Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Kun kerran Castrolin osasynteettinen GPS 10W40 ei oikein k4 kilogiksussa toimi, niin ostin sitten tuota Motulin 100% synteettistä 300V -tatinaa 15W50 jähmeyksillä. Kallistahan se oli, mutta näillä bensan hinnoilla ei tuo tunnu missään, jos niillä sen 6tkm eteenpäin pääsee

    Katukäyttö kuitenkin poikkeaa kilpakäytöstä, että mitenköhän noi öljyt kestää happanematta kun niitä seisotellaan koneessa ajokertojen välissä?

    Toivon mukaan toi laatikko näillä toimii hyvin. Tuntuu olevan aika kranttu aski, 97vm pikkugixxerissä noi GPS:t toimi ilman hämminkiä pidempääkin vaihtoväliä
    --
    jiji
  2. #2
    Mulla on ainakin Castrolin 10W40 pelittänyt ihan ok.
    Mites sulla sit oireilee?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  3. #3
    Hyvin on Motulit pelannu tommoset pari tuhatta kilometriä, ei yhtään välivapaata joita GPS:llä tuli monasti 5 ja 6 väliin
    --
    jiji
  4. #4
    Taitaa pyörissä olla yksilökohtaisia eroja? Mulla on nyt muutaman tuhannen ajan ollut 10W40 castrol koneessa ja pelaa loistavasti. En tiedä mitä edellinen omistaja on myllyssä käyttänyt. Edellisessä pyörässäni Hondan Vifferissä Motulin 15W50 (normaali, ei kisaöljy) nimenomaan aiheutti välivapaita ja vaihteiden takertelua (tippui just kutoselta vitoselle ja välillä oli vaikea löytää vapaa). 10W40:een vaihtaminen auttoi. Kyllähän 10w40 on hieman notkeampaa, joten vaihteet koliseekin enemmän. Suosituksena näyttää se kuitenkin olevan Suzukin ohjekirjan mukaan. Öljyjen merkkikohtaisia omineisuuseroja en tiedä (samalla viskositeetilla).
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  5. #5
    Voipi olla. Senverran kallista myrkkyä toi Motul, että kokeilen Shellin täyssynteettistä 10W40 seuraavaksi. Myös Motul 300V 10W40 Sport pitää testata, jos sitä vaan onnistuisi saamaan.

    Sittenpä näkee, johtuuko toi askin toiminta öljyjen viskositeetistä vaiko merkistä. Taikka synteettisen tavaran määrästä, GPS on ymmärtääkseni osasynteettinen, samoin kuin Motul 5100-sarjan öljyt.

    Saas nyt kattoo senkin, alkaako öljyt vanhenemaan missä ajassa. Vois kokeilla venyttää vaihtovälin 6tkm eteenpäin, jollei aski ala takkuamaan.
    --
    jiji
  6. #6
    No nyt on Motul-ööleilla ajeltu 3tkm ja tänään huomasin kytkimen toiminnassa ongelmia kylmillä öljyillä: ei tahdo erottaa, siis vaikka veti kytkimen pohjaan niin veto päällä.

    Ilmeisesti öljyt on menossa huonoksi, ei ajamisen takia vaan seisomisen. Kai ne esterit siellä happanee

    Pitää nyt vielä tutkailla tuota kytkimen toimintaa ja vaihtaa Shellin litkut sisään, mikäli ongelmaa ilmenee liian kanssa.
    --
    jiji
  7. #7
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    tekee mieli kysyä että onko ainoa peruste öljyn valinnalle vaihteiston ääni/toimivuus ? itse olisin enemmän huolissani kampikoneiston voitelusta. aivan sama jos tulee joskus välivapaa (no radalla se ei tietysi ole "mukavaa") kun vaihtoehtona on kehnon voitelevuuden takia kiertokankiremo tms. kommentteja ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  8. #8
    Taitaa olla tuo vaihteiston/kytkimen toiminta ainoa, missä normaalilla pulliaisella on mahdollista havaita eroja eri öljyjen välillä. Luulisin, että kaikki kaupasta saatavat öljyt ovat sen verran hyviä, että kone ei narahda sen takia, että ostaa väärää merkkiä.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #9
    kyllä mä olen melkein mielummin huolissani vaihteistosta kuin yläkerta-asioista. vaihteisto on kalliimpi korjattava ja menehtyy useammin. plus että jos menehtyy niin yläkerran joutuu kuitenkin ottamaan auki
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  10. #10
    Kyllä minäkin luulisin, että nuo "isot öljymerkit" on kaikki melko hyviä. Tosin tutun pyörässä oli yhden talven jälkeen Motorexin öljyt pelkkää vaahtoa ja valkoista sakkaa . Onneksi vaihtoi ennen ajoon lähtöä. Kai nekin oli jotensakin hapanneet seisoessa ?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  11. #11
    I/Ö koneeseen tuli keväällä laitettua Castrolin GPS 15w50 öljyt.
    Tuntuu myös vitosen ja kutosen välistä löytyvän uusi välivapaa ja nopeasti ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa vapaa lyytyy aikasempaa herkemmin.
    GPS:ät näin ~ 4000km jälkeen on tullut vaihto kuntoon perstuntumalla.
    Delvacin pönttöt odottaa jo vaihtoon pääsyä..

    Kumman vaan kaataisi koneeseen Delvacin hp-p vai Super 1300
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  12. #12
    Lainaa (Sika-nauta @ Heinä. 11 2005,18:08) kirjoitti
    Kumman vaan kaataisi koneeseen Delvacin hp-p vai Super 1300
    Superia.

    Ja Shellin öljyt näyttäisi löytyvän Shellin huoltsikalta REILUSTI alle moottoripyöräliikkeiden hintojen.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #13
    Testaus jatkuu, kaadoin koneeseen tällä kertaa Shellin Advance Ultra 15w-50 täysyntsa mopoöljyä -> vaihteet toimii moitteetta toistaiseksi.

    Toivon mukaan tämä katukäyttöön sekoiteltu öljy säilyttää hyvät ominaisuutensa koko 6tkm vaihtovälin.

    Eihän tässä ehdi muuta tekemään kun testaamaan öljyjä *
    --
    jiji
  14.  
  15. #14
    Motul 300V nimikeen alle mahtuu erilaisia 300V -sarjan öljyjä. Siellä on myös puhdas kisaöljy, jossa on melko ohut viskositeetti ihan sen takia jotta tehoa saadaan mahdollisimman paljon ulos. Sitä esim Suzukin ja Yhaman MotoGP teamit käyttävät. Sitten löytyy 300V öljyjä normaaleilla viskositeeteilla, joilla voi ihan rauhassa ajella normaalit öljynvaihtovälit. Öljykalvon paksuudet ovat 300V öljyissä ihan omaa luokkaansa verrattuna mihinkään muihin 4-T öljyihin. Siksi varmaan kisatiimitkin ajavat niillä, eikä Delvacilla *