Elikkäs tuli ostettua tollanen pehmeä laukku sarja, joka laitetaan taka katteen päälle. Mitä vois laitaa katteisiin että ne ei naarmiintus??
Kokemuksia laukkujen kanssa ajosta?
Lepattaako pahasti?
Ei ole kokemusta laukkusarjoista, kun käytän tankkilaukkua "vänkärin" paikalla, mutta takakatteen kyljet olen suojannut kirkkaalla leveällä teipillä.
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Jos tilapäinen ratkaisu kelpaa, niin ensin vahaus ja sitten kontaktimuovia. Hyvä vahaus alle, niin lähtee nätisti pois parin viikon päästä.
Just tänään tuli laittua omaan kun on lomareissu edessä...
Tuota kokeilin aiemmin, mutta teipistä jäi liimajämiä joita oli ikävä irroitella. Kontaktimuovi irtoaa helpommin.(jennica @ Kesä. 20 2005,22:01) kirjoitti
T-paita. Pujotat semmosen perän päälle ja siihen laukut. Mulla ainakin kaikenmaailman teipit/kontaktimuovit jämähtää kiinni vahauksesta huolimatta. Ja jos himmentymiä tulee niin ne saa hiomavahalla pois.
...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
Herää kysymys että miten te saatte ylipäänsä ne takakatteet naarmuille noilla laukuilla? Entisessä XX:ssä käytimme pehmeitä laukkuja eikä naarmun naarmua missään. Kannattaa käyttää aikaa laukkujen asettamiseen, koska ne voi nykäistä monella eri tavalla. Ja sitten tiukkaan kiinni, niin ei lepata. Jos olisin ajanut laukkujen kanssa Suomessa yli 150 km/h, ne eivät olisi lepattaneet vielä silloinkaan...![]()
- Rajatonta Voimaa! -
Viime kesänä kokeilimme kahdessa mopossa sähköteippiä tms. (montaa väriä, n. 1 cm leveää), ja se toimi tosi hyvin. Teippailuun menee hetki kun teippi on aika kapeaa, mutta sen saa tosi siististi sopivista pätkistä, ei jää kupruja (vrt. kontaktimuovi) jonne menisi hiekkaa väliin naarmuttamaan, ja teippi pysyy tosi hyvin eikä jätä liimajälkiä poistettaessa. Kestää sateessa ja joka kelissä. 3 vkon matkalla uusimme teippaukset kerran, lähinnä siitä syystä kun vkon olimme samassa paikassa eikä tarvinnut kamoja kuskailla, eikä jaksanut katsella teipattua mopon perää
Noista pehmeistä laukuista vielä, että harkitsin myös sellaisia kyykkyyn, mutta hylkyyn meni, koska rajoittavat ajonopeutta (lähinnä siis autobaanalla) vaikuttamalla niin paljon aerodynamiikkaan. Toisentyyppisessä mopossa ts. rauhallisemmassa ajossa varmaan ajavat ihan asiansa kunhan katteen suojaa kunnolla.
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Leveällä maalarinteipillä laitoin, toimi ihan hyvin ja lähti pois ilman tuskanhikeä.
Näyttää kyllä rumalta.![]()
What's the difference between Buell and your wife?
After two years Buell still sucks...
Koska laukut ovat katteita vasten ja pääsevät väkisinkin elämään vähän. Kun/jos väliin pääsee hiekkaa, pölyä ym. hiovaa ainetta, on katteet huonossa tapauksessa ihan ruvella.(Tommy @ Kesä. 21 2005,09:10) kirjoitti
Itse olen käyttänyt kontaktimuovia ja kyllä ne on pinnasta harmaantuneet matkan aikana eli kannattaa suojata. Periaatteessa jokin maton alle laitettava liukuesteen tapainen pehmeä verkko voisi olla myös hyvä. Pitää vaan varmistaa ettei välimateriaali pääse liikkumaan katetta vasten -> naarmuja
Huono tie, parempi mieli
Maalarinteipissä on se huono puoli, että kun se pääsee kunnolla kuivahtamaan paikalleen, ei sitten lähde pois kuin ksyleenillä ja varma on että lähtee myös maalit.(Paolo @ Kesä. 21 2005,09:43) kirjoitti
©
Itsellä ainakin on hyviä kokemuksia tuosta liukueste matosta. On semmoista kumimaista materiaalia. Ei laukut luisu eikä liiku. Ainakin oxfordilta löytyy kyseistä tavaraa. Ja naarmujakaan en ainakaan vielä ole saanut tehtyä, tai ei ainakaan mitään suurempia.
Juuh, mutta itse olen poistanut teipin samalla kun purkanut laukut,(Petri12r @ Kesä. 21 2005,10:58) kirjoitti
ja kuljettanut teippirullaa mukana. Ne on tosiaan niin rumat että
ei niitä kehtaa pyörässä pitää minuuttiakaan ylimääräistä.
![]()
What's the difference between Buell and your wife?
After two years Buell still sucks...
Mustalla roudarin teipillä, joka ei jätä liimajälkiä! Biltemasta saa edullisesti 1,5 eur/rulla toinen hyvä paikka on HongKong tavaratalo. Liima ei ole liian tarttuvaa, joten irti on lähtenyt aina kivuttomasti. Suosittelen.
Epäilemättä noin on, jos oikein hiekkaisia tuulia on tai sitten ajelee todella paljon laukut paikallaan. Itse vedin ne laukut sen verran tiukalle (vajaat 3000 kilometriä), ettei ne pääse heilumaan. Ja jos hiekka on niin hienoa että se normaalin tuulen mukana kulkee, siltä on kovin vaikea suojautua ja se kyllä hioo esim. keulaa enemmän kuin laukkujen alta.(R@gdoll @ Kesä. 21 2005,10:44) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -
Lämmittää hiukan esim. hiustenkuivaajalla ja kyllä lähtee nätisti.(Petri12r @ Kesä. 21 2005,10:58) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
FoliaTech:iltä olen tilannut sellaista läpinäkyvää suojakalvoa, joka laitetaan paikalleen saippuaveden ja lämminilmapuhaltimen avulla... Tosi hyvää, eikä kukaan edes eroita, että on kalvo viriteltynä busan kylkiin... tosi hyvää kalvoa...
3M:ltä löytyy myöskin sellainen kontaktimuovin tapainen, kylläkin paljon jämympi läpinäkyvä kalvo. Mulla se on ainakin toiminut hyvin.
Pa*kat rajoittaa vaikuttamalla aerodynamiikkaan, tai sitten sulla loppuu moposta tehot. Sitä kautta saattaa vaikuttaa ettei laukkujen saumat kestä kovin pitkään (satoja kilsoja). Mulla oli Louisin halpis laukut kiinni ja hyvin meni mittari kyytiä kaks päällä vielä 280.(Zia @ Kesä. 21 2005,09:15) kirjoitti
Pehmeet laukut vaan ja 3M:n kiveniskuteipillä takakatteet siististi teipaten. Jo toimii!
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Pehmeet laukut oli haitolla RYkkösessä viime kesän Sachsenring:in matkallaBaanalla laukut aivan
ottaessaan julmetun ilmanvastuksen.
Suojaukseen käytin 50mm NITTO TAPE -teippiä, samaa kamaa kuin sähköteippi. Kotona teipit veke ja vaha pintaan, eikä pyrstössä ollut käytön jälkiä 4650 km ajon jälkeen. Kyllä noi pehmeet esat toimii Suomen nopeuksissa, mutta kannattaa miettiä nopeimmille teille että ottaako sopivasti ladatun säkin vai pehmeät laukut...
Paras vaihtoehto taitaa olla just ladattu VISA![]()
Kangaslaukkusarja on sporttikyykylle yhtä tarpeellinen kuin polkupyörä kalalle.![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.