Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Boxeri alkoi vaeltelemaan tyhjäkäynnillä 1000-1500 rpm ja maantienopeuksissa tärinä tuntuu lisääntyneen. Tarkoittanee että ruiskujen synkat on pielessä? Mikä tämän saa aikaan?

    Missä pk-seudulla (onko Mototrip ainoa vaihtoehto) synkkauksen voi teettää ja mitä maksaa? Ilman laitteita ei itseltä onnistune?

    Kyseessä R1150R ja ajettu 16000, kympin huolto asianmukaisesti tehty.
  2. #2
    Saattaisi olla kyseessä alipainevuoto. Oletko katsonut esim. läppärunkojen alla olevat letkuyhteet, onko kumitulpat paikallaan ja ehjät? Jos vuoto on suurehko, menee seokset laihalle niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin.

    Pelkän läppien synkan alipainemittareilla tekee varmaan melkein mikä korjaamo vaan, sitten jos haluaa sen kunnon säätöihin, pitää varmaan mennä sinne Trippiin koskapa muilla ei ole sitä oikeaa tietokonehärveliä... Läpät voi säätää synkkaan kunhan ruuvaa vain oikealta puolelta, vasemman läpän asentoa mittaavaa potikkaa ei kannata sekoittaa ruuvamalla sieltä. Tyhjäkäyntiseoksen säätämiseen tarvitaan jo se em. merkkihuollon mittaushärveli. MoDiTeC vai mikskä ne sitä kutsuu.

    * Saatan tietysti olla väärässä.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  3. #3
    Tuo alipainevuoto on hyvä huomio. Kannattaa samalla tarkastaa ruiskurungon sylinterinkanteen liittävän kumi/vuoviholkin tiiveys/kiinnitys. Itselläni joskus murtui tuo kumitulppa ruiskurungon alta ja aiheutti painevuodon.

    Mitä tuohon ruiskurunkojen säätöön / synkkaan tulee, ei siihen mitään ModiTec'cia tarvitse. Alipainemittari riittää. Internetistä löytyy runsaasti ohjeita tuon tekemiseen. Oikeaoppisessa säädössä löysätään molemmat kaasuvaijerit. Ensin haetaan tyhjäkäynnin säätävillä isoilla pronssiruuveilla tyhjäkäynnin balanssi. Sitten vaijereiden säätöruuveilla balanssi kaasua avatessa. Läppien stoppariruuveihin ei saa missään nimessä koskea.

    Itselläni tuo synkka ei koskaan ole yhtäkkisesti muuttunut ilman hyvää syytä. Moinen voi sattua vaikka jos pyörää pestessä onnistuu kampeamaan jomman kumman puolen vaijerin kuoren pois istukasta ruiskurungossa. Yksi tarkistamisen arvoinen homma voisi olla katsoa, että kaasuläpän asentoa mittaava (vasemmalla puolella) oleva TPS-potikka ei ole löystynyt ja/tai liikahtanut sineteistään.

    SIlmämääräinen tarkastus kaasukahvaa käännellen paljastaa jo ilmeiset synkkahäiriöt, jos joku mekaaninen on noihin vaijereihin "iskenyt".

    Tiedä sitten voisiko joku anturihäiriö aiheuttaa moisen vaeltelun? Sehän kyllä paljastuu ModiTec-testissä...
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Voi runkojen synkronoinnin tehdä myös nesteellä täytetyllä, läpinäkyvällä, putken pätkälläkin.
    -Runkojen välistä paine-eroahan tässä ollaan säätämässä mahdollisimman pieneksi.
    http://www.saunalahti.fi/bmwkerho/vinkit/synkro.htm
    Ohje on kaasarille, mutta kyllä periaatteen pitäisi toimia ruiskun kanssakin.



    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
  5.  
  6. #5
    Lainaa (Sparker @ Kesä. 22 2005,22:21) kirjoitti
    Boxeri alkoi vaeltelemaan tyhjäkäynnillä 1000-1500 rpm ja maantienopeuksissa tärinä tuntuu lisääntyneen. Tarkoittanee että ruiskujen synkat on pielessä? Mikä tämän saa aikaan?
    Olisi kiva tietää mikä oli vikana ja miten siitä päästiin. Siis toivottavasti vika on selvinnyt.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."