Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Alkaa olemaan 28000 X11 alkuperäisillä ketjuilla mittarissa paljonkohan voi odottaa vielä pääsevänsä (ajo on puoliksi kaupunki cruisailua ja puoliksi matka-ajoa)?

Jokohan ketju jo oireilee kun pyörä vähän nykii 80-90 vauhdissa (3000-3500 kierrosta) vai onkohan jotaikin muuta?

Pyörä on 2002 X11.

Kiitos avusta

jari
    Ketjujen kestävyys riippuu huoltamisesta: rasvaus, kireys ja tietysti ketjujen laadusta.

Itse rasvaan ketjut aina kun ne näyttävät kuivilta 200-400km välein, jos ajan sateella ni useammin. Entisellä 750f Suitsalla ajoin yli 50000km didin x-rengas kettingeillä ja vielä olivat pyörää myydessä kunnossa, eturattaita taisi olla kolmas menossa, tällä menetelmällä jatkaa ketjujen ikää huomattavasti, vaihdoin nykyiseen blackbirttiini eturattaan 22000km kohdalla, jolloin kulumista oli jo havaittavissa, saa nähdä kauanko viellä ketjut kestävät. Ajotyyli on hiukan "repivä" joten ihan kohtuullisen hyvin kestävät siitä huolimatta.
    bird
    Itse sain nykyisen tipuni 18900km ajettuna, orkkisketjuilla pääsin loppujen lopuksi 37tkm, voiteluna Castrolin chain wax, havaintoni mukaan on parempi pitää ketjuja hiukan löysällä. Ketjuvahaa monet moittii mutta itse jatkan samalla kamalla uusien ketjujen kanssa.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  4.  
    Mun entinen vm-02 XX meni vaihtoon 31000 km ajettuna orkkisketjuilla,eivät olleet vielä finaalissa,Castrolin Chain Waxilla mönjätty n. 500 km välein.