Eli TT600 otti ja leikkasi kiinni. Luultavasti olisi vaihtokoneelle käyttöä. Korjauskulut siis tähtitieteelliset. Tietääkö joku, mistä löytyisi koneita? Esim. Englanti tai Ruotsi?
Ducati Diavel Dark
Tuo on kyllä hyvä putiikki tuo Triumph-ant. Ei muuta kuin email kysely sinne, niin vastaus tulee muutaman tunnin sisällä. Itse ostin keväällä sieltä Daytonaan sen nopeusmittarin "anturin". Hintaluokasta sen verran, että suomessa osa maksoi 230€. Sieltä se maksoi 87€ postilaatikkoon tiputettuna. Ehkä moottoreissa ei ole noin isoa eroa. Tai sitten on. Kysy pois. Ei se mitään maksa.
Ja tavara tuli vajaassa viikossa sieltä.![]()
Ruotsissa, Tumbassa: http://www.spinnin-wheel.se/
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Onko pyöräsi miten vanha? Miten sitä on huollettu? Minusta tuollainen kiinnileikkaaminen on todella huono juttu... ei saisi sattua sellaista...
Kaikki myötätunto on puolellasi.
Kiitos noista vinkeistä, lähetin kyselyjä. Toivottavasti löytyy järkihintaan. Lisääkin saa pistää, jos muistuu mieleen. Pyörä on vm 2000 42k ajettu, normaalisti huollettu ja vielä viikko sitten hyväkuntoinen. Kiinnileikkaamisella tarkoitan tässä tapauksessa seuraavaa: männän tapin paikallaanpitävät jouset lähteneet täysin mystisestä syystä irti, tappi lastunnut sylinteriputken, mäntä liikkunut vinossa jonka seurauksena männän helma murskaantunut ja kaikki tämä irtonainen kama kiertänyt koneessa hetken miljoonaa. Öljy oli harmaana alumiinista.![]()
Huono homma, mutta tuttu juttu meikäläisellekin. Tosin kelkkailu puolella.(hyytäjä @ Kesä. 30 2005,15:18) kirjoitti
Viime talvena Yamahan oikea puoli ns. räjähti tuusan paskaksi. Mäntä meni poikki, jolloin laki jäi pytyn yläosaan ja rojut tippui alakertaan morjestamaan kampiakselia. Samalla meni kiertokanki poikki ja sylinteriputki sai kunnon osuman tuosta kangen tyngästä. Tuloksena myös pytty halki.
Jäljelle jäänyt ehjä mäntä pääsi sattumalta iskunkestävyys testiin. Nimittäin käpäilin sitä ja se pääsi tippumaan käsistä betonille, niin männästä lähti iso pala irti. Nappasin hyllystä edellisen kelkan Wisecon vanhan männän ja tiputin sen lattialle. Ehjänä säilyi. Suu vaahdossa oikein hakkasin sitä mäntää kiveen helma edellä ja edelleen ehjä. Eli aika paljon on eroja alkuperäis(halpis) männillä ja Wisecon männillä...
No eipä paljon liittynyt aiheeseen, mutta tulipahan kerrottua
Jos ei jokusen ponia vähemmän haittaa (tai jos vanhasta saa nokat hiomalla pelastettua ja siirrettyä, niin ei eroa):
http://tinyurl.com/78brv
Tulli + rahti voi olla kyllä kova, mutta hinnasta saanee tingattua, kun kokonainen pyöräkään ei kohta kummoisia tuossa maassa maksa.
Muistelen että olen jossain ebay:llä (uk, us tai de) nähnyt myös tt:n koneen purkuosana. Ei kyllä pikavilkaisulla löytynyt.
Aa ai pahalta kuulostaa.Erityisesti sen takia, että itselläni on myös TT600.Minkälaisessa ajossa on pyörä sulla ollut?Matka-ajoa vai kovaa kierrättämistä?Itselläni nyt n. 25tkm mittarissa ja ainut vika on ollut 21tkm kohdalla hajonnut mittarin magneetti.Tosin muisten,että ekoissa TT:ssä oli jokin tyyppivika? Muistaako joku mihin se liittyi? Oisko ollut kampiakseli?Itse olen nyt saksassa ja on tullut täällä katseltua kaikkea TT rojua ja silmiini osui mm. TT:n vaihtokone. Osoite on www.bike-teile.de. Kannattaa katsoa sieltä. Hinta oli muistaakseni 1200-1500€ väliltä. Oletko saanut jonkinlaista kustannusarviota vanhan korjaamisesta?
<p>-</p>
www.bike-teile.de löytyy useampikin vaihtoehto.
Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.