Katso äänestykset tulokset: Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän? -

Äänestäjät
981. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ohi vaan, ja kisaan yllyttämään

16 1,63%
  • Suoraan vaan ohi samaa vauhtia

338 34,45%
  • Hidastan perään ja tarkkailen tilannetta hetken

511 52,09%
  • En aja mielellään ohi

98 9,99%
  • jotain muuta

18 1,83%
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 176:sta

Tälläinen aihe nousi jälleen mieleeni.
    Itselläni on ollut jo piikkiajoista lähtien jostain syystä sellainen ajatus takaraivossa, että en ohita toista pyörää kovin helpolla maanitellä ajellessani.

Käytännössä jään perään ajelemaan ja vasta muun liikenteen aiheuttamien hidastusten myötä saatan ajaa ohi.

Ja tämä johtuu pelkästään kunnioituksesta kaikkia lajin harrastajia kohtaan!

Toisaalta on hieno ollut hieno tunne jäädä parikin kertaa jonkun isomman muodostelman perään ajelemaan joksikin aikaa.

Vastailkaa, kuinka te muut aiheesta ajattelette.

mokomat kirjoitusvirheet. No niitä olen editoinut jo parikin pois.

BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
    3. Riippuu tietty kiiren suhteesta edelläajavan nopeuteen mutta ryhmässä on kiva ajella
    "..En aja mielellään ohi.."

Sitä on kivempi ajaa samaan suuntaan toisen motoristin kanssa
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
    Riippuu ihan nopeuseroista ja tien laadusta.. Mutkapätkällä en jää perään roikkumaan, mutta maantiellä jos ajellaan rajoituksen mukaan tai sopivasti yli, niin mikäs siinä samaa matkaa ajellessa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Vähän nopeuseroista riippuen,mutta yleensä kylläkin ohitan. >>>> >
    Ihan samaa mieltä topicin aloittaneen kanssa. Harvemmin sitä mikään kiire on ohi mennä.
    Jos ajonopeus on edes lähellä nopeusrajoitusta tai tie on muuten vaan mukava ajella, ajan kiltisti perässä. Jos mennään reilusti alle suositusten, en yleensä jää perään hiihtämään vain seuran takia.
    No yleensä sinne kannoille tulee jäätyä,mikäs siinä ajellessa,mut jos kovin paljon alle laillisen nopeuden kamu alkaa ajaa nii tahtoopa mennä eelle tämäki kilikoli
    Rehellisesti, totta kai ohitan, jos toinen ajaa 80km/t ja itse 100km/t.
    Varsinkin jos rajoitus on 100. Ohitan joko naapurikaistan kautta niinkuin normaalisti autoa ohitettaessa, en ylitä keltaviivaa. Jos edella ajava antaa riittävästi tilaa, niin ohi omalla kaistalla, vaikka olisi keltaviiva.
    Nuo normaalisäännöt ohitustilanteessa toimii, oli ohitettava millainen ajoneuvo hyvänsä.
    Tämä koski yksinajelua.
    Jos porukassa ajelet, niin hiukan toiset pelisäännöt, siis vapaaehtoisesti. Ei se ole mikään porukka, joka levittäytyy maantielle seuraavalle 10:lle kilometrille.
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
    En tiiä mistä johtuu,mut harvemmin tulee ohiteltua... Jos ei ole kiire niin ajellaan perässä
    Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
    Riippuu vähän tilanteesta,jos 100 km/h alueella madellaan 80 tempasen kyllä ohi. jos edellä ajava pyörä menee samoja nopeuksia kun minä niin jään kyllä perään. ainoat "pyörät" jotka surutta ohitan on Goldwingit sun muut vastaavat matkailuautot

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Lainaa (Tinne @ Heinä. 01 2005,22:37) kirjoitti
    No yleensä sinne kannoille tulee jäätyä,mikäs siinä ajellessa,mut jos kovin paljon alle laillisen nopeuden kamu alkaa ajaa nii tahtoopa mennä eelle tämäki kilikoli
    samaa mieltä kirjaimellisesti
    zzr600-vm90
    Jos nopeus passaa omaan matkavauhtiin niin saatan jäädä
    peräänkin,mut jos hitaampi niin eikun ohi vaan!
    Suiza on hyvä pyörä
    Normaaleilla teillä jään välillä tarkkailemaan. Jos ajellee kuitenkin tarkkaan rajoitusten mukaan, niin ohi menen jossain vaiheessa. Mutkateillä en jää kyttäilemään. Tai pitäähän siinä hetken seurata, mitä vauhtia oikein mennään.
    Aina ohi, hittoako sitä jää roikkumaan mopon tai auton persiiseen, jos itse muutos ajaa nopeempaa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    En ole ohittanut.
    Ei ole ollut tarvetta.
    Aika hyvä kysymys.
    Kyllä siihen perään tulee hetkeks jäätyä tarkkailemaan. Pitää katella pyörän merkki ja malli, kuskin ajotyyli jne. Mutta jos nopeusero oli alunperin kohtalainen, ei siinä kauaa jaksa katella...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    Riippuu kiireestä.Yleensä hidastan perään ja tarkkailen hetken.
    Kyllä se siitä
    Perään jään hetkeksi tarkkailemaan... jos nopeusero kuitenkin huomattava niin ohi vaan ,mut jos matkavauhti on sopiva niin jään kiltisti perään ajelemaan...
    *harrastukset on väärät jos kaikki rahat ei mene*
    Riippuu edellä ajavan vauhdista ja miten se sattuu omaan matkantekoon, ei eroa kotilon ja mopon välillä.
    Does this bike make my ass look fast?
    Sama se on mulle mikä se on joka menee hitaammin. Ohi menen enkä jää notkuun toisen perään.
    Ekaks hiukan tarkkailen mut sit ohi vaan jos ei vauhti miellytä.. Tosin rajoitusten mukaan mennään
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    riippuu pyörästä.....makeita saundeja kuuntelen hetken mut jos vauhti ei miellytä niin jatkan kyl ohitte matkaa..lahti-tre välillä eilen tuli ohitettua useempi motoristi vaikka ei mun nopeuteni nyt niin kummonen tua tiellä ole..mut lomalaisella on niin kiirus....
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
    Eilen tein reilun kuuden ja puolensadan kilometrin työkeikan mopolla, menomatkalla kun oli kiiruumpi tuli ohitettua muutama kanssamotoristi. Paluumatkalla ei sitten ohitettavia tielle sattunut ja menipä motarilla pari pyörää meikäläisen ohi.
    Normaalisti maantiellä jos saavutan selvästi hitaamman menen myös ohi. Mutkapätkillä tulee ehkä hetken seurailtua toisen vauhtia.

Lainaa (Cayenne @ Heinä. 01 2005,23:32) kirjoitti
    Riippuu edellä ajavan vauhdista ja miten se sattuu omaan matkantekoon, ei eroa kotilon ja mopon välillä.
    Sama täällä
    CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
    "Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
    "Rakasta, kärsi ja kaadu"
    "Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
    Fiilispohjalta...helpommin sitä tietysti tulee jäätyä pyörän perässä ajelemaan kuin auton. Vaan yleensä pidän valitsemani nopeuden pyörällä ja autolla eli molemmilla ohitan hitaammin ajelevan riippumatta millä ajelee.
    Valkoset Transporterit yms on ainoo oikee poikkeus...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Tarkkailen .. joskus pitempään ja joskus vähemmän .. sitten
    joko ohi tai ei, mutta kilpailuun (?) .. miksi ihmeessä .. ei ole
    aiemmin tullut edes mieleen. Tarkkailu taasen johtuu siitä, että
    se voi olla joku tuttu.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Kyllä sitä jää tultua tarkkailemaan tilannetta, ja jos matka nopeus on sama kuin itsellä eikä mitään kiirettä niin jään peesaamaan >>>>
    Driving Saab turbo may cause serious addiction!
    Jos on selvästi hitaampi niin ohitan. Mutta muuten ajelen kiltisti perässä.
    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
  30.  
    Mä en ole ikinä ymmärtänyt mikä mopojen ohittamisessa mopolla on niin ihmeellistä.

Olipa edellä menevä sitten traktori, henkilöauto, rekka, mopo tai mikä tahansa niin aina mennään ohi jos oma vauhti on selkeästi kovempi kuin edellä menevällä kulkuneuvosta riippumatta.

Minä olen ohittanut muita mopoja ja muut mopoilijat ovat ohittaneet minut lukemattomia kertoja. Ihan sulassa sovussa homma on hoitunut joka kerta. Ainoa ongelma on morjenstamisen suorittaminen ohitettaessa.
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen