Ostin pari viikkoa sitten ekaksi pyöräksi Honda cbr 900rr vm-1999 joten oon aivan uus tällä foorumilla.Nyt on ilmenny pikku vikaa pyöräs.Se on tehny 2 kertaa niin että kun oon startannu niin hyvin on startti pyörittäny mut ei lähe pyörä käyntiin ja sit jonkun ajan pästä loppuukin jo akku,sit kun oon pukannu akku laturin johot akkuun kiinni ja startannu niin samantien prätkä käyntiin.Akku pitäs olla melko uus.Pari kaveria on viisastellu et olis jännitteensäädin paskana kun vissiin tyyppi vika näissä hondissa.Oottako samaa mieltä?jos näin on niin paljonkohan tollanen osa maksaa ja mistä sitä kannattais kysellä!
Ittellä kans blade,ja samaa vikaa oli! Ajaessa huomasin ihme käryä penkin alta ja akku oli turvonnu aika palloks. Kävin hakee uuden koska epailin että vanha oli oikosulussa (näin voi käydä myös uudelle akulle). Akkukauppias kehotti kuitenki mittaan jännitteen akulta, että paljonko lataa. Jännite nousi koko ajan kierrosten mukaan, eli saadinhän siellä romuna!Uusia latauksen säätimiä myydään missä tahansa pyöräliikkeessä mistä varaosia saa, mut hinta kyl kirpas! Semmosesta 5cm pikku mötikästä, tais olla pari sataa jollen väärin muista (parempi malli). Halvempaa eivät suositellu koska hondista ne kuulemma todellaki menee aika herkästi. Ja ajovalostaki saa osviittaa, jos muuttuu kirkkaammaks kierrosten mukaa ni säädinhän se kiukkuaa! Oo varovaine sen akun kans ettei tu heittoistunta, jos rupee oikosee vetään siinä penkin alla
![]()
Jos omistat yleismittarin niin on helppo mitata vian aiheuttaja. Latausjännite pitäisi kierroksilla olla siinä 13-14 volttia, jos enemmän niin jännitteensäädin vaihtoon. Jos alle niin sitten pitää vielä mitata vaihtojänniteet staattorilta niin näkee antaako kaikki vaiheet virtaa. Jännitteensäädin hiukan yli 100 € http://www.electrexworld.co.uk/ tai sitten vähän kalliimmalla Seppo Sulalta joka tuo noita maahan. Samoista paikoista saa myös staattoreita huomattavasti Hondan omia halvemmalla.
S-Tuonti Sula Seppo
Vikkulankatu 47, 37150 NOKIA
Puhelin: 03-3410201
Itse meinaan juuri vaihdoin sekä staattorin että jännitteensäätimen uusiin electrexin palikoihin kun kyllästyin bladen latausongelmiin.
--
Kende
GSX-R 1K7
Tuosta voi olla apua testauksessa:
Latausongelmien korjausohje.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.