Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    ... joo, ja viisarikellotkin käy yleensä myötäpäivään, eikä vastasuuntaan.

    Eli hyvä, että edes jotkut jutut on "kansainvälisesti harmonisoitu", ettei tarvii arvailla, kummalla puolella on.
    Saman voisivat tehdä muuten kotiloiden bensatankin korkeille. Olis helpompaa, kun ei tarvitsis muistella, kummalla puolella tuo avanne on, kun esim. perheen kahdessa kotiloyksilössä nuo ovat eripuolella! *
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  2. #32
    Lainaa (merix @ Kesä. 27 2005,14:00) kirjoitti
    Tohon hevosjuttuun ei löydy mitään teknistä syytä. Itse yrittäisin etsiä jotain oikeaa syytä miksi näin on.
    Eikö todella? Mietihän miesten miekkojen sijoittelua asepuvussa, joskus ihmiskunnan aamuhämärissä ennen kännykän kainalokoteloa; vasemmalla, jolloin hevosen selkään on ollut luontevaa nousta vasemmalta ettei huotra heilu miten sattuu vaan pysyy nätisti selkäännousijan ja hevosen välissä... tuolta ajalta juontaa juurensa myös miesten paitojen napitus! (sitä en tiedä minkä ihmeen takia naisilla on sitten toisinpäin)

    Lisäys: ja huotrathan on olleet vasemmalla jotta oikeakätisten (vasenkätisyys on joskus ollut jopa synti ja paholaisesta, siitä kai tuo "standardikin" juontaa) on ollut helpompi ja nopeampi vetää miekka esiin huotrastaan.

    Ja johan tääkin oli selitetty Athenen toimesta tuolla aiemmin



  3. #33
    Lainaa (kawajack @ Heinä. 13 2005,08:41) kirjoitti
    ... joo, ja viisarikellotkin käy yleensä myötäpäivään, eikä vastasuuntaan.

    Saman voisivat tehdä muuten kotiloiden bensatankin korkeille.
    Paitsi mm. partureissa ovat kovasti yleistyneet kellon peilikuvat => asiakas näkee peilin kautta taustaseinässä tillittävän kellon oikeinpäin

    Niin ja tuo korkkijuttu, nii eikös ainakin joissain Jageissa ole korkit molemminpuolin

    Lainaa (duracl @ Heinä. 13 2005,09:11) kirjoitti
    tuolta ajalta juontaa juurensa myös miesten paitojen napitus! (sitä en tiedä minkä ihmeen takia naisilla on sitten toisinpäin)
    No yksinkertaisesti oikeakätisen miehen on siten helpompi käsitellä molempien vetskareita ja/tai napituksia
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #34
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 13 2005,09:45) kirjoitti
    Niin ja tuo korkkijuttu, nii eikös ainakin joissain Jageissa ole korkit molemminpuolin
    juu, oli ainaski vanhemmissa XJ6 ja XJ12 malleissa, mutta niissä oli tuplatankit, ja aika pieniläpimittainen väliputki, eli oli tarpeen tankata molemmilta puolilta, muutoin meni liikaa aikaa.
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  5. #35
    Lainaa (kawajack @ Heinä. 13 2005,08:41) kirjoitti
    ... joo, ja viisarikellotkin käy yleensä myötäpäivään, eikä vastasuuntaan.

    Eli hyvä, että edes jotkut jutut on "kansainvälisesti harmonisoitu", ettei tarvii arvailla, kummalla puolella on.
    Saman voisivat tehdä muuten kotiloiden bensatankin korkeille. Olis helpompaa, kun ei tarvitsis muistella, kummalla puolella tuo avanne on, kun esim. perheen kahdessa kotiloyksilössä nuo ovat eripuolella! *
    Aika veikeän näköinen muuten sellainen vasenkätisten kello, joka käy vastapäivään. Aika tuskin selviää kovin nopealla vilkaisulla normaaliin kelloon tottuneelle.

    Joissain autoissa on laitettu fiksusti pieni nuoli bensamittariin, joka kertoo täyttöaukon puolen.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  6. #36
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (gsxr2004 @ Kesä. 28 2005,02:13) kirjoitti
    Älkääs nyt hyvät ihmiset miettikö päätänne puhki seisontatuesta ja sen sijainnista sekä hevosista ja ritareista...
    Naisen päälle pääsee kyllä joka mies (hetero ) kummalta puolelta vaan, eikä varmasti mietitytä jälkeenpäin että miksiköhän menin siltä puolelta...
    Eikä välttämättä tartte mennä päälle ollenkaan, jos takaapäin asiaa lähestyy, mut prätkällä ajo ilman että ei mene päälle on jo vaikeampaa, mut kyllä jotkut bomberit sitäkin tekee, kuluu vaan paljon ajosaappaita. (ainakin matka-ajossa)*
    Ja itse aiheeseen toteaisin ett ellei ongelma ratkea, vois ottaa sivutuen pois ja käyttää keskitukea!
    No tää nyt oli semmoinen helteen aiheuttama... *



    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  7. #37
    Lainaa (duracl @ Heinä. 13 2005,09:11) kirjoitti
    Lisäys: ja huotrathan on olleet vasemmalla jotta oikeakätisten (vasenkätisyys on joskus ollut jopa synti ja paholaisesta, siitä kai tuo "standardikin" juontaa) on ollut helpompi ja nopeampi vetää miekka esiin huotrastaan.
    Aina meitä vasenkätisiä sorsitaan...

    Mäkin jouduin kääntämään moposta hallintalaitteet toisinpäin ja vaihtaa sivuseisontatuki oikealle puolelle. Onneksi autoja kuitenkin tehdään ratti oikealla puolella niin vasenkätinen pysyy liikenteessä mukana.

    Intissä piti jostain syystä pitää ase samalla puolella kuin muut. Hirvee sohiminen että sai aseen käyttöön. Jos piti toisella puolella niin taisi osua kenttälapioon eikä sekään ollut hyvä.

    Ja sitten pidetään vielä paholaisena, perkele.
    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
  8. #38
    Lainaa (kawajack @ Heinä. 13 2005,08:41) kirjoitti
    Saman voisivat tehdä muuten kotiloiden bensatankin korkeille. Olis helpompaa, kun ei tarvitsis muistella, kummalla puolella tuo avanne on, kun esim. perheen kahdessa kotiloyksilössä nuo ovat eripuolella!
    Huomasin tuossa jokin aikaa sitten, että jos autossa on pakoputki vasemmassa reunassa autoa, niin yleensä bensatankin korkki on oikealla... Ja japanilaisissa autoissa on korkki yleensä vasemmalla ja euro autoissa oikealla... Nämä siis yleensä, poikkeuksia on.

    Liittyneekö oikean- tai vasemmanpuoleiseen liikenteeseen..?
    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
  9. #39
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Heinä. 13 2005,09:53) kirjoitti
    Joissain autoissa on laitettu fiksusti pieni nuoli bensamittariin, joka kertoo täyttöaukon puolen.
    on ihan melkein kuin sääntö kaikissa Amerikan markkinoiden kotiloissa, mutta nuohan ovatkin yleensä kovin yksinkertaista, mutta samalla käytännön läheistä porukkaa.
    Vois kopioida yleisemminkin, vaikka helppohan toi olis teipata joku merkki itsekin mittariin...

    ...ja tsori köpi, et tässä on vähän eksytty off-topic puolelle...
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  10. #40
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 27 2005,14:42) kirjoitti
    Lainaa (Godfather @ Kesä. 27 2005,14:34) kirjoitti
    hallintalaitteet pitää olla siten kuin ne nykyäänkin ovat...
    Eikös ainakin Volvoissa ollut käsijarru aika pitkään kuskin vas. puolella, oven ja penkin välissä.
    Juu, ja vanhojen Volvojen lisäksi muutamassa uudemmassa pakettiautossa on kässärikahva oik. puolella tilansäästösyistä. Ainakin Amazonia on tehty myös leveällä sohvapenkillä, eli kahvan paikka saattoi johtua myös tilaongelmasta. Pieni tehdas säästi kustannuksia, kun ei tarvinnut siirrellä kahvaa riippuen etupenkin mallista.

    On kyllä muutaman kerran tullut hapuiltua käsijarrukahvaa penkin ja oven välistä, kun on siirtynyt Amazonin ratista takaisin tavisautoon. Ja päinvastoin. Käsijarrukäännöksiä on kyllä aika hankala tehdä vasemmalla kädellä, mutta onneksi tiukka käännös onnistuu helposti oikeaa jalkaa oikaisemalla. Takatyöntöisen iloja...

    Edit: puuttuva sana...



    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  11. #41
    Lainaa (merix @ Heinä. 13 2005,10:02) kirjoitti
    Intissä piti jostain syystä pitää ase samalla puolella kuin muut. Hirvee sohiminen että sai aseen käyttöön. Jos piti toisella puolella niin taisi osua kenttälapioon eikä sekään ollut hyvä.
    Tohon näkisin syyksi sen että jos kaadut ja ase jää alle niin se "latausvipu" menee maatavasten.
    Jos ase "väärinpäin" niin tuskin se tappi kovin hyvältä tuntuu vatsassa tai rintaa vasten
    Yzf600r -98
  12. #42
    Potkaisen futispalloakin paremmin oikealla jalalla kuin vasurilla, joten oikea koipi on myös helpompi tempaista prätkän yli.
    Vasemmalla koivella huitoessa vois olla sivukopat lommoilla tuon tuostakin..

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  13. #43
    Lainaa (Stl @ Heinä. 13 2005,10:17) kirjoitti
    Lainaa (merix @ Heinä. 13 2005,10:02) kirjoitti
    Intissä piti jostain syystä pitää ase samalla puolella kuin muut. Hirvee sohiminen että sai aseen käyttöön. Jos piti toisella puolella niin taisi osua kenttälapioon eikä sekään ollut hyvä.
    Tohon näkisin syyksi sen että jos kaadut ja ase jää alle niin se "latausvipu" menee maatavasten.
    Jos ase "väärinpäin" niin tuskin se tappi kovin hyvältä tuntuu vatsassa tai rintaa vasten
    Totta, en ajatellut sitä, kuten en myöskään tota miekkajuttua.
    Nää asejutut eivät ilmeisesti ole mua varten. Eikä musta ei ole myöskään pommittajaksi. :bomberfoorumin rynkky hymiö:
    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
  14. #44
    Lainaa (Godfather @ Heinä. 13 2005,10:05) kirjoitti
    Huomasin tuossa jokin aikaa sitten, että jos autossa on pakoputki vasemmassa reunassa autoa, niin yleensä bensatankin korkki on oikealla... Ja japanilaisissa autoissa on korkki yleensä vasemmalla ja euro autoissa oikealla... Nämä siis yleensä, poikkeuksia on.

    Liittyneekö oikean- tai vasemmanpuoleiseen liikenteeseen..?
    Niinpäs muuten onkin! Perheessä nuo kotilot on just japsi ja EU-auto, ja niinpä menevät nuo tankinkorkin puolet tuolleen!

    Tohon pakoputki & bensakorkki "vastapuoliin" taas sanoisin, että kysessä lienee "hätävarjeluin liioittelu", eli parempi panna tuo täyttöputkisto vastakkaiselle puolelle kuin ehkäpä kuuma pakopönttö, eli jos lorahtaa tankatessa yli, ei mene ihan sentään "kiuaskiville".

