Katso äänestykset tulokset: Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän? -

Äänestäjät
981. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ohi vaan, ja kisaan yllyttämään

16 1,63%
  • Suoraan vaan ohi samaa vauhtia

338 34,45%
  • Hidastan perään ja tarkkailen tilannetta hetken

511 52,09%
  • En aja mielellään ohi

98 9,99%
  • jotain muuta

18 1,83%
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 176:sta
    jos hitaanpi vauhti, niin tietenki ohi..

oli..CBR 600 RR...
    oli..KTM 620SC...
    oli..RM-Z 250...
    M1800
    Toisinaan tehää letkaa ja toisinaa taas ei. Riippunee paljon mielialasta ja sehän vaihtelee.

Kovat kundit ei tanssi.
    Tänään taas rekalla moottoripyörästä ohi konetiellä, toinen pysähtyi grillille ennenkuin ehdin ohittaa.
    Ensi vähän haastetaan, ja sitten ohi keinolla millä hyvänsä.
    Busa -03
    Vähän pitää kattoo ketä siinä mennä könnäilee. Ohi vaan jos ei mennä ylinopeutta, kun kuitenkin itse ohituksem jälkeen on ajettava alta pois lujempaa.
    +100m/s club finland / 376,61km/h
    kyllä sitä yksittäisen moton ohi mennään pienen tarkkailun jälkeen. motoletka jos eteen sattuu, niin sinne jäädään perään nököttään
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Vastasin jotain muuta. Eli ohittaminen ei ole itsetarkoitus mutta jos saavutan edellä ajavan pyörän jonka matkavauhti poikkeaa omastani , niin ohitan ja morjenstan ohittaessani
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
    Toimin samoin kuin autojen kanssa. Jos on tarve ohi niin sitten ohi. Ohittaessani näytän vilkuilla Keski-Euroopasta oppimallani tavalla, että vilkulla "oikea-vasen-oikea-vasen" nopeassa rytmissä. Kaasukädellä on ohitellessa vähän hankala tervehtiä.
    Ohi mahdollisimman läheltä ja kovaa
    Suk dik!
    Lainaa (anttari @ Loka. 16 2006,19:40) kirjoitti
    Ohi mahdollisimman läheltä ja kovaa
    Juu ja mielellään vielä keula ilmassa

Ei vaan,kyllä sitä ohitte tulee nykästyä jos jonku kiinni ajaa,yleensä saa jopa tietä ellei toinen halua kimpassa ajella.
    Mites ois kakspäällä??
    ohitan jos tarvis...harvemmin on....
    Tietenkin ohitan jos se toinen ajaa hitaammin. Mutta en mä mihinkään kisaamaan ala provoamaan. Ihan samalla lailla kun autonkin ohi menen jos se kulkee hitaammin kuin minä.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Siviilipoliisin mopon ohi ei kannata ajaa ainakaan ylinopeutta. Testasin viikko sitten ja sil tuli asiaa niin paljon mulle, että pysäytti pirulainen
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
    no hidastan perään ja katon vauhdin ja jos vauhti ei riitä niin ohivaan jos sopiva niin perässä!
    Slickwille:n avatar
    Liittyi Sep 2006
    Jossakin tuolla Helsingin ulkopuolella
    Mutkapätkil saatan ohittaaki, ku tykkään niitä vähä vauhdikkaammi ajaa, välillä saatan kyl sortua pienee provosointiinki mut suorilla jään perään ajelee
    Riippuu edessä kruisaavan vauhdista.

Saattaisin jopa yrittää pitkällä suoralla edelle.
    Kopukka

Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
    "Suoraan ohi samaa vauhtia". Eipä tuu minkään hitaasti etenevän ajoneuvon takia hidasteltua..
    Kuulun enemmistöön ja tarkkailen hetken, ehkä pidempäänkin.
    Näillä mennää!
    Jos on itsellä kovemmat menohalut niin ohi kiihdytän. Kohdalla moikkaan kaasukädellä (kytkin pohjassa) ja jatkan matkaa.

Letka-ajosta en oikein diggaa outojen kans.

