätäjien reagointia tilanteeseen... . Pyöräkannassa on kuitenkin melkoinen ero entiseen ja näitä nopeita pyöriä myydään paljon; "vetomiehiä" riittää siis lähes joka kylään. Tuutit ym. olivat aikanaan harvinaisia, ei niitä päivittäin edes nähnyt. Kyllä silloinkin kokeneemmat varoittelivat nuorempiaan, kaikki eivät kuunnelleet... . Jokaisen sukupolven pitää näköjään hakea oppi kantapään kautta ja toistaa samat virheet, siinä kai tässä on kysymys. Media ei silloin mässäillyt kuolonuhreilla kuten tänä päivänä eikä hurjat nopeudet kiinnostaneet välttämättä tavallista kansaa.

    Jokainen tekee itsenäisen päätöksen kaasukahvan asennosta tuolla tienpäällä eikä näillä keskusteluilla ole siihen juurikaan merkitystä; kumpikaan taho ei anna periksi eikä tee myönnytyksiä. Mielipiteet muuttuvat vasta kun korvantaustat kuivuvat eikä sitä prosessia nopeuta edes pohjalainen uho...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  12. #42
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Heinä. 07 2005,09:12) kirjoitti
    Mutta spekuloidaan nyt ajan kuluksi vähän... Hesarin paperiversiossa pisti silmään, että artikkelin mukaan mies oli ajanut prätkäpoliisia vastaan noin sataaviittäkymppiä ja lähtenyt karkuun kun tikkarikauppias oli kääntynyt perään. Ilmeisesti 120-alueella kuitenkin mentiin ja liikennettä tuskin ihan ruuhkaksi asti iltayhdeksän aikaan. Aika Kaikkonen olisi prätkäkyttä ollut, jos olisi kortin ottanut kuivumaan tollaisessa kohtaamistilanteessa. Vai olisko? Ellei sitten kaksi sakkoa alla ja vilkut liian lähellä toisiaan ja kilpi väärässä kulmassa...
    Muistaakseni siinä samassa hesarin paperiversiossa luki artikkelin lopussa, että kuljettajalla oli aikaisempia sakkoja tilillä ja siksi kortin menetys uhkasi.
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  13. #43
    Siinä taidettiin hieman sekavasti sanoa, jotta tuo oli jo muutenkin menossa...
    <p>2002-2014</p>
  14. #44
    Lainaa (Jani-SRI @ Heinä. 07 2005,01:14) kirjoitti
    Lainaa (MikaL @ Heinä. 07 2005,00:49) kirjoitti
    onkos se nykyisin myöäs niin että 18v ei pääse vielä autokoulun jälkeen 1000:n mopon sarviin vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
    Eiköhän se ollut peräti 21vee jolloin voipi ajella täysitehoista mopotinta
    eiköse ole 20v. jos on 16vuotiaana ajanut A1- ja 18v. B-kortin, itsellä ainakin 20vuotiaana. muuttui A1 -> A
  15. #45
    Lainaa (Antti80 @ Heinä. 07 2005,07:59) kirjoitti
    No se ainakin toteutui. Eikä varmaankaan kannata toivoa, että ihan heti palautuu.. Pelle.
    Poliisi-Bemutkin kulkee sen 250 km/h, jonka vetomies saa mittariin muoviluodillaan.. ja on muuten taatusti se ajotaitoisempi kaveri sen Bemun kyydissä.
    Ihmisiä ne poliisitkin on, enkä henkilökohtaisesti pidä heitä minään yli-ihmisinä tai taitavempina motoristeina kuin ketään muutakaan. Ajokokemusta kovaa ajamisesta liikenteen seassa varmaan löytyy kyllä varmasti yhtä paljon kuin jokaiselta pleikkaria pelanneelta

    Takana on vaan niin paljon helpompi ajaa, ja jos joku on ikinä poliisia joutunut pakenemaan, niin tietää kyllä että siinä sen verran kädet tärisee että pieniä ajovirheitä saattaa joskus ehkä hyvin harvoin tapahtua



