Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 66:sta
    Onko joku saanut sakot kypärättä ajosta? Vai selviääkö huomautuksella? Itse ajelen täs työpaikan ympäristössä tukkutorin alueella(Hki) ja vähän ympärilläkin ilman. Ku käy syömässä tai muuten pikku matkan. Helpompi pistäytyä, ku ei ole kypärää "unohtumassa". Minkähän suuruinen lappu tulee jos on tullakseen?
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
    H - U - L - L - U

ei ilmankypärää ajella oli mikä oli

pyörää vailla.
    PÖLJÄ! Se potta päähän ja heti!
    "Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
    Mä en aja kyllä 100m pidempää slaissia ilman pottaa. Jos jonkun pienen roplauksen tms jälkeen täytyy "testata" niin tulee käytyä tollanen pikalenkki, mutta muuten aina kypärä päässä.

Btw, en voi ymmärtää että miten voit unohtaa kypäräs. Mulle ainakin sen verta arvokas taloudellisestikin että julkisella paikalla pidän haukkana silmällä.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
    Joskus kävin testaamassa mopoa ilman pottaa sen jälkeen kun olin viilannut sitä. Ehkä sadan metrin lenkki ja tietty poliisit näki *. Huomauttivat mutta mitään kirjallista en saanut. Ainut mitä pelkäsin, oli että olisivat ruvenneet vielä testaamaan juuri viilattua vekotinta *
    Lainaa (LeWe @ Kesä. 22 2005,09:39) kirjoitti
    Onko joku saanut sakot kypärättä ajosta? Vai selviääkö huomautuksella? Itse ajelen täs työpaikan ympäristössä tukkutorin alueella(Hki) ja vähän ympärilläkin ilman. Ku käy syömässä tai muuten pikku matkan. Helpompi pistäytyä, ku ei ole kypärää "unohtumassa". Minkähän suuruinen lappu tulee jos on tullakseen?
    Toivottavasti tulee mahdollisimman paljon sakkoja
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
    Eipä hirveästi tulisi mieleen ajella ilman kypärää muuten kuin kotipihassa mopoa siirtäessä (parisen metriä). Toivottavasti ei muillekaan.
    Ei kai siinä se rangaistuksen määrä ole pääasia, vaan jokaisen oma turvallisuus!
    * Arctic Ranger *
    Btw, en voi ymmärtää että miten voit unohtaa kypäräs. Mulle ainakin sen verta arvokas taloudellisestikin että julkisella paikalla pidän haukkana silmällä.

"Unohtaa" oli heitto merkeillä. Meneppä täyteen ruokalaan ja kaks vaihtoehtoa: jätä narikkaan tai varaa yks paikka kypärälle. Ja vauhtihan täytyy tietty pitää kaupunkinopeuksissa ilman ajaessa. (muuten tulee vesi silmistä ) Ja onhan se vähän kun ajais avoautolla.

Ps. Eihän sitä voi oikeasti unohtaa
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
    Toivottavasti tuo juttu oli vitsi (huono sellainen).Ei kai kukaan voi olla niin typerä että ajaa ilman kypärää!!!
    Toisaalta,jos ei päässä ole tuon enempää pitämistä,kai sillon sama ajella ilman kypärääkin.No,ei nyt oikeesti,eli potta päässä,mut ei järki jäässä!!!
    ..eijjoo ikinä ennen tuota tehny ja tuassiisa se sen tek...
    Oijoi, kyllä se kypärättä ajo kunnon helleilmalla on oikeasti hienoa, aurinkolasit vain päähän ja menoksi.
    Ulkomailla ajaessa mopedia vuokratessa kypärätkin ovat mitä ovat, muovisia pottia ja muutenkin kuuma niin eipä siellä tule käytettyä kuin shortseja, aurinkolaseja ja sandaaleja, joita suosin Suomessakin helteellä.

Annettais nyt jokaisen ajaa kuteissa joissa haluaa sitä turhaan moralisoimatta, kyllä riskit tiedetään, pitää vaan ajella ehkä vähän varovaisemmin. Liikenne kuitenkin Suomessa on helppoa, kun kaikki käyttäytyy suunnilleen kuin pitää, sitten jos napsahtaa niin napsahtaa, ei se teihin koske vaan siihen, joka niitä turvallisia varusteita ei pitänyt.
    Kaverini voisi kertoa, mitä voi tapahtua ilman kypärää.
    Meinasi ajaa pyörän lämpöiseksi pihatiellä.
    Ajo jäi hieman kesken, kun etupyörä lähti jostain syystä alta.
    Sitten soiteltiin ambulanssia ja mies vietiin tajuttomana sairaalaan, jossa meni useampi päivä.
    Kypärä olisi tässä tapauksessa pelastanut pään/naaman.

Ei oo tullu ajettua ilman kypärää eikä kyllä tulisi mielenkään.
    Kypärä kulkee tarvittaessa mukana ja jos piipahtaa vain jossain, niin ilman suurempaa vaivaa sen jättää kiinni pyörään. Itellä sen pystyy lukitteen matkustajan penkin alle.
    Kawasaki ZX-9R Ninja -04
    Kun käyttää AINA kypärää, se ei voi unohtua. Jos unohtuu, niin samalla unohtuu se pyöräkin
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Tuli kerran renkaiden vaihdon jälkeen otettua pienet tyypit pyörällä Lappeenrannassa ja kuinka ollakaan, ajoi komissaarit takanani. No, ajoa ei ollut kuin ehkä satakunta metriä kadulla mutta sattumalta eturenkaan kosketus tienpintaan oli paikoitellen kovin kevyt, sanoisinko ilmava. Nopeusrajoitustakin oli tullut tulkittua, tosin hyvin lievästi, ja se kypärä oli pajalla. Tuli kirjallinen huomautus.
    Lainaa (Mopottaja @ Kesä. 22 2005,10:57) kirjoitti
    Oijoi, kyllä se kypärättä ajo kunnon helleilmalla on oikeasti hienoa, aurinkolasit vain päähän ja menoksi.
    Ulkomailla ajaessa mopedia vuokratessa kypärätkin ovat mitä ovat, muovisia pottia ja muutenkin kuuma niin eipä siellä tule käytettyä kuin shortseja, aurinkolaseja ja sandaaleja, joita suosin Suomessakin helteellä.
    Olen pitkälti samaa mieltä.

Kylläpä te jaksatte riehua, eihän se ole teiltä pois jos joku ilman kypärää haluaa ajaa...
    Lainaa (bubblefaerie @ Kesä. 22 2005,11:58) kirjoitti

Kylläpä te jaksatte riehua, eihän se ole teiltä pois jos joku ilman kypärää haluaa ajaa...
    Vihanneksena sairaalassa letkuissa kymmeniä vuosia, se nimenomaan on meiltä kaikilta pois.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Kai siitä kypärättä ajosta voi nykylinjan mukaan kortti lähteä jos on jo pari rikettä pohjalla.

Oli ne hienoja aikoja kun ei ollut kypäräpakkoa..

Vaikka pitää sanoa että, muutaman kerran olis jääny ruhjeet kasvoihin tulematta jos olis ollut kypärä.

Mutta nyt kun on kypärää käyttänyt niin on säästynyt ihottumilta ym..
    Ihan pakko kommentoida. *

<Setti alkaa>

Viimeaikoina näilläkin sivuilla on käyty hillitöntä vääntämistä esim ylinopeuksista yms.. Näissä keskusteluissa on aina vedottu että eihän siinä vaaranna kuin korkeintaan itsensä. * kun "tyhjällä" tiellä vetää narut tiukoille. Mutta annas olla kun joku kysyy että paljonko tulee sakkoja jos ajaa ilman kypärää, * niin kauhea mekastus että kypärä heti päähän, kun tuossahan ei oikeasti satuta kuin itsensä jos lippaa. Joskin vihanneksen ylläpito kustannukset ovat kohtuu korkeita ja ne jakautuvat kaikkien kesken. </Setti loppuu>

Itsekkään en suosittele ilman kypärää ajamista, edes lyhyttä matkaa, joskin itsekkin olen ajanut ilman pottaa jotain testi rundeja huoltojen jälkeen. Sakotus varmaankin rikkesakko jos muita rikkeitä ei osu samaan nippuun.

Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750

Skype to me
    <a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
    Sillä pikku erotuksella, että juuri huollon jälkeen ei kannattaisi sitä pottaa jättää. mitäs jos se etupyörä ei ole kiinni kunnolla

Ilman kypärää ajaminen mopolla on hienoa kesällä. se on myönnettävä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    En oo viel ehtiny ostaa kypärää. Mun pipo kyl näyttää vähän kypärältä, joten se päässä oon ajellu pari kuukautta. En oo jääny kiinni.
    "Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
    Kyllä on tullut thaimaassa työkeikoilla ajeltua ilman pottaa, reibanit vain päähän ja menoksi.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
    Maassa maan tavalla eli onhan tuota maailmalla joskus tullut ajettua ilman kypärää ja jotain hienoa siinäkin on kaikesta vaarallisuudesta huolimatta. Ja saihan tuota joskus ajaa mopolla ilman kypärää ja olihan se vaikeaa hyväksyä kypärä päähän, varsinkin kun ne mallit olivat mitä olivat.
    Bring M. Backalive

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Espoossa on tietääkseni eräs hemmo, jolla on lääkärin lupa ajella ilman kypärää Kuulemma "ahistaa", jos on edes avopotta päässä.
    Lainaa (Ekip @ Kesä. 22 2005,13:09) kirjoitti
    Ihan pakko kommentoida. *

<Setti alkaa>

Viimeaikoina näilläkin sivuilla on käyty hillitöntä vääntämistä esim ylinopeuksista yms.. Näissä keskusteluissa on aina vedottu että eihän siinä vaaranna kuin korkeintaan itsensä. * kun "tyhjällä" tiellä vetää narut tiukoille. Mutta annas olla kun joku kysyy että paljonko tulee sakkoja jos ajaa ilman kypärää, * niin kauhea mekastus että kypärä heti päähän, kun tuossahan ei oikeasti satuta kuin itsensä jos lippaa. Joskin vihanneksen ylläpito kustannukset ovat kohtuu korkeita ja ne jakautuvat kaikkien kesken. </Setti loppuu>
    Tuota samaa tassa tuumin

Ilman kyparaa ajaminen muuten tuntuu ihan luvattoman hyvalta! Ajan aina kun on tilaisuus, en kuitenkaan ihan tavispaivana tuolla liikenteen seassa. Mutta esim matkaillessa lauttalippujonosta lauttaan, kokkareilla (jossain on vahan enemman tilaa ku vaikka jysarissa ) siirtelyja siella taalla, ja sitten tietty leopoldsburgin HD miitin aikaan kun koko kaupunki on autokielletty alue ja kyparapakkoa ei ole
    Lainaa (julma jj @ Kesä. 22 2005,17:10) kirjoitti
    Espoossa on tietääkseni eräs hemmo, jolla on lääkärin lupa ajella ilman kypärää Kuulemma "ahistaa", jos on edes avopotta päässä.
    Joo muaki alko ahistaa, pitäskö mennä lääkäriin?

En ajais millää ilman kypärää, oon kerran siirtänyt tankilta
    parkkikselle 20m ilman pottaa, siinä kypärättä ajot.

Oon kerran lyöny pääni kaatumalla, seuraus aivoverenvuoto,
    porteilla käynti ja 3kk sairaslomaa, halvaantunut niskalihas jne.

Mietteikää jos on vähä vauhtia, no eipä tartte sairastaa ku
    saa heti puupaltoon ympärille.

Ei siinä mitää jos haluaa ilman pottaa ajaa ni ajaa, ei mekää
    kersana pidetty mopoillessa pottaa ja kivaa oli
    Lainaa (LeWe @ Kesä. 22 2005,09:39) kirjoitti
    Onko joku saanut sakot kypärättä ajosta? Vai selviääkö huomautuksella? Itse ajelen täs työpaikan ympäristössä tukkutorin alueella(Hki) ja vähän ympärilläkin ilman. Ku käy syömässä tai muuten pikku matkan. * Helpompi pistäytyä, ku ei ole kypärää "unohtumassa". Minkähän suuruinen lappu tulee jos on tullakseen?
    En koskaan käytä kypärää alle 200km/h nopeuksissa
    en minäkään..varsinkaan talvella
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
    35€ tuli ainakin mulle sakkoa.
    Etsin sählövikaa pyörästä (katteet oli pois jne.) vika löytyi--> johto korjattiin 200m hiekkatietä asfalttitien risteykseen ja saman verran takaisin jetsonit paikalle ja tuo edellämainittu summa sakkoa.. omaa tyhmyyttä täysin, mutta ois ne polliisi sedät voinu kyä mun mielestä ton armahtaa..
    R1 -05
  30.  
    oon ajanu ilman kypärää ihan maantienopeutta ja riittävä määrä kilsoja! vapauttava tunne kieltämättä! no niinno, oli mulla huivi päässä!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen