Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Maatessani autotallin lattialla ja pestessäni XX:n ketjua sudilla ja valopetroolilla,ajattelin että onhan niitä mukavimpiakin hommia mopottimen parissa. Päätin sitten kysäistä teiltä kohtalotovereilta , että kestääkö ne D.I.D.:n ketjut sen 50 tkm vähemmälläkin puunaamisella, kunhan rasvassa pitää?
  2. #2
    50tkm ei taida onnistua muuten kuin ketjurasvarin kanssa, omilla pääsin ketjuvahan kanssa 37tkm.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  3. #3
    Ajattelin samoin, että on niitä mukavampiakin hommia, ja vaihdoin keppivetoiseen. Ei ole enää jatkuvasti puoli pyörää rasvan peitossa joka reisun jälkeen.
  4. #4
    Eräässä katalogissa ( muistaakseni Allright ) luki, että ketjujen pesu yleensä tarpeetonta. Eli tätä ohjetta noudattaen en ole pessyt. nimim. takavanne musta kun se uutena oli hohtava hopea.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  5. #5
    En minäkään pese niitä koskaan. Uutta rasvaa vaan syötän niille. Joka kerta kun mopon pesen niin rasvat myös takavanteelta liuottimella poistan. Siitä on tullut jo rutiinia ja mikäs sen mukavampaa kuin maata autotallin lattialla kun Telefunkenin radio paahtaa täysillä rockia hiukan repaleisilta Saloran kaiuttimista. Hifisti nääs..
    De gustibus non est disputandum.
  6. #6
    Ei kai se kovin tarpeellista ole mutta aika paljon kevyemmin rullaavat. Eikä ole paha rasti kun ruiskiin kunnon puhdistustöhnää ekaks ja sit rätillä perään.
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
  7. #7
    Mä pesen ehkä pari kertaa kesässä ja sit ennen talviseisontaa. Ällöttää sellaset megapaskaset ketjut + että mukavammin ja vähemmillä rahinoilla kulkee. Helppo homma kun nostaa takapyörän pukille ja suihkuttelee kunnon ketjunputsausmömmöt, vähän rättiä ja valmista on. Samalla saa takavanteen hinkattua helpommin kuin normipesun yhteydessä.
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  8. #8
    TÖSÖS !
    Ketjujen pesu tehdään moottoriöljyllä ajaen parisataa kilsaa .
    Sit pestään pyörä ja uudet vahat ketjuun !
    Näin mä tein suitsan kanssa ja noin kerran kesässä tartti ketjuja kiristää .
    CBR:jjä sama homma ja ketjut kesti 15-20 tonnia
    Triumph Tiger 800 XRX

  9. #9
    Myös minä pesen ketjut pari kertaa ajokaudessa moottoriöljyllä.
    Pesen jo ihan sen takia ku sit livenä näkee mitä pesu vaikuttaa ketjujen rullaukseen...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  10. #10
    Profi Dry Lube - ketjurasvan käyttö poistaa "puoli pyörää rasvan peitossa" - ongelman...

    Ketjut näyttävät puhtailta ja voidelluilta, eikä vanne ole likainen. Suosittelen.
  11. #11
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 28 2005,10:22) kirjoitti
    Profi Dry Lube - ketjurasvan käyttö poistaa "puoli pyörää rasvan peitossa" - ongelman...
    Missäs tällasta tököttiä myydään?
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  12. #12
    Moto-Seinäjoki, Louis ja löysin lähempääkin:
    http://www.moposport.fi/sivut/profi.html
  13. #13
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Pitänee vissiin ottaa testaukseen tuo Profin tökötti. Yhden epämääräisen ketjurasvatestin löysin lainattuna ja siinä tuo sai toiseksi eniten pisteitä, Shell Advance eniten. Veikkaan tosin, että Teflon on tuossa tökötissä lähinnä kusetusta kuten vahoissakin, mutta kattotaan.

    Siirto MP-talliin?

    Edit: ei ollut Moposportissa eikä ilmeisesti ole tulossakaan kun ei mitään tietoa ollut.



    1000
  14. #14
    Anteeksi maalaisuuteni mut milläs toi voitelu tapahtuu jos mainoslauseessa lukee et "ainoa ketjurasva joka ei sisällä lainkaa öljyä"
    Life is hard, then you die...
  15. #15
    Lainaa (K100 @ Kesä. 28 2005,02:01) kirjoitti
    Eräässä katalogissa ( muistaakseni Allright ) luki, että ketjujen pesu yleensä tarpeetonta. Eli tätä ohjetta noudattaen en ole pessyt. nimim. takavanne musta kun se uutena oli hohtava hopea.
    Niinpä, mutta kun olet lähtenyt juuri hyvin rasvatuilla ketjuilla lenkille, ja kartanluku tökkää pahasti, ja edessä on 20 km lanattua soratietä Sen kun ajat läpi, niin kylläpä ketjut ja rattaat pitävät yhteisesti niin mukavaa rallatusta. Ei ne hiekanjyvät siellä varmastikaan hyvää tee, eikä ne sieltä poistu ilman pesua.
  16. #16
    Tuon em. teflonvahan ominaisuus on myös, ettei siihen tartu lika...
  17. #17
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 28 2005,10:22) kirjoitti
    Profi Dry Lube - ketjurasvan käyttö poistaa "puoli pyörää rasvan peitossa" - ongelman...

    Ketjut näyttävät puhtailta ja voidelluilta, eikä vanne ole likainen. Suosittelen.
    Kuis kauan oot tuota käyttänyt ??
    Kerran olen erehtynyt...silloin kun luulin olleeni väärässä ..
  18.  
  19. #18
    Lainaa (Cebari1000 @ Kesä. 29 2005,23:46) kirjoitti
    Kuis kauan oot tuota käyttänyt ??
    2kk / 2.500km ja aion jatkaa...