Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Tässä uusi pyöräni.

    http://www.motot.net/kuvat/albumit/kuvat/13699/rsv1.jpg

    Kirjoittelen juttuja myöhemmin



    RSV Mille
  2. #2
    Onneks olkoon!
    On se Mille aika hieno peli sillonkun se toimii
  3. #3
    Mitään muuta en osaa tosta laitteesta sanoa,ku,et on se nii helkkarin hieno! onnittelut
    Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
  4. #4
    Kiitokset kehuista ja kyllä se Mille toimii
    RSV Mille
  5. #5
    Tuli tässä mieleeni että voisin kokeilla ensi kesäksi hieman toisenlaista ratastusta Milleen. Välityksiä olisi tarkoitus saada totta kai vähän lyhyemmiksi.

    Eli vakiona pyörässä on tietääkseni 17 -ja 42-piikkiset ja nyt askarruttaa kuin paljon edestä voi vähentää ja taakse lisätä, että vakio-ketju vielä pelaa? Ketju on niin hyvässä kunnossa, että ei tekisi mieli sitä vaihtaa.

    Kertokaa millaista yhdistelmää suosittelette ja kuinka suuri vaikutus sillä on välitykseen. Mitään kovin suurta eroa en tässä hae, mutta vähän olisi varaa mielestäni muokata noita.
    RSV Mille
  6. #6
    Lainaa (opa82 @ Elo. 20 2005,09:56) kirjoitti
    Tuli tässä mieleeni että voisin kokeilla ensi kesäksi hieman toisenlaista ratastusta Milleen. Välityksiä olisi tarkoitus saada totta kai vähän lyhyemmiksi.

    Eli vakiona pyörässä on tietääkseni 17 -ja 42-piikkiset ja nyt askarruttaa kuin paljon edestä voi vähentää ja taakse lisätä, että vakio-ketju vielä pelaa? Ketju on niin hyvässä kunnossa, että ei tekisi mieli sitä vaihtaa.

    Kertokaa millaista yhdistelmää suosittelette ja kuinka suuri vaikutus sillä on välitykseen. Mitään kovin suurta eroa en tässä hae, mutta vähän olisi varaa mielestäni muokata noita.
    Eteen piikin pienempi on hyvä ja alkuperäinen ketju menee hienosti, kun säädät vaan vähän taka-akselia taaksepäin.

    Voit laskea itse vaikutuksen ihan helposti jakolaskulla. Eli jos sulla on nyt 17 piikkinen edessä ja paat 16 piikkisen, niin välitys on 1/17 lyhyempi, eli n. 5.9%. Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi satasen vauhdissa on 5.9% enemmän kierroksia kuin ennen. Eli jos kiersi ennen 6. vaihteella 100km/h vauhdissa 3500rpm, niin nyt kiertää vähän yli 3700rpm.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  7. #7
    Kiitos taas avusta. Miten pärjäisinkään ilman teitä
    RSV Mille
  8. #8
    Siisti pyörä, mikähän mielenhäiriö lie kun noi aprilliat on ruvenneet kiinnostamaan * no jospa se menee ohi..
    - XT 660 R
  9. #9
    Lainaa (Gozales @ Elo. 20 2005,20:30) kirjoitti
    Siisti pyörä, mikähän mielenhäiriö lie kun noi aprilliat on ruvenneet kiinnostamaan * no jospa se menee ohi..
    Niinpä, mikälie mielenhäiriö omallekin kohdalle aikanaan osui.
    Mutta kun tuntuu että seuraavakin laite on samaa merkkiä.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  10. #10
    Lainaa (opa82 @ Elo. 20 2005,09:56) kirjoitti
    Tuli tässä mieleeni että voisin kokeilla ensi kesäksi hieman toisenlaista ratastusta Milleen. Välityksiä olisi tarkoitus saada totta kai vähän lyhyemmiksi.

    Eli vakiona pyörässä on tietääkseni 17 -ja 42-piikkiset ja nyt askarruttaa kuin paljon edestä voi vähentää ja taakse lisätä, että vakio-ketju vielä pelaa? Ketju on niin hyvässä kunnossa, että ei tekisi mieli sitä vaihtaa.

    Kertokaa millaista yhdistelmää suosittelette ja kuinka suuri vaikutus sillä on välitykseen. Mitään kovin suurta eroa en tässä hae, mutta vähän olisi varaa mielestäni muokata noita.
    16 piikkinen ehdoton minimi edessä, ketjukulma menee muuten liian jyrkäksi ja rupeaa varsinkin kovissa nopeuksissa "jarruttamaan" ja kuumenee.(kuulemma) taakse vaan isompaa ratasta
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  11. #11
    Lainaa (vepe @ Elo. 20 2005,20:46) kirjoitti
    Lainaa (opa82 @ Elo. 20 2005,09:56) kirjoitti
    Tuli tässä mieleeni että voisin kokeilla ensi kesäksi hieman toisenlaista ratastusta Milleen. Välityksiä olisi tarkoitus saada totta kai vähän lyhyemmiksi.

    Eli vakiona pyörässä on tietääkseni 17 -ja 42-piikkiset ja nyt askarruttaa kuin paljon edestä voi vähentää ja taakse lisätä, että vakio-ketju vielä pelaa? Ketju on niin hyvässä kunnossa, että ei tekisi mieli sitä vaihtaa.

    Kertokaa millaista yhdistelmää suosittelette ja kuinka suuri vaikutus sillä on välitykseen. Mitään kovin suurta eroa en tässä hae, mutta vähän olisi varaa mielestäni muokata noita.
    16 piikkinen ehdoton minimi edessä, ketjukulma menee muuten liian jyrkäksi ja rupeaa varsinkin kovissa nopeuksissa "jarruttamaan" ja kuumenee.(kuulemma) taakse vaan isompaa ratasta
    Joissain pyörissä on alkuperäinen eturatas on 15 piikkinen.. 14 piikkiä alkaa olee jo liian pieni, mutta on jotkut niilläkin ajelleet.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Kertokaapas vielä tästä jotain:

    Jos haluan laittaa eteen 2 piikkiä pienemmän, mutta laitankin eteen 1 piikin pienemmän ja taakse 1 suuremman, niin onko vaikutus lähellekään sama?
    RSV Mille
  13. #13
    Ei ole. Jos laitat eteen piikin pienemmän niin välityssuhde laskee 1-16/17=0,0588 eli 5,9%. Jos taas lisäät taakse yhden piikin laskee välitys 1-42/43=0,0232 eli 2,3%. Eli yksi piikki edessä vastaa n. 2,5 piikkiä takana.

    (olettaen että ne vakiovälitykset ovat 17/42)



  14. #14
    Kiitti kikseri. Ehkä nyt jo ymmärsin
    RSV Mille
  15. #15
    Pyörä menee pian seisontaan, mutta alle laitetaan vielä Pilot Powerit. Pääsee keväällä sitten uusilla kumeilla liikkeelle
    RSV Mille
  16. #16
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 21 2005,10:06) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Elo. 20 2005,20:46) kirjoitti
    Lainaa (opa82 @ Elo. 20 2005,09:56) kirjoitti
    Tuli tässä mieleeni että voisin kokeilla ensi kesäksi hieman toisenlaista ratastusta Milleen. Välityksiä olisi tarkoitus saada totta kai vähän lyhyemmiksi.

    Eli vakiona pyörässä on tietääkseni 17 -ja 42-piikkiset ja nyt askarruttaa kuin paljon edestä voi vähentää ja taakse lisätä, että vakio-ketju vielä pelaa? Ketju on niin hyvässä kunnossa, että ei tekisi mieli sitä vaihtaa.

    Kertokaa millaista yhdistelmää suosittelette ja kuinka suuri vaikutus sillä on välitykseen. Mitään kovin suurta eroa en tässä hae, mutta vähän olisi varaa mielestäni muokata noita.
    16 piikkinen ehdoton minimi edessä, ketjukulma menee muuten liian jyrkäksi ja rupeaa varsinkin kovissa nopeuksissa "jarruttamaan" ja kuumenee.(kuulemma) taakse vaan isompaa ratasta
    Joissain pyörissä on alkuperäinen eturatas on 15 piikkinen.. 14 piikkiä alkaa olee jo liian pieni, mutta on jotkut niilläkin ajelleet.
    Nojoo... monessa Ducatissa on 525 ketjulla 14-hampainen eturatas vakiona, eli ihan mainiosti voi RSV-Apriliaan laittaa vaikka 15-hampaisen.
  17. #17
    Taidan aloittaa yhtä pykälää pienemmällä eturattaalla ja katsoa siitä sitten eteenpäin.

    Huomenna saa vielä ajaa ja sitten pyörä seisontaan
    RSV Mille
  18. #18
    MITÄ?!? Pyörä seisomaan puolessa välissä kesää? ennenkuulumatonta!
    Happy with what you have to be happy with.
  19. #19
    Lainaa (Petri @ Syys. 01 2005,07:51) kirjoitti
    MITÄ?!? Pyörä seisomaan puolessa välissä kesää? ennenkuulumatonta!
    Täytyy ostaa auto, niin säästetään vähän sitä varten
    RSV Mille
  20. #20
    No niin.

    Uudet renkaat saapuivat, mutta niiden asennus taitaa jäädä kevääseen.

    Ajattelin kuitenkin vaihtaa koneeseen öljyt ja suodattimen, mutta ohjekirjassa oli vähän sekavat ohjeet näistä toimenpitäistä.

    Öljystä kerrottiin yhdessä kohdassa, että laitetaan n. 3500cc ja toisessa kohdassa taas 3700cc ilman suodatinta ja 3900cc suodattimen kanssa. Onko sillä niin väliä mitä tuolta 3.5 ja 4 litran väliltä sinne laittaa?

    Sanokaa nyt samalla mitä öljyä suosittelette, hinnalla ei ole niinkään väliä, kunhan öljy on laadukasta. Ja toisekseen, onko noissa suodattimissa mitään eroja?

    Ehdin purkaa jo katteet pois tätä operaatiota varten ja kunhan yksityiskohdat varmistuu, niin käyn hakemassa kamat ja alan hommiin
    RSV Mille
  21. #21
    Lainaa (opa82 @ Loka. 08 2005,16:44) kirjoitti
    No niin.

    Uudet renkaat saapuivat, mutta niiden asennus taitaa jäädä kevääseen.

    Ajattelin kuitenkin vaihtaa koneeseen öljyt ja suodattimen, mutta ohjekirjassa oli vähän sekavat ohjeet näistä toimenpitäistä.

    Öljystä kerrottiin yhdessä kohdassa, että laitetaan n. 3500cc ja toisessa kohdassa taas 3700cc ilman suodatinta ja 3900cc suodattimen kanssa. Onko sillä niin väliä mitä tuolta 3.5 ja 4 litran väliltä sinne laittaa?

    Sanokaa nyt samalla mitä öljyä suosittelette, hinnalla ei ole niinkään väliä, kunhan öljy on laadukasta. Ja toisekseen, onko noissa suodattimissa mitään eroja?

    Ehdin purkaa jo katteet pois tätä operaatiota varten ja kunhan yksityiskohdat varmistuu, niin käyn hakemassa kamat ja alan hommiin
    Näiden ohjeiden noudattajalla on vastuu itsellään koska en nyt itse näe ohjekirjaa

    Jos ja kun vaihdat öljyt myös suodattimen kanssa pitää öljyt laskea ulos kahdesta eri paikasta. Eli siitä varsinaisesta ruuvista josta lasketaan öljyt pihalle ja muistaakseni myös öljynsuodattimen tienoilla oli joku ruuvi vai tuliko ne ulos sitten öljynsuodatinta irroitettaessa loput.

    Jos laitat öljyä liikaa niin se tulee ilmansuodatinkoteloon ulos, tietysti ei välttämättä niin suositeltavaa mutta kone hönkii ylimääräiset sinne. Manuaaleissa on vaihtelevia määriä öljyn määrälle. Kun vaihdat myös öljynsuodattimen kanssa menee öljyä jotain 3,7-3.9 litraa (pitäis jo olla aika täynnä) Se pienempi määrä on vaihtoon jossa öljynsuodatin jää paikoilleen.

    Eli lisäät jotain 3,5 litraa, käytät koneen lämpimäksi ja lisäät sitten lisää kun näet mihin asti pinta ulottuu tikussa (Tietysti näin talvea vasten tuon lämpimäksi käyttämisen voit kait jättää tekemättä)

    Kun myös irroitat sen öljynsuodattimimen ja ruuvaat sitä ruuvia ja taisi muuten tästä ruuvista juuri tulla ne öljyt pihalle siitä öljynsuodattimen osasta katso sitä ruuvia eli onko siinä metallilastua ym roskaa. Se on nimittäin magneettiruuvi joka kerää öljyssä kiertävän pienen metallisilpun. Jos metallilastua on ruuvissa niin kannattanee soitella valtuutettuun apriliahuoltoon. Se ei yleensä ole hyvä merkki.



    <br />
  22. #22
    Kiitoksia neuvoista.

    Koitan saada öljyt vaihdettua melko pian, mutta olen monelta kuullut että öljyt olisi hyvä vaihtaa syksyllä ja keväällä öljyt + suodatin.

    Jos pyörää pidetään lämpimässä tallissa talven yli, niin riittääkö öljyjen vaihto syksyllä vai täytyykö myös keväällä suorittaa sama juttu?
    RSV Mille
  23. #23
    Lainaa (opa82 @ Loka. 23 2005,21:59) kirjoitti
    Kiitoksia neuvoista.

    Koitan saada öljyt vaihdettua melko pian, mutta olen monelta kuullut että öljyt olisi hyvä vaihtaa syksyllä ja keväällä öljyt + suodatin.

    Jos pyörää pidetään lämpimässä tallissa talven yli, niin riittääkö öljyjen vaihto syksyllä vai täytyykö myös keväällä suorittaa sama juttu?
    Öljyjen vaihto ajokauden loputtua + ennen alkua on turhaa rahan haaskausta. Kyllähän sitä sanotaan, että "olis hyvä vaihtaa", koska öljyn joukkoon voi kertyä kondensiovettä. Mutta itse olen jokaiseen pyörään vaihtanut aina talvihuollossa ja ajanut sitten 5000 ekaa kilometriä uusilla öljyillä ennen vaihtoa ja hyvin on pelannut. Näin toimin myös tulevaisuudessa.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  24. #24
    Eikä sinne öljyn sekaan kondensoidu vettä jos käy käyttämässä mopon lämpöseks vaikka kerran kuussa
    Pain is just weakness leaving the body
  25. #25
    Taidan sitten vaihtaa öljyt ja suodattimen nyt syksyllä ja aloittaa kauden samoilla litkuilla.

    Pyörän käyttäminen myös onnistuu, joten kai sen voisi pari kertaa talven aikana käydä käynnistämässä.
    RSV Mille
  26. #26
    Ja kun sitä konetta käyttelee talvella niin sitä olis sit hyvä käyttää niin kauan, että öljytkin ovat kuumat. Vaikka flekti pärähtäiskin pyörimään, niin se ei tarkoita vielä, että öljytkin ois kuumat. Ja tämä pitkä käyttö veden haihduttamiseksi öljystä ja koneesta. En tiä onko turhaa hifistelyä, mutta noin niin kuin periaatteessa se kuuluis tehdä näin..
    TL1000R
  27. #27
    Lainaa (opa82 @ Loka. 24 2005,19:08) kirjoitti
    Taidan sitten vaihtaa öljyt ja suodattimen nyt syksyllä ja aloittaa kauden samoilla litkuilla.

    Pyörän käyttäminen myös onnistuu, joten kai sen voisi pari kertaa talven aikana käydä käynnistämässä.
    Sama homma. Itse tosin käytän koneen lämpöiseksi suunnilleen joka toinen viikko, ettei todellisuus unohdu naapureille. Noh, kyllähän Kawakin tykkää, että sitä käytetään.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  28. #28
    Pyörä olisi taas myynnissä!
    RSV Mille
  29. #29
    Puolikkaan kesän jälkeen? *

    Myy se auto...



    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  30.  
  31. #30
    Lainaa (opa82 @ Marras. 13 2005,23:47) kirjoitti
    Pyörä olisi taas myynnissä!
    Miten tää topicci näin etenee?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen