Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    Missä hintaluokassa liikkuu katetun moottoripyörän (tässä tapauksessa 600 CBR) maalauttaminen yksiväriseksi ammattilaisella? Sen tiedän että pohjatyöt vaikuttavat hintaan paljonkin. Ovatko pohjatyöt kuinka kovatöisiä/aikaavieviä itse tehtäväksi? Mitä siihen kuuluu?

Oletteko maalanneet itse katteita? Vaatiiko se välttämättä autotallia kummoisempaa paikkaa? Entäs välineet?

Omia kokemuksia maalaamisesta ja maalauttamisesta olisi kiva kuulla.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
    Pohjatyöt vaikuttaa lopputulokseen ratkaisevasti, eli jos ei pohjista paljoa kokemusta niin suosittelen jättämään ammattilaiselle. Hinta tosiaan riippuu paljon siitä missä kunnossa katteet ovat, eli onko paljon paikattavaa, kittaamista yms. Autotalli ei oo mikään loistopaikka maalamiselle, tuore maali kun suorastaan imee kaiken roskan ja pölyn...
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Jos osat ovat ehjiä ja naarmuttomia niin ei pohjatyöt pahat ole. Maalaustyö vaatii täysin pölyvapaan tilan. 150 eurosta 200 euroon on maksanut noi hommat maaleineen. Mutta kyllä joku varmaan enemmänkin ottaa. Omassani helmiäisväri ja lakassa 4% efektiväri, niin maksoi pyörän maalaus 160 egee.
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
    Lainaa (rambuster @ Kesä. 29 2005,12:06) kirjoitti
    Jos osat ovat ehjiä ja naarmuttomia niin ei pohjatyöt pahat ole. Maalaustyö vaatii täysin pölyvapaan tilan. 150 eurosta 200 euroon on maksanut noi hommat maaleineen. Mutta kyllä joku varmaan enemmänkin ottaa. Omassani helmiäisväri ja lakassa 4% efektiväri, niin maksoi pyörän maalaus 160 egee.
    Kerros nyt vielä kun hinnankin kerroit että missä maalautit ja missä kunnossa ne palikat oli kun ne maalattavaksi veit?
    Osat olivat uutta vastaavassa kunnossa, orggistarroista liimat pinnassa. Turun suunnalla maalattu, kaverin maalaamossa.
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
    "...kaverin maalaamossa..."

Just, ja jokaisellahan on kaveri jolla on oma maalaamo. Realistisia hintoja varmaan kyseltiin alunperin.

Aivan hatusta arvioituna 300-500 euroa riippuen pohjatöistä.

...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
    mistä muuten saisi purkin vakiomaalia Hondaan?? Maalari kun ei ollut löytänyt mistään...
    Lainaa (racingfreak @ Kesä. 29 2005,17:58) kirjoitti
    mistä muuten saisi purkin vakiomaalia Hondaan?? Maalari kun ei ollut löytänyt mistään...
    PPG:n jälleenmyyjiltä on saatavilla oikee sävy! heiltä löytyy varmasti sävyviuhka josta löytyy jokaisen moottoripyörämerkin käyttämät sävyt, joista myös koodit ilmenee! se sävyviuhka on ainakin kallis, jotai 700mk se aikoinaan maksoi!

elikäs, ammattilaisen puoleen suosittelen kääntymään! itselläni ei ole juuri nyt tiloja niinkin vaativan homman suorittamiseen! mutta vielä jonai vuonna...
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    suurin murhe oli vissin se että se on "helmiäis" väri...
    Joo joskus aikoinani mopon bensatankin maalasin autotallissa, hyvinhän se muuten sujui, mutta jotenki ne kaikki pölyt päätti leijailla juuri siihen. Ammattilaiselle kyllä vien jos maalautan, pitäisi ainakin tulla kunnon jälkeä.
    No ihan kiva että jotain suuntaa antavaa hintaa tuli esille.. Itsellä ei kyllä kaverit omistele maalaamoja, että 160e:n hinnat jää kyllä haaveksi. Parhaiten hinnanhan saa selville kun menee kysymään maalaamosta, mutta ajattelin jotain suuntaa antavaa tietoa kysyä täältä.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
    Itsellä maksoi 350 euroa katteiden ja tankin maalaus, kuidutin itse parit säröt, muuten en tehnyt mitään. Vanteet + muita pisteosia ruiskutin itse.
    Lähtökohta
    Lopputulos

Olen todella tyytyväinen lopputulokseen, loistava pinta.
    Homman teki A.Tuomolan automaalaamo täällä Forssassa.
    '03 ZX-9R
    Lainaa (ArhPos @ Kesä. 30 2005,12:08) kirjoitti

Oikean ratkaisun teit!
    Ei nyt ihan maalaukseen liittyvää, mutta läheltä liippaa.Mikä olis paras konsti/aineet rungon kiillotukseen.Kyseessä -98 R1.Pimeiden talvi iltojen aikana ajattelin kokeilla...
    Honda cbr600rr
    Entäpä kromin? Vanhassa pyörässä kromi on hiukan haavoittunut ja saanut kosteutta sisäänsä - pintaruostetta. Lähti suurimmaksi osaksi pois ihan hankaamalla vahatessa.
    --
    " Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
    Vanhan PC-19 Cebarin irto-osien maalaus maksoi keväällä 2004 500 euroa, joka oli etukäteen sovittu hinta. Hoidin itse vanhan maalipinnan poiston, koska muutamasta kohdasta löytyi 5-6 eri kerrosta; oli muuten tautinen homma
    Hintaan sisältyi myös runsaasti katteiden hitsausta eli pelkkänä tuntityönä lasku olisi ollut lähes tupla. Työ suoritettiin paikallisessa vakuutusyhtiöiden suosimassa kolarikorjaamossa.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Pikku Hondan maalaus kokokatteineen ja kaikkine pohjatöineen kaverin maalaamossa 500... Hintaa nosti huonokuntoinen tankki, jonka oikominen vei aikaa. Jälki oli sitten kyllä hienoa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Lainaa (racingfreak @ Kesä. 29 2005,17:58) kirjoitti
    Pro väri ( toimii Turussa ja Salossa ) sekoitti ainakin vifferiin oikeeta sävyä, aikaisemmat paikkaukset oli tehty vissiin jollain bilteman maalilla
    (yli)vetomies ™
    Lainaa (racingfreak @ Kesä. 29 2005,18:33) kirjoitti
    suurin murhe oli vissin se että se on "helmiäis" väri...
    ei helmiäis väri sinäänsä ole ongelma se vedetään esim.oma
    VFR VM87 oli helmiäis valkoinen tuo pohja maalataan valkoisella värillä ja siihen päälle orkkisväri mutta vaikein vaihe on lakkakerrosten maalaus, ikänä en ollut maalannut (ruiskulla) mitään
    ja tein homman vielä liian pimeessä vanhassa varastotiloissa mutta
    lopputulos oli "yllättävän" hyvä, sitten tulee vielä uskomattomin juttu koko homman tein BILTEMAN 17-markan kynäruiskulla meinas
    tulla lopussa kiire kun tuo huippu ruisku ei kestänyt stefoiltaan mutta homma tuli valmiiksi.

mutta empä neuvo ketään koettamaan kyllä nuo ammatti maalarit tekee homman paljon varmemmin ja paremmin,jo pelkästään nuo
    maalit maksoivat jo aika paljon ja jos olisi mennyt piloille olisi
    ollut todella iso työ hioa taas kaikki pois, mulla vaan kävi tuuri että onnistui noinkin hyvin.
    Siis oliko loppupeleissä nyt kellään tietoa niistä maalauspaikoista tai hinnoista muuta kun "kaverin maalaamo" ja "luulisin että"?
    Luulisin että täällä on kaikilla kaweri jolla on maalaamo,,,,

EIkös helpoin tapa selvittää tuo hinta olisi pieni soittokierros maalaamoihin

tässä pari numero pirkanmaalta että pääset alkuun alkuun....
    Automaalaamo Alte
    P. 03-2233680
    050-5327337

Automaalaamo Siuro&Lanu
    P.03-2551221
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Lähtökohtasesti jokainen maalari tekee itse pohjatyöt.

Maalamoita on maailma pullollaan, meillä on duunissa sopimusmaalaamoina mm. Sininen Automaalaamo ja Lahtinen. Jälkimmäinen sijaitsee Pitskun teollisuusalueella jossa myös monta muuta maalaamoa. Aikoinaan itse käytin Kenttälän Automaalaamoa joka tunnetaan nykyään nimellä B&T Automaalaamo, Juvanteollisuuskatu 12, p. (09) 852 4595. Heillä on ainakin jälki hyvää ja kokemusta vaikka minkalaisesta maalaamisesta.
    Soitteleppa nyt ainakin noihin mutta muista että yleensä on mahdotonta sanoa lopullista hintaa etukäteen, tietysti riippuu kokonaisuuden kunnosta Alentavasti hintaan vaikuttaa aina se että purkaa itse irti kaiken mahdollisen.
    Assumption is the mother of all fuck ups'
    Helmiäisen vaikeus on se tasainen maalin määrä ympäriinsä. Ensin basemaali ja vasta sitten se helmiäinen ja vielä päälle lakat... Mulla tuttavan kauppana kaikki mopon katteet ja tankki tekivät noin 300 euroa, mutta normaalisti liikutaan siinä 500 euron paremmalla puolella... Ihan riippuen pohjien määrästä
    Jos itse maalaa tallissa, yksi kikka on kastella lattia reilusti vedellä ennen maalausta, vähentää sitä pölyämistä paljon.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
    Lainaa (mika69 @ Elo. 21 2006,20:01) kirjoitti
    Jos itse maalaa tallissa, yksi kikka on kastella lattia reilusti vedellä ennen maalausta, vähentää sitä pölyämistä paljon.
    Seinät myös, vaan ei kattoa - se tippuu kauan
    Katsastus uudelle värille

Ajattelin kommentoida tähän kun justiin yritin netistä etsiä tietoa, että mitä katsastustoimenpiteitä moton värivaihto aiheuttaa.

(tämä pomppas googlesta esiin)

Kaustisen katsastuskonttorilta sanoi: "ei vaadi mitään katsastustoimenpiteitä, moottoripyörässä väri ei ole olennainen."

Niin ja itsellä blackbirdin maalautus ilman tarroja helmiäisvalkoiseksi 750€ Kokkolassa (sis. koko duunin. itse toimitin puretut osat paikalle)

Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '04
    http://www.xxmeeting.fi
    Iron Butt Association - World's Toughest Motorcycle Riders
    Z: tan maalaus aavistuksen halvempi kuin Mizolla. 3-kerros helmiäisvalkoinen ja lakan sekaan vähä sinistä bling-bling-kidettä. Mataksi hioin ite, maalari teki loput. Ekstrana tuli lasikuituinen belly ban ja muutama muu osa joihin piti maalarin tehä enemmän töitä.
    "yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
    -R1-
    Maalautin helmiäisvärillä omani, oli vähän paikkaamista ja siistimistä. Kaikki muovi osat, peilit huggerit jne jne.

1ke

Ihanan kallista...
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Lainaa (Murina @ Touko. 05 2011,20:08) kirjoitti
    1ke

Ihanan kallista...
    tsiisös suatana
    Lainaan tätä ketjua ja kysäsen, että onko kenellekään tietoa e-pohjanmaan maalaamoista? Mikä olis hyvä ja halpa..
    -
  30.  
    Pikkufasusta maalautin ja korjautin etukatteen ja takakatteet. Hinta oli älyttömän halpa 100€. Ongelmia tuli sen kanssa, että aikaisempi maali ei lähtenyt kokonaan etukatteesta pois ja niinpä uusi maali kuori pois joistain paikoista.

Ei kuulunut kaverista mitään kun tuli sovitun korjauksen aika. No eipä silti, tuohon hintaan pelkkä korjaus ja priimat takakatteet olivat jo hyvä ostos. Joten no hard feelings jos vielä tätä foorumia luet. Itse asiassa olisi 2002 pikkufasun hopeinen etukate maalattavaksi ja paikattavaksi jos kiinnostaa Joku muukin saa tarjota, jos hinta on kohdallaan.

Eli halvallakin voi saada jos tuuri käy.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen