Onhan tuolla toisaalla paljonkin aiheesta, mutta kysyn kuitenkin täällä ihan FJ:n laittelun hyödyllisyyttä ja järkevyyttä.
Eli ne jotka ovat jotain laitelleet, niin mitä ja onko ollut hyötyä?
-Mitä on pyörään laitettu?
-Tuliko tehoja edes paperilla?
-Tuliko tehoja jopa käytännössä?
-Muuttuiko polttoaineen kulutus?
-Laitoitko ja säädit itse? menikö hermot?
-Missä laitatutit? mitä maksoi?
-Tuliko ihan mustaa valkoisella tehoista ja käyristä?
-Mistä osat edullisimmin saa?
Omassa FJ 1100:ssa on Youshimuran 4 - 1 ns. tehoputki. Äänet sen verran rouheat, että taitaa hyvin virrata. Nyt kun katselen esim. tuon Dynojetin hintaa, niin ei edes hirvittänyt, vaan onko iloa niistä ja vapaavirtaus suodattimista?
Mikäli tiedätte myös linkkejä juuri kyseisen pyörän laittamiseen, niin ilmoittakaa toki.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Fj -87 viime kesänä asennettu Dynojet, K&N ja Cobran sliparit.Samalla säädettiin venttiilit ja synkattiin kaasarit.
Ennen asennusta kiinni oli jo sliparit ja K&N, takaselta 101 hp ja vääntö 91.Asennuksen (Dynojet ja säätö)
jälkeen takaselta 119 ja vääntö 102/4100 rpm. Pyörä muuttui oleellisesti paremmaksi, tehoa ja vääntöä ihan
eri tavalla. Bensankulutus laski n. 1l/100km.
Asennuksen ja säädön teki MP-asennus Helsinki.
...Asennuksen ja säädön teki MP-asennus Helsinki.
Ostiitko myös osat sieltä?
Paljonko homma maksoi?
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Dynojet ja K&N Tokimotosto Vantaalta.Olisi varmaan saanut
MP-asennuksestakin.Cobran sliparit Motarista Hämeenlinnasta, niiden valmistus on lopetettu jo USA:ssa.
MP-asennus teki hyvää työtä ja oli hintansa väärti.
Soitin sinne MP-asennukseen ja kysyin. Eikä tuntunut kalliilta:
Dynojet + K&N + asennus + säädöt = 350-360€
Mun 85-vuoden FJ on kasvatettu 1200cc. Kaasarit on paremmat. Ilmanputsareita ei ole, ainoastaan kiihdytyssuppilot. Siinä on Supertrap tehoputki(säädettävä). Kansi on laskettu ja ainakin imukanavat optimoitu.
Penkitetty 138hp takapyörältä. Muutokset on edellisen omistajan tekemiä.
Eikö koneeseen mene kaikkea "törkyä" kun ei ole suodattimia lainkaan?
Mitä käytännössä tarkoittaa säädettävä tehoputki?
moi itellä on fj 1200 laitoin k&n vapaa virtaus suodattimen ja syttypyörän kiinni en ole mittauttanut virallisia tehoja mutta perstuntumalla voin kertoa että syttypyörä toi kiihtyvyyttä lisää rutkasti ja vapaavirtaus suodatin takaa koneen hengittävyyden varsinkin sinulla kun on jo putki paikoillaan on periaatteessa välttämätön kapistus siksi että taataan koneen ilman saanti kunnolla ja onhan siitä sekin hyöty että se on pestävä suodatin säästyy pitemmän päälle rahaakin kun ei tarvitse ostella niitä paperisia koko ajan uusia.k&n suotimen saat ainakin mp saloselta turusta (on merkki liike )syttypyöränkin käsittääkseni saapi myös sieltä hinnoista en tiiä mittään mutta kannattaa kysellä.polttoaineen kulutus laski hieman syttypyörän ansiosta ainakin minulla.laitoin itse suotimen ja sen syttypyörän eivät ole vaikeita asentaa ei kannata maksaa turhasta kun mokomat laittaa itse n. tunnissa .(makijt @ Kesä. 30 2005,09:22) kirjoitti
![]()
minä itse
Menee jonkin verran ja säädetään tunkemalla levyjä sinne sisään..(makijt @ Heinä. 06 2005,10:41) kirjoitti
Ne kenellä on noi supertrapit voi korjaa/täydentää, jos tarpeen..
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Supertrapin putken päässä on ruuvit joista voi lisätä/vähentää vastapainetta. Koneeseen saattaa mennä törkyä kun ei käytä ilmanputsareita. Ilmanotto on kuitenkin aika suojaisessa paikassa.
Mulla on tommosset: Shyperträp
Niissä laitetaan takakipaleen ja vaimenninkartion väliin levyjä, siten vastapainetta säätäen. [lainasu]SuperTrapp mufflers are adjustable so you can tune the sound level, powerband, and performance. SuperTrapp's exhaust outlet is formed by a precise gap between a series of individual discs. Adding discs increases the size of the exhaust outlet, increases exhaust flow and exhaust tone while reducing backpressure. Removing discs decreases the size of the exhaust outlet, decreases exhaust tone and exhaust flow while backpressure is increased.[/lainasu]
Niihin saa kyllä päätykappaleet, jossa säätömahdollisuus ruuvilla, mutta aika kallis.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Hyvä että tarkensit, luulin jo olleeni väärässä, mutta olinkin väärässä...![]()
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..