semmonen ongelma tuli tohon mopoon, että kun esim. 6 vaihteelta vaihtaa alespäin esim. 2 vaihteelle, kytkintä välillä päästämättä niin joku vaihde ei menekkään päälle.. eli vaikka kuinka polkee niin mitään ei tapahdu. tämä ei tapahdu millään tietyllä vaihteella vaan vielä onneksi satunnaisesti! 3 vaihe taitaa olla yleisin jolla tätä on tapahtunut! sekään ei tunnu auttavan, että vaihtaa takaisin isommalle siinä vaiheessa kun vaihde ei mene päälle.
vaihde menee sitten kuitenkin päälle kun päästää vähän kytkintä, kuuluu tosin erittäin epämiellyttävä ääni *
eli onkohon kyseessä jokin muukin kun käyttäjävika? *
pitäskö tehdä moottori jarrutus joka vaihteella alas päin mennessä, niin ei tarvitse vaihtaa montaa vaihdetta kerrallaan kykin pohjassa!?
tuli nyt vähän epäselvästi kirjotettua, mutta ehkä joku ymmärtää ongelman *![]()
![]()
Olempa funtsinut samaa asiaa mulla 600f -91. Tekee tuollain jos tosiaan ei päästä välillä kytkintä ja vaihtele taas alaspäin, eipä ehkä vika tai sitten on? jospa joku viisaampi tietäis(ville_ @ Kesä. 26 2005,21:55) kirjoitti
olen "onnistunut" saamaan ilmiön aikaan kaverin uudehkollakin pyörällä. omassa 1995 mallissa tekee samaa joskus mutta kun käyttää kytkintä hiukan kiinni niin että "joku" menee siellä kohdalleen niin taas menee vaihde päälle. vähänhän se ääntää mutta minkäs teet. sama ilmiö oli tuttu jo PV suzukissa;-)(jmy69 @ Kesä. 27 2005,18:51) kirjoitti
ensi alkuun mulla oli v-mäisiä tilanteita kun jarruttelin kytkin pohjassa ja aloin viputtaa vaihteita alaspäin liian myöhään. ähistelin liikennevaloissa ja rapisuttelin vaihdelaatikkoa naama punaisena;-)
en ole asiantuntija, juten huomaat.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
mulla oli kans aikoinaan pv:ssä sama ongelma! *(fiuri @ Kesä. 27 2005,20:45) kirjoitti
![]()
-05 tekee samaa kun vaihtaa juuri vaikka vitoselta kakkoselle.. ärsyttävää. saa painella välillä kymmenen kertaa että löytyy oikea pykälä. tietty jos aina pykälän kerrallaan vaihtaisi niin.. suurin haitta se että kun poljin tuntuu siltä että pykälät ei vaihdu niin joudut nostamaan kytkimen ja toivoa parasta ettei kurahda..nooh pyörä on ollut mulla niin vähän aikaa että vika voi löytyä myös kuskista mutta en omasta mielestä niin käsi ole että en saisi vaihdettua mieluista pykälää päälle!!!
![]()
Mulla ilmeni reissussa sellanen vaihdeonkelma -99 seeberissä, että ykkönen ei mene aina silmään. Se on ihan hieno fiilis hakata vaihdepoljinta Tampereella liikennevalojonossa ekanaMistä lie johtuu, tapahtui aina pidemmän ajorupeaman jälkeen.
Does this bike make my ass look fast?
Taitaa olla ominaisuus... Mulla ihan sama juttu -96 ceebbarissa. Tekee silloin tällöin sen, että kun lähtee pysähdyttyä sotkemaan pienempää pykälää niin ykkönen ei enää mene silmään ennenkuin nostaa kytkintä sen verran, että ottaa hiukan kiinni... Sitten taas pelaa![]()
Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
Mun vanha cbr 600 teki saman jos pysähty kutonen silmässä(tosin en sitä harrastanut). suosittelisin niitä vaihteita pudottamaan asteittain (moottorijarruttamaan),on muuten teillä jarrut kovilla jos 100 km/h vauhdista vedätte kytkimen pohjaan ja jarruttelette pysähdyksiin astiminä vedän kytkimen pohjaan vasta matelu vauhdeissa,säästyy jarrut ja mopo hidastuu tehokkaammin kun kone ja jarrut jarruttaa ja niitä vaihteita lasketaan pikkuhiljaa alaspäin vauhdin mukaan.
ei toi bladen laatikko myöskään tykkää että pysähdyksissä vasta ruvetaan pykäliä etsimään...
eli vika on kuskeissa ei lootassa
nyt voitte ampua minut!
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
eiku asiaa kirjoitat! moottorjiarrutusta tietty käyttää jokainen (lähestulkoon). mopossahan se "moottorijarru" on ihan toista luokkaa kuin autoissa. joskus siinä vaan ainakin mulla käy niin että pitemmän moottorijarrutuksen jälkeen ei saa kutoselta nuin vaan kolmosella/kakkoselle. siksi jarruttelen nykyään usein vaihde kerrallaan. reippaammassa ajossa no problemos - voipi napsutella niin nopsaa kuin vasen jalka kykenee.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-