    (tosin, eihän bensa syty kuumasta pinnasta, vaan kipinästä. Itsellä omakohtaista kokemusta kultaiselta 70-luvulta, kun Minin kaasarin neulaventtiili jumitti, ja kaasari tulvi reippaasti yli tiputellen bensaa alla olevalla kuumalle pakosarjalle. Löylynheitolta kihinä kuullosti, muttei liekin häivääkään. Sen sijaan samassa pelissä tuli kerran reikä mekaanisen öljynpainemittarin letkunpätkään, josta öljysuihku suoraan valurautapakosarjalle, ja eikös heti tullut liekkiä! Onneks tää tapahtui paikallaan, ja konepelti auki, niin kerkes heti "tappamaan" koneen, eikä sen pahempaa vauriota tullu)

    Ja taas tsori, Köpi, kun mentiin reippaasti off-topic, mut sähän voit noilla tuoreilla modeoikeuksillas hoitaa tän pois häiritsemästä, jos siltä tuntuu
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  15. #45
    Näin vasurina. Autoja, motskareita, yms ajoneuvoja on jopa helpompi ajaa kun se "parempi" käsi on käytössä enemmän. Esim autossa koko ajan ratissa, "huonompi" oikea käsi sohlaa vaihteita
    Asepuolella tulee hankaluuksia sitten enemmän: sa:n rynnäri on huono, kun se lataus vipu on väärällä puolella. Sotkee koko ampumisen makuultaan. Näppärää olis jos se luisti jäis taakse kun panokset on loppu, kuten joissan pistooleissa. Tästä tietäs alkaa ehtiä uutta lipasta, eikä miettiä mikä pyssyyn nyt tuli

    Nykysissä "paremmissa" autoissa on lanseerattu thöningki-tyyli eli pöntöt on kummallakin sivulla takapäätä. Liekkö se monissa "mehupurkeissa" tarpeellista...
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  16. #46
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Heinä. 13 2005,09:53) kirjoitti
    Lainaa (kawajack @ Heinä. 13 2005,08:41) kirjoitti
    ... joo, ja viisarikellotkin käy yleensä myötäpäivään, eikä vastasuuntaan.

    Eli hyvä, että edes jotkut jutut on "kansainvälisesti harmonisoitu", ettei tarvii arvailla, kummalla puolella on.
    Saman voisivat tehdä muuten kotiloiden bensatankin korkeille. Olis helpompaa, kun ei tarvitsis muistella, kummalla puolella tuo avanne on, kun esim. perheen kahdessa kotiloyksilössä nuo ovat eripuolella! *
    Aika veikeän näköinen muuten sellainen vasenkätisten kello, joka käy vastapäivään. Aika tuskin selviää kovin nopealla vilkaisulla normaaliin kelloon tottuneelle.

    Joissain autoissa on laitettu fiksusti pieni nuoli bensamittariin, joka kertoo täyttöaukon puolen.
    Juu, meillä on -04 Lancer jossa mm. on tällainen nuoli...
    Ninja Wikakasa
  17. #47
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Sumppa @ Kesä. 27 2005,14:24) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 27 2005,14:16) kirjoitti
    Oikeakätisessä maailmassa lienee oik. jalka myös yleensä se vahvempi => parempi ponnistusvoima maasta vas. jalan jo ollessa jalustimessa
    Itseasiassa, jos nouset hevosen selkään vasemmalta puolelta, laitat vasemman jalan jalustimeen, oikean heität hevosen yli oikealle puolelle. Vasemman jalan tulee olla ns. vahvempi, sillä "punnerrat" itsesi hevosen selkään... Hevosen selkään voidaan nousta myös oikealta puolelta, hevonen ei siitä suutu...
    Jaa jaa .. tästä se siis johtuu, että mulla on aina selkä menosuuntaan ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  18. #48
    Lainaa (gsxr2004 @ Kesä. 28 2005,02:13) kirjoitti
    Älkääs nyt hyvät ihmiset miettikö päätänne puhki seisontatuesta ja sen sijainnista sekä hevosista ja ritareista...
    Naisen päälle pääsee kyllä joka mies (hetero ) kummalta puolelta vaan, eikä varmasti mietitytä jälkeenpäin että miksiköhän menin siltä puolelta...
    Meillä äijä könyää kyllä päälle sieltä vasemmalta puolelta, ollaanpa sitten sängyssä eil autossa...kaavoihin kangistunut?
    CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
    "Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
    "Rakasta, kärsi ja kaadu"
    "Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
  19. #49
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Heinä. 13 2005,09:53) kirjoitti
    [Joissain autoissa on laitettu fiksusti pieni nuoli bensamittariin, joka kertoo täyttöaukon puolen.
    Näkyy olevan Avensiksessakin Empä ole ko. nuolta ennen huomannutkaan
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  20. #50
    kun parkeeraa valtatien sivuun jää asvalti sivutuen alle eikä pehmeä reuna hiekka
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  21. #51
    Lainaa (rico @ Kesä. 28 2005,09:44) kirjoitti
    Kun pyörä seisoo vasemmalle kallellaan, yleensä sen päälle noustaan silloin vasemmalta. Aivan samoin kuten kuljettaja astuu autoonsa vasemmalta puolelta ajoneuvoa. Ei siinä sen ihmeempää. * *

    Onhan useimmissa sähkölampuissakin kierteet samaan suuntaan kuten myös useimmat taulut roikkuvat seinällä kuva huoneeseen, ei seinään päin. * * *
    Ja useimmissa pyörissä on etupyörä edessä ja takapyörä takana. Voisko ne olla toisinpäin?
  22. #52
    Siis standardi. Niitä aina joskus kaivataan ja kiroillaan puutetta (siis standardi-)niissä vempeleissä joissa ei ole standardimitoitusta,-kierrettä-, mittaa...jne.

    Mut, mut hevosen selkään...Eikös hevosemme odota aina siinä ikkunan alla, jolloin voimme hypätä selkään esim. toisen kerroksen ikkunasta? Halveksuen sitä kummalta puolelta ratsun selkään "kuuluu "noustaan.
    Yamadam
  23. #53
    Lainaa (zzr1100kawa @ Elo. 07 2005,20:06) kirjoitti
    kun parkeeraa valtatien sivuun jää asvalti sivutuen *alle eikä pehmeä reuna hiekka
    Mut entäs jaappanissa, ausseissa ja brittien saaristossa, ja kaikilla noilla lukuisilla muilla tantereilla, joilla ajetaan ns. väärällä puolella tietä?
    On kaikissa niissäkin prätkissä sivutuet vasemalla, ja siksi meneekin hiekalle, jos parkkeeraa tiensivuun...
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  24. #54
    Lainaa (SpeedFour @ Kesä. 27 2005,13:33) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 27 2005,12:29) kirjoitti
    Kokeiles joskus tuuppia sitä pyörää oik.puolelta ja/tai nousta kyytiin. No onnistuuhan se toki, mutta hiukka oudolta ainakin itsestä tuntuu..
    Tuo on totta. Polkupyörän päällekkin on tullut aina noustua vasemmalta puolelta tenavasta asti. Tuntuu luonnollisemmalta. Liittyiskö se jotenkin oikeakätisyyteen? Onkohan prätkien hallintalaitteiden sijoituksella jotain "oikeata" tarkoitusta, vai onko enempi sattumaa? Vähän kuin näppäimistö tietokoneessa..

    ..Koiravertaus ontuu. Mun koira ainakin nostaa molempia koipia ihan riippuen kummalle puolen tähtää. *
    tuntuu luonnollisemmalta... veikkaisin ettei liity oikeakätisyyteen vaan siitä että siihen on tottunut pari päivää ennen kuin on oppinu ajaamaan polkupyörää (yl. aika nuorena). en minä ainakaan osaa nousta minkäänlaisen vehkeen kyytiin oikealta vaikka vasuri olenkin.

    --kirotusvihre..



    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

    <s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
  25. #55
    Lainaa (Godfather @ Kesä. 27 2005,14:34) kirjoitti
    Lainaa (samu69 @ Kesä. 27 2005,14:18) kirjoitti
    onkos enklannissa mopon hallintalaitteet toisinpäin ??
    70-luvun puoliväliin asti brittipyörissä oli jalkahallintalaitteet "väärin päin", eli takajarru vasemmalla jalalla ja vaihteet oikealla. Joutuivat muuttamaan, kun suurella markkina-alueella, eli jenkeissä tuli laki, että motojen jaloilla käytettävät hallintalaitteet pitää olla siten kuin ne nykyäänkin ovat...
    ja kuin myös erään amerikkalaisen merkin XLCH:ssa oli myös polkimet "väärinpäin" kun ajoivat maaratakisoja. helpotti vaihteiden kelaamista edestakaisin kun kantattiin vasemmalle puolelle. mutta 60-luvulla toikin.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  26. #56
    Lainaa (Sumppa @ Kesä. 27 2005,14:24) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 27 2005,14:16) kirjoitti
    Oikeakätisessä maailmassa lienee oik. jalka myös yleensä se vahvempi => parempi ponnistusvoima maasta vas. jalan jo ollessa jalustimessa
    Itseasiassa, jos nouset hevosen selkään vasemmalta puolelta, laitat vasemman jalan jalustimeen, oikean heität hevosen yli oikealle puolelle. Vasemman jalan tulee olla ns. vahvempi, sillä "punnerrat" itsesi hevosen selkään... Hevosen selkään voidaan nousta myös oikealta puolelta, hevonen ei siitä suutu... Mutta todellakin, luulisin, että syyt/ perinteet tulevat jostain keskiajalta...

    Voithan sä hypätä hevosen selkään takaapäinkin jos kantti ja ponnistusvoima riittää
    kyllä takapäin on ihan kiva "ponnistaa".....
    zzr600-vm90
  27. #57
    Kyllä ainakin yksi kaverini nousi pyörääni "testatessaan" kyytiin oikealta ihan luonnollisen näköisesti, koska hän sattui olemaan pyörän oikealla puolella. Johtuneeko siitä, että hän on moottorikelkkailija, eikä kelkan selkään noustessa mielestäni ole mitään eroa kummalla puolella on. Eikä itse asiassa minustakaan ole prätkänkään selkään nouseminen mitenkään erityisen hankalaa myöskään oikealta, vaikka useammin menen vasemmalta.

    Polkupyörään selkään taas en osaa oikealta mennä, mutta sehän on ihan eri asia, koska silloin polkimella annetaan jo vauhtia pyörälle...
  28. #58
    Lainaa (mörkö @ Syys. 06 2005,23:59) kirjoitti
    Lainaa (Godfather @ Kesä. 27 2005,14:34) kirjoitti
    Lainaa (samu69 @ Kesä. 27 2005,14:18) kirjoitti
    onkos enklannissa *mopon hallintalaitteet toisinpäin ??
    70-luvun puoliväliin asti brittipyörissä oli jalkahallintalaitteet "väärin päin", eli takajarru vasemmalla jalalla ja vaihteet oikealla. Joutuivat muuttamaan, kun suurella markkina-alueella, eli jenkeissä tuli laki, että motojen jaloilla käytettävät hallintalaitteet pitää olla siten kuin ne nykyäänkin ovat...
    ja kuin myös erään amerikkalaisen merkin XLCH:ssa oli myös polkimet "väärinpäin" kun ajoivat maaratakisoja. helpotti vaihteiden kelaamista edestakaisin kun kantattiin vasemmalle puolelle. mutta 60-luvulla toikin. *
    "Brittimalliset" polkimet oli muuten myös Sportstereissa ja K-modelissa (lättäpääsportti) vuodesta -52 (vai -53, ei muista) -60/-70-luvun vaihteeseen asti. Kuulemma siksi, että kun ne olivat brittipyörien kilpailijoita, niin oli ostajakunnan helpompi tottua "urheilu Harrikoihin". Polkimet tutuilla paikoilla, nääs... *



    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
  29.  
  30. #59
    Just eilen kattelin Motoguzzia, jossa oli oikeanpuoleinen seisontatuki. Olikohan se modattu? Aika räyhän näköinen peli muuten, maitopurkin mittaiset supertrappit. Sääli kun en ollut kuuntelemassa liikkeelle lähtöä.

    Edit: toinen vielä kummallisempi oli matala BSA (?) jossa oli (jos en mennyt täysin sekaisin) kaasu ja etujarru vasemmassa kahvassa, jalkajarru vasemmalla ja suicide-kytkin sekä vaihdevipu oikealla
    Vois olla mielenkiintoinen lähteä eka kertaa ajamaan.



Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12