Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Elikkäs pitäisi jarrulevyt teettää ja kun valurauta kerta ruostuu, niin rosterista pitäisi moiset saada. Mutta mitkä jarrupalat käyvät rosterilevyille?
    Happy with what you have to be happy with.
  2. #2
    Rosteri tuntuu vallan väärältä materiaalilta jarrulevyihin. Onkohan sellaisia tehovehkeissä? Rosterin lämpölaajeneminen on selvästi valurautaa ja seostamatonta terästä suurempaa. Rosteri jarrulevy kuumetessaan vääntyisi. Ruostumattomuus perustuu lähinnä kromiseostukseen, joka aiheuttaa pinnan suojautumisen, passivoitumisen. Jarruissa muodostuva suojakerros kuluisi aina pois ja korroosio voisi iskeä. Valurauta on jarrulevyihin hyvää. Se pysyy paremmin mitoissaan. Siinä on hiilisuomuja, jotka estävät ruostumisen pintaa syvemmältä ja vähentää levyn kulumista.
  3. #3
    Laserleikkaamossa sanottiin, että rosterista ovat tehneet juuri tuon ruostumattomuuden takia useitakin levyjä. Kaipa sitäkin on useaa eri laatua, tiedä häntä.
    Happy with what you have to be happy with.
  4. #4
    Joo, valurauta olisi varmaan parasta levyihin mutta esteettisyys iskee laatua kasvoihin. Ruostuneet jarrulevyt on irstaan näköiset eikä sellainen käy laatuun. Eiköhän uudemmissa pyörissä ole järkejään rosterilevyt, en enää ainakaan muista nähneeni ruostuneita jarrulevyjä pitkään aikaan...

    Vastauksena kysymykseen, jos entiset levyt olivat rosteria niin saman malliset palat kuin ennenkin, mikäli olit tyytyväinen niiden toimintaan.
  5. #5
    Kyllähän siihen jokin syy on että levyt ns. mustasta raudasta valmistetaan, metallien ominaisuudet parhaiten tuntevat varmasti osaavat kertoa...tietysti hinta on yksi
    Niin ja eihän ne nyt häiritsevästi ruostu , tai no




    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  6. #6
    useamman vuoden laserilla rosteria leikanneena voin sanoa että vääntyy kyllä jo leikatessa aikas mukavasti.toki sen saa oikastua sen jälkeen ja laittaa kyl paikalleen...mutta muutama kunnon jarrutus niin levyt on kierot...en suosittele..
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  7. #7
    Ajaakaa hiukka kovempaa ja jarruttakaa roisimmin, luulis ruosteen lähtevän
  8. #8
    Ei ou rosteria levyt mopoissa, joiden tarttee nopsaan pysätä. Rosteri on paljo liukkaampaa kuin musta rauta. Mutta ei ne levyt ole valurautaakaan, mitälie seosterästä. Ruostuu kumminkin jos sateessa seisottaa. Näin siis k4 kilogiksussa
    --
    jiji
  9. #9
  10. #10
    Lainaa (mazak @ Kesä. 28 2005,19:10) kirjoitti
    useamman vuoden laserilla rosteria leikanneena voin sanoa että vääntyy kyllä jo leikatessa aikas mukavasti.toki sen saa oikastua sen jälkeen ja laittaa kyl paikalleen...mutta muutama kunnon jarrutus niin levyt on kierot...en suosittele..
    Tuo leikatessa vääntyminen voi johtua ihan siitä ettei levylle ole tehty jännityksenpoistoa. Ainakin pohjois-suomalaisella firmalla on se käytössä laserlevyissä (riippuu varmaan kanssa mitä tilaa). Eron huomaa ihan selvästi kun vertaa muualta tulleisiin levyihin, en sitte tiedä mitä muuta niille on tehty. Kyse on nyt 304 rosterista.
    Jarrulevyt kannattaa ainakin meikän käsityksen mukaan leikata vähän paksummasta materiaalista ja sitten hioa ne määrämittaan. Rosterista on tosissaan tehty levyjä ihan hyvällä menestyksellä mutta mitä oon kuullut niin iha S355 rakenneteräs kelpaa kanssa. Itellä ei ole sen suurempaa käyttökokemusta jarrulevyjen leikkaamisesta, tosissaan kannattaa ottaa yhteyttä vaikka prolaseriin ja kysästä mistä ne on niitä tehnyt.

    Niin ja terästen eri merkinnät sekoittaa maallikkoa aika paljon, samoja laatuja on eri standardinimikkeillä ja valmistajilla on vielä omat kauppanimet päälle.
  11. #11
    rosterilevyissä on ainakin se hieno puoli että vaikka kuinka ne leikkauksen jälkeen ropotissa hioo ja sen jälkeen suoristaa ropotissa niin tuntuvat kyllä lämmetessään vääntyvän jonnin verran...työskentelen kyseisten juttujen parissa vähän turhankin paljon...mutta kunhan lomat loppuu niin voin kyl laittaa materiaalin mikä ei väänny ja kestää.itse oon tehnyt sahanteräaineen ja valuraudan seoksesta jarrulevyjä ja kyllä kestää....mut väri tietty on mikä on...mut kun kunnolla ajaa ja jarrutteleepi ni pysyy ruosteet poissa ja väri mukavana...
    mut tarttee palata asiaan kun saa gurulta vastauksen...sen aikaa... ja välillä
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  12. #12
    levyt tilattu tänään, 2 kpl teräksestä kiitos.
    Happy with what you have to be happy with.
  13. #13
    Paa suoraan hiilaria niin ei tartte pelleillä
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  14.  
  15. #14
    Lainaa (säätäjä @ Kesä. 30 2005,23:04) kirjoitti
    Paa suoraan hiilaria niin ei tartte pelleillä *
    No mikä ettei, tai titaania
    Happy with what you have to be happy with.