Arvelin nain koska edellinen ketju (oma aloittamani) jossa oli kyse poliisia paenneesta moottoripyorailijasta, joka viela kaatui. Aloitin sen mp-turvallisuuteen, ja se siirrettiin paskanjauhantaan.(Jassu @ Heinä. 07 2005,08:35) kirjoitti
Mie ymmarsin etta nyt moderoinnille oli sovittu yhteinen linja, niin miksi sitten kaikki karanneet moottoripyorailijat-jutut ei ole paskanjauhannassa?
Ei tama nyt kauhean sivistynytta ole keskustelu tassakaan, kovin identtista siihen ekaan (ja tasta aiheesta siihen ekaan, linkki edellisessa viestissa) verrattuna.
Samoin, oliko tama sitten niin paljon hienompi avaus, vai onkohan silla sijoituspaikalla sittenkin valia, koska tuo ensimmainen avaus on varsin vaisu, ja tama keraa lyhyessa ajassa pitkan rimpsun posteja.
Etenikö tuo keskustelu siihen malliin jo alusta että paras paikka tuolle oli turvallisuuden sijaan paskanjauhanta ?(patrika @ Heinä. 07 2005,09:39) kirjoitti
Mistäs moista tietoa olet saanut ? Tuskinpa nyt kaikki jutut karanneista paskanjauhantaan kuuluu, eiköhän tässäkin mennä ihan tapauskohtaisesti koska mitään lakikirjaa minne mikin viesti absoluuttisesti kuuluu ei kukaan voi tehdä - vai oletko toista mieltä?kirjoitti
Enpä ole tuota ekaa nähnyt joten enpä voi ottaa kantaa.kirjoitti
Jos haluat vain analysoida tai naputtaa niin perustatko vaikka uuden analysointiketjun tonne palaute-ehdotuksiin niin voidaan pitää tämä ketju ihan siinä aiheessa mitä varten se on perustettukin.kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Joo, ei tää homma tässä jeesustelemalla kummene. joku vaan käänsi tuppee syvemmälle ja siinäse...
jos vielä ajokorttiasetuksia aletaan rassaileen, niin kohta jokainen 2 pyöräinen kulkee lihasvoimalla, joten kannattaakos täs rajoitella nykyisten lisäksi enään...
Muutenkin täällä "oikeusvaltiossa" kaikki on pääpiirteissään kiellettyä, ainakin liikenteessä.. (esim: suurin sallittu nopeus, pysäköinti sallittu ja muut tällaiset sallimusmerkit)...
Täällä on omaehtoinen ajattelu kiellettyä ja ihanaa on, jotta olisimme kaikki kuin maitopurkit, samalaisia..
Liikenteessäkin...
Ei kummempaa jeesustelua nyt..
eikä kellekkään suunnattu erikseen....
Juuri näin!(Kujo @ Heinä. 07 2005,02:09) kirjoitti
![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
siistii![]()
![]()
![]()
![]()
Suzuki GSX 600 F v.96
Aikaisempien tapausten perusteella (esim. teollisuusalueella 40-alueella reilua satasta -> kortti vuodeksi pois), että tästä saa ennemminkin 1/2 vuotta kakkua ja on ilman korttia 12 vuotta. Se olisi ainakin mulle liian kallista miten kivoista muistoista tahansa.(kava10 @ Heinä. 07 2005,09:33) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
No tuossa ei kyse ole kuin siita ettet siina edellisella sivulla olevassa postissani olevaa linkkia viitsinyt klikata. Kun sen tekisit, selviaisi kummasti tausta siihenkin miksi postitin.(Jassu @ Heinä. 07 2005,08:44) kirjoitti
Juu, naputustahan tama
Edit: johan logiikka eikun paranee, Holtsu sitten pani alkuperaisen ketjun kiinni
Onhan poliisilla esim. uusi RYkkönen... Tupla XX:iä vaikka kuinka monta.(hannuman @ Heinä. 07 2005,02:00) kirjoitti
Rakastan Itseäni
Hesarin verkkoliitteen mukaan kaveri ajeli "vilkkaan liikenteen seassa". Tässä muistojen mahdollisuuksissa on pari muutakin vaihtoehtoa:(kava10 @ Heinä. 07 2005,09:33) kirjoitti
1. Pyörätuolissa istuen kertoo lapsille ja lapsenlapsille kun pappa tappoi muutaman kotilokuskin (niitä on muutenkin liikaa).
2. Äiti kertoo lapsille ja lapsenlapsille kun pappa tappoi itsensä Lahden motarilla. Onneksi oli lapset tehty. (Jos ei ole niitä tuohon ikään mennessä saanut, niin ei se ole oikea vetomies)
Oikeesti mä olen tietysti kateellinen kun en unissanikaan uskaltaisi lähteä mp-poliisia karkuun. (Ja jos unissani lähtisinkin, en jäisi kiinni)
Yhtymäkohtia noihin 70-luvun "mustiin" vuosiin on jonkun verran: markkinoilla olevien pyörien tehojen ja vauhtivarojen nopea kasvu ( Tuutit, Z-900 silloin, kuusatkut ja kilokyykyt nykyisin ) yhdistettynä edulliseen hintaan ja kuskit nuoria ja hurjia. Nykyiset gladiaattorit pärjäävät kylläkin huomattavasti paremmin ja hallitsevat menopelinsä, koska onnettomuusluvut olivat silloin aikanaan kuitenkin aivan toista luokkaa. Jos tänä päivänä yli 50 motoristia menehtyisi vuodessa, en uskalla ajatellakaan lainsäätäjien reagointia tilanteeseen...
. Pyöräkannassa on kuitenkin melkoinen ero entiseen ja näitä nopeita pyöriä myydään paljon; "vetomiehiä" riittää siis lähes joka kylään. Tuutit ym. olivat aikanaan harvinaisia, ei niitä päivittäin edes nähnyt. Kyllä silloinkin kokeneemmat varoittelivat nuorempiaan, kaikki eivät kuunnelleet...
. Jokaisen sukupolven pitää näköjään hakea oppi kantapään kautta ja toistaa samat virheet, siinä kai tässä on kysymys. Media ei silloin mässäillyt kuolonuhreilla kuten tänä päivänä eikä hurjat nopeudet kiinnostaneet välttämättä tavallista kansaa.
Jokainen tekee itsenäisen päätöksen kaasukahvan asennosta tuolla tienpäällä eikä näillä keskusteluilla ole siihen juurikaan merkitystä; kumpikaan taho ei anna periksi eikä tee myönnytyksiä. Mielipiteet muuttuvat vasta kun korvantaustat kuivuvat eikä sitä prosessia nopeuta edes pohjalainen uho...![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Muistaakseni siinä samassa hesarin paperiversiossa luki artikkelin lopussa, että kuljettajalla oli aikaisempia sakkoja tilillä ja siksi kortin menetys uhkasi.(Pianonvirittäjä @ Heinä. 07 2005,09:12) kirjoitti
Excellence is the result of caring more than others think is wise,
risking more than others think is safe,
dreaming more than others think is practical and
expecting more than others think is possible.
Siinä taidettiin hieman sekavasti sanoa, jotta tuo oli jo muutenkin menossa...
<p>2002-2014</p>
eiköse ole 20v. jos on 16vuotiaana ajanut A1- ja 18v. B-kortin, itsellä ainakin 20vuotiaana. muuttui A1 -> A(Jani-SRI @ Heinä. 07 2005,01:14) kirjoitti
Ihmisiä ne poliisitkin on, enkä henkilökohtaisesti pidä heitä minään yli-ihmisinä tai taitavempina motoristeina kuin ketään muutakaan. Ajokokemusta kovaa ajamisesta liikenteen seassa varmaan löytyy kyllä varmasti yhtä paljon kuin jokaiselta pleikkaria pelanneelta(Antti80 @ Heinä. 07 2005,07:59) kirjoitti
Takana on vaan niin paljon helpompi ajaa, ja jos joku on ikinä poliisia joutunut pakenemaan, niin tietää kyllä että siinä sen verran kädet tärisee että pieniä ajovirheitä saattaa joskus ehkä hyvin harvoin tapahtua
Jep, näin oli. Luin uutisen uudestaan ajatuksella äsken ruokatunnilla.(anna @ Heinä. 07 2005,11:15) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Taitavampia .. hö .. tyhmempiä ja kumpainenkin.
Ensinnäkin on aivan perseestä lehteä livohkaan ja sitten
toisekseen on ihan yhtä tyhmää lähteä perään. Ilman peräänlähtöä
vauhti olisi pysynyt about alle 150 ja tilanne olisi muun liikenteen
vaarantamisen kannalta ollut hoidossa, mutta tuolla vedätyksellä se
"saatiin" nostettua aika helvetin paljon isommaksi. Tämä on se
seikka, jota pitäisi miettiä toisenkin kerran ennenkuin syöksyy
perään. Siinä peräänlähdössä on hieman uhon makua - varsinkin
kun heti alku vaiheessa todetaan vauhdin nousevan yli äyräiden.
Sitä takaa-ajoa perustellaan tietenkin sillä, että poimitaan pois
ne, jotka vauhdin vuoksi ovat "riski" muulle liikenteelle. Jumalaut
sentään, se ns. riski saatiin satakertaiseksi tuommoisella
vedätyksellä. Mutta onneksi ihan jokaisen perään ei tarvitse
kuitenkaan lähteä.
Poliiseilla luulisi olevan konsteja nykyaikana homman hoitamiseen
- siis muitakin kuin ramboilu. Mutta virkamerkin suomalla itsevarmuudella
sitten kuvitellaan legalisoitavan kaikki tyhmätkin jutut.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Hyviä nämä kirjoitukset, "eikös se ole jokaisen ikioma asia...", miten ajelee, mitä pitää päällä, mitä tekee, miten istuu, mitä kirjoittelee, milloin ryyppää...het kun murrosikäisen pojan uhoilua vanhemmilleen, "eikös se ole mun asia". Näinhän se onkin, jokaisen oma asia aikuisena, se tiedetään, mutta mitä pirua tännekin kannattaa sitten kirjoitella ja esittää mielipiteitä, kun kaikki on "jokaisen omia asioita"?(MattiR @ Heinä. 07 2005,01:29) kirjoitti
Joku esittää jonkun argumentin, siihenkin vois vastata yleisesti, "sehän on sun asias, mitä kirjottelet"
Tahtoo vain nämä jokaisen "omat asiat" vaikuttaa kaikkeen muuhunkin mm lainsäädäntöön, liikennevalvontaan, vak maksuihin, yleiseen mielipiteeseen, käyttäytymiseen, ennakkoluuloihin, moottoripyörien syynäämisiin ratsioissa, varkauksiin, ylireagointeihin...joskus muinoin on keksitty sellainen hieno sana kansalaisille kuin "yhteiskuntavastuu", mutta sitähän ei enään käytetä muualla kuin yritysmaailmassa mainoksena.
Monet asiat on menny pirun hankaliks, kun näitä rajojen hakijoita ja väärinkäyttäjiä on ja tulee olemaan. No, kukapa täällä on nuhteeton, sairauden kanssa on vain opittava elämään.
Niin kauan kun meillä on kaikille kulkijoille yhteiset tiet, täytyy olla myös yhteiset säännöt. Itse kukin sitten harkintansa mukaan siellä kulkee. Jos pöljyyksistä tulee seuraamuksia, on turha odottaa päänsilityksiä. Oikeudet versus velvollisuudet. Turha poliisia haukkua, työtään se vain tekee.
Niinpä! En minäkään töissä haukkuja kuuntele saati niistä opikseni ottaisin. Mähän teen vaan töitäni.(peekoo @ Heinä. 07 2005,12:21) kirjoitti
No eihän tossa mitään järkeä ollut, siis tuossa takaa-ajoon lähdössä. Olisivat vaan menneet sinne Essolle vetään donitsia.
Busakuskille.
Jeesustelijoille.![]()
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Eräs ihan hyvin menestynytkin kisakuski sanoi pari vuotta sitten, ettei hänkään lähtisi MP-poliisia karkuun. Siellä on joukossa aika kovia vetomiehiä.(mza @ Heinä. 07 2005,11:36) kirjoitti
Rakastan Itseäni
Sakotukset pitäisi suomessa saada haltijavasatuullisiksi, Elikkäs ylinopeustilanteissa sakot tulisivat automaattisesti ajoneuvon haltijan maksettaviksi ilman sen ihmeempiä kyselyjä että kuka ajoi. Ainakin itse kyllä karhuaisin rahat kuskilta pois jos mopoani olisin lainannnut, ja siitä syystä sakot saisin.
Tällöin tällaisiin takaa-ajoihinkaan ei tarvitsisi lähteä, kun napattaisiin vain kuva rekkarista, ja annettaisiin jatkaa matkaa jos tilanne näyttää siltä että kaverilla ei ole aikomustakaan pysähtyä.
win/win tilannevaltio saa enemmän sakkoja ja ajolupia talteen, eikä mitään tajuttomia roadracing kisoja pääse syntymään yleisenliikenteen sekaan.
Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750
Skype to me
<a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
Juu, no on. Ei sielläkään varmasti vahvoilla ole kukaan.(kaikas @ Heinä. 07 2005,09:13) kirjoitti
Mutta mutkapätkällä voi olla ovela ja tehdä vaikka mitä harhautuksia ja yrittää vaikka jatkuvilla kiihdytyksillä saada sen Bemun tippumaan. Motarilla ei oikein voi harrastaa oveluutta, kun se on suora tie. Pakoonkaan on turha yrittää kääntämällä tupin nurin, kun poliisikin tietää minne se motari johtaa ja sinne toiseen päähän on helppo hälyytellä vaikka armeeja.
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Tämän verran vielä.(Antti80 @ Heinä. 07 2005,08:57) kirjoitti
Olen elämäni varrella ajanut ehkä enemmän kuin useimmat tämän foorumin lukijoista, ehkä ei. Mut kuitenkin ajomäärästä huolimatta olen semmoinen "puuaivo", että joudun mittaria kyttäämään. Viimeisin sakko oli minulle aivan liian suuri ja turha juttu. Joskus vedätän itselleni riittävästi kun puluja ei näy. Sakkoja en juurikaan välitä maksella.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Keltäs se kortti otetaan pois? Mopon omistajalta/haltijalta?(Ekip @ Heinä. 07 2005,12:45) kirjoitti
Onko tuo joku itseisarvo että tarvii saada mahdollisimman paljon sakkoja kerättyä ja kortteja talteen? Senkös takia meillä on valtio? :tyhmäsinä:
Ihme jengiä täällä, kun haluavat suomesta vielä enemmän poliisivaltiota!
No tää foorumi on mennyt muutenkin ihan paskanjauhannaksi. Voisi melkein kaikki topicit siirtää sinne.
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Kannattaa ehkä pitää mielessä, että mp-poliiseja koulutetaan _joka_ vuosi - kuin moni täällä ajelevista käy kursseilla joka kevät? Tuolla logiikallahan minut voisi hyvinkin laittaa matkustajakoneen puikkoihin, olenhan sentään pelannut Amigalla Tähtiensotaa...(mza @ Heinä. 07 2005,11:36) kirjoitti
Kyllä ne poliisit osaa ajaa, usko huviksesi. Eikäpä ajotaito kenestäkään vielä yli-ihmistä tee, mutta vissi on että koulutta(utu)minen vaikuttaa ajotaitoon.
Tuo tuntuu olevan vallan suosittu suuntaus. Jostakin syystä ihmiset ei ole halukkaita/kykeneviä kritisoimaan lakeja, vaan mieluummin jopa haluttaisiin pakollisia rajoituksia lisää joka asiaan. Eritoten asiat, jotka on vastoin omaa mielipidettä, tuntuu monille olevan semmoisia, että ne olisi ehdottomasti kiellettävä kaikilta muiltakin.(Sepe @ Heinä. 07 2005,11:55) kirjoitti
kaveri varmaan katsonut ghostrider leffat liian usein + lukenut varmaan .org! forumilta poliisia pakoon juttuja ja on aivopessyt itsensä ajamaan mieluummin karkuun kuin maksaa muutamat päiväsakot ylinopeudesta...
Aivan saatanan harmi ettei se vetänyt 270kmh lasissa rekan perseeseen, olis voitu sytytellä taas kynttilöitä monta sivua!
KTM
Olen aina miettinyt että mitenköhän lähellä ne poliisit tuommoisessa pitemmässä takaa-ajossa tulee? En ole koskaan ollut takaa-ajossa jossa olisi menty viranomaisen kanssa kymmeniä kilometrejä peräkkäin joten en tiedä. Vai tyytyykö ne seuraamaan näköetäisyydellä ja hoitamaan radiolla vahvistuksia vai ajavatko 20m päässä kannassa? Moottoritiellä on turhaa lähteä kyllä suoraan kinnaamaan pakoon, olisi edes noussut jostain rampista kampeamaan pikkuteille. Tarpeeksi vaan pokkaa ajaa reikäpäisesti ahtaista väleistä (ns. ei penniäkään kiinni -asenne), riittävästi muuta pujoteltavaa liikennettä joka haittaa jäljestäjän toimintaa, asutetut ja rakennetut alueet joilla paljon näköesteitä. Siinäpä ne parhaat mahdollisuudet on päästä pakoon.
Kyllä tuolla syrjemmässä on aika vittumaista kammeta pakoon jos ei alla ole enskaa tms maastokelpoista kulkinetta ja perässä tulee se hyvä moottoripyöräpoliisi... Tiet menee selkeästi tiettyyn paikkaan eikä ole kuitenkaan kaupungin tavoin niin paljon hyväkuntoisia risteäviä teitä että pääsee livahtamaan kyykyllä. Etenkin kun siellä maastossa poliisilla ei ole penniäkään kiinni siinä kulkupelissään, itse kuitenkin joutuu pahimpia kantoja ja kiviä varomaan metsäteillä ettei kalusto leviä.
Mitä tästä opimme? Jos avataan niin ei avata moottoritiellä tai missään muuallakaan missä on näkyvyyttä ja leveyttä koska siellähän ne tutkarysät aina on. Koulujen ja päiväkotien edustat yms ovat huomattavasti turvallisempia paikkoja lompakon kannalta eikä esimerkiksi joku riittävän pieni päiväkotilapsi katketessaan pyörän eturenkaaseen välttämättä edes johda kaatumiseen vaan pelkällä painepesurilla selviää.
Jes - voisin vaikka maksaa mummolle vähän ylimääräistä eläkettä, kun ottaisi pyöräni nimiinsä. Olisihan se positiivista, kun ei tarvisi huolehtia kortin menetyksestä tehdessään turvallista ohitusta...(Ekip @ Heinä. 07 2005,12:45) kirjoitti
Toisaalta, kun pyörän kilpeä voi muuttaa / väärentää koko kilven, niin ilman pysäytystä sakot menisivät pian minne sattuu.
Mitäs sitten jos pyörää oikeasti kuljettanut ei maksaisikaan sakkoja sinulle ? Mitä jos narkkari-bodari-sovinisti-poikaystävä lainaa muijan pyörää - luuletko, että tekijä joutuisi vastuuseen haltijavastuu-systeemillä ?
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]