Kolmisensataa kilsaa eilen 2-os nahkapuvulla. Rei'itetyllä sellaisella. Välillä oli kaupungissa kuuma ja paikoillaan parkissa...Ajossa ihan mukavan lämpöistä vaan. Muutenkaan ei ole oikein kotoinen olo ilman tuota pukua.
Onhan se tietenkin koomisen näköistä kun pysähtyy kaverien juttusille kamat päällä, kun toisilla on ainoastaan shortsit, teepaidat ja sandaalit eikä hanskoja.
Omistan myös pelkän nahkaisen ajotakin, mutta käytän sitä oikeastaan vain työmatkalla.
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Kyllähän nyt on pakko sortua T-paitaan ja farkkuihin. Pikkasen kävin tuossa aamulla pyöriin goreissa ja aivan sikakuuma kokoajan. Otetaan nyt sitten sen verran varovaisemmin...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Muistakaa, että vaikka yhtään luuta ei menisi poikki, mutta pehmyt kudosvaurioita (=iho) on n. 60% niin se on henki pois vaikka kaikki muu pelaisikin. Tuo asfaltti ihottuma on palovammaan verrattavissa. Lähes kaikki on tänäpäivänä korjattavissa, jos ne tavarat on siellä gore- tai nahkapuvun sisällä eikä siinä asfaltilla.
Itse ajelen aina täys varustuksessa, joskus harvoin vaihdan nahkahousut farkkuihin.
Kesähelteellä kaupunkinopeuksissa t-paidassa ja shortseissa.
Se on vaan niin siistiä!
Jos koko ajan pelkää onnettomuutta, niin saa pelätä lopun elämäänsä...
Liian kuuma, mää ajan autolla. Saa ajaa shortsit jalassa ja ilman kypärää. kattoluukku ja ikkunat auki, enemmän fiilistä kuin pyörällä.
Iltamyöhään sitten ilman viiletessä pyörä esille, mp-asun nahkatakki päälle, hihat auki hanskojen päälle, niin tuulee läpi, ja kaulus vähän auki. Housut farkut tai mp-asun casual housut, (ei suojia, mutta paremmat kuin shortsit).
Yleisistä luuloista huolimatta nahkapuku ei ole kuuma, monet kisapuvut on tehty kisarepimiseen, eli ilmanvaihto on täysiä ponnistelevalle kuskillekkin riittävä. Kun ei hosu siellä satulassa, niin ne on tosi viileitä.
Sama nahkatakissa, paljon mukavampi kuin kangas, gore ei tunnetusti hengitä paljon mitään.
Suurin ongelma on pyörän helvetinmoinen kuumeneminen, eli tankin alta puskee koneen lämpöä ihan kotitarpeisiin.
15astetta on paras mp keli.
Jake
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Täh, ei ilmastointia?(jaket @ Heinä. 05 2005,13:41) kirjoitti
Vaihda autoa...
![]()
Kun tuolla kaduilla näkee näitä erilaisia pukeutumisia varsinkin helteellä niin voitaisiin laittaa tänne niitä kuvia kun on luistettu puolialastomana pitkin asfalttia. Mulla tulee aina mieleen se yksi kuva jonka näin varmaan 15 vuotta sitten. Motoristilla oli farkut jalassa kun kaatui... Kai niitä kuvia jollain on. Tietty se potilas voi olla niin huonossa kunnossa ettei siltä saa suostumusta kuvien julkaisuun tai sitten se on eettisesti epäilyttävää...
Jos on liian kuuma ajovarusteille niin ei ajeta. Kävellessäkin sattuu ihan tarpeeksi jos katuu. Kaverit on kertonu!
Keleistä riippumatta samat vermeet: Halti alusasu (sellanen hengittävä), sukat, ajosaappaat, gore housut, gore takki, dainese wave2-selkäpanssari, windstopper kauluri, kypärä huppu, kypärä ja hanskat. Kylmällä kelillä tietenkin goreissa vuoret ja sateella gorehanskat, muuten nahkahanskat... No tumma ja kirkas visiiri tietenkin riippuen kelistä... että tällästä...
Ite könäsin tässä taannoin Suomessa +28 helteessä, onneksi oli helteestä huolimatta täysi ajovarustus päällä (25 metriä pyörin asfaltilla), ois siinä ollu shortsin ja t-paidan kankaat kovilla. Tääkin tapahtu 300 metrin päästä lähtöpaikasta.
Tosta lämmöstä, Aasiassa kun asusteltiin, siellä piti oikein nostaa lätsää yhdelle prätkäporukalle (ei paikallisia), ajelivat aina kun ne näin täysi varustus päällä lämpötilasta huolimatta. Kerrankin Huhtikuussa lämpötila oli päälle 40 sisämaassa ja ilmankosteus tosi kova, silti jätkät veti täysi ajovarustus päällä lenkkiä, oli muuten sakissa tyyliä.
Mä kokeilin tota samaa n. 20 vuotta sitten hiekkatiellä n. 35 - 40 vauhdista. Mulla on sitten ne arvet vieläkin...(Menna @ Heinä. 05 2005,13:50) kirjoitti
Nahat on päällä helteilläkin, jos sellaisia joskus täällä näkyy. kaupungissa niihin tukehtuu, mutta miksipä minä lähtisin jonoon ajamaan, kun kävellenkin olen jo perillä. Iltaisinkin tiet johtavat ulos kaupungista, ettei tarvitse tuijotella liikennevaloja.
- Rajatonta Voimaa! -
On tuossakin riskinsä. Kerran letkassa vedettäessä eräs kaveri rykäisi yllättäen tien sivuun ja pysähdyttiin siihen, että hajosiko se nyt. Kuski vitivalkoisena ja sanoi, että meinasi pyörtyä, kun oli niin pirun kuuma. Se oli pari-kolme vuotta sitten, kun oli niitä pitkiä hellejaksoja. No, ukolle vettä pullosta ja varusteita hiukan vähemälle, niin päästiin hyvin perille.(jkj58 @ Heinä. 05 2005,15:11) kirjoitti
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Kuskia täytyy myös muistaa tankata samalla kun pyörää(DoubleTwin @ Heinä. 05 2005,15:16) kirjoitti
![]()
Luulisi että kun tuolla kalsarit lepattaen ajelee niin kaikki lentävät ötökätkin sattuis... Mietin tässä vaan sitä kun itse ajoin hurjana teininä viritetyllä mopollani ilman kypärää ja mehiläinen tuli otsaan. Nippas kipiästi! Eikä vauhdit silti mitään kovia ollut. Joskus on ötökät osuneet kaulaankin kun on kaulus ollut huonosti, eikä sekään minusta kovin mukavaa ollut...
Itse ajelen kanssa lähes aina täysvarustus päällä. Lämpimämmällä kelillä vaihdan lyhemmille matkoille farkut jalkaan....
Kaupungissa tulee joskus heitettyä lenkki T-paidalla ja shortseilla, mutta silloin täytyy olla kuuma.... Kuten tänään!!![]()
Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
Onhan se niin että tieillä liikkuu kaikenlaisia karvasia otuksia ja vähemmän karvasia,kerran oli semmonen läheltäpiti tapaus,kissa hyökkäsi puskasta suoraan eteen,en tiedä mistä välistä se meni mutta näytti että etu ja takapyörän välistä,taisi molemmilla olla hyvää tuuria sinä päivänä,tosin silloin oli täysi-varustus päällä,täytyy myöntää että tänään ei kyllä ollut ajellessa täysvarustus päällä.
.
<br />
shortsit + t-paita + sandaalit.
Juu kyllä ne ajohousut ja takki jää helposti narikkaan... Ei tuolla viitti munat vaahdossa ajella...
Turvallisuuden takia niitä kamoja en kyllä ole pitänyt, ne on lähinnä sitä varten että pysyisi lämpimänä kylmillä keleillä.
Tosin aamulla on sen verran vilposta (+10) kun töihin menee niin pitää olla takki ja housut päällä. Johonkin ne sitten hukataan paluumatkaksi.![]()
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
(Mimmi @ Heinä. 05 2005,10:54) kirjoitti
Juuri näin *![]()
"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"
"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
Piti tänään kokeilla t-paita varustusta.![]()
Kyllä tää päivä meni fleece-pusakalla ja farkuilla ajellen. Sen verran älliä oli päässäet sain huivin viritettyä kaulalle. On tullut tuosta tuulesta ennenkin ikäviä kokemuksia niskan seutuun. Ajosaappaat on pakko pitää oli keli mikä tahansa et yltää paremmin maahan ja parin tunnin ajolenkin jälkeen jalat kiehuu
![]()
tänään pieni lenkki sandaalit jalassa, shortsit ja t-paita päällä *oli aika vilvoittavaa menoa *
edit: kypärä tietenki on aina päässä * * * * *
Kawasaki Ninja ZX-10R
Jokainen tyylillään.
Mikäs minä muita arvostelemaan.
Joskus vähissä vaatteissa ja ilman kypärää ajelleena.
Heh, tänään tuli joku älypää viritetyllä mopolla Hyväntuulentietä vastaan autojen seassa. Ilman kypärää ja T-paidassa. Morjenstikin vielä mokoma, en kylläkään vastannu takasin. Saatto se olla tietty kevarikin kun niin lujaa meni... Että kaikenlaista on liikkeellä. Itsehän ajelin päivän Extreme Duudsonien Jussi T-paidassa ja farkuissa... *
Täysvarustus (tosin goret jo ilman lämpövuoria) ja niin epänaiselliselta kun tämä saattaa kuulostaakin, niin hikee pukkasEi oo Suomen suven voittanutta
![]()
Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
Aprilia Shiver 750
Täälläkin rikottiin tänään periaatteita ja ajeltiin shortsit ja t-paita päällä..Tampereella about joka toinen motoristi oli valinnut saman ajoasun.
Oli kyllä ihan mukavaa kyytiä kaupunkivauhdissa, mutta lyhyellä motarivisiitillä 100km/h vauhdissa oli jo hivenen epämiellyttävä..onneks ei tullu pörriäisiä päin![]()
Jos kerran tänään hyväntuulentiellä ajelit, niin kyllä sinut sitten bongasin(Yamaha1 @ Heinä. 05 2005,20:16) kirjoitti
Itsellä vaan ei ollut pyörä alla vaan coupemercedes. ...Ei tuosta paidasta voi erehtyä
![]()
KIITOKSIA motoristeille kommenteistatoivottavasti kenellekkään ei ole tullut asvaltti-ihottumaa kun on ollut sortsi ajokelit...... niin ja nehän kuulemma jatkuu vielä
![]()
<br />
Täydet varusteet, aina. On kuuma mut ei voi mitään.![]()
B-King
En minä uskalla olla omassa kyydissä ilman varusteita. Minä tiedän omat taitoni ja tapani. Turvavyötäkin käytän aina.
Aijoo, värivalintana tietysti kaikki mustaa (kypärä,mopo,varusteet)..
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
(Jani-SRI @ Heinä. 05 2005,22:54) kirjoitti
Eipä niin... Huomasin että herätti hilpeyttä muussa liikenteessä
![]()