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Riippuen toki tilanteesta mutta jos nopeus ei ole lähelläkään omaa niin kohteliaasti mutta ripeästi ohi ja käpälää heilautetaan.
    Päivät lyhenee ja kuolema lähenee.
    Ohi vaan jos ajelee hiljempaa edessä mutta miten tervehdys kun oikeella kädellä vähän vaikeeta ?
    Ite olen tylysti ajanut ohi ja jättänyt tervehdykset vastaantulijoille.

Letkan perään tuli jäätyä pari kertaa ja kumpasellakin kadutti kun vauhti heitteli niin paljon että ajaminen oli työlästä joten ens kesänä ohi vaan.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    En käyttäis sanaa ohitaa, koska minusta ne tuntuvat vastaantulijoilta. Kyse on siis sivuuttamisesta se on eriasia sivuutanko vasemmalta vai oikealta.
    Kaikkia morjestan. AH:sta DH:hon.
    ,
    Äänet jakautuvat sekä ohittamisen että perässä pysymisen puolille. Mielenkiintoista olisikin kuulla että miksi sen toisen pyörän perään haluaa jäädä tai miksi siitä haluaa mennä ohitse. Tieliikennelaki kun useimmissa paikoissa mahdollistaa molemmat vaihtoehdot, niin kysessä on joku muu motiivi ?

Tänään ajettiin kevyellä nelipyörällä noin 200km matka josta osa 7-tielllä keskivauhdilla 39.9km/h ja siitä meni moni ohitse. Osa tyylikkäämmin, osa (varsinkin venäläisillä kilvillä varustetuista ajoneuvoista) suorastaan peilejä hipoen.

Vastaavasti moottoripyörällä tulee usein ohitettua hitaampi tai ehkä muuten vaan epävarmempi mopokuski - "ajattelen" siis että ehkäpä moottoripyöräly on itsekäs laji, siinä kukin kuitenkin ajaa useimmiten usein omaa nopeuttaan.

Samat kasvot sitten taas jossain vaiheessa, jossain päin suomea kahvilla kohtaavat, ja punnitsevat elämää eri kanteilta - siksi ei se vauhti vaan se määränpää on se joka ratkaisee ?
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
    Minua ihmetyttää kanssa suuresti että jos pidetään tiettyä matkavauhtia ja saavutetaan toinen moottoripyöräilijä niin miksi ihmeessä siihen pitää jäädä sitten peesaamaan?

Nykypäivänä kun noita mopoja on jo niin paljon että ei se enään ole juurikaan mikään autoilua kummempi harrastus niin minkä vuoksi sitä jäädä pitämään jotain ihmeen paraatia kun toisen saavuttaa?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Vähän riippuu edellä menevän nopeudesta. Itellä yleensä 10-20km/h yli rajoituksen
    Ohi mennään jos siltä tuntuu, mutta ei yli omien taitojen...
    "Häpy With Honda..."
    En ohita. Ellei se edellä ajava aja reilua alinopeutta.
    kylpähän se riippuu tilanteesta
    jos oon menossa johonkin (ja ehkä pikku kiirus) niin samantien ohi. mut jos vaan kruisailen eikä nopeusero o iso niin mukavempi on porukassa pöristää.

tämä on vain minun mielipiteeni ja pidätän oikeuden muuttaa sitä ilman eri ilmoitusta fiilis pohjalta. (eli joskus vaan on pakko ajaa kovaa)
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
    3. on kai se mukavempi ajaa ryhmässä , vaikkei päämäärä olisikaan sama, ainakin on vähän enemmän hoimiota herättävä (vaikkei se aina hyvä puoli ole) . ohitan kuitenkin jos toisen vauhti minun vauhtiini on turhan alainen (olosuhteet huomioden), tai jos perässä on hankala ajaa (esim. edellä ajavan on turhan kova ääninen tai jättää myrkky pilven peräänsä) . taajamaan alueella pitää olla silti melko hyvä syy ohittamiseen.
  30.  
    Lainaa (petrik @ Tammi. 07 2007,23:36) kirjoitti
    Samat kasvot sitten taas jossain vaiheessa, jossain päin suomea kahvilla kohtaavat, ja punnitsevat elämää eri kanteilta - siksi ei se vauhti vaan se määränpää on se joka ratkaisee ?
    Olipa kauniisti sanottu! Niin se on. Juu ja tarpeen mukaan ohitan, mutta pääasiassa perässä mennään ja katsellaan... periä.
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen