no niin tässä sitä taas ollaan.mopo toimi viis päivää nou problemo,vieläkään ei ole ajoon vaikuttavaa ongelmaa;mutta ajelin tossa ilman korvatulppia ja huomasin että;
paikallaan kun antaa kierrosta ja löysää kaasun niin kuuluu semmonen mielenkiintoinen ääni suunnilleen zzziiiiuuuuuuuu tai sinnepäin.toi ääni kuuluu vaan hetkellisesti, mutta n.3000kierroksilla se kuuluu myös.missä vika vai onko meikäläisestä tullu vainoharhainen
kiitän jo hetkättelyssä![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
tarkemmin ku olen kuunnellu niin kuulostaa siltä ku joku laakeri olis menossa.ja toi ääni kuulu 3tonnin kierroksilla ei muuten.kertokaa ny jotain vain pitääkö viettää juhannus mopon kimpussa,ja siitä ei hyvää seuraa
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ettei vaan ääni kuuluisi kuitenkin katteista tms.? Itselläni etulokasuoja resonoi tarkalleen 2000 rpm kohdalla, mutta ei muuten. Meinaan vaan, että voikohan jonkinlainen moottorivika osua noin pienelle kierrosalueelle?!? Sitä en tiedä, koska olen tyhmä, ku saapas.![]()
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Jos ehdoin tahdoin haluaa muuttua vainoharhaiseksi niin kannattaa ensin ajaa korvatulpat päässä ja sitten erehtyä ottamaan kerran tulpat pois ja kierrättää konetta tai jopa uskaltautua liikenteeseen. Nuo GSX-F:t on pomminvarmoja vehkeitä joista kuuluu kammottavia ääniä mutta siitä huolimatta ne toimii maailman tappiin saakka kunhan öljyt ja muut kulutustavarat vaihtaa ja venttiilit säätää.
Kun se ääni kuuluu aina siellä kolmessa tonnissa niin kyseessä on todennäköisesti resonanssi, enkä ainakaan itse isommin stressaisi asian suhteen. Tarkista että siellä on ruuvit kireällä ettei mitään tipu tielle, on kallista ostaa vastaavia osia kadonneiden tilalle. Saattaapa tuo kuulua vaikkapa rekisterikilvestä tai pakoputkesta. Itselläni alkukäyrä piti aikanaan melkoista helinää kunnes päästelin ruuvit auki ja kiristin uudelleen jonka jälkeen ääni katosi kokonaan.
Hitto sentään... Oon ihmetelly noita särinöitä ja pärinöitä, mitä milloinki... Rupesin sitten paikantamaan, missä resonoi pahiten ja **ttu sentään. Se lyhyt ja ohut palkki, mikä pitää takajarrua kiinni takahaarukassa, oli millin verran löysällä!!! Ruuvi oli siis kunnolla tiukasti kiinni, ettei irtoamisvaaraa ollut, mutta sinne jäi väliin just ton millin verran tyhjää. Se sitten rupeaa päräjämään jossain 3000 rpm ja siitä ylöspäin tosi ikävästi.
Olin just 1000km sitten käyny vaihdattamassa takajarrubiitit ja oliskohan asentajilta tippunu joku prikka, jonka takia sinne jäi tyhjää vähän väliin, vai onko gsx-äffän ominaisuus?!? .... Shaisse sentään!Huomenna sitten k-rautaan hakemaan oikean kokoista prikkaa...
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Viitaten edelliseen... Mahtavaa! Prikka paikallaan ja siihen loppu särinät ja Leovincen änkkärin pörinä pääsee oikeuksiinsa!!!!Hitto, ku en ollu tota aiemmin huomannu, ku olin iteki pohtinu, että kuuluu koneesta se ääni, ku oli sellasta metallista eikä muovista särinäsirinää.
Eiköhän kuitenkin taas uusi reso jostain ilmesty, ku pärryttelee aikansa. Pitääpi noita ruuveja tarkistella ja kiristellä näköjään silloin sun tällöin. Mutta siihen asti![]()
voi kele sentään.nyt oon tarkistellu lähes kaikki mahdolliset ruuvit ja sama ääni piinaa edelleen,mutta huomasin että ääntä alkaa kuulua vasta koneen lämmettyä.jos esim. ajon jälkeen laittaa mopon parkkiin n.15min ja takas baanalle niin ääntä ei kuulu,mutta hetken päästä taas kuuluu.kylmällä koneella ei kuulu lainkaan.öljynvaihdon jälkeen toi alko ja oon jo miettiny onko vika taas kerran öljyissä tai sit tarvikesuodattimessa.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
En tiedä, kuinka paljon GSX-F:n ja banditien koneissa on samaa, mutta kaikkien oon kuullu pitävän perkeleenmoista "kolinaa ja kalinaa", mutta silti ne tuntuvat kaikki kestävän kilometrejä vaikka kuinka perkeleesti.
Voi veljet!
Korvatulpat on aina oiva varuste ilma/öljyjäähdytteisissä gixxer pohjaisissa koneissa *(JTTT @ Kesä. 29 2005,23:00) kirjoitti
Pitäisi tullakin pyörän mukana iso paketti niitä jo tehtaalta *
Sen verran kannattaa kuitenkin olla tarkkana, että alkusarjan (siis ainakin 98 vuoden) moottoreissa on vaihdatettu nokkaketjun kiristäjiä isot läjät, eli jos se rallattaa niin heti tarkistukseen ettei tule iso pipi *![]()
Eiköhän ilmajäähdytteiset-myllyt pidä aina vähän kovempaa meteliä, kun on vähän isommat tolerannsit kun vesi-myllyissä yleensä.....laitoin omaan xjr:ään 15W-50 öljyt taisi pahimmat kolinat häipyä.![]()
<br />
Heh heh.(Korruptio @ Kesä. 23 2005,12:19) kirjoitti
Hyvä kommentti. Ajan lyhyehkötkin matkat korvatulppien kanssa. Jos ja kun erehdyn ajamaan ilman, kyllä vinkumisia ja räminöitä riittää. Iso osa tulee katteista ja osa pleksistä ja tietysti potastakin. Ja mikä ettei; myös mekaanisista osista. Mulla korvat ovat alkaneet suhista liki koko ajan ja siitä syystä pidän tulppia. Kypärä on aika äänekäs itsessään.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
On tullut kaikenmoisilla autonromuilla ajettua ja siinä sivussa muhun on iskostunut sellainen ajatustapa, että 'se on rikki sitten kun se pysähtyy' *. Älkää nyt tulko mulle itkemään jos koneenne leikkaa kiinni tämän neuvon takia, mutta kyllä noi koneet aina jotain ääntä pitää ja mielestäni huolestuttavan vikaäänen yleensä kyllä erottaa selvästi muista. Omassa bandiitissa hetken huolestutti lämpimänä ilmestyvä naputus kunnes huoltohemmo sano että 'pitää oikein hyvää ääntä'. Oon sitten vaan päästelly sen jälkeen *
.
Kaikki oikeat moottoripyörän moottorit päästelevät mekaanisia ääniä toimiessaan - ei niitä kannata pelästyä. Ennemmin kuin yksittäisiä kolinoita, sirinöitä tai naputuksia kannattaa kiinnittää huomiota äänen muuttumiseen. Jos kone on aina pitänyt rallatusta tietyllä kierrosluvulla niin antaa olla! Mutta jos sama ääni ilmestyy "tyhjästä" niin sitten kannattaa tutkiskella mikä on muuttunut.
tänään tulpanvaihdon yhteydessä kävin läpi joka ikisen pultin mihin pääs käsiksi ku katteet oli pois.resonointi hävis,mutta en kyllä paikallistanu mistä se tuli.öljysuodatinkin oli jääny aika löysälleöljyn vaihdon yhteydessä.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Viestiketju lukittu aloittajan pyynnöstä (En kuitenkaan lähtenyt poistamaan). Vastaava keskustelu käynnissä toisessa viestiketjussa.