  16. #46
    Lainaa (anna @ Heinä. 07 2005,11:15) kirjoitti
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Heinä. 07 2005,09:12) kirjoitti
    Mutta spekuloidaan nyt ajan kuluksi vähän... Hesarin paperiversiossa pisti silmään, että artikkelin mukaan mies oli ajanut prätkäpoliisia vastaan noin sataaviittäkymppiä ja lähtenyt karkuun kun tikkarikauppias oli kääntynyt perään. Ilmeisesti 120-alueella kuitenkin mentiin ja liikennettä tuskin ihan ruuhkaksi asti iltayhdeksän aikaan. Aika Kaikkonen olisi prätkäkyttä ollut, jos olisi kortin ottanut kuivumaan tollaisessa kohtaamistilanteessa. Vai olisko? Ellei sitten kaksi sakkoa alla ja vilkut liian lähellä toisiaan ja kilpi väärässä kulmassa...
    Muistaakseni siinä samassa hesarin paperiversiossa luki artikkelin lopussa, että kuljettajalla oli aikaisempia sakkoja tilillä ja siksi kortin menetys uhkasi.
    Jep, näin oli. Luin uutisen uudestaan ajatuksella äsken ruokatunnilla.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  17. #47
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Taitavampia .. hö .. tyhmempiä ja kumpainenkin.

    Ensinnäkin on aivan perseestä lehteä livohkaan ja sitten
    toisekseen on ihan yhtä tyhmää lähteä perään. Ilman peräänlähtöä
    vauhti olisi pysynyt about alle 150 ja tilanne olisi muun liikenteen
    vaarantamisen kannalta ollut hoidossa, mutta tuolla vedätyksellä se
    "saatiin" nostettua aika helvetin paljon isommaksi. Tämä on se
    seikka, jota pitäisi miettiä toisenkin kerran ennenkuin syöksyy
    perään. Siinä peräänlähdössä on hieman uhon makua - varsinkin
    kun heti alku vaiheessa todetaan vauhdin nousevan yli äyräiden.
    Sitä takaa-ajoa perustellaan tietenkin sillä, että poimitaan pois
    ne, jotka vauhdin vuoksi ovat "riski" muulle liikenteelle. Jumalaut
    sentään, se ns. riski saatiin satakertaiseksi tuommoisella
    vedätyksellä. Mutta onneksi ihan jokaisen perään ei tarvitse
    kuitenkaan lähteä.

    Poliiseilla luulisi olevan konsteja nykyaikana homman hoitamiseen
    - siis muitakin kuin ramboilu. Mutta virkamerkin suomalla itsevarmuudella
    sitten kuvitellaan legalisoitavan kaikki tyhmätkin jutut.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  18. #48
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 07 2005,01:29) kirjoitti
    Lainaa (Korruptio @ Heinä. 06 2005,23:15) kirjoitti
    Ja tästähän luonnollisesti seuraa liikenneturhan ja poliisin reaktio vinkua "kovempia rangaistuksia ja alhaisempia nopeusrajoituksia"...
    Nyt oot ymmärtänyt täysin väärin ... eikös se ole jokaisen ikioma
    asia kuinka lujaa ne ajaa ja mistä jäävät kiinni milloinkin. Ihan sama
    mitä lehdet kirjoittaa .. ei se vaikuta mihinkään mielipiteisiin.
    Jämpti on näin.

    Tätähän täällä on hoettu jo monta vuotta. *
    Hyviä nämä kirjoitukset, "eikös se ole jokaisen ikioma asia...", miten ajelee, mitä pitää päällä, mitä tekee, miten istuu, mitä kirjoittelee, milloin ryyppää...het kun murrosikäisen pojan uhoilua vanhemmilleen, "eikös se ole mun asia". Näinhän se onkin, jokaisen oma asia aikuisena, se tiedetään, mutta mitä pirua tännekin kannattaa sitten kirjoitella ja esittää mielipiteitä, kun kaikki on "jokaisen omia asioita"?

    Joku esittää jonkun argumentin, siihenkin vois vastata yleisesti, "sehän on sun asias, mitä kirjottelet"

    Tahtoo vain nämä jokaisen "omat asiat" vaikuttaa kaikkeen muuhunkin mm lainsäädäntöön, liikennevalvontaan, vak maksuihin, yleiseen mielipiteeseen, käyttäytymiseen, ennakkoluuloihin, moottoripyörien syynäämisiin ratsioissa, varkauksiin, ylireagointeihin...joskus muinoin on keksitty sellainen hieno sana kansalaisille kuin "yhteiskuntavastuu", mutta sitähän ei enään käytetä muualla kuin yritysmaailmassa mainoksena.

    Monet asiat on menny pirun hankaliks, kun näitä rajojen hakijoita ja väärinkäyttäjiä on ja tulee olemaan. No, kukapa täällä on nuhteeton, sairauden kanssa on vain opittava elämään.
  19. #49
    Niin kauan kun meillä on kaikille kulkijoille yhteiset tiet, täytyy olla myös yhteiset säännöt. Itse kukin sitten harkintansa mukaan siellä kulkee. Jos pöljyyksistä tulee seuraamuksia, on turha odottaa päänsilityksiä. Oikeudet versus velvollisuudet. Turha poliisia haukkua, työtään se vain tekee.
  20. #50
    Lainaa (peekoo @ Heinä. 07 2005,12:21) kirjoitti
    Turha poliisia haukkua, työtään se vain tekee.
    Niinpä! En minäkään töissä haukkuja kuuntele saati niistä opikseni ottaisin. Mähän teen vaan töitäni.

    No eihän tossa mitään järkeä ollut, siis tuossa takaa-ajoon lähdössä. Olisivat vaan menneet sinne Essolle vetään donitsia.

    Busakuskille .
    Jeesustelijoille.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  21. #51
    Lainaa (mza @ Heinä. 07 2005,11:36) kirjoitti
    Ihmisiä ne poliisitkin on, enkä henkilökohtaisesti pidä heitä minään yli-ihmisinä tai taitavempina motoristeina kuin ketään muutakaan. Ajokokemusta kovaa ajamisesta liikenteen seassa varmaan löytyy kyllä varmasti yhtä paljon kuin jokaiselta pleikkaria pelanneelta

    Takana on vaan niin paljon helpompi ajaa, ja jos joku on ikinä poliisia joutunut pakenemaan, niin tietää kyllä että siinä sen verran kädet tärisee että pieniä ajovirheitä saattaa joskus ehkä hyvin harvoin tapahtua
    Eräs ihan hyvin menestynytkin kisakuski sanoi pari vuotta sitten, ettei hänkään lähtisi MP-poliisia karkuun. Siellä on joukossa aika kovia vetomiehiä.
    Rakastan Itseäni
  22. #52
    Sakotukset pitäisi suomessa saada haltijavasatuullisiksi, Elikkäs ylinopeustilanteissa sakot tulisivat automaattisesti ajoneuvon haltijan maksettaviksi ilman sen ihmeempiä kyselyjä että kuka ajoi. Ainakin itse kyllä karhuaisin rahat kuskilta pois jos mopoani olisin lainannnut, ja siitä syystä sakot saisin.

    Tällöin tällaisiin takaa-ajoihinkaan ei tarvitsisi lähteä, kun napattaisiin vain kuva rekkarista, ja annettaisiin jatkaa matkaa jos tilanne näyttää siltä että kaverilla ei ole aikomustakaan pysähtyä.

    win/win tilanne valtio saa enemmän sakkoja ja ajolupia talteen, eikä mitään tajuttomia roadracing kisoja pääse syntymään yleisenliikenteen sekaan.
    Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750

    Skype to me
    <a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
  23. #53
    Lainaa (kaikas @ Heinä. 07 2005,09:13) kirjoitti
    Niin, mutta toisaalta eikös juuri tuo ajotaito ole vielä enempi eduksi mutkapätkällä. Kyllä motarilla kukavaan voi vetää tommosen yli 250, jos vaan sopiva pyörä on alla, kuten tässä tapauksessa busa...
    Juu, no on. Ei sielläkään varmasti vahvoilla ole kukaan.

    Mutta mutkapätkällä voi olla ovela ja tehdä vaikka mitä harhautuksia ja yrittää vaikka jatkuvilla kiihdytyksillä saada sen Bemun tippumaan. Motarilla ei oikein voi harrastaa oveluutta, kun se on suora tie. Pakoonkaan on turha yrittää kääntämällä tupin nurin, kun poliisikin tietää minne se motari johtaa ja sinne toiseen päähän on helppo hälyytellä vaikka armeeja.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  24. #54
    Lainaa (Antti80 @ Heinä. 07 2005,08:57) kirjoitti
    Lainaa (FJ20 @ Heinä. 07 2005,08:38) kirjoitti
    Kyllähän tuö köröttely ja mittarin ainainen kyttäys rasittaa. Sakot kuiteski liian isoja.
    Sen verran off-topikkia täytyy heittää, että eipä sitä mittaria ainakaan minun mielestäni tarvitsen mitenkään erityisemmin kytätä..

    Tulee vuodessa ajeltua autolla ja mopolla n. 50000 km ja monesti on setä sininen ollut tutkan kanssa töyräällä kyttäämässä, eikä ole mitään tullut vaikka vauhtia on ollut 10 - 20 km/h yli rajoituksen (mittarin mukaan siis). Mielestäni sakot on ihan sopivan kokoisia ja ajokiellotkin sopivan pitkiä.. Juju piilee siinä, että niitä ei vaan kannata ottaa.

    Elämä kallis, varsinkin jos oikein yrittää
    Tämän verran vielä.
    Olen elämäni varrella ajanut ehkä enemmän kuin useimmat tämän foorumin lukijoista, ehkä ei. Mut kuitenkin ajomäärästä huolimatta olen semmoinen "puuaivo", että joudun mittaria kyttäämään. Viimeisin sakko oli minulle aivan liian suuri ja turha juttu. Joskus vedätän itselleni riittävästi kun puluja ei näy. Sakkoja en juurikaan välitä maksella.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  25. #55
    Lainaa (Ekip @ Heinä. 07 2005,12:45) kirjoitti
    win/win tilanne * valtio saa enemmän sakkoja ja ajolupia talteen, eikä mitään tajuttomia roadracing kisoja pääse syntymään yleisenliikenteen sekaan.
    Keltäs se kortti otetaan pois? Mopon omistajalta/haltijalta?
    Onko tuo joku itseisarvo että tarvii saada mahdollisimman paljon sakkoja kerättyä ja kortteja talteen? Senkös takia meillä on valtio? :tyhmäsinä:

    Ihme jengiä täällä, kun haluavat suomesta vielä enemmän poliisivaltiota!

    No tää foorumi on mennyt muutenkin ihan paskanjauhannaksi. Voisi melkein kaikki topicit siirtää sinne.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  26. #56
    Lainaa (mza @ Heinä. 07 2005,11:36) kirjoitti
    Ihmisiä ne poliisitkin on, enkä henkilökohtaisesti pidä heitä minään yli-ihmisinä tai taitavempina motoristeina kuin ketään muutakaan. Ajokokemusta kovaa ajamisesta liikenteen seassa varmaan löytyy kyllä varmasti yhtä paljon kuin jokaiselta pleikkaria pelanneelta
    Kannattaa ehkä pitää mielessä, että mp-poliiseja koulutetaan _joka_ vuosi - kuin moni täällä ajelevista käy kursseilla joka kevät? Tuolla logiikallahan minut voisi hyvinkin laittaa matkustajakoneen puikkoihin, olenhan sentään pelannut Amigalla Tähtiensotaa...

    Kyllä ne poliisit osaa ajaa, usko huviksesi. Eikäpä ajotaito kenestäkään vielä yli-ihmistä tee, mutta vissi on että koulutta(utu)minen vaikuttaa ajotaitoon.
  27. #57
    Lainaa (Sepe @ Heinä. 07 2005,11:55) kirjoitti
    Ihme jengiä täällä, kun haluavat suomesta vielä enemmän poliisivaltiota!
    Tuo tuntuu olevan vallan suosittu suuntaus. Jostakin syystä ihmiset ei ole halukkaita/kykeneviä kritisoimaan lakeja, vaan mieluummin jopa haluttaisiin pakollisia rajoituksia lisää joka asiaan. Eritoten asiat, jotka on vastoin omaa mielipidettä, tuntuu monille olevan semmoisia, että ne olisi ehdottomasti kiellettävä kaikilta muiltakin.
  28. #58
    kaveri varmaan katsonut ghostrider leffat liian usein + lukenut varmaan .org! forumilta poliisia pakoon juttuja ja on aivopessyt itsensä ajamaan mieluummin karkuun kuin maksaa muutamat päiväsakot ylinopeudesta...

    Aivan saatanan harmi ettei se vetänyt 270kmh lasissa rekan perseeseen, olis voitu sytytellä taas kynttilöitä monta sivua!
    KTM
  29. #59
    Olen aina miettinyt että mitenköhän lähellä ne poliisit tuommoisessa pitemmässä takaa-ajossa tulee? En ole koskaan ollut takaa-ajossa jossa olisi menty viranomaisen kanssa kymmeniä kilometrejä peräkkäin joten en tiedä. Vai tyytyykö ne seuraamaan näköetäisyydellä ja hoitamaan radiolla vahvistuksia vai ajavatko 20m päässä kannassa? Moottoritiellä on turhaa lähteä kyllä suoraan kinnaamaan pakoon, olisi edes noussut jostain rampista kampeamaan pikkuteille. Tarpeeksi vaan pokkaa ajaa reikäpäisesti ahtaista väleistä (ns. ei penniäkään kiinni -asenne), riittävästi muuta pujoteltavaa liikennettä joka haittaa jäljestäjän toimintaa, asutetut ja rakennetut alueet joilla paljon näköesteitä. Siinäpä ne parhaat mahdollisuudet on päästä pakoon.

    Kyllä tuolla syrjemmässä on aika vittumaista kammeta pakoon jos ei alla ole enskaa tms maastokelpoista kulkinetta ja perässä tulee se hyvä moottoripyöräpoliisi... Tiet menee selkeästi tiettyyn paikkaan eikä ole kuitenkaan kaupungin tavoin niin paljon hyväkuntoisia risteäviä teitä että pääsee livahtamaan kyykyllä. Etenkin kun siellä maastossa poliisilla ei ole penniäkään kiinni siinä kulkupelissään, itse kuitenkin joutuu pahimpia kantoja ja kiviä varomaan metsäteillä ettei kalusto leviä.

    Mitä tästä opimme? Jos avataan niin ei avata moottoritiellä tai missään muuallakaan missä on näkyvyyttä ja leveyttä koska siellähän ne tutkarysät aina on. Koulujen ja päiväkotien edustat yms ovat huomattavasti turvallisempia paikkoja lompakon kannalta eikä esimerkiksi joku riittävän pieni päiväkotilapsi katketessaan pyörän eturenkaaseen välttämättä edes johda kaatumiseen vaan pelkällä painepesurilla selviää.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Ekip @ Heinä. 07 2005,12:45) kirjoitti
    Sakotukset pitäisi suomessa saada haltijavasatuullisiksi, Elikkäs ylinopeustilanteissa sakot tulisivat automaattisesti ajoneuvon haltijan maksettaviksi ilman sen ihmeempiä kyselyjä että kuka ajoi. Ainakin itse kyllä karhuaisin rahat kuskilta pois jos mopoani olisin lainannnut, ja siitä syystä sakot saisin.

    Tällöin tällaisiin takaa-ajoihinkaan ei tarvitsisi lähteä, kun napattaisiin vain kuva rekkarista, ja annettaisiin jatkaa matkaa jos tilanne näyttää siltä että kaverilla ei ole aikomustakaan pysähtyä.

    win/win tilanne * valtio saa enemmän sakkoja ja ajolupia talteen, eikä mitään tajuttomia roadracing kisoja pääse syntymään yleisenliikenteen sekaan.
    Jes - voisin vaikka maksaa mummolle vähän ylimääräistä eläkettä, kun ottaisi pyöräni nimiinsä. Olisihan se positiivista, kun ei tarvisi huolehtia kortin menetyksestä tehdessään turvallista ohitusta...

    Toisaalta, kun pyörän kilpeä voi muuttaa / väärentää koko kilven, niin ilman pysäytystä sakot menisivät pian minne sattuu.

    Mitäs sitten jos pyörää oikeasti kuljettanut ei maksaisikaan sakkoja sinulle ? Mitä jos narkkari-bodari-sovinisti-poikaystävä lainaa muijan pyörää - luuletko, että tekijä joutuisi vastuuseen haltijavastuu-systeemillä ?
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen