Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Ensinnäkin suuresti anteeksi kun aloitan uuden topicin tämän aiheen alle, vaikka aika tuoreessakin keskustelussa on sangen ansiokkaasti peistä taitettu itse putsauksesta ja apuvälineiden rakentelusta.

Mutta minulla on tilanne, että uskallus loppui kesken kun katselin osaavampien keskustelua.
    Minulla puuttuu ainakin:
    - taito = kokemusperäinen osaaminen
    - lämmin ja puhdas paikka jossa askarrella

Yleisesti muista keskusteluista minulle on tullut sellainen kuva, ettei esim. kylän mp-korjaamolla ole kovin järkevää huollattaa kaasareitaan (putsauttaa)

Jos näin on, voisitteko kertoa minulle miksi ei. Siis kummasta on ennemmin kysymys:
    1. tulee tolkuttoman kalliiksi vai
    2. todennäköisesti kyläseppä ei sitä kuitenkaan tee hyvin?
    Vai onko kyse jostain ihan muusta?

Ja sitten, jos saisin sen johonkin tässä Jkl-Tampere akselilla kunnostettua/putsattua, voisiko sinne viedä pelkät kaasarit? Mukaan kumiset imutorvet vaikka.

Tätä olen pohtinut kysyä myös suoraan pariltakin paikalliselta mp-korjaamolta, mutta kun epäilen heidän vastaavan osittain "omaan pussiinsa".

Paikallisen mp-seuran apu kiinnostaisi, mutta sitten tulee lähes ylipääsemättömäksi ongelmaksi perhe-elämän ja seuran tilojen välillä kulkeminen.

Olisin äärettömän kiitollinen hyvistä vinkeistä!

Pyörä oli siis: GSX600F-88,
    tilanne sen verran ikävä, etten usko saavani käyntiin enään ilman putsausta. Kastelee paria tulppaa heti käynnitystä yrittäessä pilalle ja kolmosen kaasarin pohjasta tippuukin polttoainetta.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
    kun tilanne on jo noin paha, niin ei se omalla ropaamisella huonommaksi mene.

jos kerran saat kaasarit irti, niin ei niiden ruuvien avaaminen niin iso homma ole. Sinun ei tarvitse irroittaa kaasareita toisistaan, vain avata pohjat ja kannet ja laittaa takaisin.

Mutta se vuotaminen viittaa siihen, että kaasareiden välissä olevien putkien o-renkaat on menneet ajan hampaissa rikki. Joten joudut irroittamaan kaasarit toisistaan melko todennäköisesti.

Ihminen sen on tehnytkin. ja kokemus tulee vain tekemällä. olet ainakin kokemusta rikkaampi. aikaa on käytettävissä kuitenkin enemmän kuin ammattiasentajalla. Ota kuvia ja tee rauhassa. Jos meinaa mennä hermot, niin palaa hommaan päivän/viikon päästä. Jos ei hermot kestä, niin tulee tuhoa enemmän kuin hyötyä. Olen kauhuissani katsonut muutamia etuteleskooppiremontteja joissa rupeaa hermo menemään.

Lue ensin Zen ja moottoripyörän kunnossapito. Ja etsi jostain manuaali.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Kiitos kannustuksesta.
    Haynesin manuaali on kovalla käytöllä.
    Periaattenihan on ollut, että kaiken ainakin yritän tehdä itse,
    eihän tuollaisen vanhan lehmän ostamisessa muuten mitään tolkkua olisi ollutkaan. Koko homman jujuhan oli itseasiassa oppia tällä pyörällä korjailun perusjuttuja.

Pari faktaa vain on minua vastaan tuon kokemuksen puutteen lisäksi kaararien kanssa:
    - varastoni on kylmä (lämmitän sitä näillä nollakeleillä puhaltimilla mukavaksi työskennellä.)
    - Kompressorini ei suostu toimimaan pakkasella
    - jotenkin minulle on tullut kammottava kuva kaasareista jousia, sokkia ja muita pikkuosia varaston nurkkaan ampuvina härveleinä.

Mutta otan kannustuksen ilomielin vastaan.
    Tuo on hyvä lähtkökohta, eihän se paljoa enempää voi sotkuunkaan enään mennä...

Siitä poikiikin mieleeni kysymys: jos saan ne ihan oikeasti purettua mutten kasaan, niin löytyyköhän tästä maasta niille kasaajaa? Siis tuo mahdollisuus hieman askarruttaa digikuvaamisesta huolimatta.

Odotan kuitenkin vielä saisinko kommenteja korjaamoistakin.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
    Lainaa (sarkka @ Tammi. 03 2006,17:38) kirjoitti
    - varastoni on kylmä (lämmitän sitä näillä nollakeleillä puhaltimilla mukavaksi työskennellä.)
    - Kompressorini ei suostu toimimaan pakkasella
    - jotenkin minulle on tullut kammottava kuva kaasareista jousia, sokkia ja muita pikkuosia varaston nurkkaan ampuvina härveleinä.
    No kah, miksi et purkaisi niitä kaasareita kaikessa rauhassa keittiön pöydän ääressä? Tai edes olohuoneen nurkassa? Olisi valoa ja lämpöä. Paineilmaakin löytyy tarvittaessa, vaikka autonrenkaasta, kuten kynäruiskumaalareilla on joskus tapana ollut. (Jos tietäisin asumistilanteesi en ehkä ehdottaisi).
    ZZR 1200
    Joo, ei taida hallitus antaa lupaa tuoda pöytä"hopeiden" viereen niitä kaasareita. Toisaalta, olisihan siinä melkein jokaiselle täällä päiväs aikaan olevalle lapselle oma kaasari leikkikaluksi.

Kylppäriä olin itse asiassa ajatellut ko. hommaan varustaa iltana-parina viikon kahden välein,
    mutta kun sekin piru meni juuri uudenvuoden yönä remonttikuntoon

Mutta tuntuu kannustus olevan sitä luokkaa että taidan katsella niitä uudemman kerran irtioton merkeissä lähiaikoina.

Josko sittenkin...
    Hyvä niksi pitää osat oikeissa paikoissa on purkaa kaasuttimen1 osat vaikka halkaistuun maitopurkkiin johon tussilla "1 osat". Eli jokaisen eri kaasarin osat lajitellaan omiin kippoihin, ei sakoiteta keskenään (MuTu). Purku järjestys kannatta piirtää paperille/digikuvata, miten se luonnossa menee. Työ on tarkkaa, mutta ei siinä mitään mystistä ole avain sana on oikea järjästys ja sen muistaminen=kirjoita ylös,kuvat.
    Jos kaasarit vuotaa on ostattava uudet tarpeelliset tiivisteet, villi veikkaus on kohokammion tiiviste, tuppaa olemaan Mikuneissa aikalailla ohut kumi lärpäke, ja "ne"-o-renkaat. Tilaus tavaraa yleensä, joten vielä on aikaa ennen kevättä...

Ihan uskomaton sakkaa määrä lähtee ihan puhtaan näköisestä kaasarista ihan lämpimällä Fairy vedellä ja hammasharjalla.
    Toki paineilmaa on hyvä olla ja jotain mietoa liuotinta, sisällä tinnerit ja muut väkevät aineet ei-niin kiva kun ottaa kupoliin hengitellä jossain vessassa. Tälläseen hommaan käy hyvin sellainen paineilma sräypullo vaikka kovin huvittavalta se vaikuttaakin niin toimii mukavammin kun roudata 3vaihe kompura kämpän sisälle

Tälläsessä askartelussa saa tosiaan hyvin vastinetta vapaa-ajalleen, tälläinen pieni homma voi olla härskin kallis merkkiliikkeessäkin.

Ai niin, en halua pelotella sitten kaasuttimien synkronoinnista kun homma on valmis. Se on se "ufoin" homma.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
    kyllähän tuommoset pikkuremontit tekee kotosalla, ja etpä sitä muuten opikkaan. Loppujen lopuksi ei ne niin ihmeellisiä laitteita ole ettei niitä osaisi kasata, jos ei muuten niin vaikka räjäytyskuvat tueksi ja vähän maalaisjärkeä kyytipojaksi.

heh heh heh hee,
    kiitos henkisestä avusta,
    se lähti käyntiin!

Ties kuinka mones kymmenes kerta.
    Mitään en tehnyt välissä, latasin vaan taas kerran hetken akkua - ja - boom!

kaikki neljä sylinteriä mukana kerralla.
    Tulppiakaan en välissä availlut. (sisällä tosin ajamattomat kertaalleen kastellut)

Ei ole riemulla rajaa, kun talvella Suizalla ajaa...
    pörryytin siinä sitten puoli tuntia pihassa p..karinkiä pihassa naapureiden iloksi.

Sen verran että sain öljyt lämpimäksi.

Mutta kaasarien avaus,
    se on nyt paljon mukavampi aloittaa, kun tietää että pyörä kävi ENNEN korjausta.

Tietääpähän ainakin sitten missä vika jos ei käy korjauksen jälkeen.

Todellakin kiitos kannustuksesta.
    Kyllä sen sittenkin otan itse auki, nyt on niin hyvä olo!

Eikös tuon synkkauksen voi tehdä sitten keväällä mopohuollossa erikseen kohtuu korvausta vastaan?
    panokset kovenee kun pyörä käy

ei se mikään rakettimoottori ole. Eikä osiakaan kovin paljoa.

kun jousi lentää, niin muista olla hiljaa ja kuunnella.(mp asentajan tärkein oppitunti)
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Niin, ja älä sitten täräytä ensitöiksesi kaikkia levälleen, on helpompi katsella seuraavasta, miten ne ekan osat menikään. Ei siellä niin paljoa tavaraa ole, etteikö noita muistaisi, mutta varmuus paras.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  11.  
    Lainaa (jaket @ Tammi. 03 2006,23:00) kirjoitti
    kun jousi lentää, niin muista olla hiljaa ja kuunnella.(mp asentajan tärkein oppitunti)
    *reps* *

juu kyllä siellä sun kaasareissa on jotain pielessä kun vuotaa. jos vuoto ei putsaamalla kotioloissa lakkaa niin voisi olla järkevää viedä huoltoon. uudet neulaventtiilit, mahdolliset o-renkaat, puhdistus ja synkkaus ei voi olla tuntityönä paljoa yli 3h + osat. saisit laakista vehkeen toimimaan.
    lisäksi kun se nyt on uittanut ja käynyt huonosti + sitä on käynnistelty talvella niin tulpat menee uusiksi aivan varmasti.

mä en oikeastaan muuten kehottaisi viemään huoltoon, mutta ellei tiedä mitä tekee, eikä saa sopivasti kokeneempaa kaveria mukaan niin kaasutinviat ovat siellä ihan kärkipäässä huonon käynnin aiheuttajia. eikä tämä mp-harrastus nyt ihan pelkkää ruuvaamista useimmille ole.

sellaista tänään

Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland