Ohi vaan, ja kisaan yllyttämään
Suoraan vaan ohi samaa vauhtia
Hidastan perään ja tarkkailen tilannetta hetken
En aja mielellään ohi
jotain muuta
vastasin tohon kohtaan 3. eli tilanteen mukaan jos edellä ajeleva ei nyt kauheesti aja alle nopeusrajoituksen ja takana ei olla jonoa niin katselen rauhassa tilannetta.![]()
aatteleppa ihan ite...
Ei 125:sella Viragolla pääse ohi...![]()
Höh, mitä mieltä on jäädä perään ihmettelemään, jos kerran itse ajaa nopeemmin ja edellä olevan kiinni ? Ohi vaan ja jatkaa omaa vauhtiaan.(sarkka @ Heinä. 01 2005,21:11) kirjoitti
Mua ainakin ottaa päähän jos takaa tullaan kiinni ja jäädään sinne roikkumaan ajoin sitte autolla tai pyörällä.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Kyllä raaskin ohittaa, jos edelläajava motoristi jalkoihin jääpi![]()
Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
Aprilia Shiver 750
Turvallisin tapa omalla lyhyellä kokemuksellani on: kukin ajakoon omaa nopeuttaan. Liian kovaa tai liian hiljaa, ihan sama. Kunhan ei synny ex-tempore motoristijoukkoja - niissä tyhmyys tiivistyy ja poikain (eli vetomiesten?) näyttämishalut kiehuu.
Tällaisen hengissäselviytymismantran olen saanut itselleni kehitellyksi:
1) Useimmiten se olen minä joka tulen ohitetuksi ja annan AINA tilaa jos siihen on tarvetta.
2) Jos itse saavutan hitaamman, niin ilman jotain erityistä syytä lasken samantien ohi. Perään jääminen voi (noin 50/50 mahdollisuus) aiheuttaa saavutetussa agrea ja tällöin on näköalapaikka evoluution karsivaan vaikutuksen lähellä.
3) Jos saavutan häröilevästi ajavan motoristijoukon joka ei selvästikään ole "hallittu ryhmä" - hiljennän ja pidän vaikka kusi-/valokuvaustauon. Tai jätän r-e-i-l-u-n välimatkan, jos niiden vauhti on kutakuinkin sopiva. Muuten joku päätyy ajamaan yli kykyjensä. Tuloksia olen nähnyt livenä ihan tarpeeksi.
Sitten on vaan tilanteita, joissa ei ole oikeaa ennalta arvattavaa käyttäytymismallia:
Tänä aamuna työmatkalla (joka on melkein pelkkää mutkaa ja 80 km/h reipas vauhti) saavutin rauhallista vauhtia edenneen matkabemarin, jota ohjasti asenne-patu ja lienee vaimonsa istunut kyydissä. Kumpikin nerokkaasti shortseissa ja t-paidassa. Ja mitä tapahtuikaan: patu loukkaantui kun millälie pikkufillarilla ohitetaan ja päätti ilmeisesti sitten vaikka mieluummin tappaa itsensä ja vaimonsa ettei über-vetomiehen kunnia jää loukatuksi. Patu käänsi kahvaa ja veti edellä ajaneesta autosta ensin ohi ja minä jäin hämmästyneenä odottamaan seuraavaa paikkaa. Vaan patupa lähti toiseen ohitukseen heti perään (adrenaliini-)sokkona ja sieltä pimeästä mutkasta työntyy maansiirtoauton keula - no, selvisihän ne siitä hengissä, kiitos ammattikuskin joka veti raskaalla kalustolla hurjan jarrutuksen. Huhhuh. Tarinan opetus: öööö niin???. Kunhan ei muita tappais tai liikaa henkisesti järkyttäisi.
Life's pretty straight without motorcycling
Tiätenkin ohi jos edessä nysvätään![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Jos perässä on hyvä ajaa niin mikä ettei- mutta jos ei niin sitten ohi
![]()
Kaunotar ja Kulkuri
Honda VFR800
Jos edellä ajava ajelee sopivaa ylinopeutta jään kyllä perään ajelemaan mutta rajoitusten mukaan ajavat ohitan kyllä
somewhere out there
Samanlainen tielläkulkijahan se on kuin muutkin ...
Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
miksei jos se ajelee hitaamppa nopeutta![]()
CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
http://www.hondariders.fi
Ohi vaan. Jääräpää kun olen, pidän oman nopeuteni >>>>>![]()
Riippuu täysin siitä, mitä vauhtia joku toinen ajaa. Eli joskus mennään ohi ja joskus taas ei. Ei sen puoleen joskus on kyllä joku vielä kiireisempi mennyt mustakin ohi ja eipä siinäkään mitään sen pahempaa ole. Jokainen ajaa omaa vauhtiaan ja sillä selvä. No joskus taas jäänyt jonkun toisen taaksekin, kun ei nyt niin kiire ole ollut ja silläkin on ollut kohtuullinen marssivauhti joten riippuen täysin tapauksesta.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Meen ohi hetken katsottuani tilannetta... se voi kestää noin 5 sekunttia.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
En jää liian pitkään roikkuun hitaamman taa,
ettei se angstaa kovin pahoin.
Jos pyörä näyttää kivalta, hetken sitä silmäilen toki,
mutta sitten ohi.
Tervehtien jos suinkin mahdollista *.
Jos ajelee selvästi hiljempaa niin ohi mennään, aina kuitenkin moikkauksen kanssa![]()
Burn rubber, not your soul!
Riippuu ihan omasta nopeudesta, edellä menevän nopeudesta suhteessa olemassa olevaan kiireeseen ja sen määrään.
- Suzuki Bandit GSF1200N -
Agentti tuossa yllä kirjotti meleko laittamattomasti, eli samoilla linjoilla, niinku kyllä usseimmat muutki mitä nyt silmäilin tätä ketjua.
Jos saavutan motoristin selekiästi, niin en jää ajelemhan perässä (paitti jos kymmenen kilometrin päässä kahvi- tms tauko tarkotus pittää). Kattelen turvallisen ohituspaikan ja eiku oikialla ranthella soppeli käsky ja turvallisesti ohi. Joissaki tapauksissa joku on lähteny samhan kyythin mutta sehän ei taas minua haittaa, ajan kuitenki itte tasasesti matkavauhti, mikä se sitten onki.
Samoin jos joku motoristi saavuttaa, niin annan kyllä merkkiä että antaa mennä, mulla vauhti tämä enkä lähe vauhtia lissäämhän. Kuten sannoin, ajelen tasasesti sitä vauhtia mitä olen päättäny ajella.
Oma ego sen verran kohilhan, ettei ole tarvetta lähtiä "urosmaishen uhittelhun" niinkö lööpit tässä taannoin luonnehti meitä miehiä![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
mä ainaskin vielä jään perään körötteleen, sillä olen huomannut et jos ohitan niin saman tien äijien on pakko ohittaa naiskuski, arvokysymys vai![]()
Honda Hornet 600-99, Yamaha R6-03,Honda CBR 600 F-06...
Ajelen omaa vauhtia ja jos joku hidastelee edellä tms. niin ohi meen,
en jaksa notkua kenenkään perässä...![]()
- Who dares wins ! - SAS
Ei riemulla rajaa kun V:llä ajaa !
Miksi en ohittaisi,jos toinen hidastelee edessä? Ajan aina about 2 kymppiä yli rajoituksen,joten joutuu aina silloin tällöin ohittelemaan.
Mutta kisaan..Ei kiitos yleisellä tiellä.Se on mopolla vähän vaarallista hommaa,kun suorituskyky on hieman erilaista kuin autolla.
Kauhean mielelläni en ohi aja, mutta jos vauhti on etumaisella huomattavasti omaa vauhtiani alhaisempi niin ohi mennään. Jos edessä menee jokin suhteellisen komias pyörä niin perässä odotellaan ja ihastellaan.
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Mun mielestä se on just mukava jäädä ajaa toisen moottoripyöräilijän taakse. Siinä on fiilistä ku ihailee edellä ajavan pyörää.![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
2. Miksipä en ohittaisi jos toinen tulee perä edellä vastaan
Eiköhän se hitaampi tule ohitettua, oli se sitten liikkeellä millä tahansa kulkuneuvolla
Edit: Paitsi jos tosiaan haluaa ihailla toista takaapäin
GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
Ohitan...bout..10 cm..etäisyydeltä ja aina täysillä jos paikka vaan on...radalla...![]()
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
yleensä ajelen peräs ja kattelen onko jannu menos huoltsikalle tms. paikkaa mihi vois pysähtyä jututtaa kaveria![]()
Eipä tuu jäätyä notkumaan kos joku kerran hiljempaa ajelee. Yleensä kyllä joudun ite ohitettavaksi muitten mopoiljaolioitten taholta. Kai ajan liian pientä ylinopeutta.
Sen verta tuore kuski olen, että ajan ite lähes aina rajotuksien mukaan +10km/h isommilla teillä ja mutkapätkillä hiljempaa, pahemmilla mutkapätkillä en juuri polkupyöräilijää kummempaa kiinni saa ja tietä annan itteeni nopeemmille, suorilla jos joku ajaa hiljempaa niin ohi vaan.
Jos ajaa hitaampaa vauhtia kuin itse, ohi samantien. Ihan sama mikä siellä menee, auto vai prätkä vai mikä...![]()
![]()
Jos olen mopon saavuttanut eli ajan kovempaa niin sopivassa paikassa menen ohi.
Ohittaessa kuikuilen että morjenstaako putputtelija ja nostan vasenta kättä tai oikeaa jalkaa jos niin tekee. Monasti vaan sitä moikkausta saa turhaan odottaa. Onko se nyt loukkaavaa joutua ohitetuksi vai mikä lienee?
S1000RR -15 <- CBR 600 F -06 <- CBR 600 F -00 <- Diversion XJ 600 S -01
Riippuu aika paljon tilanteesta. Parin sekunnin tarkkailu ja jos nopeus on reilusti omaa hitaampi, niin ohi. Ja morjestus.
Ei niin nopeeta pyörää mitä ei 762 tavoita