Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Onko kokemuksia? Mitä maksaa? Missä tehdään? Miten käy vanteiden tasapainon?

    Tuntuisi, että fazer näyttäisi paremmalta kromatuin vantein. Renkaat menee muutenkin vaihtoon piakkoin.
    -
  2. #2
    Tarkoitat varmaan kiillottamista.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  3. #3
    ...tai kromaamista. Niitä voi kromata tai kiillottaa. Kromihan olisi se parempi vaihtoehto ulkonäön kannalta mutta vaatii ammattilaisen siihen hommaan.

    Kiillottamisen voikin jo sitten itse tehdä tai teetättää jos lompsa kestää ja sormet ei.
    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
  4. #4
    A-Kromista Salosta kannattaa kysellä. Kormaavat pyörän osia ja ilmoittelevat säännöllisesti alan lehdissä. Omia kokemuksia ei kyllä ole.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  5. #5
    Tossa yx firman linkki joka maalailee kromia...ei tosin kokemuksia http://www.streetcardesign.net/customcoating/
  6. #6
    Piruvie.. Olispas kyllä komeet jos kromais.
    Saakos alumiinia ihan normaalisti kromattua??
    Ku tohon kiillotukseen ei oikein jaksais ryhtyä.
    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

    Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
  7. #7
    Saa alumiiniakin kromattua. Jossainhan netissä pyöri kuva kokonaan kromatusta r1:stä.
    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
  8. #8
    Lainaa (affi @ Kesä. 28 2005,17:09) kirjoitti
    Piruvie.. * Olispas kyllä komeet jos kromais.
    Saakos alumiinia ihan normaalisti kromattua??
    Ku tohon kiillotukseen ei oikein jaksais ryhtyä.
    Kromaus vaatii myös kiillotetun pohjan.
    Ducati 900 SS
  9. #9
    Lainaa (aksu @ Kesä. 28 2005,18:21) kirjoitti
    Lainaa (affi @ Kesä. 28 2005,17:09) kirjoitti
    Piruvie.. Olispas kyllä komeet jos kromais.
    Saakos alumiinia ihan normaalisti kromattua??
    Ku tohon kiillotukseen ei oikein jaksais ryhtyä.
    Kromaus vaatii myös kiillotetun pohjan.
    No niin tottakai... Mut ei kai tartte välttämäti olla loppuun saakka puunattu, eiköös riitä ku poistaa maalin ja muut epäpuhtaudet.
    Tai mistäs mää mitään tiiä...
    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

    Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
  10. #10
    Lainaa (affi @ Kesä. 28 2005,17:09) kirjoitti
    Piruvie.. * Olispas kyllä komeet jos kromais.
    Saakos alumiinia ihan normaalisti kromattua??
    Ku tohon kiillotukseen ei oikein jaksais ryhtyä.
    Tätä tarkoitan! Kyllä on hieno

    http://newserver.bikepics.com/pictures/156787/
    -
  11. #11
    ei taida pelkkä maalien ja paskojen poisto riittää...
    kromattavan pinnan pitää olla lähes peilin tasoa, muuten kromi korostaa kaikki naarmut ja kolot...

    lukiko tuon kyseisen yzf600 yammun kohdalla jossain että vanteet on kromattu, kiillotettu alumiinikin kiiltää kyllä samalla tavalla..

    itse joskus kyselin moton vanteiden kromausta, eipä ollut hirveästi firmoja jotka olis kromannut alumiinia ja ne jotka siihen olis pystyny kromaavat teollisuudelle, eli niitä ei paskanvertaa kiinnostanut matti meikäläisen vanteet.
    Aprilia RSV4-R
  12. #12
    No kuka myy kromivanteita..?
  13. #13
    Lainaa (*Pemppa @ Kesä. 28 2005,15:51) kirjoitti
    Tossa yx firman linkki joka maalailee kromia...ei tosin kokemuksia http://www.streetcardesign.net/customcoating/
    Olen kuullut huhuja et toi vedettäis/on vedetty pois markkinoilta...
    Fakta tietona ainakin et monet ammatti maalaritkin ovat epäonnistuneet ton kiketin kanssa.
    Ja on olemassa joku toinenkin kromimaali joka näyttää hyvältä, mut se ei kestä kulutusta.
    Vanteiden(niin kuin kaiken muunkin) kromaminen vaatii erittäin tarkat pohjat --> helvetillinen duuni. Ja sit ku on kromi pinnassa niin rengas jumpan yhteydessä pinnoitteen alla oleva "pehmeä" alumiini antaa periksi ja kromi pinnoite voi alkaa lohkeilemaan
    Kiillotettua alumiinia ei myöskään kannata alkaa lakkaamaan. Kun tulee särö mistä vesi pääsee alumiinin ja lakan väliin seuraapi . Ja kiillotus voidaan aloittaa uudelleen lakan poistolla...
  14. #14
    Lainaa (Palde69 @ Kesä. 29 2005,16:02) kirjoitti
    Lainaa (*Pemppa @ Kesä. 28 2005,15:51) kirjoitti
    Tossa yx firman linkki joka maalailee kromia...ei tosin kokemuksia http://www.streetcardesign.net/customcoating/
    Olen kuullut huhuja et toi vedettäis/on vedetty pois markkinoilta...
    Fakta tietona ainakin et monet ammatti maalaritkin ovat epäonnistuneet ton kiketin kanssa.
    Ja on olemassa joku toinenkin kromimaali joka näyttää hyvältä, mut se ei kestä kulutusta.
    Vanteiden(niin kuin kaiken muunkin) kromaminen vaatii erittäin tarkat pohjat --> helvetillinen duuni. Ja sit ku on kromi pinnassa niin rengas jumpan yhteydessä pinnoitteen alla oleva "pehmeä" alumiini antaa periksi ja kromi pinnoite voi alkaa lohkeilemaan
    Kiillotettua alumiinia ei myöskään kannata alkaa lakkaamaan. Kun tulee särö mistä vesi pääsee alumiinin ja lakan väliin seuraapi *. Ja kiillotus voidaan aloittaa uudelleen lakan poistolla...
    Niin siis tämä aihe kiinnostaa minuakin. Eli onko jollain kokemuksia? Jos nyt kuitenkin päättää maksaa siittä niin kuinka nopeaa kromi alkaa halkeilemaan?
  15. #15
    ^ Katsoitko päivämääriä ennen postaustasi? Kesäkuusta 2005 on kulunut monta kuunkiertoa.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  16. #16
    Lainaa (harald73 @ Helmi. 23 2011,11:29) kirjoitti
    ^ Katsoitko päivämääriä ennen postaustasi? Kesäkuusta 2005 on kulunut monta kuunkiertoa.
    Sitä suuremmalla syyllä luulisi löytyvän kokemuksia
  17. #17
    Customcoatinging oli ennen kuunkiertoa hengissäkin
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  18. #18
    Ei taida olla toimivaa kromimaalia vieläkään olemassa.
  19. #19
    Lainaa (harald73 @ Helmi. 23 2011,11:29) kirjoitti
    ^ Katsoitko päivämääriä ennen postaustasi? Kesäkuusta 2005 on kulunut monta kuunkiertoa.
    Jos aloitetaan uusia threadeja niin valitetaan että haitko ensin vanhoja kun niitä on kuulemma monta ja kun taas nostetaan vanha tulee kuittia että liian vanha :/ Ei ymmärrä...
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  20. #20
    alumiinivanteet voi myös kiiloittaa kemiallisesti, mekaanisen kiiloiuksen lisäksi. Kromaamoja on useita suomessa. Jenkkiauto harrastajat : foorumilta www.overdrive.fi , joskus lähettivät osia lava kaupalla kromattavaksi puolaan, firman nimeä en valitettavasti muista..



    Tero Eskelinen
  21. #21
    Lainaa (sjobbe @ Helmi. 23 2011,15:11) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Helmi. 23 2011,11:29) kirjoitti
    ^ Katsoitko päivämääriä ennen postaustasi? Kesäkuusta 2005 on kulunut monta kuunkiertoa.
    Jos aloitetaan uusia threadeja niin valitetaan että haitko ensin vanhoja kun niitä on kuulemma monta ja kun taas nostetaan vanha tulee kuittia että liian vanha :/ Ei ymmärrä...
    Ei ollut tarkoitus kuittailla. Muutama kuunkierto vaan kulunut ilman, että kukaan on osallistunut keskusteluun eli topiccia voisi joku pitää kuolleena.

    Eikä taida olla kovin elossa tuo firmakaan, joka noita maalaili aikoinaan. Jostain luin joskus, että olisivat ulkoistaneet maalaustoiminnan jollekin muulle, mutta ei tainnut toimia silleenkään?
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  22. #22
    Lainaa (sjobbe @ Helmi. 23 2011,15:11) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Helmi. 23 2011,11:29) kirjoitti
    ^ Katsoitko päivämääriä ennen postaustasi? Kesäkuusta 2005 on kulunut monta kuunkiertoa.
    Jos aloitetaan uusia threadeja niin valitetaan että haitko ensin vanhoja kun niitä on kuulemma monta ja kun taas nostetaan vanha tulee kuittia että liian vanha :/ Ei ymmärrä...
    Ihan asiallinen nosto tämä mielestäni oli. Asiaan kun ei olla saatu vieläkään selvyyttä. Kannattaa varmaa tarkistaa tuo jo mainittu Overdrive sivusto Siellä noista jenkkiautojen puskurien kroomamisesta on ainakin ahkerasti keskustelu.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  23. #23
    Taitaa useimmilla firmoilla olla käytössä sähkökemiallinen pinnoituslaitteisto.
    Silloin kykenevät käsittelemään
    - raudan
    - messingin
    - kuparin
    - sinkkipainevalun.
    Jääpi vissiin silloin alumiinit ja muovit käsittelemättä.
    Ex-955i
  24. #24
    http://www.youtube.com/watch?v=zAgT1...eature=related
    Ei vanteita, mutta katteita. Aikas hienoa tulee

    Kromivanteet olis kyl komiat, mutta jälkihoito huolestuttais itteä. Millä litkuilla kromivannetta uskaltaisi pestä jne. Kiillotettu olis sen suhteen helpompi.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  25. #25
    Olen muutamasta paikkaa käynyt kyselemässä alumiini vanteiden kromaamista ja vastaus on ollut ettei voi kromata.
    En tiedä sitten onko ollut laitteista kiinni
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  26. #26
    ei taida käytössä kromi vanteet olla kovinkaan käytännölliset. koko ajan saa olla puhdistamassa ja kuluu pilalle nopsaan. Riippuu käytöstä tietenkin...
    Sitten toi kromi maalauksen onnistuminen vielä on tarkkaa. Plussana vielä kun ketjuja ja rattaita pitää hoitaa öljyllä, niin eipä se takavanne hirveästi käytössä kiillä.

    Mutta jos haluaa ja tykkää, niin mikäs siinä. Itsellä mustat vanteet ja pysyy.
  27. #27
    Lainaa (FireBladeESE @ Helmi. 23 2011,17:46) kirjoitti
    Jenkkiauto harrastajat : foorumilta www.overdrive.fi , joskus lähettivät osia lava kaupalla kromattavaksi puolaan, firman nimeä en valitettavasti muista..
    Varmaan tämä:

    WITTMANN I SYN S.C
    hooondaaa
  28. #28
    Lainaa (suzukai @ Helmi. 23 2011,22:00) kirjoitti
    Lainaa (sjobbe @ Helmi. 23 2011,15:11) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Helmi. 23 2011,11:29) kirjoitti
    ^ Katsoitko päivämääriä ennen postaustasi? Kesäkuusta 2005 on kulunut monta kuunkiertoa.
    Jos aloitetaan uusia threadeja niin valitetaan että haitko ensin vanhoja kun niitä on kuulemma monta ja kun taas nostetaan vanha tulee kuittia että liian vanha :/ Ei ymmärrä...
    Ihan asiallinen nosto tämä mielestäni oli. Asiaan kun ei olla saatu vieläkään selvyyttä. Kannattaa varmaa tarkistaa tuo jo mainittu Overdrive sivusto Siellä noista jenkkiautojen puskurien kroomamisesta on ainakin ahkerasti keskustelu.
    Jep.. ;) Mä vähän tätä pelkäsin, että tästä kuittaillaan, mut en uskaltanut avata uutta koska vastaus olisi voinut olla: -Mikset katsonut vanhoista? Mut selvisin hengissä! ;)
  29. #29
    Lainaa (666 @ Helmi. 23 2011,23:11) kirjoitti
    http://www.youtube.com/watch?v=zAgT1...eature=related *
    Ei vanteita, mutta katteita. Aikas hienoa tulee

    Kromivanteet olis kyl komiat, mutta jälkihoito huolestuttais itteä. Millä litkuilla kromivannetta uskaltaisi pestä jne. Kiillotettu olis sen suhteen helpompi.
    Kiitoksia nyt kaikille tasapuolisesti vastauksista. Mua hirvittää myös toi jatkohuolto.. Pitää putsata jatkuvasti..

    Toisaalta vanteet olis kyl niin tyrmistyttävän upeat että kai niitä mielellään putsaileekin.

    Otan tosta jenkkifirma härpäkästä selvää ja muutenkin sitä voisi kilautella muutamaan paikkaan. Tietty jos tilais kromivanteet saksasta suoraa. Tietääkö kukaan jotain tyyppiä joka lappaa saksassa alvariinsa? Keneltä voisi kysellä asiasta.
  30.  
  31. #30
    väsäilin joskus tälläisen vanhasta sähkömoottorista ja raudanpätkistä

    Kiillioituu vanne kätevästi ! =helposti

    [CODE]



    /Mikko
    040 1940 002
    scubari@gmail.com
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen