Moi!
Omakohtaisia kokemuksia penkityksestä ei ole, joten voisitteko kokeneemmat valistaa. Kohta kun on uusi pyörä, joka jossakin vaiheessa säätääkin pitäis.
Joku kertoi lukeneensa jostakin (ei kuulosta kauheen luotettavalta), että penkitys söisi takarengasta aika ronskisti. Onko tollaisella väitteellä mitään totuuspohjaa?
Ja sitten saa suositella penkityspaikkoja lähellä Satakuntaa ja miksei kauempaakin. GSXR600 K5 pitäis saada säätöihin, jahka sisäänajo saadaan ajettua. Pyörän omaa ruiskua kai saa säädettyä ihan riittävästi. Korpiaho vissiin on ainakin pätevä. Taitaa vaan olla kovin kiireinen.
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Achtung achtung. Mun renkaalta meni neitsyys tehopenkissä korjaushuoltosäätöviritys operaation yhteydessä ja ei ollut yhtään kulunut. Väri oli hieman muuttunut punaisesta mustaksi, koska siitä "telalta" oli tarttunut kumia... Eli pärrä penkkiin nii hyvä tulee
blade 97, cr 250 00, sherco 250 02
Mulla ei syöny takasta ollenkaan,voi tietenkin riippua siitä rullasta mitä vasten sitä vedätetään![]()
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
ai,ai,ai aaatteleppa,ite...jos penkittää männöö rengas,jos taasen ei penkitä ei saa dynokäppyrää..voi,voi,,,kumpi paras tahi pahin...tai mitä ny niitä onkaan..pitääpi puntaroida taloudelliset häviöt.![]()
se kulluu hyvin vähän ainakin inertiapenkissä. viaberiä suosittelen, mulla ajoi penkkiajoa viimeksi 61 km ja edellisellä kerralla samanverran, ei liene kulunut juuri enempää kuin maantiellä samanmoisella matkalla, tosin välillä täysillä vedellen. säädätys kannattaa, jos on vaihdettu koneen hengitysvälineitä jonkinkaan verran.
aatteleppa ite.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Riippuu pitkälti paljo penkittäjän ammattitaidosta/penkistä. Itte käytin pyörän Tampereen KX-Centerissä, missä rengasta ei päästetty sulamaan. Takarenkaan lämpöä seurattiin vetojen välissä ja tarpeentullen kumin annettiin jäähtyä. Positiivinen kokemus kaikenkaikkiaan... *![]()
kyllä näytti kuluvan ..ainakin BT-020 omassa mopossa...pitäis nyt vaihtaa rengas... mutta vaihdan vasta penkityksen jälkeen...
Ajaminen kuluttaa moottoria.
Veisin penkkiin jos olis varaa![]()
![]()
Aika kalliiksi tulee se paperiläpyskä jossa lukee sun mopossa on peräti 50hv!?
penkityksestä repivät kovia katteita jo muutenkin + sit vielä uus takanakki??
Mutta mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa....
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Se on sellainen muoti-ilmiö nykyään. Penkittää pitää ja sitten itketään kun ei ollutkaan niin paljoa tehoja kuin pomperimakasiinissa. Säätämisen kanssa tavallisella inertiapenkillä ei ole paljoakaan tekemistä. Tai saahan sen seoksen penkkiin kohdalleen, mutta tien päällä onkin sitten eri juttu. Itse luotan vuosien saatossa tulleeseen perstuntumaan.(666F @ Heinä. 01 2005,08:12) kirjoitti
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
eipä nois paljoo kulu.
erijuttu onki sit autoissa...
...broidil oli uudet kumit ku alettiin koneen säätöjä hakee no lopuks sit oli sisäreunasta 265:set ihan slicksit.
Nii ja takaselta irtos se 680hp...![]()
I feel the need - the need for speed!
F.H.O.C
jos ei kulu, niin on liika vähä tehoo.
KTM 690SM
Joo tuhoaa se, etu- ja takarenkaan.
Ihan ajamattomalla ei kannata penkittää koska suojarasva on liukas, tulee tuloksiin epätarkkuutta ja pientä sulamisilmiötä.
Nykyinen: Yamaha R1 2006
Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
Ei kulunut, ei autossa eikä mopossakaan, niin paljon että olisin sen huomannut.
Se penkki maksaa jonniin verran, että pitäisi olla melko paljon niitä penkityksiä että se olisi bisnes. Mutta ei se oo, niitä on niin paljon, pyöriä vähän. Muotijuttu...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Tietääkö joku saavatko KX-Centerissä säädettyä Suitsan omaa boksia?
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Mikä ihmeen "uus takanakki"?? ei pysty ymmärtämään!! Mikä rengas sulla on alla?? Ottaisin tiedon mielelläni vastaan, etten vahingossakaan osta niin paskaa rengasta, mikä kuluu loppuun penkityksessä!!??(666F @ Heinä. 01 2005,08:12) kirjoitti
But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
Kiitos.(gikseri @ Heinä. 02 2005,23:58) kirjoitti
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Ensi perjantaina tonnin huolto, jonka yhteydessä lyödään bolt on kiinni. Sen jälkeen pitääkin viedä penkitykseen. Kiitoksia kaikille kommenteista. Toki saa vielä jatkaa.
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
siis,minä en ole penkittänyt enkä sulattanut omaa takarengastani (jos haluat merkin kuitenkin tietää niin se on bridgestone bt 020 R ja 180:nen)ja kestänyt jo 4tkm kulumatta juuri ollenkaan. se on tämän topicin aloittaja joka puhu renkaiden sulamisesta,kannattaa lukea vähän tarkemmin...(MarkuSV @ Heinä. 03 2005,00:10) kirjoitti
minä vaan hämmästelin että sen lisäksi että saa maksaa satoja euroja jostain vitun säätelystä, joutuisi vielä uuden renkaankin siihen ostamaan ja kaikki tämä 2-hv:n lisäyksen vuoksi
tulipa tässä nyt sitten tämäkin mielee,että eipä kauaa aikaa niin ei paljoa noita penkkejä tunnettu normaali motoristien keskuudessa,ennen vaihdettiin mopoon mökäpönttö kiinni ja ajettiin,eikä ne vermeet kyllä hajonneet miksi nyt sitten hajoisivat?? ei se tekniikka ole niin dramaattisesti muuttunut,sama periaate männät jauhaa ja bensaa menee.....
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Taisi silloin ennen olla päästörajat vähän löysempiä kuin nykyisin, jolloin mopot oli tehtaalta tullessaan rikkaammalla kuin nykyään, eli ei mennyt vielä liian laihalle mökäputkella.(666F @ Heinä. 03 2005,13:53) kirjoitti
1835
Et ole tainnut ihan tajuta penkityksen pointtia, jos luulet että niitä kahden hepan takia säädetään. Idea on saada koko kierrosalue vetäväksi ja toimivaksi, löytämällä oikeat seossuhteet. Tietty sitten kisapyöriin yms, haetaan vähän muutakin, mutta perusmopoilijan näkökulmasta suurin hyöty lienee tuo.(666F @ Heinä. 03 2005,13:53) kirjoitti
Et tainu ymmärtää sinäkään tota mun pointtia,tarkoitin hintoja jota revitään säätämisestä.. aika kalliiksi tulee se tasainen kierrosalue.
Mutta joo,persaukinen on tarkka rahoistaan. kiitos ja näkemiin!
PS: joko krapula hellittää?
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Nojuu, mut eihän sitä putkea ole pakko vaihtaa, jos ei halua sitä säädättää. Ei ne säädättämishinnat musta kauheita ole, tokihan jokainen haluaa palkan tekemästään työstä suhteessa käytettyyn aikaan.(666F @ Heinä. 03 2005,16:53) kirjoitti
Nimim. orkkikset kelpaa ihan ok. Ja kiitos kysymästä, hellittää kyllä. ;)
Säätäähän voi perskohtaisesti perstuntumallakin, ja hyvä tulee.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Esim. 500 euroa vaimentimeen ja tuloksena vähän lisää ääntä. Jos siihen vielä 200-300 egee laittaa lisää ja saa äänen lisäksi jotakin muuta hyvää, niin kyllä se mun mielestä kannattaa. Tosin ei ole vielä omakohtaista kokemusta.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Entäs jos vaihtaa putken ja säätää itte? Ei maksa kuin vaivan.(cooz @ Heinä. 03 2005,16:58) kirjoitti
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sähän voit ostaa oman penkin ja ruveta säätämään 10€/tunti..(666F @ Heinä. 03 2005,16:53) kirjoitti
Kyllä mä ainakin ajan mielummin sellaisella pyörällä,jossa on tasainen käyrä,eikä tarvii miettiä käyköhän liian rikkaalla tai laihalla..
Siitä lähdetään että pitää maksaa ainakin 100e/hv![]()
mitä enemmän maksaa,sitä enemmän on onnistunut viritys
![]()
Suk dik!