Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Moi!

    Uusi pikkugiksu rupee pikkuhiljaa tuleen tutuksi. Tarkoitus olis radallekin päästä vielä tänä kesänä. Nyt mieltä askarruttaakin miten noi ensiasennuskumit (BT 014) toimii radalla? Radalta ei aikaisempaa kokemusta ole. Mutkapätkillä olen takarenkaan saanut ihan koko pinnaltaan kanttailtua eikä ole lipsunut. Eturenkaassa tosin on vielä vähän käyttämätöntä pintaa reunoilla. Lähinnä siksi kyselen kun on ollut juttua noista kymppikawan ensiasennuskumeista (olikohan joku Dunlop), joista kuulemma pito loppuu varoittamatta. Kertokaahan kokeneemmat mielipiteitänne.

    Eikä siis ole tarkoitus ajaa niin kuin isot pojat telkkarissa ja muuallakin, koska en osaa, mutta kunnon kanttailu olis silti poikaa.

    jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  2. #2
    Viime kesän ajoin noilla BT014-renkailla. Kävin useamman kerran Alastarolla, kerran Ahvenistolla ja Motoparkissa. Eivät lipsuneet ja lämpenivät hyvin, kun pudotin paineita: eteen 2.1 / taakse 2.0 bar. Mielestäni noilla voi aivan huoletta mennä radalle ajamaan.
  3. #3
    Kyyyyllä ainakin cbr.ssä toimii ko. renkaat hyvin. Itselläni kävi varmaan ekan kerran noilla gummeilla haksi tuossa paineiden laskussa -> laskin liikaa, niin ei meinannut aluksi saada tuntumaa, mutta tokan kerran tuntui jo ihan ok.lta. Veikkaan että jostain muusta johtuu itselläni, jos käsistä lähtee, kuin noista kumeista.

    Aikasemmin oli Pirelli Diablo takana, eikä mainittavaa eroa meikäläisen ajolla tunnu. Kulutuskestävyystesti on vielä kesken ;).
    Olettamus on kaikkien mokien äiti!!!
  4. #4
    Kiitos vastauksista. Itselläkin kokemusta Diablosta katukäytössä -96 mallin ysiärrässä. Kun 3 tkm oli ajettu oli noin puolet takarenkaan kulutuspinnasta hävinnyt.
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  5.  
  6. #5
    Kun pudotat paineet sinne parin barin tuntumaan, niin ekoissa mutkissa pyörä tuntuu luikertelevan ennen kuin rengas alkaa lämmetä ja paine renkaassa taas nousta. Muista aina lämmittää renkaita setin pari ekaa kierrosta, niin ei tule yllättäviä lipsumisia.