Syksyllä kun mopo menee taas atomeiksi niin pitäisi swingi & runko maalata uudestaan kun 2k maalit ei kestä.
Joskus tsiigailin jotain kuvia vanhasta kawasta minkä runko oli maalattu pulverimaalilla, se oli irtoillut isoina slaisseina pitkin runkoa ja ruostetta tietty alla ?? Kestääkö siis tollasen moton putkirungossa, joka ei varmaan oo ihan sieltä jäykimmästä päästä.
Sitten samaan toinen kyssäri, millasen pinnan toi pulverimaali tekee?
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Pitäisi kestää, jos pohjatyö on tehty eli puhtaalle pinnalle ei ruostetta tmv. Itse olen väännellyt pulverimaalattuja kupariputkia seinille ja hyvin kestivät, jopa pokkaria, jolla väänsin ne 45-90 asteen kulmiin. Joten tältä pohjalta väittäisin kestävän.
Bemariprojektiin pulveroitutin rungon ja muutaman pisteosan. Ainoa oikea pohjatyö pulveroinnile on hiekkapuhallus ja sitten pulveri pintaan a.s.a.p. eli paras tilanne olisi, jos puhallus ja pulverointi tapahtuisivat saman katon alla.
Äkkiä arvellen pulverimaali kestää tavallista maalipintaa paremmin (myös joustoa), joten joku tuossa mainitsemassasi pinnan irtoamisessa oli vikana. Ilmeisesti p*skaiselle pohjalle yritetty tehdä pintaa.
Pulverimaalipinta on tasainen; appelsiinipintaa siitä ei saa. Kiillossa luonnollisesti häviää lakkapinnalle.
Muista suojata kierteet (esim. ruuvit suojaksi), laakeripesät ja tyyppikilpi / runkonumero. Pulveripinta on normaalimaalia paksumpi, joten jos noita ei huomioi, on edessä aika kenkkumainen puhdistusurakka...
maalautin pyöräni rungon,takahaarukan ja sivujalan kaverin pulverimaalaamossa jossa ne ensin hiekkapuhallettiin ja samantien pantiin pulverilinjalle alle vedettiin sinkki ja päälle puolikiiltävä musta
tulokseen oon helvetin tyytyväinen ja hyvin on pinta kestänyt kannattaa selvittää maalamosta että niiden käyttämät maalit kestää liuottimia,vahoja ja muita mopon pesu aineita niin ei mee duuni hukkaan.
elä ja anna muiden roudata
Sen verran ammattimaalarilta kuultua juttua... eli autojen vetokoukut on muun muassa pulverimaalattuja suoraan metallipinnalle, joten kokemukset ovat varmasti samat ihan kaikilla... eli ei kestä kauaa kun alkaa lohkeilemaan pahasti.
Kuulemma ainut oikea tapa on tehdä kunnolliset pohjat..pohjista se kaikki lähtee. Ja tarkka vesihionta ennen maalausta takaa parhaimman tartuntapinnan, koska sillä häviää kaikki epäpuhtaudet tehokkaasti.
- "No! It's not a Harley" -
Mä en tukänny puleverista omassa rungossa maalin kiillottomuuden takia. Maalari kertoili, että liian paksuna kerroksena pulverimaali ei jousta ja saattaa sitten halkeilla, eli lakka jäi mulla sitten laittamatta. Mulla on rungossa maalia 2 kerrosta koska puhallusjälki oli niin karhea. Kannattaa pitää huolta, että hiekkapuhaltaja ei puhalla liian karkealla.
Mulla on myös naarmuuntunut pinta tosi helposti, mutta kaippa noita on eri laatujakin.
Hommaa vaan hyvä firma joka viitsii paneutua asiaan.
J
hmm.. tää on taas vähän fifty sixtyVähän niinkuin toi jarru topic.. eli toiset sanoo et kestää ja toiset ei.
Pinnankin pitäisi olla hyvä, tai siis näyttävä. En halua samanlaista pintaa kun jossain traktoreissa.
Kromaus?? Siis aito kromaus eikä mikään automaali pelleily. Täytyykin kysellä mitä toi kustantaa..
Onkohan PK-seudulla tai max. 20km kehä3??
DUCATI is just the Italian word for Harley.