Minkä moista ääntä nokkaketju/kiristäjä pitää ollessaan kulunu. Cebarista kuuluu sellainen pieni kloksutus oikealta puolelta tyhjäkäynnillä. Ja kytkin tietysti pitää ne tavanomaiset jurinat. Luin jostain viestistä myös, että nokkaketjun vaihdon jälkeen joltain oli hävinny resonoinnit 5000 rpm kohdalta, oma pyörä resonoi iha riittävästi juuri tuolla kohdalla. Mikä avuksi näihin vaivoihin?? Pyörä on CBR 600 -91 aj. 25 000km
Mulla kuuluu kans vaikka minkä näköistä rallattelua ja kolinaa. Varsinkin kylmänä.
mutta olen tottunu. (pahako?)
jostain kuulin että vaihdat vaan kiristimen.
nii-in vaihdat vaan. helpommin sanottu ku ...
eli jos joku osais vahän neuvoo niin ei olis pahitteeksi.
eli mitä kaikkee joutuu irrottaan kannen ? nokat ?
tietäs vaan .
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Kiristin todellakin helppo vaihtaa (kahdella pultilla kiinni koneen takapuolella). Mutta itse ainakin jouduin joskus vaihtamaan myös koko ketjun, kun ei pelkkä kiristin auttanut. Ja jos on pyörien kanssa pelannut niin ei ketjunkaan vaihto ole paha homma.
Kyllä ittelläkin tulee semmoista pikkusta rallatusta tasakaasulla ajaessa. Ajattelin vaihtaa ketjun viimeistään talvella jos en jo aikaisemmin, tarttiskohan ottaa oikein kuvia ja tehdä ohje niin onnistuis muita helposti.
Eli kannattaa alottaa kiristimen vaihtamisella. Pitänee kuiteki vaivata jotain joka sen on ennenkin tehny ja kytätä sivussa jos viel joutuu sen kanssa tekemisiin ni onnistus sitte iteltäki.![]()
Toivotaan että kolinat loppuu.
Tässä aika pätevät ohjeet kiristimen vaihtoon, ainakin f4-malliin.
Itseltä onnistui todella helposti luettuani nämä ohjeet. Kiristimen vaihto ei poistanut kokonaan rallatusta mutta hiljensi huomattavasti kuitenkin, varmaan sais nokkaketjunkin vaihtaa mutta sen vois tehdä talvella sitten.
kiristimen vaihto
zx-10r -04
nyt tuli selvyys taidan ruveta vaihtaan.
olipa kunnolla rautalangasta, jospa onnistus.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Onko havaintoja paljonko tommonen kiristäjä maksaa? Mistä ja mihin hintaa halvalla.
Yamaha R1