Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Moro!

Haku ei tuottanut tuloksia, joten kyselen onko kenelläkään kokemusta gorehanskojen pesusta? Itselläni on melkoisen lämpimät hanskat ja yllättäen kädet hikoaa ja arvaahan sen miltä hanskat ja myös kädet tuoksahtaa ajon jälkeen.
    Eli onko kukaan pessyt omia gorehanskojaan ja tuliko niistä mitään kalua enää vai päästääkö pesun jälkeen veden sisään?

Kiitos vastauksista! *
    Jos joku potkaisee minua perseeseen niin kovaa, että siitä jää kengänpohjan muotoinen mustelma, kasvanko silloin korkoa...?
    Vaikka noita asuja voi ainakin pesumerkintöjen perusteella pestä kotonakin, lienee paras kuitenkin viedä johonkin hyvinvarustettuun/asiantuntevaan pesulaan. Takin ja housujenkaan pesu ei paljoa maksa, saati hanskojen. Asianmukainen huolto säilyttää noiden ominaisuudet paljon pitempään, mitä kotikonstein pestyinä.
    On aika huono idea "säästää rahaa pesemällä monen sadan euron rytkyt pilalle".
    Mun goret ainakin säilytti ihan alkuperäisen olotilansa. Haju oli jostain kumman syystä pinttynyt kohtalaisen kovaan, että pesin ne jopa kolmeen kertaan. Käännät vain hanskat nurinniskoin eikä huuhteluainetta olleskaan ja lämpötila 30:iin, niin kyl se siitä...

Niin, ja saahan kaupasta uusia, josko menevät pilalle...
    Helppoo kuin heinänteko! Tosin...eihän kaikki osaa sitäkään...
    Lainaa (Samba @ Kesä. 20 2005,15:31) kirjoitti
    Niin, ja saahan kaupasta uusia, josko menevät pilalle...
    Ainiin!
    Jos joku potkaisee minua perseeseen niin kovaa, että siitä jää kengänpohjan muotoinen mustelma, kasvanko silloin korkoa...?
    Meikäläisen MP-asun gore-hanskat alko viimekesänä haisemaan aikasta pahalta, eikun koneeseen 40 asteeseen, ei huuhteluainetta ja hajustamaton jne pesujauhe. Vähän joutu niitä vuoria tyrkkimään takas sormiin, mutta eipä tuo pesu ominaisuuksiin vaikuttanut. Hanskat olikin useemman vuoden vanhat, että kai ne kannattais kerran kaudessa pestä. Ei ne siitä piloille mene, eikä niitä tartte minnekään pesulaan viedä pestäväksi

Ajan nykyään kyllä mieluummin nahkahanskoilla, paitsi sateessa. Niiden peseminen sisältä onkin jo kinkkisempi juttu...vinkkejä?

Yhden vanhan nahkatakin vuoren pesin vaan raakasti mäntysuopa-liuoksella (siis vuori kiinni takissa), takki kuivumaan ja ensi tilassa nahkan rasvaus. Ei se pilalla menny ainakaan tuolla yhdellä pesulla...kai ne hanskatkin saman kestäis.
    --
    jiji
    Niksipirkka lukeneet tietävätkin, että pinttynyt hienhaju yms. lähtee pois kun laittaa haisevat kamat pakkaseen. Pinttynyt hienhaju treeni- ja ajokamoissa johtuu kait bakteerin "päästöistä", joita ne pöpöt tuottavat ja peseminenkään ei välttämättä enää auta. Bakteerit sitten kuolevat pakkasessa.

Ja Niksipirkkavihje nro 2: Kesällä kun ei hirveästi ole pihalla pakkasta (toivottavasti), niin pakkasta löytyy pakastimesta.

Ei muutakuin goret pakastimeen. Nahkakamoista en sitten olekaan ihan niin varma...

//Kosmonautti
  7.  
    mulla kävi mp-asun hanskojen kanssa vähän kehnosti kun
    käänsin ne nurin niskoin niinpesun jälkeen olivat sellaisessa
    solmussa ettei enää saanut millän vuoria takaisin vaikka itkis
    ja nussis ja näkis kuolemasta unta ;).

eli nyt mulla on vilpoiset kesä hanskat varalla, mutta taitaa olla
    tuo turvallisuus puoli vähän niin ja näin.