ihan hyvä laite se on siihen mihin tarkotettu! ei ehkä vesileikkeihinitsellä kuivassa tallissa ja hyvin skulaa...
GSXR-1000 Limited
Nyt on Xenan XN14 lukkoa testattu n. viikon ajan eikä ole ainakaan vääriä hälytyksiä tullut. Toisaalta kävin miettimäään, että onkohan tuo tarpeeksi herkkä. Pyörän pystyynnosto ei riittänyt aiheuttamaan hälytystä, vasta ohjaustangon kääntäminen suoraksi. Ja joo, tiedän, että sijoituspaikalla on väliä, mutta ei kehtaisi hirveästi huudattaa turhaan kerrostalon pihalla vain siksi, että tietäisi milloin hälyyttää ja milloin ei.
Sitten mietin sitä, että olikohan ostamassani lukossa miten kuluneet paristot sisällä. Ostin sen nimittäin melko pienestä liikkeestä, jossa niitä oli vain 2 kpl. Jos tätä ostamaani kappaletta on demottu 20 uteliaalle asiakkaalle, niin paristothan kuluu jatkuvasti. Jostain vain luin, että paristojen kuluminen vähentää herkkyyttä. No jaa, onhan tuossa nuo varaparistot vielä.
Kaikenkaikkiaan luulen, että kyllä Xena asiansa ajaa ihan hyvin.![]()
Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
Huomiota huomiota höö. Meni itselläni sitten Xenan seurauksena vähän johtotöiksi ja muutenkin. Nimittäin jätin aivot narikkaan kun päätin vain heittää Xenan penkin alle pussissaan säilöön aina kun lähden liikkeelle.
Tuollainen malmimöhkäle nimittäin penkin alla pomppiessaan junttaa aika vauhdilla edestakaisin, ja oli mennyt vilkun johto sököksi siitä alta (kun jostain kumman syystä aftermarket-vilkkujen johdot on vedetty siitä pikku tavaratilasta, ehhh).
Niin eli kannattaa laittaa se pussin kiinnityshihna johonkin penkin alle kiinni, ettei tuo lukko heilu niin kuin hullun mul**u mielettömän:ssä ajelulla ollessa. Kai sen järkikin sanoo mutta ajattelinpa nyt muitakin evästää, jos yhtä tyhmiä kuin minä on liikkeellä.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mulla se liikkuu pussissaan vapaana kakkoskuskin penkin alla. Eipä siellä mitään murjottavaa ole ja enpä usko että se niistä muoveista läpi menee.
Ensimmäinen pöllimisyritys, mutta Xena pelasti !!!
No ei nyt sentään, vaahtosammuttimen kokoinen pikkupoika vaan ilmeisesti teki lähempää tuttavuutta pyörän kanssa, kun Xena alkoi komentelemaan.Tuli nopeesti kiire äitinsä luo. Mutta nyt tuli todettua sekin, että toimii
![]()
Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
Tänään tuli hommattua Xena x-10 tai jotain. Ohjekirjaa ei saanut mukaan kun ostin, mutta netistä pitäs löytyä. Guuglessa arpa onni ei suosinu ainakaan vielä..
Toivotaa, että tuo ei turhia hälyttelisi sateella kun pyörää joutuu pitämään taivas alla jonkun verran..
E: löyty se.. XN10 se olikin..
Höh. Tuli turhaan klikattua ketju auki, kun luulin otsikon perusteella, että täällä keskustellaan eräästä toisesta jutusta. Sitten oli pakko tietty kommentoida
-hh-
Mulla on xena huudellut yksinään autotallissa!
On kai yksinäistä siellä![]()
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
Mulla xena xn14 rosterinen. Ei ohjekirjaa. Miten tän saa "nollattua" hälyn jälkeen? Nyt kun sen asentaa levyyn, niin piippaa okei. Mut heti kun meet ottaa pois alkaa helvetillinen metelöinti! Vaikka kuinka nopeasti yrität saada pois. Alkoi sen jälkeen, kun kaveri yritti ottaa kylmät..
Neuvoja??![]()
-FZ-1N-
-ZX-6R-
Heikoilla paristoilla tuntuu myös hälyttävän jatkuvasti. Vaihdoin uudet paristot ja toimii taas kuten pitää.
Ex: Yamaha R6 -05
XN-14 otti ja kyr... nyrjähti taannoin. Päästää suoraa huutoa jatkuvasti, kun paristot ovat paikallaan.
Toimi kuitenkin pari kesää erinomaisesti ja googlettelin, josko siihen löytyisi varaosia. Ja kylläpä löytyy.
Xena Service Kit sisältää uuden hälytysmoduin, tiivisteen, *patteripaketin, kuusiokoloavaimen ja -kruuvin.
Näkyy olevan tarjolla siellä täällä. Briteissä jopa kuudella punnalla, mutta lähetyskulut tolkuttomia. Tökkäsin eilen tilaukseen Bikesaxilta Jenkkilästä. Kitti + toimitus 25,99 taalaa, elikkäs vajaat 19 eukkoa, PayPal kelpaa.
Josko tuo joskus tulee ja lukko pelaa taas pari kesää, niin en pidä kamalan pahana investointina.
Mulla se helevetin huutaminen alkoi taas. Otin patristot pois.. Uusilla en oo kokeillut. Auttaisko?![]()
-FZ-1N-
-ZX-6R-
Kaiketi joillakin on auttanut. Meikäläisen Xena ei kun innostui.(HarWa @ Kesä. 04 2009,10:54) kirjoitti
Onko kellään haisua mistä noita Xenan u-lukkoja ja munalukkoja saisi Suomesta? Tommosta munalukkoa varsinkin vois käyttää vähän muuhunkin ja toimii myös levyjarrulukkona.
Vanha Xena XM9 http://www.xenasecurity.com/product/...e1/index.phtml sivuston mukaan. Repair kittiä kaipaisin, mutta löytyykö tuohon sellaista mistään. Tuolla sivustolla ei näyttänyt olevan sopivaa. Onhan tuo lukko jo pari vuotta vanha, niin tuskin varaosia tarvitaan.
On nyt ostoslistalla VAT-hyväksytty levyjarrulukko ja Xenalla tuntus olevan ihan ok hintaisia. Itselläni ei ole mahdollisuutta pitää pyörää öisin sisätiloissa eli mitä nuo Xenat tykkää sateesta? Kannattaako siis pistää se n. 75 € ja ostaa XN10 tai XD-10 (tuoteselosteessa ei ainakaan mainintaa vesitiiviydestä) vai köyhtyä vielä lisää ja ostaa joku toinen malli tai jopa eri merkin lukko?
Vive, ut vivas