Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Kiristin tuossa löystynyttä ketjua ja samalla puhdistin sen kaikenmaailman paskasta mitä oli itseensä matkanvarrella ottanut.Nyt vaan alkoi ketju pitämään outoa ääntä jota ei aikaisemmin kuulunut.Ääni on eräänlaista rahinaa/sirinää.Ketjun kireys tuntuu olevan passeli ja rengaskin vaaterissa,tarkistettu useaan otteeseen mittaamallakin.Ketjut ja rattaat ok.Mistähän moinen ääntely saattaisi johtua?
    Aprilia Rsv Tuono
    Irrottamasi "kakka" siellä rullien välissä ääntelee.

-Veijo-
    Niin ja jos olet sen ketjun jollain sopimattomalla 'pesuaineella' käsitellyt pelkän öljyn sijaan, niin varmaan sirisee ja narisee ja kurnuttaa ja vouvaa.

Mutta tuskin sentään.
    Öljyä ketjuun ja rengas pystysuoraan.
    Ducati 900 SS
    Moottoriöljyllä+hammasharjalla ketjut puhtaiksi kihnutin.Sai kyllä pestä pyöränkin sen jälkeen kunnolla.Täytyypä vielä se renkaan olotila tarkistaa jos se vaikka vinksottais jollain tapaa
    Aprilia Rsv Tuono
    Lainaa (kippari @ Kesä. 21 2005,14:04) kirjoitti
    Moottoriöljyllä+hammasharjalla ketjut puhtaiksi kihnutin.Sai kyllä pestä pyöränkin sen jälkeen kunnolla.Täytyypä vielä se renkaan olotila tarkistaa jos se vaikka vinksottais jollain tapaa
    On sitten ollunna ylimääräistä aikaa
    Oman Hondan kohdalla olen tehnyt niin, että koneen käydessä vaihde silmässä tippakannusta vaihteistoöljyä ketjuun ja lopuksi rätillä kuivaten.

VAROITUS! Jos teette niin kuin minä, niin sormia ei sitten saa päästää ketjun ja rattaan väliin.

-Veijo-
    Lainaa (vepa @ Kesä. 21 2005,14:41) kirjoitti
    Lainaa (kippari @ Kesä. 21 2005,14:04) kirjoitti
    On sitten ollunna ylimääräistä aikaa
    Oman Hondan kohdalla olen tehnyt niin, että koneen käydessä vaihde silmässä tippakannusta vaihteistoöljyä ketjuun ja lopuksi rätillä kuivaten.

VAROITUS! Jos teette niin kuin minä, niin sormia ei sitten saa päästää ketjun ja rattaan väliin.

-Veijo-
    Tilkka öljyä + sopivankokoinen pensseli on myös aika tomiva systeemi, niin ja tietty käsin takanakkia pyörittäen, tai jos ei oo pukkia tai keskituka, niin sitten vaan sopiva rasvausbaana auki ja pyörää pikkasen kerrallaan eteenpäin työnnellen, kunnes koko ketju on rasvattu. Ei tuu paha siivo, ei vaaraa sormille, ja ketju tulee rasvattua ihan hyvin. Likaisen ketjun kanssa tulee joskus vedettyä ensin pari kiekkaa öljyisen rätin läpi, kunnes pahimmat kagameelit on irronneet.
    Ääntely taitaa johtua siitä kun ketju kulkee runkoa suojaavaa muovia vasten.Ei tainnut kuulua aikaisemmin suojaavan kökkökerroksen takia.Kireys on oikea mutta silti ketju laahaa n.parin sentin matkalta muoviin.Kait sen tulee siihen laahatakkin
    Aprilia Rsv Tuono
    Ei tuo mulla ainakaan laahaa. Tai oiskohan tuolla sitten paksu kerros kagameelia, tosin epäilen...
  10.  
    Oliskohan kipparin pyörässä tihennetty välitystä pykälää pienemmällä eturattaalla? Muistaakseni omassani tuollainen muutos tehtiin ketjunvaihdon yhteydessä, seurauksella että veto päällä ja ketju kireällä ei laahannut mutta paikoillaan pyöritettäessä vähän laahasi ja moottorijarrutuksessa tuntui pientä ylimääräistä tärinää. Tuskin siitä haittaa on.