Hep;
Tässä jonkin aikaa olen katellut isompaa pyörää. 4 vimestä pyörää ovat olleet kusiaisia ja enää ei vinguttaminen kiinnosta.
Kävin koeajamassa kesäloman aikana tuota Honda CBR 1000 RR ja tykkäsin pyörästä pirun paljon. Kivasti tehoa ja mahtavat jarrut. Nykyiseen gixxeriin verrattuna polvikulma on pienempi joten matkaakin saattais tuolla taittaa.. Mua ei rassaa vaikka Kawassa, Suzukissa ja Yamahassa onkin enemmän tehoa. Muutenkin ihmettelen jollei nuo tehot riitä meille sunnuntaikuskeille
Sit toi RR Repsolin väreillä on aikas äheän näköinen peli!! Kertokaa te joilla on otsikossa mainittu mopotin hieman kokemuksianne.
-pete-
CBR600, ZX-6R, GSX-R 600, YZF1000, Z1000, SS900, Duke 690 R
no joo, ekana täytyy sanoa, että ei ole omaa tonnista
(-03 600RR vaan..)
Mutta koeajeltu on ja tykkäsin kans aivan sikana, hyvät jarrut ja lähtikin aikalailla kivasti, mun mielestä ajoasento oli parempi kuin esim -05 R1:ssä, joka tosin oli kans aikalailla makea peli..
Minun valintani kääntyis Hondaan ja repsolin väreissä tietty...
oli..CBR 600 RR...
oli..KTM 620SC...
oli..RM-Z 250...
M1800
Honda keskittyy huipputehon ja minimipainon sijaan helppoon ajettavuuteen ja kestäviin koneisiin. Koeajoin myös tuon Repsol RR:n ja se oli todella eleetön peli. Sopi hyvin käteen eikä yllättänyt millään tavalla. Joku haukkuu tylsäksi, mutta kyllä sillä mennään radalla kovaa, ilman vastaavaa lisäohjelmistoa mistä esim. kawat ovat tunnettuja. Nelikkotonnisista varmaan tuon ostaisin itselle, jos olis syytä vaihtaa.. On se niin hienokin verrattuna muihin![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Samoilla linjoilla Earthendin kanssa.
Pyörää en tosin ole ajanut, mutta lukenut sitäkin enemmän joka puolelta. Itse arvostan enemmän tämän tyylistä pyörää, kuin lähes pelkästään tehoon ja painoon keskittynyttä mallia.
Sitäpaitsi tuossa Repsol-värityksessä on jo tarpeeksi syitä ostaa tämä![]()
RSV Mille
Tonninen Blade on paras pyörä ajettavuudeltaan mitä olen testannut... Ja aika montaa pyörää olen ajellut, esim. kaikki uudet tonniset poislukien uusi Gixxeri. Perkules, siitä tulikin mieleeni, että pitää lähteä ettimään mistä sellasen saa koeajoon.
Bladessa on vääntöä alhaalla/keskellä paljon paremmin kuin 10R:ssä tai R1:ssä. Ylhäälläkin tehoa melkeen saman verran. Siinä on huomattavasti vakaampi käytös kuin 10R:ssä. R1 on kohtuu hyvä myös, mutta ei mun mielestä niin hyvä kuin Blade.
Penkkihän siinä oli kova kuin vanerinpala, mutta kyllä siihen tottuu. Nyt ajossa olevassa Apriliassa on nimittäin myös näin, ja hanuri on siihen sopeutunut ihan hyvin.
Tässä koeajoraportti Bladesta:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....y212455
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Eipä pyörässä ole mitään moitittavaa.
Ajo-ominaisuuksistahan on aiemmat kirjoittajat jo sanoneet kaiken oleellisen ja kyllä minäkin ne allekirjoitan.
Piristin oman RR:n vielä Devilin sliparilla ja PC3:lla joka muutti pyörän luonnetta *hyvin marginaalisesti (miinuksena että *1500-2500 meinaa toimia hieman huonosti).
Itsekkin olen K5:n mukaan lukien testannut kaikki tonnikyykyt ja edelleen olen sitä mieltä että blade on tämänhetkisistä tonnisista se "oikea" ratkaisu, toki voi olla että radalla osaavissa käsissä se jää uudelle gixerille *sekunnin *ehkä enemmän mutta pyörää on sen verran helppo viedä että jos et ole täysiverinen RR kuski niin pääset bladella kyllä erittäin kovaa.
Matka-ajoakin olen sillä saanut kokeilla likkakaverin kanssa *
Eipä nuo pyörät nyt mitään XX:iä ole mutta kyllä se 600km kamat niskassa taittui ilman mitään suurempaa tuskaa.
Tuossa vielä pikku kuva
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Eipä ole ollut valittamista Bladessa. Pyörän erinomainen vakaus kurviin mentäessä jaksaa aina vain hämmästyttää; ei kerrassaan mitään etupään levottomuutta, jota jonkun verran oli edeltäjämallissa. Omassa pelissä vaihdettu kokoputkisto ja PC + säädetty dynossa.Äänet, vääntökäyrä ja kaasuun vastaavuus selvästi paremmat kuin vakiona. Ainoat miinukset tavaratilan poistuminen takamatkustajan penkin alta (ei saa enää sadeasua tungettua sinne) ja muovisen tankinsuojan maalin naarmuuntuminen ja himmentyminen.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Kiitokset! Pitää yrittää tämä kesä pärjätä gixxerillä ja talvella saattais tollasen hankkia. Vaikka Eskolta ee-speedistä niinko nykyinenkin? En oikein tiedä miten tässä malttaa olla hankkimatta kun hirveä kipinä iskenyt![]()
Kyllä vain(opa82 @ Heinä. 07 2005,17:14) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Millasia teholukemia pyörästä saatiin?(terä1krr @ Heinä. 07 2005,23:28) kirjoitti
(Pete76 @ Heinä. 07 2005,23:34) kirjoitti
161 ja risat takanakilta
177 koneelta
Minäkin pidän omastani oikein kovasti. Tehtiin tuossa juhannuksen seuduilla kavereitten kanssa reissu Kuusamoon ja mennessä yhtenä päivänä ajettu n.800km oli ihan ajettavissa - kunnon tauoilla tietty.
Syksyllä ja keväällä vielä ajelin -04 R1:sellä ja siihen verrattuna Blade ei häpeä missään muussa, kuin ehkä ajoasennon mukavuudessa vähän ja maalipinnan laadussa paljon. Muovinen tankki ei tosiaan kestä minkäänlaista hankausta. R1:sessä oli erityisen kestävän oloinen maalaus kauttaaltaan.
Omaan Bladeen laitettiin PCIII, Yoshin rosterislipari, K&N ja Kellermanin minivilkut ynnä kilpiteline. Niin, ja RTG-paketti, eli takapenkin suoja ja tumma pleksi.
Dynossa +160hp/din ja +110nm. Tehtiin vain yksi ajo ja tulokset jäivät vähän summittaiseksi. Nyt vastaa kaasuun heti ja käyrät ovat täysin tasaiset. Huipputeho ja -vääntö laskivat 8000rpm tuntumaan. Ja se soundi...
Alusta on kyllä huikea! Ei säikyttele vaikka mitä tekisi, omien rajallisten kykyjen rajoissa ja vähän ylikin. Pari kertaa on lähtenyt kurvissa kaasusta sladiin ja silti on tuntunut (harhaa?) että homma on jotenkin hanskassa.
Nyrkit kyllä tuppaa puutumaan konetiellä ja joskus muutenkin. Sama homma kyllä on ollut kaikilla aikaisemmilla mopoilla ajaessa, paitsi rykkösellä.
Lisäks oon kattellu, että ainakaan täällä Mansen seudulla Bladeja ei kovin paljon liiku. Vallankaan mustia. Repsolin värisiä on sitten enemmänkin, mikä mielestäni vähän syö ko. spesiaalivärin houkutusta.
Enpä usko että harmittaa jos Bladen ostaa. Eikä tartte vaihtaa kuin putki...![]()
Itseasiassa yllätyin koeajossa, miten murea soundi oli siinä vakioputkessakin. Kaveritkin sen huomasivat, eli soundien puolesta ei ihan pakko ole vaihtaa, ellei sit raasing-soundeja kaipaa(EskimoR1 @ Heinä. 11 2005,14:15) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
... just ne raasingsoundit!(Earthend @ Heinä. 11 2005,14:23) kirjoitti
![]()
Kyllä minusta ne orkkis-putken Singer-soundit olivat aika vaisut muutoin paitsi siellä 8.000-12.000 kierroksen alueella. Kokoputkisto ja PC korjasivat sen, mutta piti ruveta käyttämään Ear´eita kun jyminä lisääntyi erityisesti alakierroksella toiseen potenssiin. Nyt kuulevat kotiväki ja naapurit selkeästi kun meikä tulee illan hiljaisuudessa ajolenkiltä himaan.(Earthend @ Heinä. 11 2005,14:23) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Racing soudeja olla pitää! RR on joustava ja tasapainoinen ajettava. Vakionakin radalle soveltuva alusta. Kadulla en ole omallani ajanut, joten en tiedä miten se soveltuisi matka-ajoon. Varmaan sopisi. Hyvä pyörä.
Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
Kyllä soveltuu erinomaisesti myös matka-ajoon. Tuollaiset 950 kilometrin siivut perättäisinä päivinä, kevyesti. Tosin toinen päivä Saksassa, ei tullut yli 250 km/h koetettua, takasatulan päällä olevan laukun ja tankkilaukun takia.
Menee kuin juna autobaanalla, vrt XX, mutta sairaan paljon kevyempi ja ketterämpi kuin XX.
Jykki
Kiitokset kaikille vastanneille! Nyt alkaa nykyisen mopon myyntiurakka![]()
Vielä sellanen kyssäri et saako bladeen pienen kovan takalaukun?? tiedän ettei mopoo ole siihen suunniteltu, mut ihan tilapäiskäyttöä ajatellen..
En haluais XX:kään laittaa, kun käyn radallakin kurvaamassa väliin ja rahaa ei ole laittaa kahta pyörää.. joten onko pehmeä takalaukku ainoa ratkaisu??
Kyseleppäs sellaista tuotetta kun Oxford Sports laukkua RR.ään niin taittuu matkatkin mukavasti jos vielä repunkin laittaa niin mahtuu puoli omaisuutta mukaan(Pete76 @ Heinä. 18 2005,19:52) kirjoitti
![]()
Tämä taitaa olla valmiiksi sopiva threadi kysyä seuraavaakin:
Ketjukoko -04 bladessa? Netistä kun etsii, niin vaihtoehtoina 520 ja 530. Kaveri kertoi vielä manuaalista lukeneensa, että on 520, mutta mittaamalla saatiin 530!? Mittaukseen oli pakko uskoa kun äsken uuden takarattaan tilasin.
Silti jäi vaivaamaan onko tosiaan niin, että bladeen on laitettu tehtaalla tai maahantuojan toimesta eri vahvuuden ketjuja?
Sinänsä whatever, mutta kun... vaivaa.![]()
Ei ole, Vakioketjut on 530:t, vakiovälit euroopassa 16/40, Ameriikan ihmemaassa 16/41. Noita 520:iä myydään 1000RR:ään (ja muihinkin joissa vakiona 525/530) "race"-ketjuiksi, eniten-ratahenkilöt *ja mun kaltaiset wannabeet asentelee niitä (ja alurattaita taakse) painonsäästön vuoksi kuvitellen että siitä painonsäästöstä olisi jotain iloa.(EskimoR1 @ Heinä. 18 2005,21:24) kirjoitti
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
(terä1krr @ Heinä. 18 2005,20:22) kirjoitti
tohon malliin mahtuis eukkokin![]()
Näin se siis on. Kiitokset!(tn954 @ Heinä. 18 2005,22:26) kirjoitti
Ja aluratas minullekin on tulossa. En siitä keveydestäkään niin, mutta kun on hienon näköinen rei'ityksineen ja lisäksi bling-bling-kullitettu!![]()
Ei helkutti, mä kävin koeajamassa uuden bladen kaverin kanssa ja molemmat totesivat rundin jälkeen että hieno on peli, mutta minkä ihmeen vuoksi se kuulostaa ihan pölynimurilta. Eli lyhyesti sanottuna siihen pitäisi ehdottomasti tehdä vähän putkiremonttia ennen kuin kelpaisi omaan talliin. Tai siis... kelpaisihan se, mutta ilman kunnon murinaa tuntuu ihan siltä ku ajelis jollakin viritetyllä sähkömopolla. ;-)(EskimoR1 @ Heinä. 11 2005,14:37) kirjoitti
Allekirjoittaneen tarkempia kokemuksia uudesta Firebladesta voi lukaista vaikkapa täältä.
Make.
olen kuumotellu -04 mallista 1000rr, ja siinä oli joku boksi jonka myyjä väitti olevan ohjausiskari, pitääkö paikkansa? päällä luki joku kirjainyhdistelmä.. Missä vuosimalleis esiinty toi täälläki mainittu rauhattomuus?
Tyhmyydellä ei oo rajaa!
Jep, se boksi (tai ainakin joku boksi) on elektroninen "ohjausiskari". Toimii. Teksti siinä päällä oli H.E.S.D. eli Honda Electronic Steering Damper.(ptuuli @ Huhti. 09 2006,16:33) kirjoitti
edit: korjattu asiavirhe
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
ok..kiitsa. Selvispähä toiki. vehje aika kehuttu&kiinnostava.. Pitää kai käydä tyypittään..![]()
Tyhmyydellä ei oo rajaa!
On se ohjausiskari hydraulinen niinkuin muutkin(HESD, Honda Electronic Steering Damper)... ECU vaan ohjaa "jäykkyyttä" nopeuden/kierrosten mukaan, joten ajettavuus paranee hitaammissa vauhdeissa vrt. "perinteiset" jotka on yhtä jäykkiä kokoajan *(tumeetti @ Huhti. 09 2006,17:25) kirjoitti
![]()
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08