Katso äänestykset tulokset: Onko piikkikuski motoristi? - Pidätkö kevarikuljettajaa motoristina?

Äänestäjät
622. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä!

    216 34,73%
  • Riippuu asenteesta

    187 30,06%
  • Lupaavia alkioita

    157 25,24%
  • En! Piikkikuski = mopokuski.

    62 9,97%
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 91:sta
  1. #61
    Oonk mää sitte puolimotoristi, kun kesä-Kawa on Z750 ja talvi-Kawa KMX 125 ?

    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  2. #62
    Kyllä on hienoa lukea mitenkä isommilla pyörillä liikkuvat kunnioittavat meitä piikillä ajelevia Ainahan toisen motoristin kädennosto lämmittää mieltä ja useimmiten saa myöskin leveän virneen naamalle Ja jos minusta puhutaan niin ei tämä moottoripyörillä ajelu lopu sen jälkeen kun 18 tulee täyteen vaan sen jälkeen hankitaan isompi mopotin haarojen väliin
    Kaikkea on kokeiltava paitsi omaa äitiä!
  3. #63
    Kuutiomäärä ei ratkaise mitään. Onhan isompien moottoripyörien kuskeissakin niitä, jotka ovat hankkineet pyöränsä, koska muillakin on. Piikkikuski kohtaa liikenteessä liikkuessaan aivan samat vaarat, kuin isomman pyörän kuski, mutta huomattavasti vähäisemmällä liikennekokemuksella ja pyörän tehoilla varustettuna, joten kaikki kunnioitus noita rämäpäitä kohtaan. Aivan varmasti moikkaan, jos pystyn ja huomaan
  4. #64
    Lainaa (kale @ Joulu. 14 2007,06:07) kirjoitti
    Kuutiomäärä ei ratkaise mitään. Onhan isompien moottoripyörien kuskeissakin niitä, jotka ovat hankkineet pyöränsä, koska muillakin on. Piikkikuski kohtaa liikenteessä liikkuessaan aivan samat vaarat, kuin isomman pyörän kuski, mutta huomattavasti vähäisemmällä liikennekokemuksella ja pyörän tehoilla varustettuna, joten kaikki kunnioitus noita rämäpäitä kohtaan. Aivan varmasti moikkaan, jos pystyn ja huomaan
    Samoilla linjoilla mennään. Tosin toivoisin piikkikuskien vastaavan lapasen nostoon vähän aktiivisemmin, tai onko laiskuus merkki harrastuksen hiipumisesta kun auton rattiin oikeuttava ikä saavutetaan. Motorismi on mielestäni elämäntapa ja se näkyy...ja sen täytyykin näkyä, minun mielestäni.
  5. #65
    Lupaavia alkioita, kylla niita tulee morjestettua
    CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
    http://www.hondariders.fi
  6. #66
    Mielestäni kaikki 2-pyöräistä moottorivoimalla kulkevaa laitetta ohjastavat ovat joko JO motoristeja tai sellaisiksi kehittyviä. Kuutioihin vertaileminen on aivan älytöntä ! * Onhan noita kuutioita meilläkin yhteensä yli 2000, mutta mitä sitten?

    -Jätetään ne kuutiot jäisinä vaan drinkkilasiin, ja nautitaan moottoripyöräilystä!
    Macce

    http://www.mkkv.fi/
    https://www.facebook.com/Somethingbluetrio/

    ex. BMW K1300S -14
    ex. BMW K1300S -12
    ex. Triumph Trophy SE -13
    ex. BMW K1200R Sport -08
    ex. Honda ST1300 -07
    ex. Suzuki M800 -07
  7. #67
    Jos ottaa huomioon pyörien lukumäärän Suomessa,niin kysymyksen voi hyvin asetella toisin päin
    Alte et late
  8. #68
    Ilman muuta.

    Joka ei ole piikillä aloittanut niin onko sellainen oikea motoristi ?.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  9. #69
    Lainaa (mursu @ Joulu. 14 2007,08:42) kirjoitti
    Ilman muuta.

    Joka ei ole piikillä aloittanut niin onko sellainen oikea motoristi ?.
  10. #70
    Hienoa että piikkikuskejakin kunnioitetaan samalla tapaa kuin muitakin... Itsekin kun ajelen piikillä, ja olen mielestäni "truu" motoristi, jos niin voi sanoa. Eli ajan ajamisen ilosta, kertoo kai siitä viime kesän 10 000km saldokin. Käytännössä kaikki morjestavat takaisin, itse olen usein se ensimmäinen. Tässä on vielä sellainen hommeli, että kun rahat on tiukassa, joutunen piikillä ajamaan vielä pitkään ison kortin jälkeenkin... Jolloin stereotypia 16v finninaamasta piikin selässä ei enää pidä paikkaansa.

    Tunnenpa erään joka osti kalliin pyörän (ei piikki, n. 1000cc), ja ajaa sillä hyvin vähän. Se on sellainen statuspyörä. Ja sitten jotkut kaverit ajavat piikeillään silloin tällöin, ja odottavat kovasti autokorttia ja tuuning bemaria. No rispect.

    Mutta odotan silti sitä päivää, että olen kiistämättömästi truu motoristi. Ei tule niin alistettua oloa vastatuulessa ja ylämäessä.
    youtube.com/user/mototuomas
  11. #71
    sieltähän se harrastus lähtee!kait ne on samanlaisia"motoristeja"kun muutkin.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  12. #72
    Kyllä on.

    Innostuneita ja motivoituneita, vain kokemusta puuttuu. Meidänkin likka vetäisi kahtena kesänä 12tkm. Ei se helppoa ole vanhemmille ainakaan 1. kesänä, toisena keväänä jo pyysi ottamaan pois lisävarusteena hankkimani keskituen koska se ottaa aina kiinni mutkapätkillä
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  13. #73
    Lainaa (Jyri @ Kesä. 20 2005,14:30) kirjoitti
    Voi herranjee*us, että on tyhmä kysymys!
    Piikkikuski on aivan tasan yhtä paljon motoristi kuin kaikki muutkin moottoripyörillä ajavat. Nuorisoa joka aloittaa uuden mukavan harrastuksen ei pidä missään nimessä aliarvioida. Samoja nopeuksia ja samoilla teillä ajetaan moottoripyörällä, oli se sitten 80, 125, 500 tai 1500-kuutioinen.

    Sitä paitsi 125cc luokasta löytyy erittäin upeita moottoripyöriä, sekä uusista että veteraanimalleista. Moottorikoko ei tee "kevytmoottoripyörästä" juurikaan erilaista verrattuna isompiin. Samat lait pätevät kevareihin ja suurempiin. Oikeastaan sana "kevytmoottoripyörä" on nykyään harhaanjohtava, oikeampi nimitys olisi vaikka "moottoripyörät alle 125 cc", koska eivät kevarit ole kovin keveitä nykyään...

    Moni ostaa isonkin pyörän "status-mielessä", eli asia ei siitä muutu mihinkään...
    Tyhjentävästi sanottu!
    Vai vielä kuutiotilavuuksien mukaan luokittelemaan?
    <p>Vanha patu..</p>
  14. #74
    Välillä tulee mopopoikiakin moikattua
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  15. #75
    Ei ole piikkikuski motoristi...
    Ninja forever, man!
  16. #76
    Kuutiot eivät kuvaa motoristin tasoa,ainostaan taloudellista tilaa
    Alte et late
  17. #77
    Kyllä piikillä ajavatkin ovat motoristeja siinä missä me muutkin. Heillä on vain laiskemmat pyörät ja vähemmän kokemusta.
  18. #78
    Tottakai!

    Ja kaikki motoristiksi tunnistetut morotetaan. Välillä myös mopoilijatkin, ompa "jätskikauppiaskin" tullut joskus moroteltua , ei välttämättä tarkoituksella. Muistuttaa vaan erehdyttävästi motoristia .
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  19. #79
    Ne on motoristin taimia, joista sitten kasvaa motoristi.
  20. #80
    Totta kai ne on motoristeja siinä kun muutkin. Mä vaan ihmettelen että suurin osa niistä pyörii nurkilla kun voisi ihan hyvin tehdä niillä pidempääkin reissua.Muutama vuosi sitten meillä oli Norjan turneella mukana juniori piikillä ja hyvin pärjäsi melkein kolmetuhatta kilsaa sekalaisessa säässä.Asennekysymys ottaa ne mukaan,asennekysymys tulla mukaan.
  21. #81
    Kyllä ne piikkikuskitkin on motoristeja
    Onhan noita "kykyjä" niin isommilla pyörillä, kuin kevarillakin ajavissa.
    Kyllä minä ainakin tervehdin vastaan tulevat piikitkin.
    Lahjattomat treenaa
  22. #82
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Kyllä he motoristeja ovat, valoistakin liukkaammin lähtevät.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  23. #83
    Itse vanhana piikkikuskina vastaan, että todellakin on. Toki jos asenne on päin honkia, on asiaa syytä miettiä uudelleen.
    Mielestäni skootterit ja kolmipyöräiset sitten ovat omaa sakkia.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  24. #84
    Oon mä motoristi

    Joo, asenteestahan se riippuu, löytyy niitäkin ikätovereita, joita en motoristeiksi sano, vaan heille tuntuu tuo piikki olevan laite, jolla ei koskaan mennä vain fiilistelemään, eikä ajamisesta muutenkaan hirveästi välitetä Toistakin ääripäätä löytyy, mutta vähän vähemmän, itse paahdan semmoset 10tonnia vuodessa piikillä, aina kun aikaa on. Ensi kesänä töiden takia voi tosin olla hieman vähemmän aikaa, mutta jostain sitä on pakko repiä vaikka väkisin
  25. #85
    Radalla joo, liikenteessä ei.. Motoristi kun erottuu suorituskyvyllään.
  26. #86
    He ovat aloittelevia motoristeja joista osa jatkanee harrastusta myös aikuis-iällä. Moikattua ei kyllä tule, kun niin pieniä ja hoikkia pyöriä ei erota edestä päin skootterista. Menestystä heille harrastuksensa parissa.
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
  27. #87
    Harva piikki kavereista siirtyy oikeaan moottoripyörään, mutta kyllä he ovat motoristeja. Aina lapanen ojossa
  28. #88
    No ainakin, jos se nuori ylittää uutiskynnyksen niin siinä lehdessähän lukee "nuori motoristi kuoli auton ja moottoripyörän..."
  29. #89
    Kyllä monella vanhalla röjöllä hikittävällä piikkikuskilla voi olla mielenkiinto pyöriin ja halu tehdä uhrauksia ajamisen takia ihan eri luokkaa kuin tuoreet hintalaput goretexeissään loistaen nenänvarttaa pitkin tähtäilevillä uusilla BMW'eillä ja Harleyllä valuttavilla pieruilla.
    Jotka ovatkin ihan melkein koko ensimmäisen kesän ajettuaan niin tosimotoristeja ettei mitään japsip*skojen kuskeja - piikkiteineistä puhumattakaan - pidä missään nimessä tervehtiä.

    Piikkihurjat maanrakoon dissaavat pasaset nyt harvemmin sytyttävät mailmaa tuleen omilla aikaansaannoksillaan.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  30.  
  31. #90
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    On ja ei ole... Moni ainakin nuoruuden kotipaikkakunnalla ajelee kevarilla huoltikselle tankkaan ja sitten taas johki hengaan, käy ehkä 20 km pääs sillä koko aikanaan...En niin pidä näitä, jotka piikin hommaavat tehokkaaksi "mopoksi" sutimiseen ja p_mp_n metsästykseen, mutta jos mutkalla tulee vastaan tai muuten meno kohdallaan niin käpälää pystyyn vaan...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen