Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Haudi!

    Tuollaisen pirun menin ostamaan perjantaina ja johan oli kannattava sijoitus. Todella hyvä ajaa ja pirun tyylikäs vielä kaiken lisäksi. Ainoa tämän hetken "pulma" on nuo tehot. 8,4kW näyttäisi olevan tehoa tässä pyörässä. Meinaa hyytyä ylämäkeen ja muutenkin sataseen saa kunnolla heruttaa ennenkuin mittari sinne asti ylettää.

    Elikkäs, minkälaisia toimenpiteitä suosittelisitte Viragolle, jotta kulkisi vaivatta tilanteessa kuin tilanteessa tasaisesti ja ihan mielellään nopeasti? Tehoputket (millaiset ja mistä?), kuristukset (missä? miten puretaan?), suuttimet jne. Kaikki neuvot otetaan vastaan.
  2. #2
    Taitavat olla kaikki nelari kevarit olla tehtyjä tuota 11kW silmällä pitäen, tai ainakin näin olen lukenut. Eli varmaan kuristuksia ei todennäköisesti ole. Mutta kannattaa nyt kuitenkin tsekata se ilmanputsari/kaasari -seutu jos vaikka jotai rajoittavaa löytyy.

    Virityseen varmaa isompaa kaasaria ja putkea. MUTTA noilla saavuttettu etu voi olla aika pientä sillä kannet kanavat ovat todennäköisesti melko ahtaat --> kansi koneistukseen jonka jälkeen sitä "tehoa" voi alkaa löytyä ehkän vähän enemmän, toki ei kannata mitään ihmettä odottaa

    Ja eihän sen customin mikään tykki kuulukkaan olla
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  3. #3
    Joo siis mitään tykkiä ei ole tarkoitus tästä saada. Vaan jotta ajomukavuus paranisi, niin olisi hyvä ettei hyytyisi ylämäkeen ja tarvitsisi aivan rumppailla vaihteiden kanssa Myös ohitustilanteita silmällä pitäen (joita yritän välttää mahdollisimman paljon), ettei jää vahingossakaan rinnalle. Myös hieman ärsyttää kun satasen alueella pääseekin pienessä tuulessa vaan yhdeksääkymppiä ja mulukero-autoilijat jonossa ohittavat!

    Vaikuttaako tehoputken laitto tehoihin millään lailla, vai onko se lähinnä sen äänimausteen takia? Jos esim. laittaisi vaikka Laserin tehoputken kun on rahoissaan, isomman suuttimen kaasariin, avartaisi ilmanputsaria (ei taida hääppösesti vaikuttaa?)

    Etsiskelin muuten niitä kuristuksia pyörästä, niin pakoputkessa ainakin oli jotkut ihme "lisäputket" survottu sinne sisälle ja hitsattu sen verran hyvin kiinni, ettei kannatta alkaa repimään niitä.

    On se ihmeellistä tuo tekniikka!
  4. #4
    Lainaa (viluri @ Kesä. 27 2005,23:20) kirjoitti
    Vaikuttaako tehoputken laitto tehoihin millään lailla, vai onko se lähinnä sen äänimausteen takia? Jos esim. laittaisi vaikka Laserin tehoputken kun on rahoissaan, isomman suuttimen kaasariin, avartaisi ilmanputsaria (ei taida hääppösesti vaikuttaa?)

    Etsiskelin muuten niitä kuristuksia pyörästä, niin pakoputkessa ainakin oli jotkut ihme "lisäputket" survottu sinne sisälle ja hitsattu sen verran hyvin kiinni, ettei kannatta alkaa repimään niitä.
    No kyllä sitten kannattaa tuo putki vaihtaa, kyllä se jonkun verran ahistaa. Mutta mutta, kuten sanoit, ei välttämättä häävisti auta. Koittamalla siitä selviää

    Ja tuo suutin kyllä kannattaa varmaan vaihtaa ettei vaan mene seokset liian laihalle.
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  5. #5
    Jeps.

    Mitähän eroa mahtaa olla BSM:n Thunderpipeilla ja Laserin tehareilla, muutakuin hinta? Mistä tuota BSM:ää saa tilattua? Myös sitä suutinta kaasariin etsisin (90).
  6. #6
    Mulla on virago kanssa ja tässä on semmonen tapaus että sytytysboksi rajoittaa pyörän tehoja ja ei mene sitä 100:sta kovempaa että ei se auta siihen kulkevuuteen vaikka laitat minkälaista viriä kun on sähkönen rajoitin ja jonka senkin luulisi maksavan 200-300e mulla on alkanu ottaa sen verran päähän että vaihan 2t kyykky pyörään niin ei ainakaan oo tehoista puutetta kun on täystehonen mutta ei ne sitten toisaalta kestä niin hyvin mutta ainakin kulkee.
  7. #7
    Bikessä oli joskus testissä kustomeita, siinä 250 virago, jolla ohitukset olivat lähes mahdottomia, joten mitäköhän antaisi neuvoksi, jaa-a
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  8.  
  9. #8
    Aikanaan tuommoisella katuajelut aloitin. Olihan se silloin makean näköinen piikiksi, mutten kyllä taajaman ulkopuolella sillä ajellut juurikin laiskuutensa vuoksi.

    Silloin kävi mielessä jopa 250cc pyttyjen vaihtaminen, alakerta ja vaihdeaski on muistaakseni samat noissa pyörissä. Kallista lystiä, joten tuskinpa mitään järkeä, mutta suhteessa saa varmasti parhaiten lisäheppoja per euro.

    Ja sitten aikanaan muutoskatsastamaan papereihin 250cc...
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA